HP |
300 |
Summon |
Niemożliwe |
EXP |
120 |
Convince |
Niemożliwe |
Odporny na |
|
Specjalne |
Fire Field, zmienia w Green Frog |
Częściowo odporny na |
|
Walka |
na dystans magią (ogień), w zwarciu, używa Fire Field |
Wrażliwy |
|
Odgłosy |
Herba buridia ex!", "Horax Pokti! Hihihi!" |
Loot |
Silver Dagger (Bardzo rzadko),
Sickle (Normalnie),
Coat (Normalnie),
Cape (Normalnie),
Leather Boots (Normalnie),
Necrotic Rod (Bardzo rzadko),
Garlic Necklace (Rzadko),
Wolf Tooth Chain (Normalnie),
Broom (Normalnie),
0-10 Cookie (Normalnie),
Star Herb (Normalnie),
Witch Hat (Bardzo rzadko),
Stuffed Toad (Bardzo rzadko),
Witch Broom (Normalnie),
Bag of Apple Slices (Bardzo rzadko),
0-39 gp
|
Opis |
Wiedźmy to uzdolnione magicznie kobiety, które zwykle żyją głęboko w lasach i na bagnach Tibii. Tam mogą zbierać zioła i inne składniki, np. szczątki martwych zwierząt, z których ważą mikstury w swych żelaznych kotłach. Istnieje plotka jakoby potrafiły one latać na swoich miotłach. Większość z nich jest dość złośliwa, mają niezbyt przyjazne usposobienie i atakują poszukiwaczy przygód, miotając w nich kulami ognia. |
Występowanie |
Vandura, zachód od kopalni Dwarfów, Maze of Lost Souls, Amazonia na północ od Carlin, Triangle Tower, Edron Hero Cave w Warlock room, Venore's Green Claw Swamp i Amazon Camp, Dark Cathedral (-2), Goroma Volcano (pod ziemią) |
Taktyka |
Wiedźma to kobieta, występująca głównie na rozległych bagnach. Często spotykana z wojowniczymi Amazonkami i Walkiriami nie powinna sprawiać problemów doświadczonym wojownikom. Początkujący powinni uważać, gdyż czarownica ta posiada dość dużą liczbę punktów życia, a obrażenia przez nią zadawane sięgają łącznie ponad 110 punktów życia na turę. Atakuje zarówno z bliska (do 20 punktów życia) jak i z daleka , głównie za pomocą kuli ognia (od 30 do 75 punktów życia). Potrafi również ranić dzięki polom ognia. Niewiasta ta jest bardzo płochliwa i zawsze zachowuje dystans od przeciwnika. Rycerze by zmierzyć się nią muszą posiadać około 15 poziom oraz umiejętności walki około 55/55. Odpowiednim zachowaniem jest zagonienie tej istoty do rogu. Zwykle rezygnuje wtedy z walki za pomocą ognia i używa słabych ataków fizycznych. Należy jednak być ostrożnym, gdyż uwięziona wiedźma zazwyczaj ucieka. Grając paladynem trzeba posiadać poziom i umiejętności walki zbliżone do tych, które ma rycerz. Wystarczą zwykłe włócznie, łuk ze strzałami czy też kusza z bełtami. Czarownica jest odporna na energię, częściowo na żywioł ziemi, natomiast podatna na obrażenia cielesne i śmierć. Magom i druidom zaleca się więc używanie Wand of Inferno lub Necrotic Rod, a na większe grupy ? runy Great FireBall. Jeśli jedna z profesji magicznych chce się wybrać na dłuższe polowanie dobrym pomysłem jest przywołanie Fire Elementala. Wiedźma po swojej śmierci pozostawia marny łup i niedużo doświadczenia, dlatego gracze rzadko kiedy udają się na wyprawy na te istoty.
|