Szukaj
Opcje wyszukiwania

Szukaj na forum

Szukaj na Tibia.com

Podróże po Mainlandzie - Thais

Witam

Zrobiłem ten poradnik ponieważ takiego nie ma/jest stary/zupa była chińska.
Wiem że część z tego co napisałem jest na Tibia.pl ale każdy kto czyta forum wie że codziennie jest temat
plx gdzie jest XXX w mieście EEE i jakie potwory są w okolicy i gdzie plx halp

Spis treści

1 Legenda i informacje
1.1 Obywatelstwo
1.2 Fibula
1.3 Greenshore


2 Mapa
2.1 Legenda mapy
2,2Ważniejsze miejsca
3 Czary

4
Ważniejsi NPC

5 Expowiska i Expienie dla różnych profesji

5.1
Thais

5.1.1
Trolle
5.1.2. Cyclopy na południu
5.1.3 .Orki w podziemiach
5.1.4 Mintwallin
5.1.5 Cyclopy na Mt. Sternum
5.1.6 Nieumarli na Mt. Sternum
5.1.7 Elfy na północ od góry

5.2 Deep Fibula
5.2.1Rotwormy
5.2.2 Dragony

5,3

Ciekawe miejsca w pobliżu
5,3,1
Mt. Sternum
5,3,2Lighthose
5,3,3Starożytna świątynia


5.4
Expienie:
5.4.1 Knight
5.4.2 Mag i Druid
5.4.3 Paladyn

6 Questy
6.1 Battle Axe
6.2Dark Shield
6.3 Dead Archer
6.4 Rubins
6.5 Scale Armor
6.6 Naginata
6.7 Deep Fibula
6.8 Kissing a Pig
6.9 Gamel Quest
6.10 Thieves Guild
__________________________________________________ __________________________________________________ ______
1 Legenda
Najlepiej to opisała tibia.pl

Thais

Thais to największe miasto Tibii. Położone jest w południowo-zachodniej części kontynentu nad zatoką o tej samej nazwie i sięga daleko w głąb kontynentu. Dwie rzeki tworzą naturalną barierę od północy i południa, zaś od wchodu miasto chronione jest potężnym murem miejskim. Od zachodu Thais otwiera się ku morzu. W dawnych dniach port był pełen statków handlowych, które przywoziły egzotyczne dobra i bogactwa do miasta. Stara latarnia przy wejściu do zatoki jest reliktem złotej ery. Obecnie kupcy i rzemieślnicy w Thais żyją ze sprzedaży swoich dóbr wielu podróżnikom i poszukiwaczom przygód odwiedzającym miasto. Na małej wyspie w zatoce król Tibianus III rezyduje w swym zamku. Pod jego mądrymi rządami Thais urosło do miana centrum kultury i sztuki. W Królewskim Archiwum i bibliotekach gildii znajdują się ogromne bogactwa wiedzy. W kilku świątyniach mieszkańcy miasta i podróżni mogą się modlić oraz poszukiwać pierwszej pomocy.

1,1Aby stać się obywatelem miasta należy wejść w portal na 1 piętrze świątyni:


1,2
Fibula

Wyspa Fibula jest położona na południowym-zachodzie od kontynentu. Znajduje się tu wioska o tej samej nazwie, której mieszkańcy utrzymują się z rybołóstwa, rolnictwa i polowania. Jednak spokojną atmosferę wyspy zakłócają niebezpieczne podziemia miasta. Wyspiarze żyją w ciągłym strachu, że może się im przydarzyć ten sam los co mieszkańców wyspy Calcanea na północy: Pewnego dnia ogromny pająk wyszedł z podziemi i zabił ich wszystkich. Na dodatek w wodach między kontynentem, Fibulą i Calcaneą często pojawia się wielki potwór morski, przez którego żaden żeglarz nie odważy się zapuszczać w te rejony. Jedyna droga na Fibulę prowadzi przez podziemny tunel.

1,3
Greenshore


Wioska na północ od miasta Thais. Nie ma tam wiele do oglądania poza domami, a jedynymi niebezpiecznymi miejscami są głębsze podziemia i wschodni półwysep z orkami. Przydatnymi miejscami są tam pola uprawne i farma. Miejsce to najczęściej odwiedzane jest przez ludzi zbierających pióra, ponieważ znajduje się tam sporych rozmiarów zagroda z kurami.
Osada jest znana z Tibianica, jedynego statku, który pełni funkcję guildhalla.
Tibianic
2Mapka:

2,1

2,2







3Czary:

dałem mapę ale na wszelki wypadek...








4Ważniejsi NPC:
Można u nich dostać/sprzedać uzbrojenie, kupić czary i runy, stracone przedmioty lub otrzymać promocję

Xodet
Sam
Muriel
Tibianus III
Black_Bert

5Okoliczne expowiska:

Thais
5,1 Trolle wokół miasta: Idealne dla niskich leveli, każda profesja może na nich expić. Powszechnie występują na wschodzie oraz północy Thais.
5,1,2 Cyklopy na południu: Najlepsze dla profesji Magicznych i Paladynów od levela 15
5,1,3 Orki w podziemiach: Wejście ze starożytnej świątyni i dziury obok wejścia do Greenshore
5,1,4 Mintwallin: Słynne podziemne miasto minotaurów, można się dostać przez świątynię
5,1,5 Cyklopy na Mt. Sternum: Na całej górze można expić od ok. 35 levela, knighci od 40-45
5,1,6 Nieumarli na Mt. Sternum Idealne Dla paladynów i Knightów potwory czekają abyś pomógł im przejść na drugą stronę, od 25 levela można "nieść pomoc" na całym tombie(oprócz dragów)
5,1,7 Mały obóz elfów na północy góry - urozmaicenie dla wszystkich od 25 levela

5,2Fibula
5,2,1 RotwormyŚwietne miejsce dla knightów i profesji magicznych od 13 poziomu, uwaga na trapy!
5,2,2 Dragony i DLeDoskonałe miejsce dla grupowego huntu na smokach (knight+ pal/druid/mag).
Solo można się tam zacząć bawić od ok.75-80 levela lub niżej zależy czy umiesz expić i lurować po 1 DLu


5,3
Ciekawe miejsca w Pobliżu
Mt. Sternum (znana także jako Góra Cyklopów) - jest to góra znana dla wszystkich graczy o większych poziomach. Doskonale się trenuje. Jednak mało doświadczeni gracze lub posiadający słaby ekwipunek mogą tam zginąć. Na północ od góry znajduje się małe obozowisko elfów oraz wieża ciemnych uczniów. W podziemiach Mount Sternum czeka na nas pewne zadanie. Po zimowym update 2007 podziemia Mount Sternum bardzo się zmieniły. Poza nowymi Cyklopami, zapuszczając się głębiej spotkamy hordy nieumarłych, wyższe poziomy są idealne dla niskopoziomowych graczy, zaś w te położone głębiej na niskim poziomie lepiej się nie zapuszczać, chyba że chcemy się teleportować do temple z pomocą Cyklopów kowali. Niewiele osób wie także o ukrytym tam Giant Spiderze.
W podziemiach Mount Sternum znajdziemy zadanie, a jego nagrodą jest Crown Helmet i Noble Armor. Oprócz tego można znaleźć tam także skarb geomancera.

Lighthouse-Na południowy zachód, od Thais znajduje się latarnia morska. Dziś praktycznie nieużywana, kiedyś służyła żeglarzom do odnajdywania lądu, oraz pełniła funkcję portu. Gdy Thais jeszcze się rozbudowywało i nie miało jeszcze wybudowanego portu to właśnie przy latarni marynarze cumowali swoje statki. Tam też rozładowywali swoje bagaże a w podziemnym magazynie magazynowali towary. W momencie gdy port w Thais został wybudowany wszystkie statki zaczęły omijać wybrzeże latarni i nie rozładowywały już tam swoich towarów. Do dziś dnia w podziemiach latarni można znaleźć ślady byłego magazynu. Znajdują się tam różne skrzynie. Istnieje również legenda o tym miejscu. Podobno kiedyś na latarnię napadły groźne Cyclopy szukające łatwych łupów. Ludność wtedy jeszcze nie umiała dobrze walczyć z tymi potworami i nie mogła się z nimi rozprawić siłą. Jeden z marynarzy wpadł na pomysł aby zwabić Cyclopy do najgłębszego poziomu magazynu i uwięzić je tam. Plan się powiódł. Cyclopy zostały uwięzione w podziemnym magazynie latarni. Wejście do nich zostało skrycie zabezpieczone. Można je otworzyć naciskając odpowiedni kamień w fundamentach latarni. Mało kto wie gdzie to miejsce może się znajdować. Wielu było chętnych, aby rozszyfrować tą zagadkę. Podobno ów magazyn gdzie zostały uwięzione Cyclopy nie był do końca opróżniony. Mówi się, że znajdują się tam również skrzynie z tworem sił ciemności.

Starożytna świątynia-położona przy północnym wyjściu z Thais. Jest to dobre miejsce do expienia jak i skillowania dla wszystkich profesji. Knight może tu sobie spokojnie skillowac na trollach lub orcach... Expienie raczej do 15lvl, nie ma czego tu w zasadzie szukać lepsze potworki takie jak Dragon czy Giant Spider są dla high lvl. Można, także poexpić z shooterem na Mintwallin. Paladyn nie ma czego tu szukać, na srednim lvl może iść poexpić na dragach ale to tyle... Druid i Sorcerer może tu poexpic do 10-13lvl(nowa różdżka) no i na większym levelu na lepsze potworki. Ogólnie jest to fajne miejsce dla kazdych poziomów:

8 - 25: Troll, Orc, Skeleton, Rotworm, Poison Spider, Ghoul

26 - 50: - Fire Devil, Beholder, Cyclops, wszystkie rodzaje Minotaurów

51~ - Dragon, Giant Spider, Dragon Lord i jego młode

W Thais można expić od 8 levela zaraz po wyjściu z Rooka. Podam tu propozycje expa dla poszczególnych profesji na dane levele:

5,4 Expienie

5,4,1 Knight
8-12 Level: Orki(oprócz shamana i zerka), Rotwormy, trolle
12-18 Level: Rotwormy, Ghoule
18-25 Level: Ghoule, z dobrymi skillami cyclopy
26-35 Level:Ghoule, cyclopy, Beholdery na tombie
35~ Level: Calutki tomb, można eksperymentować z Mintwallin

5,4,2 Mag, Druid:
8-12 trolle, rotwormy, orki
12-19 rotwormy, orki, ghoule
19-26 Rotwormy, cyclopy
26-33 Eksperymenty z mintwallin, cyclopy, cały tomb


5,4,3Palladyn

8-12 trolle, roty, orki, cyclopy, ghoule
12-18 to co up@
19-26 jak wyżej bez trolli
27~cyclo, eksperymenty w Mintwallin

Może wydawać się wkurzające mówienie eksperymenty ale tam można expić od 25-27 levela każdą profesją tyko że nie ma wtedy najważniejszego elementu expienia tam czyli kasy.

6 Questy
6,1Battle Axe
6,2Dark Shield
6,3Dead Archer
6,4Rubins
6,5Scale Armor
6,6Naginata
6,7Deep Fibula
6,8Kissing a Pig
6,9Gamel Quest
6,10The Thieves Guild


7Spis Guildhali w Thais i okolicach:

* Thais Clanhall
* Greenshore Clanhall
* Fibula Clanhall
* Warriors Guildhall
* Bloodhall
* Halls of the Adventurers
* Dark Mansion
* Castle of Greenshore
* Spiritkeep
* Southern Thais Guildhall
* Tibianic
* Guildhall of the Red Rose
* Snake Tower
* Mercenary Tower


Nie dam zdjęć tych domków bo to by trwało wieki i ładowało by się z 15 minut



8Czy wiesz że...

-Elane to córka Banora pierwszego człowieka w Tibii?
-Noodles to najprawdopodobniej człowiek zamieniony w psa(przyznacie takiego inteligentnego psa niema nigdzie)?; podpowiedź - Noodles - …70 kroków na zachód...
-Loria w zamian za przyniesienie "mystic bone"(nieznana) z domu nekromanty nauczy nas potężnego zaklęcia?
-W dawnej Tibii Ferumbras najeżdżał Thais, zostawiając po sobie wiele cennych przedmiotów jak runa spalenia(unicestwienie potwora) czy runy o ładunku 99x
-Depozyt nie był kiedyś protection zone?
-Sam kupuje MPA za 6400gp


Specjalne podziękowania dla:
-IceniX- za wiele przydatnych sugestii.
-
-

Dzienkujem

Z czasem będę dodawał sugerowane przez was rzeczy - jeśli macie jakąś sugestię napiszcie na PW

zanim napiszesz że to dno sam zrób lepszy