HP |
70 |
Summon |
300 |
EXP |
25 |
Convince |
300 |
Odporny na |
|
Specjalne |
brak |
Częściowo odporny na |
|
Walka |
w zwarciu |
Wrażliwy |
|
Odgłosy |
Grow truk grrr, Trek pars,dekklep zurk, Grak brretz |
Loot |
Sabre (Normalnie),
Axe (Normalnie),
Studded Armor (Normalnie),
Studded Helmet (Normalnie),
Studded Shield (Normalnie),
Meat (Normalnie),
Orc Tooth (Bardzo rzadko),
Orc Leather (Bardzo rzadko),
0-14 gp, Sam's Old Backpack (wypada niezwykle rzadko i jedynie w Orc Fortress)
|
Opis |
Orkowie to prastara rasa, która niegdyś królowała na całym kontynencie. Później zostali oni jednak wypędzeni z powierzchni przez inne rasy i po dziś dzień żyją w lochach Tibii. Trochę przypominają ludzi, a do tego są bardzo przebiegli. Zgrupowani w paramilitarne oddziały, mogą stanowić poważne zagrożenie. |
Występowanie |
|
Taktyka |
Orki to niezwykle przebiegła rasa, która obecnie występuje w lochach, podziemiach lub w najdalszych zakątkach świata Tibi, ukrywając się przed ludźmi. Stworzenia te potrafią nieuzbrojonemu graczowi odebrać od 0 do 25 punktów życia. Nie posiadają żadnych ataków specjalnych, są częściowo odporne na obrażenia od świętości i energii, a szczególnie wrażliwe na obrażenia od śmierci i ziemi. Na Wyspie dla początkujących uważane są za jedne z silniejszych potworów, dlatego zaleca się uzbroić przynajmniej w Studded Shield, Studded Armor i jakąkolwiek broń - najlepiej zaopatrzyć się w Carlin Sword lub Mace by zabijać je bez większych problemów. Gdy natrafimy na większą grupę, dobrą taktyką jest zaatakować jednego z nich i uciekać tak, by reszta nas nie trafiała. Natomiast gdy stoimy na niższym poziomie i mamy do dyspozycji drabinę na poziom wyższy, najkorzystniej jest podciągać liną kolejno orki w górę i zabijać je pojedynczo. Na Mainlandzie nie stanowią one większego zagrożenia. Dość często występują w towarzyskie swoich kuzynów, takich jak Orc Warrior czy Orc Spearman, dlatego dobrze mieć wtedy lepsze wyposażenie by stawić im czoła. Paladyn, by nie tracić punktów życia, może atakować je na odległość używając Spear'ów lub Łuku i Strzał, podobnie Mag i Druid używając różdżki. Knight natomiast nie ma innego wyjścia jak podejść i po prostu zaatakować. Należy pamiętać, że potwor ten ucieka gdy ma mało życia.
|