HP | 475 | Summon | Niemożliwe |
EXP | 305 | Convince | Niemożliwe |
Odporny na | Specjalne | paraliżuje, wysysa życie, zamienia się w nietoperza, haste | |
Częściowo odporny na | Walka | w zwarciu, na odległość | |
Wrażliwy | Odgłosy | BLOOD!, I smell a living!, Let me kiss your neck!, I call you my bats!, come!, I smell warm blood! | |
Loot | Katana (Normalnie), Spike Sword (Rzadko), Ice Rapier (Bardzo rzadko), Strange Helmet (Bardzo rzadko), Vampire Shield (Bardzo rzadko), Emerald Bangle (Bardzo rzadko), Bronze Amulet (Bardzo rzadko), Black Pearl (Rzadko), Vampire Dust (Bardzo rzadko), Bag (Normalnie), Grave Flower (Normalnie), Skull (Normalnie), Bowl (Normalnie), Strong Health Potion (Bardzo rzadko), Vampire Teeth (Normalnie), Blood Preservation (Bardzo rzadko), 0-20 gp | ||
Opis | Wampiry to nieumarłe stworzenia żyjące w nawiedzonych ruinach Daramy. Są bardzo silne i żywią się krwią, którą wysysają ze swych ofiar. Ubrani w czarne jak noc peleryny, polują w podziemiach - a w nocy - nawet na powierzchni. Niektórzy ludzie wierzą, że są one w stanie nawet latać, niczym nietoperze, które przypominają małe wampiry. Ich przerażający wzrok i mrożące krew w żyłach jęki sparaliżowały już niejednego odważnego poszukiwacza przygód. | ||
Występowanie | Drefia (za górą Scorpionów), Piano Room, Ghost Ship, Darashia, niektóre tomby w Ankrahmun, Lich Hell, Serpentine Tower (nieosiągalny), Ghostlands (nieosiągalny), dom pomiędzy Plains of Havoc i Dark Cathedral, Hellgate. | ||
Taktyka | Te nieumarłe stwory, żywią się krwią przeciwnika co nie jest przyjemnym doświadczeniem dla gracza, gdyż leczy się kosztem jego punktów życia. Poważnym problemem może okazać się paraliż, który może bardzo spowolnić gracza (zdarzyło mi się raz dostać tak silny paraliż, że byłem dwa razy wolniejszy od gracza na pierwszym poziomie). Jeśli zależy ci na utrzymaniu dystansu od wampira musisz się wyleczyć z paraliżu za pomocą dowolnej metody przywracania życia. Zanim udasz się do takich miejsc jak Vamp Hell najlepiej jest udać się na pojedynczy respawn wampira i sprawdzić jak sobie z nim potrafisz poradzić. Gracz blokujący powinien stać przodem do wampira między graczami atakującymi z dystansu a nim. Zmniejszy w ten sposób szanse na to, że wampir zmieni cel ataku. Dodatkowo gracz blokujący, który ma ponad 60 poziom doświadczenia może atakować z broni dwuręcznej. autor: Hegemmon |