HP |
260 |
Summon |
490 |
EXP |
150 |
Convince |
490 |
Odporny na |
|
Specjalne |
brak |
Częściowo odporny na |
|
Walka |
w zwarciu |
Wrażliwy |
|
Odgłosy |
Toks utat, Youh ah trak!, Il lorstok human!, Human, uh whil dyh!, Let da mashing begin! |
Loot |
Short Sword (Normalnie),
Halberd (Bardzo rzadko),
Dark Helmet (Bardzo rzadko),
Plate Shield (Rzadko),
Battle Shield (Rzadko),
Club Ring (Bardzo rzadko),
Wolf Tooth Chain (Bardzo rzadko),
Health Potion (Bardzo rzadko),
0-3 Meat (Normalnie),
Cyclops Trophy (Bardzo rzadko),
Cyclops Toe (Normalnie),
0-54 gold
|
Opis |
Cyklopi to podobna ludziom rasa, posiadająca jednak tylko jedno oko i pomniejszą inteligencję. Nawet mówią podobny językiem. Żyją w jamach, gdzie poszukują złota i innych metali. Strzeż się, gdyż bardzo złoszczą się na poszukiwaczy przygód, którzy wejdą na ich teren, i spróbują zabić intruza używając swej niesamowitej siły. |
Występowanie |
Plains of Havoc, Mount Sternum, Femor Hills, Cyclops Camp, Cyclopolis, Ancient Temple, Shadowthorn, Orc Fort |
Taktyka |
Cyklop to potwór, z którym na pewno chciałby się zmierzyć każdy początkujący wojownik. Nie jest to jednak takie proste jak się może wydawać. Dla magów, druidów czy też paladynów walka z pojedynczym osobnikiem może nie sprawić dużo problemów, jednak walczący w zwarciu rycerz dopóki nie osiągnie wysokich umiejętności walki bronią i obrony (około 60/60), ponad 20 poziomu doświadczenia oraz dobrego ekwipunku (tu w zależności od posiadanych funduszy, żeby jednooki zadawał jak najmniejsze obrażenia), dopóty może mieć ogromne problemy w walce z tym przeciwnikiem. Postacie magiczne mogą zabijać pojedyncze cyklopy już w chwili wyjścia na główny ląd. Wystarczy, że znajdą miejsce gdzie mogą swobodnie uciekać przed potworem, najlepiej wokoło kilku drzew bądź kamieni. To samo tyczy się paladyna, który zamiast z różdżek będzie atakował z włóczni. Dobrze mieć przy sobie kilka leczniczych mikstur na wypadek zawieszenia gry lub pojawienia się dodatkowych kreatur. Ważne jest, żeby niskopoziomowe postacie nie próbowały w ciasnych pomieszczeniach ganiać się chociażby z jednym cyklopem, gdyż w przypadku zagrodzenia przejścia monstrum szybko zabije podróżnika.
|