Szukaj
Opcje wyszukiwania

Szukaj na forum

Szukaj na Tibia.com

Behemoth

HP 4000 Summon Niemożliwe
EXP 2500 Convince Niemożliwe
Odporny na Specjalne Great haste
Częściowo odporny na Walka w zwarciu oraz z dystansu (duże głazy)
Wrażliwy Odgłosy Crush the intruders!, You're so little!, Human flesh - delicious!
Loot Two Handed Sword (Rzadko), Giant Sword (Bardzo rzadko), Crowbar (Normalnie), Double Axe (Normalnie), Plate Armor (Normalnie), Dark Armor (Normalnie), Steel Boots (Bardzo rzadko), Crystal Necklace (Bardzo rzadko), Strange Symbol (Bardzo rzadko), Pick (Normalnie), 0-4 Small Amethyst (Normalnie), 0-6 Meat (Normalnie), Behemoth Claw (Bardzo rzadko), Perfect Behemoth Fang (Bardzo rzadko), Amphora (Normalnie), 0-2 Assassin Star (Normalnie), War Axe (Bardzo rzadko), Behemoth Trophy (Bardzo rzadko), Great Health Potion (Bardzo rzadko), Big Bone (Normalnie), Battle Stone (Rzadko), 0-140 gp
Opis Behemothy są ogromnymi stworzeniami żyjącymi w starożytnym mieście głęboko pod Edron. Wyglądają trochę jak skrzyżowanie człowieka z bykiem, nawet mówią ludzkim językiem, jednak nikt nie wie skąd tak naprawdę pochodzą. Mimo ich małej inteligencji, są bardzo silne i rzucają wielkimi kamieniami w swoich wrogów.
Występowanie W najgłębszym miejscu Cyclopolis, głęboko w Tarpit Tomb za ogniem, Forbidden Lands, Serpentine Tower, głęboko w Formorgar Mines, , w zachodniej części Areny w Yalahar oraz w Zoo Quarter.
Taktyka
Obrazek


Behemothy nie są powszechnie występującymi potworami w grze, lecz jest kilka miejsc, gdzie można je spotkać. Trzeba się mieć na baczności, gdyż jest to zwierzę stadne i niezwykle agresywne.
Ze względu na swoje odporności i umiejętności, nie jest to stworzenie, na którym łatwo da się zarobić. Koszty wyprawy przeważnie nie zwracają się, mimo iż behemothy mogą zostawić steel boots-y, które są sporo warte.
Jednak aby móc się martwić zyskiem z wyprawy, to wpierw trzeba ją przeżyć. Najpopularniejsze sposoby na behemothy to wyprawa w składzie trzech (do pięciu) rycerzy, oraz skład mieszany ( rycerz jako bloker i kilku graczy do walki na dystans, którymi najczęściej są paladyni).
Jeżeli w wyprawie uczestniczą tylko rycerze, to powinni oni starać się atakować na raz jednego behemotha w taki sposób, aby bloker wciągnął go między kolumny a pozostali rycerze powinni stać po przekątnych, aby zmniejszyć szanse na to, że behemoth zmieni cel. Blocker powinien atakować jako pierwszy i oczywiście na w defensywie, aby pomóc pozostałym przełamać obronę. Warto też za pomocą convince rune wciągnąć do zabawy cyklopy (maksymalnie dwa). Pojawia się wtedy jednak problem z utrzymaniem ich przy życiu. Najlepiej, aby miała je jedna osoba, która blokuje behemotha. Staje wtedy ona przed dwiema kolumienkami tak, żeby przyciągnięty przez innego gracza behemoth stał między kolumnami na wprost blokera, a cyklopy same ustawią się po obu stronach blokera. Gracze powinni atakować z tyłu po przekątnej. Z dwoma cyklopami powinno uczestniczyć w wyprawie maksymalnie trzech graczy ze względu na fakt, iż są tylko cztery pozycje przekątne chyba, że osoba stojąca bezpośrednio za behemothem ma broń typu sov czy stonecuter axe. W razie problemów łatwo może ona przejąć funkcję blokera a bloker może wtedy przejść w typ walki ofensywnej. Takie zmiany jednak wiążą się z narażeniem na spore straty punktów życia. Liczy się tutaj refleks, więc polecam to jedynie dla graczy wyrobionych w sztuce wojennej. Jeżeli chodzi o ?lurowanie? behemothów, to powinien to robić jeden gracz. Musi on starać się nie zlurować więcej niż jednego behemotha na raz. Po sprowadzeniu go do reszty grupy powinien on ustać między kolumnami wchodząc od strony, gdzie nie stoi bloker (cały czas trzeba go prowadzić tak, aby nie miał zbyt blisko do innych graczy czy cyklopów), a kiedy behemoth do niego podejdzie, powinien przejść po przekątnej i ustać obok blokera. Kiedy tylko behemoth wejdzie między kolumny powinien on odejść, co spowoduje, że behemoth za cel obierze sobie blokera, który w tym momencie zaczyna go atakować. Cyklopy, które starają się stać po przekątnej właściciela, bądź dwie kratki dalej podejdą i zaczną atakować behemotha. Wtedy powinni dołączyć się pozostali gracze. Dzięki tej taktyce behemoth powinien otrzymywać serie potężnych ciosów, które w mig go wykończą. Jeżeli behemoth przerzuci się na gracza stojącego po przekątnej to powinien on wykonać podobną operację do tej, jaką wykonuje gracz lurujący. Jeżeli behemoth przerzuci się na cyklopa, to ich właściciel powinien jak najszybciej przerwać i po kilku sekundach wznowić atak, choć prawdopodobnie behemoth rozprawi się z cyklopem zbyt szybko, aby ktoś mógł zareagować.
Nie wolno tutaj żałować run leczniczych i jeśli cyklop przeżyje, to należy go uleczyć.
Druga metoda jest mniej skomplikowana i bezpieczniejsza (oczywiście, jeżeli tylko nie ma graczy z niskim poziomem doświadczenia). Polega ona po prostu na tym, że gracz blokujący luruje na raz jednego behemotha i ucieka przed nim (najlepiej wokół kolumien) a gracze atakujący z dystansu robą to, co do nich należy stojąc w bliskim sąsiedztwie ze schodami, które w razie potrzeby stanową łatwą ucieczkę. Po wyjściu na górę, gracze atakujacy powinni odczekać krótką chwilę, aby behemoth obrał sobie ponownie za cel blokera.
Można oczywiście mieszać te metody, jednak jeżeli w walce ma uczestniczyć kilku rycerzy, to należy obrać taktykę pierwszą pamiętając, że aby rycerz zadawał przydatne obrażenia, powinien atakować w zwarciu co najmniej jako trzeci.
Niestety im więcej osób uczestniczy w wyprawie, tym więcej rąk trzeba obdzielić, co obniża prawdopodobieństwo zwrotu kosztów wyprawy.
Co do przydatnych runów, to w walce z behemothami każdy doceni runy explosion, które mogą okazać się pomocne. Prócz nich można jeszcze używać SD rune, jednak koszty bardzo wzrosną. Ponadto na światach non-pvp burst arrows mogą okazać się bardzo przydatne.
Jeżeli mimo ostrożności zdarzy się tak, że trzeba będzie walczyć z dwoma behemothami, to należy użyć runów, w celu jak najszybszej eliminacji jednego z behemothów. Trzy behemothy to już spore ryzyko, więc należy sztywno trzymać się zasady jednego behemotha na raz.