WSTĘP
Otóż często, gdy chcemy poexpić na przepełnionych serwerach NON-PVP w wielu miejscach możemy znaleźć wielu denerwujących botterów, przez których nasze expienie jest bardzo powolne, a wiadomo, że bottera nie da się tak ładnie załatwić jak na serwerach PVP bądź PVPEnfo [PK] a raportowanie za pomocą CTRL + R jest mało skuteczne. Ale są za to inne sposoby jak to można ich ładnie załatwić;] i mieć też nagrodę w postaci loota za dobre uczynki w potępianiu botterów ;]. Ale zacznijmy od tego jak określić czy to jest botter. Sposób jest prosty, gdyż, jeżeli biega po mapie i nie reaguje na wiadomości ani kupkę 100 gp rzucaną mu pod nogi oznacza, iż prawdopodobnie jest botterem. Teraz czas na ostateczne kroki... pozbyć się bottera. Nie zawsze wygląda to tak samo, więc postanowiłem to podzielić na kilka miejsc, w których botterzy dość często występują...
MINTWAIN
Miejsce dobre dla botterów, lecz spotyka się tu ich rzadko a to z powodu (u osób inteligentniejszych) noszenia czegokolwiek, co może uleczyć w stanie zagrożenia (ih, uh, health potion itd.).
~Tuż przy bramach jest domek z respiącymi się w środku 2 guardami posiadający drzwi.
http://tibia.pl/earth.php?x=32432&y=32115&z=15&q=81.31
Jeżeli botter wbiega do tego domku mamy możliwość zamknięcia wszystkich drzwi. Wtedy botter siada. Jak na razie nie widziałem bota otwierającego drzwi, więc postać bottera staje w miejscu bez ruchu. Wtedy mamy 100% pewności, iż to jest BOTTER. Teraz biegniemy do magazynu, bierzemy tak zwane przeze mnie korytko (nie można po nim łazić i dlatego ono gdyż boty mają możliwość przełażenia po skrzyniach) i trapujemy bottera za ladą. Potem kolejno lurujemy mu potwory DYSTANSOWE, a można tam zlurować do 4 Mino Magów i 10 Archerów (liczyłem też także napisanie do króla hi) Wtedy po zamknięciu kilku potworków dystansowych razem z nim, zacznie on szybko tracić hp. Może mieć ustawione używanie runek, ale jeżeli go nie ma na dłużej, w końcu muszą mu się skończyć.
~Jeżeli nigdy do króla Minotaurów nigdy nie napisałeś hi, można to wykorzystać. Używamy korytek powoli trapując postać w jednym miejscu
http://tibia.pl/earth.php?x=32423&y=32149&z=15&q=214.93
a potem piszemy hi ;] Można też użyć kolegów do pomocy

~Postać chodzi po poziomie +1 (do Mintwain w porównaniu do ziemi normalnie to jest -7) i używa bota... wtedy trapujemy ją albo w pobliżu komnat ponad królem (2 magi i 2 archery)
http://tibia.pl/earth.php?x=32439&y=32129&z=14&q=214.93
albo w pobliżu bram (Archerów i 2 magi)
http://tibia.pl/earth.php?x=32446&y=32098&z=14&q=214.93
Wtedy możemy spokojnie czekać na loota

FIBULA
Każdy botter kocha to miejsce. Jest to niczym raj dla niego. Dużo rotwormów i ich mocniejszych braci, spora kaska. Marzenie!! Ale co mają robić ci, którzy chcą tu poexpić lub pozbierać kaskę?? Knightowie niech lepiej ściągną bota albo idą gdzie indziej (nie popieram 1 opcji, dlatego iż będzie się to kończyć tragicznie) nisko lvlowe postacie Magów, Druidów i Pallów niech lepiej idą jak najdalej z tąd, a lepsze postacie niech zainwestują w runy convice creature lub summon creature i zaczną swoją zabawę ;]
~Botter latający po rotwormach, sposób prosty ... summonujemy carrion worma, rotworma bądź przejmujemy go ... dlaczego?? ... w tibia auto nie wiem jak w innych daje się nazwę potworka i wtedy nawet za summonowanym będzie latać i zabijać na non-pvp. Zaciągamy bottera na beholdery i dsy
http://tibia.pl/earth.php?x=32184&y=32447&z=9&q=197.63
i zgadnijcie, co robimy?? Lurujemy Beholdery i Demon Skeletony (chyba było w tibia rulez coś o lurowaniu, ale w końcu bottowanie to większe przestępstwo) i czekamy aż zobaczymy Dead Humana.
~Botter na beholderach i ds'ach rzadziej spotykany a jak już jest, posiada napewno w sporej ilości coś, co go uleczy

http://tibia.pl/earth.php?x=32198&y=32455&z=10&q=377.83
i (wcześniej zlurowane) dsy i beholdery zajmą się nim ;]
FOLDA
Co ci botterzy mają do tych wysp :/??
~Trapujemy
http://tibia.pl/earth.php?x=31960&y=31693&z=9&q=64.49
http://tibia.pl/earth.php?x=32220&y=31638&z=9&q=33.10
i lurujemy jak najwięcej slimów (zanim trafi on na matkę


~Głębokie podziemia Fibuli ;] Ludzie wyobraźni ... beholdery, mag i archery!! Trap
http://tibia.pl/earth.php?x=32174&y=31531&z=10&q=123.60
http://tibia.pl/earth.php?x=32096&y=31563&z=10&q=200.08
http://tibia.pl/earth.php?x=32214&y=31571&z=10&q=366.57
i ded


KOPALNIE KAZZO
Kolejne miejsca odwiedzane przez botterów w większych ilościach. Najczęściej niezbyt mocne lvl na poziomach z soliderami i zwykłymi dwarfami. Na nich jest także kilka sposobów, bo ci, co na guardach siedzą to już trudniej oj trudniej ;] Mapek nie ma gdyż byłoby tego naprawdę sporo


http://tibia.pl/earth.php?x=32523&y=31949&z=0&q=35.06
~Wyciągamy kilka guardów, które lecą za nami jak szalone


~Prosty sposób


~Jeżeli nasz botter skilluje na bocie ;] Prawdopodobnie ma na trasie zaznaczony tylko jeden punkt kontrolny do którego będzie wracać ;] Wypychamy go i dajemy na jego miejsce tak zwane wyżej przeze mnie korytko. Teraz możemy go prowadzić na większe respy różnorodnych dwarfów bądź slimów jak na rzeź

PODZIEMIA POD THAIS
Pewnie będę musiał wam to dokładniej wytłumaczyć

~Do pierwszego cave z trollami
http://tibia.pl/earth.php?x=32345&y=32146&z=8&q=63.20
możemy zlurować cyklopy

http://tibia.pl/earth.php?x=32355&y=32098&z=9&q=63.20
Słabo wyćwiczony knight nie poradzi sobie z potężnym dla niego cyklopem, a pall nie będzie uciekał przed nim ino najwyżej podleci (o ile go zaatakuje) i będzie go bic

~Do pierwszego cave z trollami bardziej trudnym sposobem i bardziej niebezpiecznym można zlurować kolesia nie tylko z trolli, ale także z rotów i cyklopów (do lurowania postaci użyj skrzynek bądź lepszych korytek xD) Wyciągamy go w jednym miejscu


http://tibia.pl/earth.php?x=32379&y=32113&z=8&q=113.51
No to teraz do roboty

http://tibia.pl/earth.php?x=32381&y=32086&z=10&q=113.51 (nie ma mapki odkrytej ale tam kopiemy pickiem i idziemy w dół)
bossa stone golemów ;] Słaby harek nie ma żadnych, ale to żadnych szans

~Do drugiej jaskini z trollami
http://tibia.pl/earth.php?x=32324&y=32138&z=9&q=94.20
pozostaje nam lurować orce shamany i warriory,
http://tibia.pl/earth.php?x=32292&y=32136&z=10&q=94.20 (jeden shaman)
http://tibia.pl/earth.php?x=32341&y=32140&z=10&q=94.20 (drugi shaman)
low lvl skillujący na bocie sobie nie poradzi ;]
~A teraz będzie jazda



http://tibia.pl/earth.php?x=32271&y=32132&z=10&q=186.51
~I znowu ten botter na orcach ;] Ale już tam gdzie beho są ;] Skutecznym sposobem jest trap
http://tibia.pl/earth.php?x=32406&y=32227&z=10&q=201.30
lurnąć Beholdery
http://tibia.pl/earth.php?x=32441&y=32239&z=10&q=114.50
i Fd
http://tibia.pl/earth.php?x=32410&y=32231&z=11&q=114.50
Koleś długo nie pożyje

ŻÓŁWIE by Moczymordah
Miejsce wręcz ubóstwiane przez botterów. W godzinach wieczornego/nocnego szczytu zdobycie głupich 5k expa graniczy z cudem, na każdym kroku widzimy bota. Co robić? Pierwsza rzecz to ustalenie, po jakiej trasie porusza się bot.
~Jeśli porusza się tylko po jednym piętrze, mamy bardzo ułatwione zadanie - poprostu czekamy na moment, w którym najdzie na rope place, i ropujemy go w górę, po czym lurujemy na niego jak największe stadko potworków, najlepiej toadów.
A co, jeśli nie najdzie na rope place? Lurujemy w jednokratkowy korytarzyk toada, czekamy aż bot podejdzie i zarzucamy niewidkę.
~Jeśli porusza się po kilku piętrach, nagimnastykujemy się trochę bardziej, ale tacy zwykle dropują cenniejsze śmiecie
Ustalamy, w które dziury wchodzi, po czym rzucamy na ZASYPANĄ dziurę(y) 1 gp. W takiej sytuacji bot się zatrzyma, próbując rozkopać dziurę, a my lurujemy potworki - najlepiej toady + niewidka.
TROLLE POD AB
Jedno z biezpiecznych miejsc dla botterów ... jest jeden sposób na słabe postacie, ale na lepsze, jedyną radą jest trap przez korytka xD
~Dla botującego 8 lvla lub troche wyższego masa troli może stanowić problem. Wystarczy sprawić, aby został otoczony przez trolle i czekać na efekty

OGÓLNIE
Jest to 6 miejsc gdzie mam sposoby swoje. A to kilka rad które wam pomogą

1 Jeśli boter był wystarczająco głupi, by zaznaczyć opcję podnoszenia GPków leżących na ziemi, wykorzystujemy to! Jeśli w miejscu po którym porusza się bot są jakiekolwiek ogniska, poison fieldy itp, przerzucamy pewną ilość GP z jednej strony na drugą. Bot biega i sam siebie uśmierca. Pazerność nie popłaca, hehe. By Aroonia.
2 Jeśli boter biega gdziekolwiek po piętrach i lata za potworami zdolnymi zabić Fire elemantala, niczego chcieć więcej. Ustawiamy na rope place FE i lurujemy na niego stworki. Po jego śmierci zostaje fire field. Idziemy do góry i ropujemy botera, który uporczywie będzie schodził na dół i efektywnie ubiegał się o zgon. By Aroonia.
3 Niesprawdzana i prawdopodobnie nieco kosztowna metoda trapowania botów na DC. Potrzeba co najmniej 3 uczestników zabawy + boter. Trapujemy własnym ciałem cel w rogu pokoju z assasinem i ktoś zmuszony jest zlurować jak najwięcej tych potworków do rooma z boterem. Gdy wszystko jest przygotowane, żywa blokada znika (stealth ringi lub czar) i mordercy wykończą gwiazdkami nieobecnego przy komputerze. By Aroonia.
4 Gdy botter porusza się po kilku piętrach można mu zablokować dostęp do dziur które musi rozkopać poprzez rzucenie na nią jakiegokolwiek itemu


5 Wystarczy korytko i miejsce do trapowania najlepiej z jednym miejscem ucieczki. Wtedy blokujemy drogę strapowanemu boterowi drzwiami bądź tak jak w punkcie 4 lub też korytkami i popychamy go do miejsca strapowania. Gdy to zrobimy, blokujemy go korytkiem i szukamy okolicznych dystansowych potworów

Poproszę o umieszczenie tego poradnika gdyż może to pomóc w zmniejszaniu liczby botterów ;]
PS.
Nie czepiajcie się brakiem mapek itd. Powoli postaram się dopracować a w zamian liczę na umieszczenie tego poradnika
