HP | 390 | Summon | Niemożliwe |
EXP | 300 | Convince | Niemożliwe |
Odporny na | Specjalne | wysysa życie, upija, przywołuje Skeleton, leczy się, zatruwa | |
Częściowo odporny na | Walka | na dystans magią (trucizna) | |
Wrażliwy | Odgłosy | Praise Voodoo!, Power to the cult, Feel the power of the cult!. | |
Loot | Morning Star (Normalnie), Life Ring (Bardzo rzadko), Terra Rod (Bardzo rzadko), Dragon Necklace (Bardzo rzadko), Small Emerald (Bardzo rzadko), Voodoo Doll (pirate) (Bardzo rzadko), Music Sheet (second verse) (Bardzo rzadko), Cultish Robe (Normalnie), Broken Key Ring (Bardzo rzadko), Rope Belt (Normalnie), 0-40 gold, Orange Book (Bardzo rzadko) | ||
Opis | Ministranci Kultu są wyszkoleni w dziedzinie ciemnej magii, zgodnie z rozporządzeniem kultu. Są dumni ze swojego statusu, i zazwyczaj są fanatyczni względem swojej sekty. Ministranci Kultu czują wyższość nad obcymi, często sądząc że zostali obdarzeni mocą, która czyni ich nietykalnymi. Szanują tylko tych, którzy mają wyższą rangę od nich, są im wręcz poddani. Ich moc jest wciąż dość słaba, lecz z pewnością nie sięga ich ego. Rzucając okiem na pracę członków kultu, nie jest łatwo poświęcić ich ciekawość, używają całej swojej energii, dążąc do awansu. Ministranci Kultu zamieszani są w afery tylko jeśli leży to w interesie całego kultu. | ||
Występowanie | Goroma, za pianinem na północnym wschodzie Liberty Bay (musisz znać wszystkie wersety hymnu), Formorgar Mines. | ||
Taktyka | Ministranci Kultu znacznie rozwinęli swoje umiejętności magiczne, przez co tylko tym typem walki się posługują. Stale trzymają dystans przed intruzem, co utrudnia rycerzowi ich uśmiercenie. Najlepszym wyjściem jest chwycenie w ręce najlepszej dostępnej mu broni i błyskawiczna szarża na przeciwnika, by ten nie miał czasu na ucieczkę. Z racji tego, iż istoty te ćwiczyły tylko umiejętności magicznego ataku, są wrażliwe na obrażenia fizyczne. Rycerz może również odciągnąć pojedynczy cel od reszty Kultystów i pozbyć się go w pojedynku 1vs1. Leczeniem zajmą się strong lub great health potions. Paladyn do walki z Akolitami powinien używać bełtów, gdyż ręcznie rzucane włócznie posiadają zbyt mały zasięg ataku, by dosięgnąć uciekającego wroga. Podobnie jak w przypadku rycerza, paladyn zmuszony jest jak najszybciej odesłać przeciwnika do krainy umarłych, nim przeciwnik uleczy się z zadanych mu ran. W żadnym wypadku nie powinno się z furią gonić uciekającego nieprzyjaciela, gdyż wkraczając na terytorium jego zdrowych braci, ryzykujemy życie. Leczenie paladyna ogranicza się do używania strong health potionów, czaru Light Healing oraz, w przypadku ciężkich ran, Divine Healing. Profesje magiczne do bliskiej walki winny używać takich zaklęć jak Death, Energy lub Terra strike. Bezpieczniejszym jednak wyjściem będzie atak z większej odległości, przy użyciu run Heavy Magic Missile, na których obrażenia Kultyści są wrażliwi. Jeśli musimy w szybkim czasie zająć się przeciwnikiem, zalecane są Sudden Death. Dodatkowo, niezbędnym przedmiotem dla każdej profesji, która zmaga się z nimi jest Dwarven Ring, dzięki któremu unikniemy magicznej zdolności upijania przeciwnika stosowanej przez nasz cel. Ministranci Kultu często występują w towarzystwie innych potworów, dlatego dobrym rozwiązaniem jest zabranie runów Great Fireball, które na pewno znajdą zastosowanie w walce z wieloma przeciwnikami naraz. Aroonia Gawus |