Szukaj
Opcje wyszukiwania

Szukaj na forum

Szukaj na Tibia.com

Lost Account Interface

Jako że nie ma dokładnego poradnika opisującego niuanse wszystkie używania ALI (przynajmniej nie widziałem takowego) a strzępy ALI w innych poradnikach są nieaktualne (np. o nowy r-k), postanowiłem dać obsługę całą ALI po upku.

Niniejszy poradnik pokazuje w jaki sposób korzystać z interfejsu odzyskiwania konta (Account Lost Interface dalej w skrócie ALI). Za jego pomocą możemy zamówić nowy rec-key, zmienić hasło, zmienić e-mail. Jest przydatny najcześciej w sytuacji shakowanego konta bądź chęci szybkiej zmiany adresu e-mail, na które konto jest zarejestrowane (jeżeli robisz to na karcie konta po zalogowaniu się, zmiana adresu e-mail trwa 30 dni). W przypadku hacku bardzo często liczy się czas, w którym zostanie wszystko załatwione. A ten zależy od tego jak szybko dostaniemy maile. Nie ukrywam że w niektórych serwisach (np. Onet) trwa to długo. Osobiście zatem polecam serwis o2.pl dla utworzenia konta e-mail na potrzeby tibijskiego konta. Sam używam tego serwisu i nigdy nie zdarzyło mi się abym nie dostał maila zaraz po przesłaniu mi go.

Gdzie można znaleźć owo ALI? Wchodząc na stronę www.tibia.com -> Login (tam gdzie się logujesz na swoje konto) i klikając guzik 'Account Lost?'. Bądź zakładka 'Account' i podzakładka 'Lost Account?'. Po kliknięciu go pojawi się następujący obraz:



W polu 1, tj. "Character name" wpisujemy imię dowolnej postaci na koncie (czyli jeżeli np na jednym koncie, odnośnie którego chcesz działać masz postacie o nickach na przykład 'Sir Knight on Antica' i 'Lady Druid on Secura'.. wtedy nie ma znaczenia, które imię podasz w tym polu z racji tego że obydwie postacie są na tym samym koncie. Klikamy submit i naszym oczom ukazuje się kolejny obraz:



1 ("I have forgotten my password.") używamy kiedy zapomnieliśmy hasła (aby uzyskać hasło potrzebujemy dostępu do konta e-mail, na które jest zarejestrowane konto oraz numeru konta LUB rec-key'a).
2 ("I have forgotten my account number.") używamy kiedy zapomnieliśmy numeru konta (aby uzyskać numer potrzebujemy dostępu do konta e-mail, na które jest zarejestrowane konto oraz hasła konta LUB rec-key'a).
3 ("I have forgotten both my password and my account number.") używamy kiedy zapomnieliśmy numeru konta ORAZ hasła (aby uzyskać numer i hasło potrzebujemy dostępu do konta e-mail, na które jest zarejestrowane konto (w tym przypadku konto musi być nieużywane przez 8 tygodni) LUB rec-key'a).
4 ("My account has been hacked.") używamy kiedy zostaliśmy shakowani a haker zmienił nasze hasło (aby uzyskać nowe hasło potrzebujemy dostępu do konta e-mail, na które jest zarejestrowane konto oraz numeru konta LUB rec-key'a).
5 ("I want to change the email address of my account instantly.") używamy kiedy chcemy zmienić adres e-mail, na który zarejestrowane jest konto i chcemy to zrobić natychmiast (przy zmianie na stronie konta po zalogowaniu, zmiana trwa 30 dni; aby zmienić adres e-mail, na które jest zarejestrowane konto potrzebujemy rec-key'a).
6 ("I need a new recovery key.") używamy kiedy chcemy uzyskać nowy rec-key (aby to zrobić musimy zapłacić 5 euro takim samym systemem jak opłacany jest Premium Account; nie ma możliwości zamówić 'za pobraniem').

1 ("I have forgotten my password.")



Jeżeli masz dostęp do konta e-mail, na które zarejestrowane jest konto ORAZ znasz numer konta, wtedy wypełniasz rubrykę oznaczoną 1 ("Yes, send it by email."). W pole "Account email address" należy wpisać adres e-mail, natomiast w pole "Account number" należy wpisać numer konta a następnie kliknąć przycisk 'Submit'. Pojawi się wtedy komunikat o treści: "The email with a confirmation key has been sent to your email address. When you receive the email, please click on the link, or copy and paste it into your internet browser. Please note that you need to use this link in the following 24 hours. It will expire after this time has passed and you will have to request a new confirmation key." co oznacza iż na adres e-mail został wysłany mail z linkiem, którego należy użyć aby zostało nam przydzielone nowe hasło. Oto treść adresu e-mail (może być inna końcówka linku, która jest szyfrem klucza potwierdzającego dla wewnętrznych mechanizmów bazy danych Tibii):



Należy oczywiście kliknąć link oznaczony jako L. Wtedy naszym oczom ukaże się ostatnia plansza, po uzupełnieniu której (należy podać numer konta w "Account number". Pole "Confirmation Key" powinno być już uzupełnione i nie należy nic w nim zmieniać) na nasz adres e-mail posłane zostanie nowe hasło.



Jeżeli nie masz dostępu do konta e-mail a chciałbyś zmienić hasło, wtedy musisz znać swój recovery key i kliknąć którąś z opcji oznaczoną jako 2 czyli "I have lost access to that email account. lub "I do not know that email address anymore." W tym wypadku będziemy musieli podać NOWY adres e-mail, na które chcemy zarejestrować nowe konto.



A następnie podać na kolejnym ekranie swój recovery key. Jeżeli zgubiłeś/zapomniałeś recovery key, wybierz opcję "I have forgotten my recovery key of my Tibia account.". Zostaniesz przeniesiony do opcji kupna nowego recovery key'a omiówionej w sekcji 6, tj. "I need a new recovery key.".



Na nowy adres e-mail dostarczony będzie identyczny jak w poprzedniej opcji e-mail. Kolejne kroki związane ze zmianą hasła są identyczne jak w poprzedniej opcji.

UWAGA!
Jeżeli zapomniałeś adresu e-mail, na które jest zarejestrowane konto lub nie masz dostępu do tego konta ORAZ nie dysponujesz kluczem recovery key - wtedy odzyskanie konta jest NIEMOŻLIWE.


Jeżeli zapomniałeś oprócz hasła także numeru, wtedy wybierz opcję 3, tj. "I have also forgotten my account number.". W tym wypadku dalsza procedura odzyskiwania konta przebiega w ten sam sposób co kliknięcie na pierwszym ekranie opcji 3, tj. "I have forgotten both my password and my account number.".

2 ("I have forgotten my account number.")



Jeżeli masz dostęp do konta e-mail, na które zarejestrowane jest konto ORAZ znasz hasło konta, wtedy wypełniasz rubrykę oznaczoną 1 ("Yes, send it by email."). W pole "Account email address" należy wpisać adres e-mail, natomiast w pole "Password" należy wpisać hasło konta a następnie kliknąć przycisk 'Submit'. Pojawi się wtedy komunikat o treści: "The account number has been sent to the email address your account is assigned to." co oznacza iż na adres e-mail został wysłany numer konta. Oto treść adresu e-mail:



Jeżeli nie masz dostępu do konta e-mail a chciałbyś uzyskać numer, wtedy musisz znać swój recovery key i kliknąć którąś z opcji oznaczoną jako 2 czyli "I have lost access to that email account." lub "I do not know that email address anymore." W tym wypadku będziemy musieli podać NOWY adres e-mail, na które chcemy zarejestrować nowe konto.



A następnie podać na kolejnym ekranie swój recovery key. Jeżeli zgubiłeś/zapomniałeś recovery key, wybierz opcję "I have forgotten my recovery key of my Tibia account.". Zostaniesz przeniesiony do opcji kupna nowego recovery key'a omiówionej w sekcji 6, tj. "I need a new recovery key.".



Na nowy adres e-mail dostarczony będzie identyczny jak w poprzedniej opcji e-mail z numerem konta.

UWAGA!
Jeżeli zapomniałeś adresu e-mail, na które jest zarejestrowane konto lub nie masz dostępu do tego konta ORAZ nie dysponujesz kluczem recovery key - wtedy odzyskanie konta jest NIEMOŻLIWE.


Jeżeli zapomniałeś oprócz numeru także hasła, wtedy wybierz opcję 3, tj. "I have also forgotten the password of my account.". W tym wypadku dalsza procedura odzyskiwania konta przebiega w ten sam sposób co kliknięcie na pierwszym ekranie opcji 3, tj. "I have forgotten both my password and my account number.".

3 ("I have forgotten both my password and my account number.")



Jeżeli masz dostęp do konta e-mail, na które zarejestrowane jest konto ORAZ minęło 8 tygodni odkąd byłeś zalogowany do gry ostatni raz, wtedy wypełniasz rubrykę oznaczoną 1 ("Yes, send it by email."). W pole "Account email address" należy wpisać adres e-mail a następnie kliknąć przycisk 'Submit'. Jeżeli konto NIE BYŁO używane przez ostatnie 8 tygodni.. na adres e-mail zostaną wysłane zarówno numer konta jak i hasło. Jednakże jeżeli konto BYŁO używane w ciągu ostatnich 8 tygodni, pojawi się kolejne okno z prośbą o podanie rec-key'a. Jeżeli zgubiłeś/zapomniałeś recovery key, wybierz opcję "I have forgotten my recovery key of my Tibia account.". Zostaniesz przeniesiony do opcji kupna nowego recovery key'a omiówionej w sekcji 6, tj. "I need a new recovery key.".



Jeżeli nie masz dostępu do konta e-mail a chciałbyś uzyskać numer, wtedy musisz znać swój recovery key i kliknąć którąś z opcji oznaczoną jako 2 czyli "I have lost access to that email account." lub "I do not know that email address anymore." W tym wypadku będziemy musieli podać NOWY adres e-mail, na które chcemy zarejestrować nowe konto.



A następnie podać na kolejnym ekranie swój recovery key. Jeżeli zgubiłeś/zapomniałeś recovery key, wybierz opcję "I have forgotten my recovery key of my Tibia account.". Zostaniesz przeniesiony do opcji kupna nowego recovery key'a omiówionej w sekcji 6, tj. "I need a new recovery key.".



Na nowy adres e-mail dostarczony będzie e-mail z numerem oraz hasłem konta.

UWAGA!
Jeżeli zapomniałeś adresu e-mail, na które jest zarejestrowane konto lub nie masz dostępu do tego konta ORAZ nie dysponujesz kluczem recovery key - wtedy odzyskanie konta jest NIEMOŻLIWE.


4 ("My account has been hacked.")



Przede wszystkim musisz potwierdzić iż usunąłeś przyczynę hacka (np. keylogger) i ma to naprawdę wielkie znaczenie. Jeżeli zaczniesz odzyskiwać konto np. recovery key'em, a keylogger nadal pracuje na Twoim systemie, istnieje ryzyko iż haker wejdzie w posiadanie Twojego recovery key'a. Jest to tragedia ponieważ wtedy możecie sobie nawzajem odzyskiwać konto, a nawet po zakupieniu nowego recovery key'a należy odczekać od miesiąca do dwóch miesięcy na list! Zatem przed przystąpieniem do odzyskiwania konta, upenij się że komputer, z którego odzyskujesz konto jest czysty.



W kolejnych krokach odzyskiwanie konta wygląda IDENTYCZNIE jak w sekcji 1, tj. "I have forgotten my password."

5 ("I want to change the email address of my account instantly.")



Należy wprowadzić nowy adres e-mail, na jaki ma być zarejestrowane konto. Na kolejnym ekranie należy podać swój recovery key. Jeżeli zgubiłeś/zapomniałeś recovery key, wybierz opcję "I have forgotten my recovery key of my Tibia account.". Zostaniesz przeniesiony do opcji kupna nowego recovery key'a omiówionej w sekcji 6, tj. "I need a new recovery key.".



Na nowy adres e-mail dostarczony będzie e-mail z nowym hasłem konta.

6 ("I need a new recovery key.")



Do wyboru mamy dwie opcje. Pierwsza z nich - "I would like to request a new recovery key. I am prepared to pay 5 EUR for this service." - przeniesie nas do okna płatności online serwisu Element 5 w celu uiszczenia opłaty 5 euro za nowy recovery key. Po uiszczeniu opłaty należy odczekać na list okres od jednego do dwóch miesięcy.
UWAGA
List zostanie wysłany na adres rl na jaki jest zarejestrowane konto!

Jeżeli dostałeś już list z kluczem konfirmacyjnym (confirmation key), wybierasz opcję drugą - "I have already received the letter with the confirmation key for a new recovery key." - klikasz przycisk submit a w nowym oknie wpisujesz przysłany listem confirmation key. Po poprawnym wypełnieniu pól i kliknięciu Submit, zostanie wyświetlony Twój nowy recovery key.