Szukaj
Opcje wyszukiwania

Szukaj na forum

Szukaj na Tibia.com

Tarantula

HP 225 Summon 485
EXP 120 Convince 485
Odporny na Specjalne zatruwa, używa haste
Częściowo odporny na Walka w zwarciu i na dystans (trucizna)
Wrażliwy Odgłosy
Loot Brass Legs (Rzadko), Steel Helmet (Bardzo rzadko), Plate Shield (Rzadko), Time Ring (Bardzo rzadko), Tarantula Egg (Normalnie), 0-45 gold
Opis Tarantula to kolejny odrażający przedstawiciel rodziny pajęczaków. Nie jest przywiązana to konkretnego ekosystemu, więc można ją spotkać w jaskiniach, lasach czy ruinach. Stanowi więc zagrożenie praktycznie wszędzie, oprócz zimnych i wulkanicznych środowisk. Tarantula jest agresywna i niebezpieczna i wcale nie jest bardziej wybredna co do diety niż co do środowiska. Wszystko jest postrzegane jako potencjalna ofiara, czasami nawet pożerają istoty z tej samej rodziny. Ich zęby jadowe czynią je zagrożeniem dla osadników, ale wiele prób eksterminacji wypędziło je z dala od centrów cywilizacyjnych. Mimo to widok pojedynczej Tarantuli nadal wystarcza, by miasto wynajęło zwiadowców i najemników do dokładnego zbadania sprawy.
Występowanie Tiquanda, Trapwood, na południe od Thais, Dark Cathedral, Crocodile na północ od Port Hope, Plains of Havoc, podziemia Liberty Bay, Nargor i inne Shattered Island, Rookgaard.
Taktyka Tarantula zwykle występuje na trawiastych i zalesionych terenach, często w kilkuosobowych grupach ze słabszymi od siebie potworami, czy też Wielkimi Pająkami. Maksymalne obrażenia zadawane przez tę istotę sięgają 90 punktów życia na turę. Stworzenie to potrafi także zatruwać przeciwnika. Kreatura ta jest dość szybka, a dodatkowo wspomaga się czarem Haste. Jest całkowicie odporna na żywioł ziemi, częściowo zaś na energię. Podatna jest na ogień i lód. Rycerzom samotne wyprawy w ich tereny zaleca się od poziomu 15 i umiejętności wyższych niż 45/45. Grając paladynem trzeba posiadać poziom i umiejętności podobne do tych, które ma rycerz. Magowie i druidzi mogą posługiwać się kolejno Wand of Dragonbreath oraz Moonlight Rod. Na większe grupy stworów dobrze jest pomagać sobie falami ognia bądź lodu. Odpowiednim zachowaniem jest także używanie run Great Fireball. Po śmierci jako łup bardzo rzadko pozostawia bardziej wartościowe przedmioty, dlatego polowania na tą istotę dla pieniędzy spotyka się sporadycznie. Natomiast ze względu na dużą ilość doświadczenia, które gracz otrzymuje za zabicie tarantuli wyprawy na te stworzenia są opłacalne dla niskopoziomowych wojowników.
Obrazek