HP |
1250 |
Summon |
Niemożliwe |
EXP |
900 |
Convince |
Niemożliwe |
Odporny na |
|
Specjalne |
Ice Missile, Ice Bomb, paraliżuje, zatruwa, Haste |
Częściowo odporny na |
|
Walka |
w zwarciu oraz z dystansu magią |
Wrażliwy |
|
Odgłosy |
|
Loot |
Plate Armor (Normalnie),
Knight Armor (Bardzo rzadko),
Brass Legs (Normalnie),
Knight Legs (Bardzo rzadko),
Steel Helmet (Normalnie),
Time Ring (Bardzo rzadko),
Platinum Amulet (Bardzo rzadko),
Spider Silk (Rzadko),
Backpack Jewelled (Bardzo rzadko),
Bag (Normalnie),
Crystal Sword (Bardzo rzadko),
Sapphire Hammer (Bardzo rzadko),
0-6 Sniper Arrow (Normalnie),
Shard (Bardzo rzadko),
Strong Mana Potion (Bardzo rzadko),
Glacier Mask (Bardzo rzadko),
Ice Cube (Normalnie),
0-96 gp
|
Opis |
Kryształowe Pająki są rzadką rasą. Tak jak mroźne smoki, są rezultatem transformacji, prawdopodobnie będąc potomkami olbrzymich pająków. Jednakże, zmiany dotyczące pająków były znacznie poważniejsze. Ich ciała zmieniły konsystencję na krystaliczną lub raczej lodową, emitując niesamowity chłód. W pajęczych niciach, które tworzą, nie znajdziemy jedwabiu, zamiast tego jest to niesamowicie zimny zagęszczony lód. Samo zimno tych pajęczyn jest wystarczające by zamrozić większość ze stworzeń, tak więc niepotrzebny jest tam klej. Trucizna tych pająków jest jak zastrzyk czystego mrozu. Boleśnie zamraża ciało, które całe drętwieje. Jednak dobra ochrona przed zimnem, jaką posiada wiele mieszkańców Lodowych Wysp, czyni te zdolności zbytecznymi. Z tego powodu, Kryształowe Pająki specjalizują się w polowaniu na ciepłokrwiste stworzenia, które będą podatne na wpływ ich specjalnych zdolności. Wliczają się w to ludzie, elfy i krasnoludy. Niewiadomym jest czy pająki te mogą przetrwać w cieplejszym klimacie. Jeżeli byłaby możliwym adaptacja do środowiska gdzie znajduje się znacznie więcej zdobyczy wrażliwej na ich ataki, z pewnością szybko stałyby się tam plagą. |
Występowanie |
|
Taktyka |
Kryształowe Pająki najczęściej występują w towarzystwie z Lodowymi Golemami i Wywernami, co jest niebezpieczne dla postaci z niższymi poziomami. W zwarciu zadają duże obrażenia (dochodzące do 250 punktów życia na turę), więc rycerze nie lubią z nimi walczyć. Jeżeli jednak zdarzy się tak, że będą musieli stawić im czoło niezbędne są fluidy leczące oraz silna, jednoręczna broń, by go szybko zabić. Magowie powinni używać czarów, run lub różdżki zadającej obrażenia od energii, ponieważ jest na nią wrażliwy. Druidzi są w podobnej sytuacji, z tym, że nie są zdolni do używania różdżki zadającej obrażenia z energii, więc zalecane jest używanie różdżki zadającej obrażenia ze śmierci - Underworld Rod. Paladynem należy utrzymywać jak największy dystans, oraz używać czaru przyspieszającego zabijanie, np. Ethereal Spear. Na dodatek potomek Olbrzymiego Pająka paraliżuje, więc niezbędna jest szczególna ostrożność ? trzeba być gotowym na wrzucenie przeciwzaklęcia likwidującego paraliż.
|