HP | 650 | Summon | Niemożliwe |
EXP | 580 | Convince | Niemożliwe |
Odporny na | Specjalne | Snow Ball, Snow Wave, paraliżuje, zamienia w bałwana, leczy się | |
Częściowo odporny na | Walka | na dystans magią | |
Wrażliwy | Odgłosy | I hope its not too cold for you! HeHeHe, So you think you are cool? | |
Loot | Clerical Mace (Bardzo rzadko), Mystic Turban (Bardzo rzadko), Hailstorm Rod (Bardzo rzadko), Green Mushroom (Rzadko), Bag (Normalnie), Diamond Sceptre (Bardzo rzadko), Crystal Sword (Bardzo rzadko), Shard (Bardzo rzadko), Earmuffs (Bardzo rzadko), Glacier Shoes (Bardzo rzadko), Strong Mana Potion (Bardzo rzadko), Glacier Kilt (Bardzo rzadko), Ice Cube (Normalnie), 0-90 gp | ||
Opis | Lodowe Wiedźmy są upadłymi szamankami, które zostały wyniesione z rangi łupieżców i nauczone swojej sztuki przez głównego szamana. Polegają na jakiejś dziwnej substancji lub narkotyku, który pozwala im osiągnąć kontrolę nad mocami lodu i zimna. Kilkanaście z nich służy swoją magią klanom najeźdźców, inne są na misji dla swojego złowieszczego przywódcy i mogą zostać spotkane niemal wszędzie na północy. Inne z kolei, są renegatami i kierują się w swojej pracy, wyłącznie im znanymi motywami. Te samotne czarownice są nawet bardziej wrogie i niebezpieczne. Lodowe Wiedźmy używają lodowych wersji znanych zaklęć i są szkolone z podstaw szamanizmu oraz magii natury. Ta dziwna mieszanka czarnoksięstwa i animizmu, sprawia, że w pewien sposób mają na nie wpływ obie ze szkół magicznych. Spekuluje się, że jakiś czarodziej mógł próbować ?nawracać? szamanów do konwencjonalnych metod nauczania i dzielił się z nimi swoją wiedzą. | ||
Występowanie | Krimhorn Fortress, na południe od raider camp (barbarian camp tower), jaskinie wokół Hrodmir ('camps' area), Formorgar Glacier najgłębsze kopalnie, Magician Quarter w Yalahar. | ||
Taktyka | W zabijaniu Lodowej Wiedźmy panuje prosta zasada - zaprowadź do rogu i zabij. Knighci powinni używać jednoręcznej broni, by uniknąć jej ataków w zwarciu. Paladynem należy stać od niej na ukos ? ominie to lodowe fale oraz zwiększy zadane obrażenia. Lodowe wiedźmy są wrażliwe na energię (+10%) i śmierć (+10%), a odporne na świętość (-30%), ogień (-50%) i ziemię (-40%), więc magami należy używać czarów (np. Energy Strike czy Death Strike), run (np. Heavy Magic Missile) lub różdżki, która rani ofiarę z danych żywiołów. Opłacalny lvl/skille do polowania: rycerz, 60, 80/80; paladyn, 50, 75/60; mag, 50, 40+ mlvl. robek |