Szukaj
Opcje wyszukiwania

Szukaj na forum

Szukaj na Tibia.com

Giant Spider

HP 1300 Summon Niemożliwe
EXP 900 Convince Niemożliwe
Odporny na Specjalne Poison Field, zatruwa, przywołuje 0-2 Poison Spider, Haste
Częściowo odporny na Walka w zwarciu, na dystans, trucizna
Wrażliwy Odgłosy
Loot Plate Armor (Normalnie), Knight Armor (Bardzo rzadko), Brass Legs (Normalnie), Knight Legs (Bardzo rzadko), Steel Helmet (Normalnie), Time Ring (Bardzo rzadko), Platinum Amulet (Bardzo rzadko), 0-12 Poison Arrow (Normalnie), Spider Silk (Rzadko), Bag (Normalnie), Strong Health Potion (Bardzo rzadko), Lightning Headband (Bardzo rzadko), 0-115 gold
Opis Olbrzymie pająki zamieszkują jamy i góry Tibii. Należą do grupy najsilniejszych potworów i są tak szybkie, że ucieczka przed nimi jest niemal niemożliwa. Potrafią przyzywać trujące pająki i pluć chmurami trucizny.

Według niektórych badań maksymalna prędkość GSa (z najmocniejszym haste) jest równa 71 poziomowej postaci bez dodatków, czyli 51 poziomowej z Boots of Haste.
Występowanie
Taktyka Wielki pająk to jeden z najszybszych potworów w grze. Z początku może wydawać się dosyć spokojny, lecz gdy rzuci czar Haste już nic go nie powstrzyma przed dojściem do celu. Próby zabicia samemu tego monstrum na poziomie mniejszym niż 50 zazwyczaj kończą się śmiercią. Obrażenia zadawane przez to stworzenie nierzadko sięgają około 300 punktów życia na turę. Stwór ten jest odporny na żywioł ziemi i częściowo wytrzymały na energię i lód,a podatny na ogień. Potrafi też uderzać z daleka za pomocą czaru Stalagmite. Rycerzom nie zaleca się samotnych polowań na te potwory ? głównie dlatego, że z bliska zadają największe obrażenia. Jeżeli już jakiś odważny wojownik zdecyduje się na taką wyprawę to musi pamiętać o zabraniu dużej ilości mikstur leczniczych. Dobrze jest też używać czaru Wound Cleansing. Minimalne umiejętności w walce za pomocą miecza/topora/maczugi powinny wynosić co najmniej 80. Podobnie ze zdolnościami obrony. Paladyni oprócz napojów powodujących wzrost punktów życia i many powinni zabrać ze sobą dużą ilość królewskich bądź zaczarowanych włóczni. Dobrym pomysłem jest także zabranie ze sobą kuszy i bełtów. Należy pamiętać, iż obydwie dzidy mają zasięg wynoszący jedynie 4 kratki, a kusza ma ich 5. Rekomendowana jest zdolność walki na dystans co najmniej 70. Będąc magiem lub druidem poza miksturami dobrze jest zabrać ze sobą runy Great FireBall oraz swoją najlepszą różdżkę korzystającą z żywiołu ognia. Zwykli gracze mogą wspomagać się przywołanym Ognistym Diabłem, natomiast właściciele płatnego konta mogą wspierać się czarem Flame Strike. Minimalny poziom, na którym profesje magiczne, z Boots of Haste na nogach mogą próbować to poziom 45. Zamiast Mana Shield lepszym pomysłem jest używanie Lekkiego lub Intensywnego Leczenia. Popularne są także wspólne wyprawy na wielkie pająki. Poziom blokera musi wynosić co najmniej 35. Napastnikiem właściwie może stać się każda profesja atakująca z dystansu. Warto by osoba blokująca posiadała czar Challenge, w razie gdyby Gigantyczny Pająk zmienił swój cel na jednego z towarzyszy twojej drużyny. Gdyby monstrum to przywołało pająki, dobrze jest je najpierw zabić, gdyż przełamują one obronę, tym samym stwarzając możliwość zadania silniejszych ciosów przez tę kreaturę. Polowania na te pokraki są często urządzane ze względu na ich cenny łup ? m.in. Giant Spider Silk, Knight Armor , Knight Legs , Platinum Amulet czy Lightning Headband.

Obrazek