HP | 8200 | Summon | Niemożliwe |
EXP | 6000 | Convince | Niemożliwe |
Odporny na | Specjalne | GFB, Great Energy Beams, przywołuje 0-1 Fire Elemental, wysysa manę, leczy się, używa strong haste, podpala | |
Częściowo odporny na | Walka | w zwarciu oraz magią | |
Wrażliwy | Odgłosy | Your soul will be mine!, MUHAHAHAHA!, CHAMEK ATH UTHUL ARAK!, I SMELL FEEEEEAAAR!, Your resistance is futile! | |
Loot | Giant Sword (Rzadko), Ice Rapier (Rzadko), Golden Sickle (Rzadko), Double Axe (Normalnie), Fire Axe (Normalnie), Magic Plate Armor (Bardzo rzadko), Golden Legs (Bardzo rzadko), Devil Helmet (Rzadko), Demon Shield (Rzadko), Mastermind Shield (Bardzo rzadko), Gold Ring (Rzadko), Might Ring (Rzadko), Ring of Healing (Bardzo rzadko), Stealth Ring (Rzadko), Platinum Amulet (Rzadko), Talon (Normalnie), Orb (Normalnie), Small Emerald (Normalnie), Purple Tome (Rzadko), Demon Horn (Bardzo rzadko), 0-6 Fire Mushroom (Normalnie), Demonrage Sword (Bardzo rzadko), 0-5 Assassin Star (Normalnie), Demon Trophy (Bardzo rzadko), Great Health Potion (Normalnie), 0-3 Great Mana Potion (Normalnie), 0-3 Ultimate Health Potion (Normalnie), Bone (Bardzo rzadko), 0-415 gold | ||
Opis | Osławiony rycerz Apokalipsy tak o nich napisał pewnego razu: Demony to najbardziej nieprzyjazne, potężne i niebezpieczne potwory w Tibii. Jakby mało było ich ogromnej siły fizycznej, potrafią na dodatek stosować potężne czary. Szczególnie niebezpieczna jest ich zdolność do tworzenia strumienia czystej energii, który niszczy biedne ofiary. Co więcej, Demony potrafią wysysać magiczną energię od swych ofiar, potrafią się leczyć i przywoływać żywiołaki ognia. Na szczęście Demony żyją w najgłębszych jaskiniach blisko piekła ale czasem pokazują się również na powierzchni ziemi. Kiedy już przystępują do ataku, pozostawiają za sobą jedynie śmierć i zniszczenie. Nikt jeszcze nie zdołał zabić choć jednej takiej bestii i tylko nieliczni podróżnicy przeżyli spotkanie z nimi. |
||
Występowanie | w Hero Cave (w jednym z pokojów, w których są odradzają się nawet jeśli są tam gracze), Demon Quest Room, Annihilator Quest Room, Ferumbras' Citadel, Goroma (w centrum wulkanu), jaskinia pod bankiem w Liberty Bay (nie można ich tam zabić), głęboko w Pits of Inferno (w każdym pokoju tronowym prócz Verminors) i głęboko w Formorgar Mines. | ||
Taktyka | Ich duża siła magiczna i fizyczna stanowią śmiertelne zagrożenie dla niejednego gracza. Tylko doświadczeni mają szansę wyjść cało ze starcia z demonem. Odporność na większość run sprawia, że gracze zmuszeni są używać SD, których cena jest bardzo wysoka, lecz w zamian wyprawa na demony może zaowocować zdobyciem rzadkich przedmiotów. Walcząc z demonami trzeba pamiętać, aby gracz blokujący trzymał go możliwie z dala od graczy atakujących, gdyż zaklęcia tych bestii są bardzo rozległe i niebezpieczne. Szczególnie groźny jest Energy Beam, którego siła w niesprzyjających okolicznościach może połączyć się z Fire Explosion i potężnym atakiem fizycznym. Te trzy ataki mogą w ciągu ułamka sekundy odebrać nawet 1000pkt życia i więcej. Dlatego tak ważne jest, aby nie stawać frontalnie do demona, tylko po ukosie, gdyż w ten sposób unikniemy Energy Beam. Atakujący gracze powinni mieć włączony czar Magic Shield i być gotowi do ucieczki w każdej chwili, gdyż demony nie znają litości. Blokowanie dwóch demonów naraz nie jest najlepszym pomysłem i należy sie tego wystrzegać, gdyż nawet wielcy rycerze, których poziom doświadczenia jest znacznie większy od setnego, mogą mieć z tym problemy a chwila nieuwagi może przynieść ze sobą śmierć nie tylko gracza blokującego, ale i całej ekipy. Demon potrafi przyzwać Fire Elementala, który łatwo może się przyczynić do śmierci blokującego gracza blokując go i uniemożliwiając ustawienie się po ukosie. Jeśli gracz blokujący ma poniżej 80 poziomu doświadczenia, bezpieczniej jest zabijać przyzwanego potwora. Może się to wydawać kosztowne, lecz lepiej zużyć na niego run, niż stworzyć śmiertelne zagrożenie dla blokera. autor: Hegemmon |