HP | 1225 | Summon | Niemożliwe |
EXP | 985 | Convince | Niemożliwe |
Odporny na | Specjalne | SD, wysysa manę, przywołuje 0-2 Vampire | |
Częściowo odporny na | Walka | na dystans magią (trucizna, energia, ogień) | |
Wrażliwy | Odgłosy | I will turn you into something usefull!, You have disturbed my thoughts! | |
Loot | Clerical Mace (Rzadko), Steel Shield (Normalnie), Bonelord Shield (Bardzo rzadko), Spellbook (Bardzo rzadko), Bone Sword (Normalnie), Bonelord Helmet (Bardzo rzadko), Bonelord Eye (Rzadko), Bag (Normalnie), Haunted Blade (Rzadko), Spiked Squelcher (Bardzo rzadko), 0-4 Sniper Arrow (Normalnie), Piece of Dead Brain (Normalnie), 0-90 gp | ||
Opis | Niektóre z najstarszych beholderów osiągnęły tak wielką moc nad nieumarłymi, że same przekroczyły krawędź dzielącą życie od śmierci. Fakt ten może zostać odebrany jako przekształcenie żywej istoty w tego przerażającego licha, przemianę w coś strasznie złowrogiego. Nie umarłe ani żywe, mieszkają na pograniczu dwóch światów. Osiągając perfekcję w umiejętnościach nie do opisania, wykrzywiły swoje umysły w sposób niezgłębiony przez inne istoty, ?złamały? coś w swoich umysłach, a raczej w swoich duszach. Część, która łączy wszystko i wszystkich ze światem żywych, nie funkcjonuje prawidłowo w tych stworzeniach. W tym przypadku inne stworzenia by oszalały lub umarły, ale niektóre beholdery stawiają czoła nowemu przeznaczeniu. Dzięki gwałtownej woli oraz niepojętemu rozumieniu cienkiej linii oddzielającej życie od śmierci, chwytają się koncepcji egzystencji. Tak jak kiedyś utrzymywali swoje nieumarłe sługi, tak teraz utrzymują swoje rozpadające się, jednak nie martwe, ciała w ruchu. Części ich wykrzywionego umysłu są uwięzione w krainie śmierci, złapane w nieustający koszmar, który powoli wyniszcza ich psychiczne zdrowie. By uniknąć dryfowania w ten sen śmierci, usunęły części swojej czaszki. W ten sposób są w stanie nieustannie symulować swoje mózgi wstrząsami energii wytwarzanymi przez szypułki oczne. Podczas magicznej operacji dodały do swoich ciał podobną do szypułki ocznej podłużnicę. Używają jej do wysysania płynów mózgowych swoich bezbronnych ofiar w celu przedłużenia swojej własnej egzystencji. Ich centralne oko jest zapieczętowane by unikać jakiegokolwiek rozproszenia podczas ich wewnętrznej walki. Ponieważ centralne oko jest normalnie używane do komunikacji, Braindeath nie ma możliwości rozmowy z innymi beholderami. Polega na komunikacji głosowej, co jest odrażające nawet dla jego własnego gatunku. Mistrzostwo śmierci czyni ich onieśmielającymi przeciwnikami. Na szczęście rzadko wtrącają się w sprawy żywych. Ci, którzy dla jakiegoś powodu staną na drodze Braindeath powinni przygotować się na naprawdę ciężką walkę. Beż żadnego względu na swoje własne życie, lub życie innych istot, Braindeath atakuje z szeregiem niszczycielskich ataków, które przebijają wszystko to co potrafią inne beholdery. Dowodząc potężnymi sługami zza grobu oraz posiadając elastyczność bycia nieumarłym, Braindeath jest siłą niemal nie do pokonania, jeżeli nie zastosujemy odpowiedniej taktyki. | ||
Występowanie | |||
Taktyka | Braindeath jest przeciwnikiem trudnym i nieprzyjemnym niezależnie od poziomu i profesji. Jego postawa w czasie walki jest podobna do krewnych Elder Beholderów, jednak ataki, punkty życia oraz umiejętności w zakresie przywoływania nieumarłych znacznie wyższe. Potwór ten lubuje się w walce na dystans, wysyłając na pierwszą linie przywołane wampiry, których liczba może dojść do trzech. Zarówno jak i jego krewniacy, Braindeath także posługuje się szeroką gamą zaklęć na które składają się czary sudden death, soulfire, stalagmite, heavy magic missile, mana drain, self-healing czy haste. Kombinacja tych czarów może zaskoczyć nie jednego bo obrażenia mogą osiągnąć 700 na turę, zaś wraz z wampriami nawet 1400. Umiejętności te czynią z niego bardzo trudnego przeciwnika. Rekomendowany poziom profesji magicznych wynosi 90 poziom doświadczenia a ekwipunek powinien zostać uzupełniony o energy ring. Braindeath powinien zostać umieszczony w rogu pomieszczenia ponieważ porusza się szybko, najlepiej zrobisz stojąc dwie kratki na ukos od niego. Wówczas unikniesz ataków w zwarciu i w razie przywołania wampirów łatwiej będzie się wycofać. Zalecany żywioł ataków oraz różdżki to ogień. Braindeatha należy zabić szybko, zanim przywoła wampiry. Paladyn powinien posiadać 70 poziom doświadczenia i umiejętność walki na dystans na 85 poziomie. Najodpowiedniejszym czarem wsparcia będzie divine missile. Sposób w jaki powinieneś stać jest taki sam jak u profesji magicznych. Rycerzowi rekomenduje się poziom przewyższający setny oraz umiejętność władania bronią na poziomie 90. Zarówno jak u innych profesji zaleca się zapędzenie przeciwnika w róg i pokonanie go tam, utrzymując pozycje na ukos od potwora sprawimy że nie będzie on się poruszał. Jako czar wspomagający należy użyć whirlwind throw z powodu umiejętności wyssania many przez potwora. Braindeath należy do przeciwników, które są zabijane dla sportu, ponieważ polowanie na nie jest nieopłacalne, a wartościowe przedmioty zostawia po sobie niezwykle rzadko. Doświadczenie otrzymane nie rekompensuje strat poniesionych na zabicie go. Wybierając sie na Braindeathy nie można zapomnieć zabrać poświęconego drewnianego kołka w celu uzyskania pyłu z przywołanych wampirów. |