Szukaj
Opcje wyszukiwania

Szukaj na forum

Szukaj na Tibia.com

Ice Witches and Big Barbarian Camp by BaxCrow

"Na dalekiej północy, w mieście Svargrond, gdy ludzie musieli walczyć o przetrwanie z barbarzyńcami i wiedźmami stała się rzecz straszna i okrutna, wielki wybuch i płynąca strumieniem lawina zmiotła wszystko dookoła siebie, lecz czy na pewno wszystko? Nie. Na dalekim krańcu tegoż miasta powstał obóz, w którym barbarzyńcy wraz z wiedźmami mnożyli swoje fortuny, lecz..."

Wielki obóz barbarzyńców na krańcach Svargrond to świetne ekspowisko dla średnio poziomowych graczy oraz dla ludzi, którzy mają wyższy poziom. Sami barbarzyńcy nie są zbyt groźni, lecz na samym południu obozu, można usłyszeć mrożące krew w żyłach krzyki wiedźm, które żyją tam w swojej twierdzy.

1 część
2 część
3 część






Spis treści:
1. Opis dla Profesji
2. Obóz
3. Twierdza
4. Loot
5. Potwory, tabela doświadczenia oraz fundusze
6. Film i zakończenie

1. Opis dla Profesji

Rycerz- jest to chyba najczęściej spotykana tam profesja, z jakiej racji? A to dlatego, że barbarzyńcy i wiedźmy mają stosunkowo niską obronę co ułatwia ich zabijanie, do tego można dodać, że kasa i przedmioty, które można zdobyć są bardzo cenne.

Barbarzyńcy. Dla tych potworów, nie trzeba mieć ogromnych skilli czy poziomu, wystarczy nam 50 poziom oraz nie wysokie skille, np 70/70, lub nieco niższe.

Wiedźmy. Z nimi jest nieco większy problem, ich siła ataku jest troszkę niższa niż Nekromantów, ale za to są one bardziej odporne na ciosy. Gracze z poziomem 75+ powinni sobie spokojnie poradzić. Warto dodać, że jeśli nie posiadacie broni z 3 areny, lepiej kupić sobie Avangera lub innego, ale podobnego typu broń, ponieważ wiedźmy nie zadają dużych obrażeń z ataków fizycznych co bardzo ułatwia i umożliwia nam nie używanie tarczy.

Palladyn- podobnie jak rycerz, najlepiej bić je z włóczni [royal spear], używanie Assassin Starów mija się z celem. Łucznicy, odwiedzają to miejsce tylko wtedy gdy chcą zarobić, ale zdarza się, że nisko poziomowi gracze zdobywają tam przez długi czas doświadczenie.

Mag i Druid- raczej nie spotykana profesja w tamtych rejonach. To za sprawą dużej ilości mobów [potworów] w jednym miejscu, co uniemożliwia swobodne poruszanie się i zabijanie ich pojedynczo.

2. Obóz

Jest to dosyć duży teren, dzieli się na 3 części, zachodnią, wschodnią i południową. Części wschodnia i zachodnia, to stosunkowo bezpieczne miejsca, są tam tylko barbarzyńcy, lecz trzeba tam uważać, zdarzają się miejsca gdzie jest dużo Bloodwalkerów, a one potrafią zadawać bardzo duże obrażenia. Część południowa to część dla wyższych poziomów, są tam duże ilości Bloodwalkerów oraz Wiedźm.

Rozkład tych części można zobaczyć na obrazku powyżej.

3. Twierdza

To 6 piętrowy pałac, w którym wiedźmy czekają na swoich wrogów. Teren jest prosty, lecz niebezpieczny.

1 PIĘTRO

Tutaj spotkamy tylko 4 do 5 bloodwalkerów, ale ich ilość nie jest istotna, dobrą taktyką na ów barbarzyńców jest po prostu wbiegnięcie w jakiś róg gdzie może nas bić tylko 1 z nich.



2 PIĘTRO

Tutaj już mamy do czynienia z Wiedźmą, co prawda tylko jedną, ale i tak trzeba być czujnym, bo jest ona w towarzystwie 2-3 bloodwalkerów.



3 PIĘTRO

2 Wiedźmy oraz 2 Bloodwalkery



UWAGA!!!
Na 3 piętrze znajduje się teleport. Jest to teleport, który transportuje nas na małą wysepkę, gdzie znajduje się 5 wiedźm w jednym miejscu, trzeba uważać.

O to ta wysepka



4 PIĘTRO

3 Wiedźmy oraz 3 Bloodwalkery


5 PIĘTRO

3 Wiedźmy oraz 2 Bloodwalkery


6 PIĘTRO

DANGER!!!
To bardzo trudny poziom, są tutaj naraz, 4 wiedźmy oraz 4 bloodwalkery.



ZAPAMIĘTAJ!!!
Najlepszym sposobem na wybijanie bloodwalkerów jest stanie od razu koło schodów gdzie mogą bić nas tylko 2 naraz. Zabijanie więcej niż 1 wiedźmy też można sobie ułatwić poprzez wchodzenie na balkon.


4. LOOT

Co warto zbierać na obozie oraz w twierdzy.

Halberd - 400 gp [NPC na Svar]
Beastslayer Axe - 1,500 gp [Rashid]
Mammoth Fur Cape - 6,000 gp [Rashid]
Fur Boots - 2,000 gp [Rashid]
Diamond Sceptre - 3,000 gp [Rashid]
Shard - 2,000 gp [Hjaern]
Brutetamer Staff - 1,500 gp [Rashid]

Z przedmiotów, które można jeszcze zlootwać, jak Crystal Sword, Krimhorn lub Ragnir Helmet zbyt wielkiej kasy nie ma, za to kosztują trochę cap, uważam, że nie opłaca się ich zbierać, jeśli nie ma sie wystarczającej ilości cap.

______________________________________
To były przedmioty, które można sprzedać u NPC, ale są też inne, które są cenne, ale tylko u graczy.

Mystic Turban - cena zależy od światu, ale przeważnie 1-4k [blue cloth]
Red Piece of Clothes - podobnie jak blue, lecz cena troszke niższa 1-3k
Glacier Kilt - cena zależna od światu
Earmuffs - ładna dekoracja do domku
Life Rings - bardzo dobre pierścienie, przyspieszają regenerację many i życia. [Ich cena to ok. 700 gp]

Nie wspomniałem o kasie, której leci bardzo dużo, na barbarianach bardzo często można spotkać wysoko poziomowych graczy, a to z racji tego, że ludzie po prostu zarabiają tam pieniądze.

Warto także wspomnieć, że ludzie, którzy posiadają postman quest mogą wysyłać parcelem swój loot.

Tutaj mapka, jak dojść do skrzynki.


5. POTWORY, TABELKA DOŚWIADCZENIA ORAZ FUNDUSZE

Barbarian Headsplitter


Knife (Normalnie), Scale Armor (Normalnie), Brass Helmet (Normalnie), Viking Helmet (Normalnie), Life ring (Rzadko), Brown Piece of Cloth (Normalnie), Torch (Normalnie), Bag (Normalnie), Skull (Normalnie), Crystal Sword (Rzadko), Fur Boots (Rzadko), Krimhorn Helmet (Rzadko), 0-30 gold

Barbarian Skullhunter


Knife (Normalnie), Scale Armor (Normalnie), Brass Helmet (Normalnie), Viking Helmet (Normalnie), Life ring (Rzadko), Health Potion (Rzadko), Torch (Normalnie), Bag (Normalnie), Skull (Normalnie), Crystal Sword (Rzadko), Ragnir Helmet (Rzadko), 0-30 gp

Barbarian Bloodwalker


Battle Axe (Normalnie), Halberd (Normalnie), Chain Armor (Normalnie), Chain Helmet (Normalnie), Health Potion (Rzadko), Ham (Normalnie), Red Piece of Cloth (Bardzo rzadko), Bag (Normalnie), Beastslayer Axe (Rzadko), Fur Boots (Normalnie), Shard (Rzadko), 0-30gp

Barbarian Brutetamer


Staff (Normalnie), Chain Armor (Normalnie), Mana potion (Normalnie), 0-3 Ham (Normalnie), 0-2 Corncob (Normalnie), Bag (Normalnie), Mammoth Fur Shorts (Normalnie), Brutetamer's Staff (Normalnie), Fur Boots (Rzadko), Mammoth Fur Cape (Rzadko), 0-15 gp, Book, Grey Small Book

Ice Witch


Clerical Mace (Normalnie), Mystic Turban (Rzadko), Green Mushroom (Normalnie), Bag (Normalnie), Diamond Sceptre (Normalnie), Crystal Sword (Rzadko), Shard (Rzadko), Earmuffs (Rzadko), Strong Mana Potion (Normalnie), Glacier Kilt (Bardzo rzadko), 0-85 Gp, ice cube


DOŚWIADCZENIE I FUNDUSZE [Jest to z mojego doświadczenia, także proszę o wyrozumiałość]

Na 1 godzinę, jeżeli respawn jest dobry można zdobyć nawet 80.000 doświadczenia, każdą z profesji.
Co do zarobków to różnie, wynika to głównie z szczęścia do loota. Z samej kasy na 1h można wynieść ok. 3-5k.



6. ZAKOŃCZENIE ORAZ FILM

Obóz Barbarzyńców wraz z Twierdzą Wiedźm, to świetne expowisko dla każdego, ale najlepsze jest ono dla rycerzy i łuczników. Podsumowując, jeśli chcesz szybko zdobywać doświadczenie na średnim poziomie, idź na obóz barbarzyńców, jeśli brak ci funduszy na wysokim poziomie, idź i zarabiaj.

W serwisie youtube.com został umieszczony krótki filmik pokazowy o owym expowisku, zrobiony oczywiście przeze mnie.

O to link do tego filmu.
http://www.youtube.com/watch?v=2fxENyaMN84


Ps. Wszystkie błędy, nieścisłości proszę zgłaszać tutaj lub PM.

Dziękuje za uwagę i mam nadzieję, że poradnik się przyda.
Pozdrawiam. BaxCrow