Szukaj
Opcje wyszukiwania

Szukaj na forum

Szukaj na Tibia.com

Carlin - Miasto Queen Eloise

Carlin - Miasto Queen Eloise


Cytuj:
Spis treści* :

1. Ogólny opis

2. Budynki

2.1 Domki
2.2 Guildhalle

3. Środki transportu

3.1 Statek
3.2 Latający dywan

4. Miasto

4.1 Depot i Poczta
4.2 Świątynia
4.2.1 Teleport
4.3 Bank
4.4 Twierdza
4.5 Więzienie
4.6 Sklepy
4.6.1 Sklep opancerzeniowy
4.6.2 Sklep spożywczy
4.6.3 Sklep wyposażeniowy
4.6.4 Sklep uzbrojeniowy
4.6.5 Sklep amunicyjny
4.6.6 Sklep magiczny
4.6.7 Sklep mięsny
4.6.8 Sklep meblowy
4.7 Teatr
4.8 Szkoła
4.9 Gildie
4.9.1 Gildia Magów
4.9.2 Gildia Druidów
4.9.3 Gildia Rycerzy
4.9.4 Gildia Paladynów
4.10 Kościół
4.11 Miejsca wypoczynku
4.11.1 Plac gier
4.11.2 Pub
4.11.3 Podziemna karczma
4.12 Cmentarz

5. Miejsca sąsiednie

5.1 Folda, Senja i Vega
5.2 Ghostland
5.3 Femor Hills
5.4 Northport

6. Expowiska

6.1 Ghostland
6.2 Amazonki
6.3 Wyverny
6.4 Cmentarz i MotLS
6.5 Femor Hills
6.6 Kopalnie

7. Podsumowanie

Witam!!

W moim kolejnym poradniku chciałbym Wam opisać drodzy Forumowicze (oraz Moderatorzy ) piękne miasto przygód jakim jest Carlin.
Poradnik ten jest przeznaczony zarówno dla nowych graczy poznających jeszcze uroki Tibii jak i dla tych, którzy są już starymi "końmi" i wiedzą wszystko na temat tej gry.
W końcu dowiedzieć się paru nowych rzeczy nie zaszkodzi
Nie przeciągając już dłużej zacznijmy "zwiedzanie" Carlin, a więc :

1. Ogólny opis

Carlin - miasto położone na północnym-zachodzie kontynentu.
Często jest nazywane miastem "nowych", ponieważ większość graczy (oczywiście nie wszystkich) opuszczających Rookgaard wybiera to miejsce jako swoją siedzibę w dalszej grze (co można oczywiście zmienić).
Carlin sprawowane jest przez NPC Queen Eloise oraz jej strażniczki, które pełnią rolę "obrońców" miasta (ironia?).
Oczywiście jak to w takich przypadkach bywa mężczyźni odwalają czarną robotę.
Najbliżej sąsiadującymi miastami z CarlinAb'Dendriel oraz Kazordoon.
W samym mieście (a raczej kanalizacjach) możemy znaleźć takie potworki jak :

- Bat 10 Exp, 30 Hp
- Spider 12 Exp, 20 Hp
- Bug 18 Exp, 29 Hp
- Poison Spider 22 Exp, 26 Hp
- Rotworm 40 Exp, 65 Hp
- Slime 160 Exp, 150 Hp

Sami widzicie, że w mieście nie ma żadnych groźnych potworów typu Minotaur bądź Orc.
Jedynym groźnym potworem w mieście jest 1 Slime występujący na -2 poziomie wykorzystywany często do trenowania umiejętności postaci tzw. skillowania..

Teraz cały majestat miasta ukazany na mapce, na której opiszę najważniejsze rzeczy :


2. Budynki

Budynków czyli tzw. mieszkań (bądź guildhalli) dla graczy posiadających Premium Account jest mnóstwo w całym mieście.
Jest ich dokładnie 82 i zajmują one powierzchnię równą 2929 sqm!
Sami widzicie, że jeżeli chodzi o zamieszkanie w Carlin to nie ma problemów, bo ma się tyle miejsca do wyboru
Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat owych budynków zapraszam do tego tematu..

2.1 Domki

Domki w Carlin są poumieszczane równomiernie i są one różnego rodzaju.
Są domki zajmujące 5 sqm, ale jest też domek zajmujący 287 sqm! (podkreślam to jest domek!)
Wszystkich domków w Carlin mamy ponad 78 i zajmują one powierzchnię 1779 sqm!
Na specjalną uwagę zasługuje wyżej wymieniony domek, ponieważ jest to największy dom w całej Tibii!!
Nie każda osoba może sobie pozwolić na bycie posiadaczem takiego "mieszkanka"

A o to i on :

Lonely Sea Side Hostel - 287 sqm



2.2 Guildhalle

Guildhalle czyli tzw. Gh są kupowane specjalnie dla całej gildii (bądź wysoko levelowa postać kupuje sobie taki Guildhall aby umieścić wszystkie swoje rzeczy właśnie w nim).
W wypadku gdy Gh jest kupiony specjalnie dla gildii to lider ustala przydział pokoi nawet dla graczy z Free Accountem.
To by było na tyle jeżeli chodzi o informacje teoretyczne na temat bytu tych "domów".
Pora przedstawić statystyki, a więc Guildhalli w Carlin mamy 4 i zajmują one powierzchnię 1150 sqm (o 649 mniej sqm od domków).
Sami widzicie, że w mieście są ulokowane 4 Gh, więc 4 gildie mają tą przyjemność mieszkania w takim cudzie
Przedstawię Wam posturę największego Guildhallu dostępnego w Carlin, czyli House of Recreation (412 sqm!) :

House of Recreation - 412 sqm



3. Środki transportu

Są one niezbędne do szybkiego i efektywnego przemieszczania się pomiędzy miastami.
Należy pamiętać iż z owych środków transportu można korzystać tylko wtedy jeżeli posiada się płatne konto (Premium Account).
W Tibii wyróżniamy dwa środki podróży : statek i latający dywan.
Na szczęście w Carlin możemy korzystać z usług kapitana, a niedaleko Carlin znajduje się latający dywan (na Femor Hills)..

Uwaga!! Koszty oznaczone gwiazdką (*) oznaczają, że mamy wykonany Postman Quest!!

3.1 Statek

W Carlin statek znajduje się na południowy-wschód i jest on obsługiwany przez NPC Captain Greyhound.
Kapitan może przetransportować nas do Thais, Ab'Dendriel, Venore, Svargrond oraz na Edron za drobną opłatą..


Cennik :

Carlin - Thais cena 110gp/100gp*
Carlin - Ab'Dendriel cena 80gp/70gp*
Carlin - Venore cena 130gp/120gp*
Carlin - Svargrond cena 110gp/100gp*
Carlin - Edron cena 110gp/100gp*

Należy pamiętać, iż koszt powrotu jest taki sam !!


3.2 Latający dywan

Dywan ten znajduje się 2 minuty drogi od Carlin na wschodzie.
Mieści się on na wzgórzu Femor Hills.
Obsługuje go NPC Uzon, który może nas wysłać na Darashie, Edron oraz do Svargrond za niewielką opłatą..


Cennik :


Femor Hills - Darashia cena 60gp/50gp*
Femor Hills - Edron cena 60gp/50gp*
Femor Hills - Svargrond cena 60gp/50gp*

Należy pamiętać, iż koszt powrotu jest taki sam !!


4. Miasto

A więc nadeszła pora na opisanie wszystkich najważniejszych miejsc znajdujących się w mieście.
Miejsca te są niezbędne (lecz nie zawsze) do normalnego funkcjonowania w życiu każdego Tibijczyka.
Zacznijmy więc :

4.1 Depot i Poczta

Depot jest to najważniejsze i najbardziej rozpoznawalne miejsce w całej Tibii.
To tutaj możemy schronić się czyhającymi na nas pker'ami, ponieważ w tzw. depo jest Protection Zone (Pz) czyli żaden gracz nie może nas tam atakować.
Depo w Carlin posiada 4 piętra z łączną ilością depozytów równą 38 (czyli wcale nie tak mało )
W tym depo znajduje się NPC Liane zajmująca się pocztą.
To u niej można zakupić listy i paczki potrzebne w wielu sytuacjach po odpowiedniej cenie.
To właśnie tutaj możemy chować swoje drogocenne rzeczy do depozytów aby nikt nie mógł ich nam odebrać i żeby były bezpieczne na dowolną ilość czasu.
Aby więcej dowiedzieć się na temat tego miejsca zapraszam do tego tematu.
Tak wygląda depo w Carlin w godzinach nocnych :


4.2 Świątynia

Świątynia jest drugim najważniejszym i najbardziej rozpoznawalnym miejscem we wszystkich miastach.
W Carlin, świątynia ulokowana jest na zachód od depo.
To tutaj gdy jesteśmy mieszkańcami Carlin zostajemy teleportowani w momencie śmierci.
Tutaj także znajduje się "Pz", więc jest to dobre miejsce do ucieczki przed kimś kto próbuje nas zabić bądź w chwili gdy musimy "afkować".
W świątyni znajduję się NPC Alia, która w kryzysowej sytuacji może nam pomóc abyśmy nie umarli.
Świątynia w Carlin :


4.2.1 Teleport

Teleport znajduje się na dole świątyni.
To dzięki niemu każdy z nas może zmienić swoje miejsce zamieszkania w wypadku jeżeli poprzednie się nam znudzi.
Aby to uczynić należy po prostu w niego wejść dzięki czemu stajemy się mieszkańcami miasta, w którym się on znajduje
Teleport w Carlin :


4.3 Bank

Bank w Carlin znajduje się na wschód od depo.
Jest on obsługiwany przez NPC Eva.
To tutaj możemy wpłacać, wypłacać i zamieniać nasze ciężko zarobione pieniądze.
Aby więcej dowiedzieć się na temat banku zapraszam do tego tematu.
Bank znajdujący się w Carlin :


4.4 Twierdza

Znajduje się ona na północny-zachód od depo.
To właśnie stąd NPC Queen Eloise w obstawie swoich strażniczek wydaje rozkazy swoim podwładnym na temat tego jak mają rozporządzać interesami miasta.
To właśnie tutaj możemy nabyć promocję dla swojej postaci za opłatą.
Twierdza królowej :


4.5 Więzienie

Więzienie jest zlokalizowane na wschód od depo przy wschodnim wyjściu z miasta.
Jak sama nazwa wskazuje to tutaj są przetrzymywani kryminaliści łamiący reguły Tibii (żartuję oczywiście ).
Stacjonuje tutaj NPC Shauna, która miała do czynienia z niejednym przestępcą (co widać po pustych celach )
Więzienie w Carlin :


4.6 Sklepy

No to nadszedł czas na opisanie wszystkich sklepów znajdujących się w Carlin.
Ja wyróżniłem je na 8 kategorii ze względu na to co kupuje/sprzedaje NPC w danym sklepie.
Pora zacząć opisywać wszystkie sklepy więc zaczynajmy :

4.6.1 Sklep opancerzeniowy (cennik)

Znajduje się on na południe od depo i jest on w sieci sąsiadujących ze sobą 3 sklepów (dosłownie ).
Sklep obsługiwany jest przez NPC Cornelia, która sprzeda/kupi wszelkiego rodzaju opancerzenie (armor, legi, shield itd.).
Postura owego sklepu :


4.6.2 Sklep spożywczy (cennik)

Sklep także znajdujący się na południe od depo.
Kolejny tj. drugi sklep z sieci sąsiadujących ze sobą sklepów
W sklepie tym zostaniemy obsłużeniu przez NPC Imalas, który zajmuje się wyłącznie sprzedażą różnego rodzaju jedzenia (za wyjątkiem mięsa, ale to w dalszej części poradnika).
Wspominany sklep spożywczy :


4.6.3 Sklep wyposażeniowy (cennik)

Jest to ostatni sklep znajdujący się w "sieci" sklepów.
Znajduje się on na południu od depo tak jak reszta wyżej wymienionych sklepów.
To tutaj możemy kupić rzeczy przydatne w każdej chwili życia w grze np. lina, wędka i łopata albo kupić rzeczy służące nam do rozrywki np. piłka do piłki nożnej
W tym sklepiku zostaniemy obsłużeni przez NPC Sarina chętnie służąca nam pomocą :


4.6.4 Sklep uzbrojeniowy (cennik)

Sklep ten znajduje się idealnie na południowy-zachód w depo.
Jest to jedyny taki sklep zajmujący się tą "branżą" w mieście.
To w tym miejscu NPC Rowenna ma dla wiele propozycji związanych z uzbrojeniem dla naszych postaci.
Może ona sprzedać, a także kupić od nas wszelakiego rodzaju uzbrojenie po rozsądnej cenie.
O to i ten sklep :


4.6.5 Sklep amunicyjny (cennik)

Znajduje się on na zachód od depo.
Sklep jest przeznaczony w szczególności dla paladynów ze względu na oferowany towar.
Jak sama nazwa wskazuje to tutaj każdy paladyn w razie ukończenia się amunicji (np. bolty) może zakupić strzały, bełty a w razie jeżeli nie ma broni odpowiedniej dla paladyna, to może zakupić tutaj łuk i kuszę, a wszystko to po dobrej cenie
Obsłuży nas tutaj NPC Perac :


4.6.6 Sklep magiczny

Możemy się do niego dostać kierując się na południe od depo.
Jest to sklep przeznaczony dla każdej profesji, ponieważ w Carlin tylko tutaj można kupić runy, mana/life fluidy oraz jest to jedyne miejsce w całej grze gdzie możemy sprzedać Talony za bardzo dobrą cene.
Także tutaj każdy Mag, który wyszedł z Rookgaard'u tzw. wyspy nowych może otrzymać darmową, pierwszą różdżkę - Wand of Vortex od NPC Rachel.
Sklep magiczny w Carlin :


4.6.7 Sklep mięsny

Jest to drugi sklep w Carlin zajmujący się sprzedażą jedzenia, tylko że w tym przypadku jest to sklep zajmujący się sprzedażą jedynie wyrobów mięsnych.
Sklep ten jest na wschód od depo.
Możemy w nim kupić Meat i Ham po naprawdę dobrej cenie w porównaniu do sklepu z jedzeniem np. w Ankrahmun.
Tutaj zostaniemy obsłużeni przez NPC Lector (czy nie kojarzy Wam się to imię ze sławnym kanibalem Dr. Lecterem?) :


4.6.8 Sklep meblowy (cennik)

Jest to ostatni sklep znajdujący się w Carlin.
Położony on jest na południowy kierunek od depo.
Właśnie tutaj przy obsłudze NPC Nydala możemy zakupić rzeczy do naszego domku.
Można tu kupić dosłownie wszystko, od tapet i statuetek zaczynając, na stołach i meblach kończąc, czyli jednym słowem do wyboru do koloru.
Sklep meblowy w Carlin :


4.7 Teatr

Teatr znajduje się na wschód od depo.
To właśnie tutaj można wykazać się umiejętnością bycia aktora i wczuć się w rolę prawdziwego aktora Hollywood (żartuję oczywiście ).
Jest to bardzo pojemne miejsce, więc często są tu urządzane konkursy, zabawy itp..
Nie ma tu żadnego NPC, z którym można byłoby powymieniać uwagi dotyczące wystawianych tutaj sztuk teatralnych przez graczy
A o to i teatr :


4.8 Szkoła

Mieści się ona na północny-wschód od depo.
Jest to bardzo rzadko odwiedzane miejsce w mieście, ale to pewnie ze względu na to, że jest to szkoła i nie przyciąga ona specjalnej uwagi (tutaj należy pozdrowić szanownego Pana Romana G. ).
Jest tutaj tylko jeden nauczyciel, mianowicie NPC Phillip surowo przestrzegający zasad etykiety szkolnej :


4.9 Gildie

A więc nadszedł czas aby opisać wszystkie znajdujące się w mieście gildie.
W sumie jest ich 4 i każdą podzieliłem na odrębną kategorie ze względu na to dla jakiej profesji jest nie zbędna.
Każda gildia ma do zaoferowania dla nas czary spontaniczne oraz w wypadku 3 gildii (oprócz Gildii Rycerzy) czary runiczne.
A więc zacznijmy szczegółowy opis każdej z gildii :

4.9.1 Gildia Magów

Znajduje się ona na południe od depo, dokładnie na poziomie wyżej niż sklep magiczny.
To tutaj powinien udać się każdy Mag poszukujący nowych czarów dostępnych jeżeli posiada się odpowiedni level.
Dostępne są tu czary spontaniczne np. Light Healing, Light oraz czary runiczne np. Great Fireball, Destroy Field, które możemy kupić od NPC Lea :


4.9.2 Gildia Druidów

Gildia ta przeznaczona jest specjalnie dla druidów i znajduje się ona na południowy-zachód od depo.
Właśnie w tym miejscu NPC Padreia może nauczyć każdego druida nowych czarów spontanicznych oraz runicznych w miarę jak ten będzie zdobywał doświadczenie.
Gildia Druidów w Carlin :


4.9.3 Gildia Rycerzy

Trzecia gildia w Carlin stworzona z myślą o rycerzach.
Znajduje się ona na północ od depo przy górnej bramie miasta.
To tutaj każdy rycerz szukający przygody musi zaopatrzyć się w nowe czary spontaniczne aby przeżyć w ciężkich warunkach (jest to jedyna gildia w mieście, w której nie sprzedają czarów runicznych ze względu na profesje).
Obsługująca nas tutaj NPC Trisha może także nam podarować addon, w zamian za kilka trudnych do zdobycia rzeczy :


4.9.4 Gildia Paladynów

Jest to czwarta a zarazem ostatnia gildia znajdująca się w Carlin.
Można do niej dojść kierując się na zachód od depo (jest ona sąsiadującym budynkiem ze sklepem amunicyjnym).
Tutaj paladyn może zaopatrzyć się w czary spontaniczne potrzebne w codziennym życiu, a także w czary runiczne potrzebne do trenowania magic level'a.
W tej gildii pomocą służyć nam będzie NPC Legola (to imię kojarzy mi się z elfem Legolasem, który był wyśmienitym łucznikiem w Władcy Pierścieni ).
Gildia Paladynów w Carlin :


4.10 Kościół

Kościół w Carlin znajduje się na zachód od depo, pomiędzy bankiem a Gildią Paladynów.
To w tym miejscu para zakochanych w sobie ludzi przysięga sobie wierność i miłość do chwili gdy śmierć ich nie rozdzieli (a w Tibii o śmierć nie trudno).
Tutejszym księdzem udzielającym ślubów jest...kobieta a mianowicie NPC Tibra.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat ślubów i wesel zajrzyj do tego tematu.
Wcześniej wspominany kościół :


4.11 Miejsca wypoczynku

Teraz nadszedł czas na opisanie miejsc, do których możesz przyjść z kolegami (bądź sam) aby poczuć chwilę spokoju i relaksu.
To w tych miejscach możesz się bawić do upadłego i nikt nie będzie miał Ci za złe.
O to te miejsca :

4.11.1 Plac gier

Plac ten znajduje się na północny-zachód od depo zaraz przy kościele.
Możemy tutaj rozluźnić mięśnie, wytężyć umysły i zagrać z partnerem w szachy bądź warcaby (co dla niektórych nie jest rzeczą prostą).
Są miejsca dla osób dopingujących, więc bez zastanowienia można zaprosić kolegów do zdrowego dodawania otuchy swoim faworytom :


4.11.2 Pub

Znajduje się on na -1 poziomie pod ziemią na południowy-zachód od depo.
To tutaj jeżeli męczy nas pragnienie, zostaniemy obsłużeni przez NPC Dane, która z chęcią sprzedane nam wodę, mleko i lemoniadę aby ugasić nasze pragnienie.
Także tutaj możemy zaprosić naszą wybrankę życia na romantyczną kolację przy świecach albo urządzić mecz piłkarski (co często robię ) i rywalizować z kolegami.
O to ten pub :


4.11.3 Podziemna karczma

Kolejne miejsce, do którego możemy zaprosić znajomych i powspominać dawne czasy.
Karczma ta znajduje się także pod ziemią na -1 poziomie na południowy-zachód od depo.
Znajdziemy tutaj dwóch NPC : Barman NPC Karl oraz jego pomocnik NPC William.
Aby umilić rozmowę z przyjaciółmi, możemy kupić od barmana piwo i wznieść toast na byle jaką cześć!<hicks> :


4.12 Cmentarz

Znajduje się on za obrębami miasta przy wschodniej bramie.
Jest to chyba najbardziej ponure miejsce w Carlin.
To tutaj urządza się pogrzeby gdy odchodzi ktoś bliski (moja koleżanka zrobiła kiedyś pogrzeb chomika).
W podziemiach cmentarza, za zamkniętymi drzwiami, do których dostęp mają tylko Ci, którzy posiadają klucz mogą stawić czoła troll'om zamieszkującym te podziemia (Ci z forum też ) :


5. Miejsca sąsiednie

Teraz opiszę Wam miejsca związane pośrednio (bądź bezpośrednio) z Carlin.
Jest wiele takich miejsc, które są związane z tym miastem, ale ja wybrałem 4 najważniejsze, a są nimi :

5.1 Folda, Senja i Vega

Są to trzy wyspy lodowe często charakteryzowane z Carlin.
Znajdują się one na północny-zachód od miasta.
Możemy się na nie dostać tylko przy pomocy usług NPC Nielson, który oferuję nam podróż na wszystkie 3 wyspy.
Aby więcej dowiedzieć się na temat tych wysp zapraszam do tego tematu.
Przystanek morski :



Cennik :

Przystanek - Folda cena 20gp
Przystanek - Senja cena 20gp
Przystanek - Vega cena 20gp

Należy pamiętać iż powrót na główny kontynent jest darmowy, a cena podróży pomiędzy wyspami wynosi 10gp !!


5.2 Ghostland

Jest to miejsce często nawiedzane przez dusze zmarłych.
Ghostland znajduje się na zachód od Carlin i jest często odwiedzany przez różno poziomowe postacie.
Aby więcej dowiedzieć się na temat Ghostland'u serdecznie zapraszam do tego tematu.
Powierzchnia Ghostland'u :


5.3 Femor Hills

Femor Hills czyli tzw. Wzgórze Femor znajduje się na wschód od Carlin.
Wzgórze to jest miejscem najazdu Orc'ów jaki tu czasami się odbywa i podczas tego najazdu z Orc Warlord'a można zdobyć rzadką część Amazon Set'a.
To tutaj znajduje się wcześniej opisywany latający dywan dzięki, któremu możemy tanio i szybko podróżować.
Wejście do Femor Hills :


5.4 Northport

Jest to miasteczko pełne domków znajdujące się na północny-wschód od Carlin.
Northport jednak jest bardzo często odwiedzane na ilości biegających tam kurczaków, z których wypadają pióra potrzebne do jednego addonu.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego miasteczka przeczytaj ten temat.
O to Northport :


6. Expowiska

Teraz opiszę Wam miejsca, które są niedaleko Carlin, a w których nasza postać może zdobywać doświadczenie.
W każdym z tych miejsc jest wiele potworów, na których możemy zdobywać doświadczenie i nie martwić się o loot.
Tymi expowiskami są :

6.1 Ghostland

Na Ghostlandzie są 4 jaskinie z potworami.
Możemy tam spotkać takie potwory jak Raty, Poison Spidery, ale także dla tych bardziej poszukujących przygód są także Demon Skeletony oraz Giant Spider.
Można tu także dobrze poexpić na Ghoulach, które mają 85 Exp'a i 100 Hp, a loot jaki gubią jest naprawdę dobry (Viking Helmet 66 gp, Brass Helmet 30gp, Life Ring ~600gp).
Polecam to miejsce od 10+ lvl'a, ponieważ nasza postać musi mieć wykupiony czar "Antidote", ze względu na grasujące tu Scorpiony.

6.2 Amazonki

Ogółem rzecz mówiąc wokół Carlin rozciągają się 3 miejsca (oboziki) z Amazonkami i Valkiriami.
Znajdują się one na północ, północny-wschód i na wschód od miasta.
Występuje tam wiele Amazonek i Valkirii, na których można zdobywać doświadczenie nawet po wyjściu z Rookgaard'u.
Trzeba jednak uważać aby nie stracić dużo życia, ponieważ dopiero na 9 lvl'u możemy się zaopatrzyć w czar leczący tj. "Light Healing".
W północnym obozie należy szczególnie uważać na Witch, która może być śmiertelna dla wielu graczy.
Jeżeli chodzi o loot'a to Amazonki i Valkirie nie mają wyjątkowych rzeczy, ale dla niektórych szczęściarzy Valkirii w chwili śmierci może wypaść Plate Armor (300-500 gp w zależności od świata).
Moim zdaniem najlepiej byłoby chodzić na Amazonki z 9+ lvl'em z wykupionym czarem "Light Healing" aby w razie czego się uleczyć.

6.3 Wyverny

Wyverny są to z pozoru silne potwory lecz nie całkiem.
Ich miejsca respawnu znajdują się na zachód od miasta oraz na Vega i Foldzie.
Wyverny potrafią się leczyć i posiadają 795 Hp co jest dość sporym utrudnieniem.
Ja polecam Wyverny dla Magów i Druidów od 33+ lvl'a z 2 Demon Skeletonami + Wand of Cosmic Energy (dla Maga) bądź Tempest Rod (dla Druida).
Dla Rycerzy i Paladynów polecam (szczególnie po update) Wyverny od 20+ lvl'a przy skillach ~60/60 z bronią jednoręczną (dla Rycerzy) lub z kuszą i bełtami (dla Paladyna) + ewentualnie runy Heavy Magic Missile (HMM) aby bestia szybciej padła.
Co do loot'a to bywa różnie, ponieważ Wyvern'a gubi dość małą liczbę pieniędzy lecz czasami może jej wypaść Wand of Inferno warty 3k (w sklepie u Blue Djinna).

6.4 Cmentarz i MotLS

W obu tych miejscach chodzi o jednego potwora, a mianowicie o Troll'a.
To właśnie w tych miejscach większość nowych graczy zdobywa początkowe doświadczenie na głównym kontynencie i to tutaj zarabiają pierwsze pieniądze.
Na troll'ach na cmentarzu jak i w MotLS (jeżeli nie wiesz jak dojść naciśnij tutaj) można całkiem nieźle rozpocząć poważną przygodę z Tibią.
Można na nich expić spokojnie 8+ lvl'em lecz od mniej więcej 11 lvl'a zaczyna to być nudne i monotonne, a tym bardziej nie opłacalne.

6.5 Femor Hills

Na tym wzgórzu występuje wiele rodzajów potworów dla różnych lvl'i.
Możemy tam zabijać hordy Goblinów, które mało co nam robią lecz także możemy stawić czoła wyśmienitemu strzelcowi Hunter'owi, który może zadawać nawet 2 mocne uderzenie z daleka nawet w jednej turze.
Jest także respawn 2 Cyclop'ów oraz Demon Skeleton'a, które są często wykorzystywane to szybkiego wbijania lvl'a dla nisko poziomych graczy ze względu, na to że można przed nimi uciekać i bić je z dystansu (Mag, Druid i Paladyn).
Polecam expienia tutaj od 9+ lvl'a z wykupionym czarem "Light Healing".

6.6 Kopalnie

Mowa oczywiście o kopalniach Dwarf'ów.
Kopalni tych w okolicach Carlin jest 6.
Występują w nich wszystkie rodzaje Dwarf'ów tj. Dwarf, Dwarf Soldier, Dwarf Guard, Dwarf Geomancer, ale są także Baty, Poison Spidery i Slimy.
Na poziomach -1 i -2 można expić bez obaw od 9+ lvl'a z czarem "Light Healing", który jest naprawdę ważnym czarem
Na poziomach niższych zaczyna się występowanie Dwarf Soldier'ów i Dwarf Guard'ów co może być sporym utrudnieniem.
Na Dwarf Soldier'ach możemy spokojnie expić z wykupionym czarem "Intense Healing" i "Mana Shield" żeby w razie czego mieć czas na ucieczkę (dla Magów i Druidów) bądź ze skillami 50/50 (dla Rycerzy i Paladynów).
Jeżeli chodzi o expienie na Dwarf Guard'ach to polecam od 27+ lvl'a z 2 Monk'ami + Wand of Dragonbreath (dla Maga) albo Volcanic Rod (dla Druida) bądź skille 70+/70+ od 25+ lvl'a (dla Rycerzy i Paladynów).
Loot z tych potworów jest naprawdę dobry : Iron Ore (z wszystkich Dwar'ów; cane w zależności od świata), Dwarven Shield (100 gp), Kusza (160 gp), Steel Helmet (~300 gp), Battle Shield (60 gp), Battle Hammer (50-120 gp) i Double Axe (260 gp).

7. Podsumowanie

No i o to nadszedł nieubłagalny koniec mojego poradnika.
Mam nadzieję, że udało mi się Wam przybliżyć wszystkie rzeczy związane z tym pięknym miastem i mam nadzieję, że się podobało.
Poradnik ten został napisany po prośbach wielu Forumowiczów oraz za zgodą kilku Moderatorów.
Wiem, że jest "podobny" poradnik od użytkownika Chesterr lecz uznałem, że jest on przestarzały i posiada bardzo wiele nie dociągnięć.
Jeżeli zauważycie jakieś błędy typu literówka, jakieś dane się nie zgadzają itp. to piszcie (pamiętajcie ja nie gryzę)!

* - ogólny zarys poradnika (spis treści i rozmieszczenie poszczególnych elementów) zostało ustalone z pomysłodawcą takiego "stylu" - Kaito, którego serdecznie pozdrawiam!!

Do następnego razu !
Pozdrawiam!!