Szukaj
Opcje wyszukiwania

Szukaj na forum

Szukaj na Tibia.com

Porównanie Profesji Tibijskich

PORÓWNANIE PROFESJI TIBIJSKICH


Z powodu masy powstających tematów, które treśc jest mniej więcej tak: "Plis, plixior, kogo wybrac sam nie wiem, plis, pomuszcie!!!!111oneone", postanowiłem porównac wszystkie profesje, ich wady i zalety. Oto one:



KNIGHT
Rycerze to mistrzowie walki bronią białą. Posiadają siłę potężniejszą, niż inny profesje i są zdolni unieśc więcej ekwipunku i przedmiotów, na jakimkolwiek poziomie.
W rezultacie ich skupienia na umiejętnościach walki fizycznej, rycerze nie są tak silni w dziedzinie magii.

Co poziom otrzymuje:
- 25 udźwigu
- 15 punktów życia
- 5 punktów many

Regeneruje:
- 1 punkt życia, co 6 sekund (knight); 1 punkt życia, co 4 seukndy (elite knight)
- 2 punkty many, co 6 sekund


Plusy:

+ najszybciej awansuje w walce wręcz
+ najszybciej awansuje w 'shieldingu'
+ posiada największy udźwig, dzięki czemu może unieśc więcej przedmiotów
+ posiada największa ilośc punktów życia i najszybciej je regeneruje
+ do expienia nie potrzebuje żadnego rodzaju amunicji
+ bardzo szybko zarabia się nim pieniądze

Minusy:

- najwolniej awansuje w poziomie magicznym i najwolniej regeneruje manę
- może nauczyc się niewiele czarów
- nie posiada dobrego czaru leczącego
- przyjmuje bardzo dużo obrażeń, poprzez to, że nie walczy z potworami na odległośc
- by dobrze expic, musi posiadac wysokie skille
- musi miec większy poziom, niż inne profesje, by zabijac silne potwory samemu
- na trening trzeba poświęcic sporo czasu
- potrzebuje na tyle dobre eq, by mógł stawiac czoło silnym potworom


Porady

Zarabienie pieniędzy:

#Zbieraj przedmioty z ziemi. Nie raz zdarza się, że mag, lub druid expią dalej, gdy kończy im się capacity. Przedmioty, które wypadają z potworów zostawiają w ich ciałach, lub wyrzucają na ziemię. Sprawdzaj ciała w poszukiwaniu przedmiotów, które mógłbyś sprzedac w sklepie.

Zdobywanie doświadczenia:

#Nie zapominaj, by zabrac ze sobą trochę Health Potionów. Mogą uratowac twoje życie!
#Zabijaj potwory, które nie uciekają, gdy są bliskie śmierci. Pozwoli to, na ulepszenie twojego 'shieldingu', podczas, gdy będziesz expic.
#Zawsze miej ze sobą Mana Potiony! Często o wiele bardziej opłaca się używanie MP i czaru leczącego, niż korzystanie z HP.



Przydatne linki:
Poradnik dla knighta by Aggro



PALADIN


Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Escoo Pokaż post
Paladyn – postać, walcząca na dystans. Paladyn w walce posługuje się bronią miotną taką jak włócznie czy łuk/kusza. Winter update 2007 zmniejszył zasięg broni miotanej , jednak nie aż na tyle żeby paladyn musiał walczyć w zwarciu. Update wprowadził także spore urozmaicenie w magii paladyna, poprzez uczynienie go mistrzem magii świętości, co polepszyło go w starciach z potworami takimi jak np. Necromancer, Vampire, Liche, itd.
Co poziom otrzymuje:
- 20 udźwigu
- 10 punktów życia
- 15 punktów many

Regeneruje:
- 1 punkt życia, co 8 seuknd (Paladin); 1 punkt życia, co 6 sekund (Royal Paladin)
- 2 punkty many, co 4 seukndy (Paladin); 2 punkty many, co 3 sekundy (Royal Paladin)


Plusy:

+ najszybciej awansuje w distance fightingu
+ szybko awansuje w shieldingu
+ posiada więcej życia i udźwigu, niż postacie magiczne i szybciej regeneruje punkty życia
+ posiada więcej punktów many, niż rycerze i szybciej ją regeneruje
+ otrzymuje mało ciosów, gdyż atakuje z dystansu
+ może zabijac silniejsze potwory, na niskim levelu
+ może nauczyc się więcej czarów, niż rycerz i jest w stanie wytwarzac 2 rodzaje run

Minusy:

- mniej życia i udźwigu, niż rycerze; mniej many, niż postacie magiczne
- podczas używania łuku/kuszy, jest bardziej narażony na obrażenia fizyczne, gdyż nie może w tym czasie używac tarczy
- potwory atakuje z dystansu, co może byc trudne w małych, ciasnych pomieszczeniach
- aby efektywnie walczyc, musi poświęcic dużo czasu, na trening
- trening paladyna jest kosztowniejszy, niż trening rycerza
- amunicja, dzięki której expi, kiedyś się kończy, więc co jakiś czas, trzeba wracac do miasta, by ją uzupełnic


Porady

Zdobywanie doświadczenia

#Zabijaj potwory z blokerem. Dzięki temu, knight będzie mógł blokowac silne dla ciebie potwory i to knight będzie przyjmował na siebie obrażenia, podczas, gdy ty, będziesz zabijał potwora z odległości.



Przydatne linki:
Poradnik dla paladyna by Escoo


DRUID


Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Emok Pokaż post
Druid- skupia się on na magii tworzenia, natury.Zaletą druida jest stosunkowo duża ilość punktów many. Z powodu niezbyt wielkiej liczby punktów życia, jest postacią trudną w rozwoju, jednak łącząc punkty many i życia, druid tworzy największą ilość punktów żywotności. Magiczny poziom jest dosyć łatwy do wytrenowania, a dzięki update 7.6 gdzie wprowadzono różdzki może expić łatwiej niż do tej pory. Zwany czasem jest drutem. Postać bardzo przydatna na wspólne hunty ze względu na posiadanie czarów leczniczych. Po update 8.1, w którym wprowadzono healing potiony, UHy, czyli byłe największe źródło pieniędzy druida praktycznie znikło.
.
Co poziom otrzymuje:
- 10 udźwigu
- 5 punktów życia
- 30 punktów many

Regeneruje:
- 1 punkt życia, co 12 sekund (Druid i Elder Druid)
- 2 punkty many, co 3 sekundy (Druid); 2 punkty many co 2 sekundy (Elder Druid)


Plusy:

+ Najszybciej awansuje w poziomie magicznym
+ Najszybciej regeneruje manę
+ Posiada najwięcej many
+ Może wytwarzac masę run, także leczniczych (nie są one jednak tak istotne po jednym z ostatnich update'ów)
+ Panuje nad żywiołem ziemii i lodu (co może przydac się w walce z niektórymi potworami)
+ Używa różdżek, które zapewniają pewne, nie najgorsze obrażenia od różnego rodzaju żywiołów
+ Na wyższych poziomach sam dobrze sobie radzi z silnymi potworami
+ Druid jest rozchwytywany, ponieważ wszyscy zabierają go na hunty, jako 'siochera'
+ Może pomagac sobie w expieniu, summonując potwory

Minusy:

- Najwolniej regeneruje życie i ma go najmniej
- Ma najmniejszy udźwig, poprzez co nie może zbierac dużego loota
- Wolno awansuję w shieldingu i broni białej
- Bez płatnego konta, posiada mało czarów spontanicznych ofensywnych
- Na wyższych poziomach expienie bez MF jest właściwie niemożliwa, przez co traci się dużą częśc pieniędzy
- Bardzo łatwo przekroczyc granicę, która dzieli zysk i straty
- Co jakiś czas trzeba wracac do miasta, by kupic nowe MF


Porady

Zarabianie pieniędzy
#Sprzedawaj runy! Możesz zarobic całkiem dużą sumkę, jeśli będziesz sprzedawał wytwarzane przez siebie runy.

Zdobywanie doświadczenia
#Zabijaj potwory z blokerem. Dzięki temu, knight będzie mógł blokowac silne dla ciebie potwory i to knight będzie przyjmował na siebie obrażenia, podczas, gdy ty, będziesz zabijał potwora z odległości.
#Zabijaj potwory z summonowanymi potworami! Podczas walki z summonowanymi potworami nie tracisz tak dużo run, jak normalnie, a także nie tracisz tak dużo many na używanie różdżki. Na dodatek summony będą przyjmowały na siebie częśc obrażeń!
#Pamiętaj, by zaznaczyc 'Defensive Fighting'! Dzięki temu obrażenia zadawane przez różdżkę nie zmniejszą się, a twoja obrona wzrośnie!



Przydatne linki:
Kompedium Druida by Emok



SORCERER

Cytuj:
Podobnie do druidów, magowie skupiają się na użyciu magii. Podobnie też do swoich pokojowych braci, magowie wymagają czasu i cierpliwości zanim urosną w siłę, gdyż ich umiejętności związane z broniami są bardzo ograniczone, i podobnie jak druidzi są oni raczej słabej budowy. Kryje się w nich jednak ogromny potencjał. Tylko magowie mogą tworzyć osławione runy "Sudden Death" i podobnie jak druidzi, mogą nauczyć się jak rzucić apokaliptyczny czar. Doświadczony mag może zmieść najpotężniejszych przeciwników mrugnięciem oka, i z tego powodu jest pożądanym członkiem każdej drużyny.

Co poziom otrzymuje:
- 10 udźwigu
- 5 punktów życia
- 30 punktów many

Regeneruje:
- 1 punkt życia, co 12 sekund (Sorcerer i Master Sorcerer)
- 2 punkty many, co 3 sekundy (Sorcerer);2 punkty many co 2 sekundy (Master Sorcerer)


Plusy:

+ Najszybciej awansuje w poziomie magicznym
+ Najszybciej regeneruje manę
+ Posiada najwięcej many
+ Może wytwarzac masę run, w tym najsilniejszą tibijską runę, Sudden Death
+ Panuje nad żywiołem ognia i energii (co może przydac się w walce z niektórymi potworami)
+ Używa różdżek, które zapewniają pewne, nie najgorsze obrażenia od różnego rodzaju żywiołów
+ Na wyższych poziomach sam dobrze sobie radzi z silnymi potworami
+ Może pomagac sobie w expieniu, summonując potwory

Minusy:

- Najwolniej regeneruje życie i ma go najmniej
- Ma najmniejszy udźwig, poprzez co nie może zbierac dużego loota
- Wolno awansuję w shieldingu i broni białej
- Bez płatnego konta, posiada mało czarów spontanicznych ofensywnych
- Na wyższych poziomach expienie bez MF jest właściwie niemożliwa, przez co traci się dużą częśc pieniędzy
- Bardzo łatwo przekroczyc granicę, która dzieli zysk i straty
- Co jakiś czas trzeba wracac do miasta, by kupic nowe MF


Porady

Zarabianie pieniędzy
#Sprzedawaj runy! Możesz zarobic całkiem dużą sumkę, jeśli będziesz sprzedawał wytwarzane przez siebie runy.

Zdobywanie doświadczenia
#Zabijaj potwory z blokerem. Dzięki temu, knight będzie mógł blokowac silne dla ciebie potwory i to knight będzie przyjmował na siebie obrażenia, podczas, gdy ty, będziesz zabijał potwora z odległości.
#Zabijaj potwory z summonowanymi potworami! Podczas walki z summonowanymi potworami nie tracisz tak dużo run, jak normalnie, a także nie tracisz tak dużo many na używanie różdżki. Na dodatek summony będą przyjmowały na siebie częśc obrażeń!
#Pamiętaj, by zaznaczyc 'Defensive Fighting'! Dzięki temu obrażenia zadawane przez różdżkę nie zmniejszą się, a twoja obrona wzrośnie!


PAMIĘTAJCIE!
Wszystkie profesję są w miarę równe i wszystko od tego zalezy jak gracie i czy lubicie daną profesją grac! Więc nie patrzcie na to, co napisałem, tylko wybierajcie profesję tą, na którą macie ochotę! xD

-------

Wybaczcie za wszystkie błędy i za brak literki 'c z kreską u góry', gdyż popsuła mi się klawiatura xD To mój pierwszy poradnik, litości xd