Thais jest pierwszym miastem kontynentu Tibia. Wybudowane zostało przez króla Tibianusa III i do dzis jest największym osrodkiem handlu w Tibii.
Położone jest między dwoma rzekami stanowiącymi naturalną zaporę od północy i południa. Na wschodzie ciągnie się solidny mur, wielokrotnie atakowany, lecz nigdy niezdobyty przez hordy dzikich orków.
Dziś Thais jest nadal kwitnącym miastem. Do portów codziennie wpływają statki kupieckie z Venore, wielu poszukiwaczy przygód możemy znaleźć w miejscowej tawernie, a kilku uczonych przesiaduje w bibliotece miejskiej.
Postaram przedstawić Wam to piękne miasto jak najlepiej tylko potrafię.
Miasto:
B. Bank, NPC Suzy. Ta młoda kobieta z chęcią przyjmie twoje ciężko zarobione pieniądze.
C. Cmentarz. Tutaj znajdują się pochowani najważniejsi mieszkańcy miasta.
D. Depot, NPC Benjamin jest pracownikiem poczty, jeżeli pokażesz mu odznakę listonosza wszystkie jego towary staną się tańsze.
S. Statek, NPC Captain Bluebear zabierze cię do wielu miast Tibii. Jeśli wykażesz się odwagą przed stowarzyszeniem listonoszy twoje podróże staną się tańsze i bardziej komfortowe. Niedaleko statku znajduje się także NPC Guide Luke, który jest przewodnikiem. Jeśli tylko spytasz pokaże Ci jak dojść do najważniejszych miejsc w Thais.
T. Świątynia, NPC Quentin. Tutaj zaczyna przygodę każdy nowy thaiańczyk przybywający z rookgaardu. Na parterze mnich będzie szczęśliwy mogąc Ci pomóc w trudnej chwili, zaś na pierwszym piętrze znajduje się portal, z którego powinien skorzystać każdy nowy mieszkaniec miasta.
Z. Zamek króla Tibianusa. W Sali tronowej zasiada wielki i potężny król, Tibianus III. Pamiętaj aby godnie się z nim przywitać inaczej jego strażnicy Harsky (podpowiedź - Harsky - …13 kroków na południe...) i Stutch (podpowiedź - Stutch -…37 na południe...) Cię wypędzą. Oczywiście król nie mieszka w zamku sam. Posiada pieska Noodlesa, który wbrew pozorom jest dość inteligentny. Przed zamkiem znajdziemy błazna Bozo, który za kilka przysług odstąpi Ci swój strój. Przed bramą zamkową stoi strażnik NPC Baxter, który choć niechętnie o tym mówi lubi majsterkować. Sprzeda ci on skrzynkę z narzędziami oraz sowicie wynagrodzi za oczyszczenie miasta ze szczurów, jeśli tylko przyniesiesz mu dowód.
1. Północna brama miasta. NPC Grof, The Guard.
2. Wschodnia brama miasta. NPC Tim, The Guard.
3. Południowa brama miasta. NPC Walter, The Guard.
4. Południowo-zachodnia brama miasta. NPC Kulag, The Guard.
5. Kuźnia. Kowal Sam skupuje oraz sprzedaje wszelkiego rodzaju broń oraz pancerze. Będzie bardzo uradowany i wynagrodzi cię sowicie, jeżeli oddasz mi jego stary plecak.
6. NPC Gorn sprzedaje ekwipunek. Kiedyś był podróżnikiem, lecz nie chce wspominać dawnych czasów.
7. Miejska karczma. NPC Frodo sprzedaje jedzenie. Jeśli chcesz się napić na zapleczu trzyma wyborne wino. Jeśli chcesz się czegoś dowiedzieć idź prosto do niego, na pewno zna wszystkie najnowsze plotki.
8. Sklep z magicznymi akcesoriami. NPC Xodet to poczciwy staruszek, niegdyś wielki mag, teraz po przystępnej cenie sprzedaje magiczne zabawki oraz runy.
9. NPC Quero. Miejscowy grajek. Kiedyś przesiadywał w karczmie Froda, lecz teraz zajmuje się sprzedażą instrumentów.
10. NPC Oswald. Dziwny człowiek, nikt nie wie czym się zajmuje. O sobie mówi tylko „asystent Durina”. Czy to możliwe, że kiedyś współpracował z „bogiem”?
11. Miejscowa modnisia Hanna handluje biżuterią. Niektórzy mówią, że to chodzący burdel na kółkach.
12. NPC Robin jest wielkim łowczym królewskim. Gdzie ten człowiek nie był? Czego nie spotkał? Spróbuj spytać, a może opowie Ci historię o jakimś ciekawym polowaniu.
13. Miejski kościół. NPC Lynda udziela w nim ślubów. Jeśli masz szczęście znajdzie wolny termin dla Ciebie i twojej wybranki.
14. Budynek miejskiej policji. NPC Harkath Bloodblade jest generałem sił zbrojnych miasta Thais. Niestety odkąd na kontynencie panuje spokój ten człowiek nie ma za wiele roboty. Wraz z Generałem Bloodblade’em mieszka agent Chester Kahs. Pracuje on dla tajnej policji, odnajdz dla niego jakiegos złodzieja, a za pewien kryształ otrzymasz magiczny pierścień.
15. Hutrownia prowadzona przez kupców z Venore. NPC Gamon zdaję się zwykłym sprzedawcą mebli, lecz po dłuższej rozmowie wciśnie ci drewniany kołek i każe wykonać pewne zadanie. NPC Turvy sprzedaje wyroby płatnerskie oraz kowalskie, natomiast Topsy magiczne akcesoria.
16. Farma małżeństwa McRonald. Donald i Sherry hodują zwierzęta, uprawiają rolę oraz sprzedają jedzenie. (Niestety ich farmę ciągle nękają pająki gnieżdżące się w kanałach pod szopą.)
17. Gildia paladynów oraz sklep z artykułami łuczniczymi. NPC Elane podzieli się z tobą całą wiedzą jaką ma, zaś Galuna sprzeda Ci pierwsze strzały. Elane za kilka materiałów i magiczną kuszę ofiaruje CI także piękny dodatek do twojego stroju.
18. Druid Marvik uczy czarów Druidów. Nigdy nie wychodzi ze swojej jaskini (prawdziwy tibijczyk). Podobno pracuje nad nowymi zaklęciami.
19. Największy z rycerzy przeszedł na emeryturę, aby dzielić się swoją wiedzą z innymi. NPC Gregor z chęcią nauczy czarów śmiałków chcących iść w jego ślady.
20. Muriel jest szalonym magiem, który nie tylko babra się czarną magią, ale i uczy jej młodych czarodziejów. Mieszka wraz z NPC Lungelen, która cały czas przesiaduje czytając i archiwizując zebrane księgi z zaklęciami.
21. Młyn publiczny, każdy może z niego skorzystać.
22. Pokój zabaw, znajdziemy tam wiele ciekawych gier, dzięki którym zabijemy nudę.
23. Piekarnia, podobnie jak z młyna każdy może z niej skorzystać.
24. Pole McDonaldów. Nie jest pilnowane i mysle, że nikt się nie obrazi jeżeli uszczkniesz stąd kilka kłosów.
25. Biblioteka miejska. Znajduje się tu wiele ciekawych książek, choć to miejsce częściej wykorzystywane jest w innych celach.
Zakwaterowanie:
W ostatnich czasach bardzo trudno o dobry lokal. Postaram sie wam przybliżyć chociaż troche lokalizację niektórych domów.
Guildhalle:
& - Warriors Guildhall
& - Thais Clanhall
& - Southern Thais Guildhall
& - Dark Mansion
Domy mieszkalne:
* - Beach Home Apartments
* - Farm Lane
* - Harbour Place
* - Lower Swamp Lane
* - Main Street
* - Mill Avenue
* - Harbour Street i Thais Hostel
* - The City Wall
* - Upper Swamp Lane
Alatar’s Lake
Jezioro nieopodal miasta, wydawało by się najspokojniejszym miejscem na ziemi, jednak tak nie jest. Jego podziemia zamieszkuje kapłan boga Zathrotha- Lugri. Jego imię wydaje się poniekąd dziewczęce, lecz moc jaką dysponuje gasi uśmiech na ustach wrogów. Jeżeli złożysz mu odpowiednią ofiarę dostaniesz nową część ubioru.
Nieopodal jeziora znajduje się także uczennica Alatara Loria, która za pewną kość obiecuje nauczyć potężnego zaklęcia.
Ancient Temple
Starożytna Świątynia to jedno z najstarszych miejsc w Tibii. Zamieszkiwana jest przez całą masę złowrogo nastawionych potworów. Orki mieszkają zaraz pod powierzchnią, aby móc wychodzić na powierzchnię i łupić wędrowców i kupieckie karawany. Im głębiej się zapuścimy tym groźniejsze spotkamy potwory, zaczynając od rotwormów, przez ogniste diabły i wielookie beholdery kończąc na smokach i wielkich pająkach. Pamiętajmy aby zapuszczając się w te okolice zabrać zawsze podstawowy ekwipunek jak Line i łopate, bo bez tego możemy już nie wrócić.
W najgłębszych czeluściach Ancient Temple swoje miasto założyły Minotaury. Niejeden niedoświadczony wojownik stracił tam życie, więc uważaj, bo minotaury nie przepadają za gośćmi.
Zarabianie w Mintwallin - Poradnik
Mintwallin - co, gdzie i jak?
Cyclops Camp
Na niedalekim południu od Thais znajduje się obóz wielkich, groźnych, jednookich olbrzymów. Wyglądają na głupich i niezręcznych, lecz pamiętajmy, że to właśnie ich rasa wykuła jeden z najpotężniejszych mieczy. Jest to dobre miejsce do zdobywania doświadczenia dla wszystkich poszukiwaczy przygód.
Cyclop House
Jest to pokaźnych rozmiarów skała, którą zamieszkuje jeden Cyklop. Nie jest on gościnny i zaatakuje każdego przybysza.
Elves Camp
Obóz kilku elfów, które w akcie sprzeciwu przeciw wpuszczaniu ludzi do ich miasta uciekły pod górę cyklopów, gdzie atakują każdego kto ośmieli się zbliżyć.
Fibula
Fibula to mała wysepka położona na południowy zachód od Thais. Aby się na nią dostać musimy przejść przez Fibula Tunnel, który znajduje się nieopodal tratwy Minotaurów.
Fibula jest na pozór pustą wyspą, która zamieszkuje kilku ludzi, jednak gdy zbadamy ją dokładnie, odkryjemy że studnia (2) koło sklepu Timura (10) prowadzi do pełnych niebezpieczeństw podziemi. Znajdziemy tam wiele wrogo nastawionych potworów, m. in. rotwormy, orki, beholdery a nawet czerwone i zielone smoki. Jest to miejsce zarówno dla niedoświadczonych jak i średniozaawansowanych poszukiwaczy przygód.
Na powierzchni znajduje się 4 NPC, wyżej wymieniony handlarz oraz sprzedawca mebli Eddy (2), lokalny sędzia – Dermot, który spoczywa w swoim biurze na prawo od studni oraz Simon The Beggar (3)– biedak, który za drobną pomoc finansową obdaruje cię kluczem, otwierającym drzwi do podziemi.
Uwagę przykuwa również architektura tego miejsca. Trzy piękne guildhalle (Mercenary Tower – 9, Fibula Clanhall - 1, Guildhall of the Red Rose – 8) mogą stać się domem twojej gildi jeśli tylko tego zechcesz. Na powierzchni znajdziemy tez takie miejsca jak młyn (7), stodołę (4) oraz bar (5).
Only Fibula - Poradnik
Fibula, dungeon, droga, expowiska, npc
Greenshore
Greenhore jest to mała mieścinka na północ od Thais. Są tam zaledwie 2 NPC, rolnik – Tokel (2) i kowal – Ulrik (3). Tokel zazwyczaj kręci się koło zagrody, w której znajdziemy kilka owieczek i kur. Ulrik nie rusza się ze swojego domu, trudni się kupnem i sprzedażą uzbrojenia. W Greenshore jest także poletko uprawiane przez wyżej wymienionego rolnika, znajdziemy tam zboże, jagody, kilka melonów, trochę marchwi i kukurydzy. Gdy już zapuścimy się kawałek dalej możemy napotkać jaskinię rotwormów (6), bardzo przyjemne miejsce dla rycerzy, którzy trenują swoje umiejętności walki. Będąc w Greenshore warto zwrócić również uwagę na kilka budowli, takich jak dwa przepiękne GuildHalle (4 -Greenshore Clanhall oraz 9 – Castle of Grennshore). Największą uwagę przykuwa jednak statek-dom „Tibianic” (5), który został wybudowany dla jednej ze starszych gildi. Obok Tibianica znajduje się największy w tej okolicy dom mieszkalny „Grenshote Villa” (8), który to posiada piękny ogród i własne molo.
Lighthouse
Latarnia morska to od dawna opuszczone miejsce. Niegdyś miał tutaj zakwaterowanie stary latarnik teraz zamieszkiwana jest przez dwa ponure cyklopy pilnujące swojego skarbu. Aby otworzyć portal, który do niech prowadzi potrzeba dwóch osób i trochę pomyślunku.
Minotaur Raft
Ową tratwę zamieszkuje kilku Minotaurów wraz ze swoimi bodyguardami.
Troll Mountains
Góry zamieszkiwane przez tępych osiłków. Znajdziemy tutaj też kilka os, orków czy rotwormów. Jest do dobre miejsce dla niedoświadczonego podróżnika, lecz należy uważać by nie skończyć jak ten śmiałek, którego ciała pilnuje złowieszczy szlam. Może warto sprawdzić co miał w plecaku?
Mount Sternum
Góra zamieszkiwana jest przez całą masę cyklopów, które nie zawachają się zaatakować każdego kto wejdzie na ich terytorium. W podziemiach tej kolosalnej góry znajdują się też stare katakumby, które opanowane zostały przez nieumarte istoty pragnące zaznać spokoju. Wszyscy mieszkańcy Tais boją się tam zapuszczać z powodu „zła”, które się tam kryje. Owego potwora cyklopy nazywają Grolram, nikt nie wie co to znaczy, ale brzmi przerażająco.
Orc Shaman Tower
Tą wieżę zbudowali orcowie, aby uhonorować dwóch najstarszych szamanów z ich rasy. Do dziś to miejsce zamieszkują zawsze dwaj najstarsi orcowie z rodu. Na wschód od wieży znajdziemy także złego rycerza i niebezpieczną amazonkę.
Orc’s Peninsula
Półwysep orków to miejsce w którym przebywa wódz orków ze starożytnej świątyni wraz ze swoją świtą. Należy uważać gdyż jest on bardzo nerwowy i atakuje każdego kto się nawinie.
Triangle Tower
Miejsce zamieszkiwane przez nieumarte istoty oraz kilka innych plugawych stworzeń. Wiedźma, krasnolud oraz mnich zostali zamknięci na ostatnim piętrze wieży za najgorsze z możliwych przestępstw. (pekowali : D) Dostać się do nich można jedynie otwierając drzwi dźwignią po drugiej stronie rzeki.
Wasp Cave
Niedaleko Thais po drodze do Świątyni białych kwiatów znajduje się jaskinia pszczół. Nie jest ich zbyt wiele, lecz to dobre miejsce aby poszukać plastrów miodu.
White Flower Temple
Świątynia Białego Kwiatu to miejsce na południe od Thais. Panuje tam spokój i cisza, miejsce często wykorzystywane jest przez paladynów i rycerzy, którzy wraz z towarzyszącymi im magami trenują swoje umiejętności bojowe. Cała świątynia jest sama w sobie miejscem protekcji, w którym żaden człowiek, ani potwór nie może cię zaatakować. Znajdują się tam dwaj NPC: Edowir – astrolog i historyk oraz Norf – mnich, który za niewygórowaną jałmużnę pobłogosławi Cię dobrym słowem.
Pod świątynią znajdują się stare katakumby, które zamieszkuje kilka demonicznych szkieletów, ghoule oraz królowa nieumarłych – banshee.
Nieopodal świątyni znajdziemy także stado wilków, jaskinie niedźwiedzi, która jest dobrym źródłem pożywienia oraz kilka Minotaurów.
Zapraszam także do czytania innych moich poradników:
Tyrsung - Tylko Olbrzymy, czy może coś więcej?
Rookgaard - jak przejść korzystnie? (+SirAdasii)
Userbary w Gimpie - Tutorial
Położone jest między dwoma rzekami stanowiącymi naturalną zaporę od północy i południa. Na wschodzie ciągnie się solidny mur, wielokrotnie atakowany, lecz nigdy niezdobyty przez hordy dzikich orków.
Dziś Thais jest nadal kwitnącym miastem. Do portów codziennie wpływają statki kupieckie z Venore, wielu poszukiwaczy przygód możemy znaleźć w miejscowej tawernie, a kilku uczonych przesiaduje w bibliotece miejskiej.
Postaram przedstawić Wam to piękne miasto jak najlepiej tylko potrafię.
Miasto:
B. Bank, NPC Suzy. Ta młoda kobieta z chęcią przyjmie twoje ciężko zarobione pieniądze.
C. Cmentarz. Tutaj znajdują się pochowani najważniejsi mieszkańcy miasta.
D. Depot, NPC Benjamin jest pracownikiem poczty, jeżeli pokażesz mu odznakę listonosza wszystkie jego towary staną się tańsze.
S. Statek, NPC Captain Bluebear zabierze cię do wielu miast Tibii. Jeśli wykażesz się odwagą przed stowarzyszeniem listonoszy twoje podróże staną się tańsze i bardziej komfortowe. Niedaleko statku znajduje się także NPC Guide Luke, który jest przewodnikiem. Jeśli tylko spytasz pokaże Ci jak dojść do najważniejszych miejsc w Thais.
T. Świątynia, NPC Quentin. Tutaj zaczyna przygodę każdy nowy thaiańczyk przybywający z rookgaardu. Na parterze mnich będzie szczęśliwy mogąc Ci pomóc w trudnej chwili, zaś na pierwszym piętrze znajduje się portal, z którego powinien skorzystać każdy nowy mieszkaniec miasta.
Z. Zamek króla Tibianusa. W Sali tronowej zasiada wielki i potężny król, Tibianus III. Pamiętaj aby godnie się z nim przywitać inaczej jego strażnicy Harsky (podpowiedź - Harsky - …13 kroków na południe...) i Stutch (podpowiedź - Stutch -…37 na południe...) Cię wypędzą. Oczywiście król nie mieszka w zamku sam. Posiada pieska Noodlesa, który wbrew pozorom jest dość inteligentny. Przed zamkiem znajdziemy błazna Bozo, który za kilka przysług odstąpi Ci swój strój. Przed bramą zamkową stoi strażnik NPC Baxter, który choć niechętnie o tym mówi lubi majsterkować. Sprzeda ci on skrzynkę z narzędziami oraz sowicie wynagrodzi za oczyszczenie miasta ze szczurów, jeśli tylko przyniesiesz mu dowód.
1. Północna brama miasta. NPC Grof, The Guard.
2. Wschodnia brama miasta. NPC Tim, The Guard.
3. Południowa brama miasta. NPC Walter, The Guard.
4. Południowo-zachodnia brama miasta. NPC Kulag, The Guard.
5. Kuźnia. Kowal Sam skupuje oraz sprzedaje wszelkiego rodzaju broń oraz pancerze. Będzie bardzo uradowany i wynagrodzi cię sowicie, jeżeli oddasz mi jego stary plecak.
6. NPC Gorn sprzedaje ekwipunek. Kiedyś był podróżnikiem, lecz nie chce wspominać dawnych czasów.
7. Miejska karczma. NPC Frodo sprzedaje jedzenie. Jeśli chcesz się napić na zapleczu trzyma wyborne wino. Jeśli chcesz się czegoś dowiedzieć idź prosto do niego, na pewno zna wszystkie najnowsze plotki.
8. Sklep z magicznymi akcesoriami. NPC Xodet to poczciwy staruszek, niegdyś wielki mag, teraz po przystępnej cenie sprzedaje magiczne zabawki oraz runy.
9. NPC Quero. Miejscowy grajek. Kiedyś przesiadywał w karczmie Froda, lecz teraz zajmuje się sprzedażą instrumentów.
10. NPC Oswald. Dziwny człowiek, nikt nie wie czym się zajmuje. O sobie mówi tylko „asystent Durina”. Czy to możliwe, że kiedyś współpracował z „bogiem”?
11. Miejscowa modnisia Hanna handluje biżuterią. Niektórzy mówią, że to chodzący burdel na kółkach.
12. NPC Robin jest wielkim łowczym królewskim. Gdzie ten człowiek nie był? Czego nie spotkał? Spróbuj spytać, a może opowie Ci historię o jakimś ciekawym polowaniu.
13. Miejski kościół. NPC Lynda udziela w nim ślubów. Jeśli masz szczęście znajdzie wolny termin dla Ciebie i twojej wybranki.
14. Budynek miejskiej policji. NPC Harkath Bloodblade jest generałem sił zbrojnych miasta Thais. Niestety odkąd na kontynencie panuje spokój ten człowiek nie ma za wiele roboty. Wraz z Generałem Bloodblade’em mieszka agent Chester Kahs. Pracuje on dla tajnej policji, odnajdz dla niego jakiegos złodzieja, a za pewien kryształ otrzymasz magiczny pierścień.
15. Hutrownia prowadzona przez kupców z Venore. NPC Gamon zdaję się zwykłym sprzedawcą mebli, lecz po dłuższej rozmowie wciśnie ci drewniany kołek i każe wykonać pewne zadanie. NPC Turvy sprzedaje wyroby płatnerskie oraz kowalskie, natomiast Topsy magiczne akcesoria.
16. Farma małżeństwa McRonald. Donald i Sherry hodują zwierzęta, uprawiają rolę oraz sprzedają jedzenie. (Niestety ich farmę ciągle nękają pająki gnieżdżące się w kanałach pod szopą.)
17. Gildia paladynów oraz sklep z artykułami łuczniczymi. NPC Elane podzieli się z tobą całą wiedzą jaką ma, zaś Galuna sprzeda Ci pierwsze strzały. Elane za kilka materiałów i magiczną kuszę ofiaruje CI także piękny dodatek do twojego stroju.
18. Druid Marvik uczy czarów Druidów. Nigdy nie wychodzi ze swojej jaskini (prawdziwy tibijczyk). Podobno pracuje nad nowymi zaklęciami.
19. Największy z rycerzy przeszedł na emeryturę, aby dzielić się swoją wiedzą z innymi. NPC Gregor z chęcią nauczy czarów śmiałków chcących iść w jego ślady.
20. Muriel jest szalonym magiem, który nie tylko babra się czarną magią, ale i uczy jej młodych czarodziejów. Mieszka wraz z NPC Lungelen, która cały czas przesiaduje czytając i archiwizując zebrane księgi z zaklęciami.
21. Młyn publiczny, każdy może z niego skorzystać.
22. Pokój zabaw, znajdziemy tam wiele ciekawych gier, dzięki którym zabijemy nudę.
23. Piekarnia, podobnie jak z młyna każdy może z niej skorzystać.
24. Pole McDonaldów. Nie jest pilnowane i mysle, że nikt się nie obrazi jeżeli uszczkniesz stąd kilka kłosów.
25. Biblioteka miejska. Znajduje się tu wiele ciekawych książek, choć to miejsce częściej wykorzystywane jest w innych celach.
Zakwaterowanie:
W ostatnich czasach bardzo trudno o dobry lokal. Postaram sie wam przybliżyć chociaż troche lokalizację niektórych domów.
Guildhalle:
& - Warriors Guildhall
& - Thais Clanhall
& - Southern Thais Guildhall
& - Dark Mansion
Domy mieszkalne:
* - Beach Home Apartments
* - Farm Lane
* - Harbour Place
* - Lower Swamp Lane
* - Main Street
* - Mill Avenue
* - Harbour Street i Thais Hostel
* - The City Wall
* - Upper Swamp Lane
Okolice Thais:
Alatar’s Lake
Jezioro nieopodal miasta, wydawało by się najspokojniejszym miejscem na ziemi, jednak tak nie jest. Jego podziemia zamieszkuje kapłan boga Zathrotha- Lugri. Jego imię wydaje się poniekąd dziewczęce, lecz moc jaką dysponuje gasi uśmiech na ustach wrogów. Jeżeli złożysz mu odpowiednią ofiarę dostaniesz nową część ubioru.
Nieopodal jeziora znajduje się także uczennica Alatara Loria, która za pewną kość obiecuje nauczyć potężnego zaklęcia.
Ancient Temple
Starożytna Świątynia to jedno z najstarszych miejsc w Tibii. Zamieszkiwana jest przez całą masę złowrogo nastawionych potworów. Orki mieszkają zaraz pod powierzchnią, aby móc wychodzić na powierzchnię i łupić wędrowców i kupieckie karawany. Im głębiej się zapuścimy tym groźniejsze spotkamy potwory, zaczynając od rotwormów, przez ogniste diabły i wielookie beholdery kończąc na smokach i wielkich pająkach. Pamiętajmy aby zapuszczając się w te okolice zabrać zawsze podstawowy ekwipunek jak Line i łopate, bo bez tego możemy już nie wrócić.
W najgłębszych czeluściach Ancient Temple swoje miasto założyły Minotaury. Niejeden niedoświadczony wojownik stracił tam życie, więc uważaj, bo minotaury nie przepadają za gośćmi.
Zarabianie w Mintwallin - Poradnik
Mintwallin - co, gdzie i jak?
Cyclops Camp
Na niedalekim południu od Thais znajduje się obóz wielkich, groźnych, jednookich olbrzymów. Wyglądają na głupich i niezręcznych, lecz pamiętajmy, że to właśnie ich rasa wykuła jeden z najpotężniejszych mieczy. Jest to dobre miejsce do zdobywania doświadczenia dla wszystkich poszukiwaczy przygód.
Cyclop House
Jest to pokaźnych rozmiarów skała, którą zamieszkuje jeden Cyklop. Nie jest on gościnny i zaatakuje każdego przybysza.
Elves Camp
Obóz kilku elfów, które w akcie sprzeciwu przeciw wpuszczaniu ludzi do ich miasta uciekły pod górę cyklopów, gdzie atakują każdego kto ośmieli się zbliżyć.
Fibula
Fibula to mała wysepka położona na południowy zachód od Thais. Aby się na nią dostać musimy przejść przez Fibula Tunnel, który znajduje się nieopodal tratwy Minotaurów.
Fibula jest na pozór pustą wyspą, która zamieszkuje kilku ludzi, jednak gdy zbadamy ją dokładnie, odkryjemy że studnia (2) koło sklepu Timura (10) prowadzi do pełnych niebezpieczeństw podziemi. Znajdziemy tam wiele wrogo nastawionych potworów, m. in. rotwormy, orki, beholdery a nawet czerwone i zielone smoki. Jest to miejsce zarówno dla niedoświadczonych jak i średniozaawansowanych poszukiwaczy przygód.
Na powierzchni znajduje się 4 NPC, wyżej wymieniony handlarz oraz sprzedawca mebli Eddy (2), lokalny sędzia – Dermot, który spoczywa w swoim biurze na prawo od studni oraz Simon The Beggar (3)– biedak, który za drobną pomoc finansową obdaruje cię kluczem, otwierającym drzwi do podziemi.
Uwagę przykuwa również architektura tego miejsca. Trzy piękne guildhalle (Mercenary Tower – 9, Fibula Clanhall - 1, Guildhall of the Red Rose – 8) mogą stać się domem twojej gildi jeśli tylko tego zechcesz. Na powierzchni znajdziemy tez takie miejsca jak młyn (7), stodołę (4) oraz bar (5).
Only Fibula - Poradnik
Fibula, dungeon, droga, expowiska, npc
Greenshore
Greenhore jest to mała mieścinka na północ od Thais. Są tam zaledwie 2 NPC, rolnik – Tokel (2) i kowal – Ulrik (3). Tokel zazwyczaj kręci się koło zagrody, w której znajdziemy kilka owieczek i kur. Ulrik nie rusza się ze swojego domu, trudni się kupnem i sprzedażą uzbrojenia. W Greenshore jest także poletko uprawiane przez wyżej wymienionego rolnika, znajdziemy tam zboże, jagody, kilka melonów, trochę marchwi i kukurydzy. Gdy już zapuścimy się kawałek dalej możemy napotkać jaskinię rotwormów (6), bardzo przyjemne miejsce dla rycerzy, którzy trenują swoje umiejętności walki. Będąc w Greenshore warto zwrócić również uwagę na kilka budowli, takich jak dwa przepiękne GuildHalle (4 -Greenshore Clanhall oraz 9 – Castle of Grennshore). Największą uwagę przykuwa jednak statek-dom „Tibianic” (5), który został wybudowany dla jednej ze starszych gildi. Obok Tibianica znajduje się największy w tej okolicy dom mieszkalny „Grenshote Villa” (8), który to posiada piękny ogród i własne molo.
Lighthouse
Latarnia morska to od dawna opuszczone miejsce. Niegdyś miał tutaj zakwaterowanie stary latarnik teraz zamieszkiwana jest przez dwa ponure cyklopy pilnujące swojego skarbu. Aby otworzyć portal, który do niech prowadzi potrzeba dwóch osób i trochę pomyślunku.
Minotaur Raft
Ową tratwę zamieszkuje kilku Minotaurów wraz ze swoimi bodyguardami.
Troll Mountains
Góry zamieszkiwane przez tępych osiłków. Znajdziemy tutaj też kilka os, orków czy rotwormów. Jest do dobre miejsce dla niedoświadczonego podróżnika, lecz należy uważać by nie skończyć jak ten śmiałek, którego ciała pilnuje złowieszczy szlam. Może warto sprawdzić co miał w plecaku?
Mount Sternum
Góra zamieszkiwana jest przez całą masę cyklopów, które nie zawachają się zaatakować każdego kto wejdzie na ich terytorium. W podziemiach tej kolosalnej góry znajdują się też stare katakumby, które opanowane zostały przez nieumarte istoty pragnące zaznać spokoju. Wszyscy mieszkańcy Tais boją się tam zapuszczać z powodu „zła”, które się tam kryje. Owego potwora cyklopy nazywają Grolram, nikt nie wie co to znaczy, ale brzmi przerażająco.
Orc Shaman Tower
Tą wieżę zbudowali orcowie, aby uhonorować dwóch najstarszych szamanów z ich rasy. Do dziś to miejsce zamieszkują zawsze dwaj najstarsi orcowie z rodu. Na wschód od wieży znajdziemy także złego rycerza i niebezpieczną amazonkę.
Orc’s Peninsula
Półwysep orków to miejsce w którym przebywa wódz orków ze starożytnej świątyni wraz ze swoją świtą. Należy uważać gdyż jest on bardzo nerwowy i atakuje każdego kto się nawinie.
Triangle Tower
Miejsce zamieszkiwane przez nieumarte istoty oraz kilka innych plugawych stworzeń. Wiedźma, krasnolud oraz mnich zostali zamknięci na ostatnim piętrze wieży za najgorsze z możliwych przestępstw. (pekowali : D) Dostać się do nich można jedynie otwierając drzwi dźwignią po drugiej stronie rzeki.
Wasp Cave
Niedaleko Thais po drodze do Świątyni białych kwiatów znajduje się jaskinia pszczół. Nie jest ich zbyt wiele, lecz to dobre miejsce aby poszukać plastrów miodu.
White Flower Temple
Świątynia Białego Kwiatu to miejsce na południe od Thais. Panuje tam spokój i cisza, miejsce często wykorzystywane jest przez paladynów i rycerzy, którzy wraz z towarzyszącymi im magami trenują swoje umiejętności bojowe. Cała świątynia jest sama w sobie miejscem protekcji, w którym żaden człowiek, ani potwór nie może cię zaatakować. Znajdują się tam dwaj NPC: Edowir – astrolog i historyk oraz Norf – mnich, który za niewygórowaną jałmużnę pobłogosławi Cię dobrym słowem.
Pod świątynią znajdują się stare katakumby, które zamieszkuje kilka demonicznych szkieletów, ghoule oraz królowa nieumarłych – banshee.
Nieopodal świątyni znajdziemy także stado wilków, jaskinie niedźwiedzi, która jest dobrym źródłem pożywienia oraz kilka Minotaurów.
Zapraszam także do czytania innych moich poradników:
Tyrsung - Tylko Olbrzymy, czy może coś więcej?
Rookgaard - jak przejść korzystnie? (+SirAdasii)
Userbary w Gimpie - Tutorial