HP | 550 | Summon | Niemożliwe |
EXP | 450 | Convince | Niemożliwe |
Odporny na | Specjalne | używa poison shot, berserk, paraliżuje, wysysa życie | |
Częściowo odporny na | Walka | ||
Wrażliwy | Odgłosy | Grrrrrrrrrrrrrr!; Fcccccchhhhhh. | |
Loot | Halberd (Normalnie), Plate Shield (Normalnie), Tower Shield (Bardzo rzadko), Stealth Ring (Bardzo rzadko), Health Potion (Bardzo rzadko), Green Mushroom (Normalnie), Stone Herb (Normalnie), Skull (Normalnie), Spellbook of Enlightenment (Bardzo rzadko), Moldy Cheese (Normalnie), Mutated Rat Tail (Rzadko), 0-130 gold | ||
Opis | Zmutowany szczury powstały całkiem przypadkowo w opuszczonych laboratoriach odnalazły skażone jedzenie, więc kiedy je skonsumowały przerodziły się w dzikie i krwiożercze bestie. Podobno istnieje kilka wersji ich mutacji w zależności od jedzenia, jakie spożyły. Te, które zjadły zatrute owoce lub warzywa nie są agresywne, jednak występują w dużych koloniach. Inaczej ma się sprawa z tymi, które zjadły skażone mięso ? są bardzo agresywne. To właśnie ci najbardziej agresywni są najrzadziej spotykani, gdyż mieszkają w głębokich podziemiach, a jedzenie dostarczają im mniejsze i słabsze szczury. Istnieje legenda, że u niektórych szczurów poziom inteligencji wzrósł do tego stopnia, że zaczęły posługiwać się pewnymi zaklęciami. Nazwano ich Ratomancerzy. Żyją głęboko w podziemnych jaskiniach zgłębiając tajniki żywiołu ziemi. Niestety, nikt tego nie potwierdził, bo każda drużyna, która wyruszyła odnaleźć te stworzenia nigdy nie powróciła. | ||
Występowanie | Alchemist Quarter. | ||
Taktyka | Mutated Rat lubi ciemne i mroczne miejsca takie jak opuszczone laboratoria, areny walk czy lochy. Nie jest silnym przeciwnikiem, aczkolwiek nie wolno go lekceważyć, gdyż rzadko sam występuje. Potrafi zadać ciosy wynoszące ponad 300 punktów życia na turę. Jest wrażliwy na ogień, energię oraz lód, co ułatwia sprawę postaciom magicznym. By go zabić wystarczy 40 poziom doświadczenia. Rycerz stojąc na skos, aby uniknąć dotkliwych obrażeń oraz atakując najlepszą dostępną bronią rozprawi się z nim w mgnieniu oka. Paladyn uciekając i rzucając włócznie szybko go zabije. Mag oraz druid miotając zaklęciami elektryzującymi, lodowymi bądź ogniowymi odeśle go w zaświaty raz na zawsze. Monstrum to jest bardzo często obiektem polowań ze względu na sporą ilość punktów doświadczenia oraz przedmioty, jakie pozostawia po zgonie. Voniek |