Poradnik napisany na podstawie artykułu Derila z http://www.tibianews.net/article.asp?Id=273 Jest to lekko przezemnie zmienione tłumaczenie orginalnego artykułu z tibianews.
Taniec bitewny jest jedną z najlepszych technik walki rycerza. Opanowany do perfekcji zapewni ci efektowną i efektywną walkę poruszając się niczym tańcząc nawet między wieloma przeciwnikami i otrzymując obrażenia tylko jednego z nich. Technika ta jest oparta na silnych i słabych stronach twoich przeciwników jakimi są potwory i umiejętnym wykorzystaniu ukształtowania terenu, innych, słabszych potworów, ale także czarów i twoich ruchów.
Większości z przedstawionych tu sposobów walki można nauczyć się samemu podczas wielu walk z hordami krasnoludów czy minotaurów. Poradnik ten został jednak napisany aby ułatwić start młodym tibiańczykom nie mającym pojęcia o walce. Możliwe, że niektóre przedstawione tu porady nie zmniejszą kosztów pojedynków ale na pewno sprawią, że gra wyda się barwniejsza i ciekawsza. Niekóre typy potworów wymagają mieszania i łączenia kilku technik aby pokonać je tanio i przyjemnie.
1.Silniejszy potwór miażdzący słabszego
Należy jeszcze dodać, że ten styl walki powinien być stosowany przy walkach solo. "Tańcząc" jako bloker możemy spowodować niechybne przeżucenie się potwora na magów i paladynów co raczej nie byłoby pożądane.
Walka z większą ilością potworków:
Jeśli grasz postacią z niskim poziomem i zabicie trolla za jednym uderzeniem nie jest zbyt proste powinieneś zacząć praktykować sposób w jaki tańczyć z trezma przeciwnikami naraz. Z dwoma jest to proste- wystarczy biegać naokoło potwora, którego atakujemy(w tym czasie drugi przeciwnik biega za nami i nie zadaje obrażeń jeśli zachowana jest odpowiednia odległość) i przeżucać się tylko gdy dojdziemy do ściany i zostaniemy zablokowani.
Walka z trzema potworami wygląda podobnie, jednak w tym przypadku próbujemy utrzymać na tarczy dwóch przeciwników nie dopuszczając do siebie trzeciego. Walka wygląda podobnie jak przy dwóch oponentach- tanczymy wokół jednego z nich, najlepiej wybrać tego, który znajduje się w centralnej części pomieszczenia, a zarazem nie stoi pośród reszty. Walcząc z wieloma przeciwnikami bardzo często bedziesz musiał zmieniać swój cel, w miarę praktyki nauczysz się tańczyć z trzema/czterema przeciwnikami w taki sposób aby atakował cię tylko jeden z nich.
Na otwartej przestrzeni czy w tunelu sprawa wygląda znacznie łatwiej. Atakujemy najbliższego potwora i uciekamy kratka po kratce tak aby go powoli zabić, ale trzeba dobrać odpowiednią szybkość- nie możesz biec zbyt szybko bo nie będziesz atakować przeciwnika, z drugiej strony zbyt wolna ucieczka pozwoli kolegom naszego potworka dogonić cię.
Walcząc na powierzchni i w dużych pomieszczeniach z drzewami, kamieniami, stołami itp. powinieneś używać także tych przedmiotów i próbować wokół nich. Taki slalom dobrze sprawdza się w niektórych pełnych od cyklopów pokojach w cyclopolis.
2. Trick ze słabymi, odpornymi na miażdzenie potworkami.
Jak wykorzystać jedne potwory przeciwko innym:
Wszystkie potwory, które mogą używać czarów typu fire/energy/poison field mogą zostać wykorzystane przez gracza jako narzędzia strategiczne. Na początku powinieneś dowiedzieć się co może zrobić konkretny potwór, aby później wykorzystać to w walce. Kiedy dowiesz się jakie potwory mają zdolność do rzucania określonych fieldów i jakie potwory są na te fieldy nieodporne bedziesz mógł zacząć wykorzystywać tą wiedzę w walce.
Fieldy sa bardzo użyteczne, potrafią zablokować potwory nieodporne na nie. Tutaj mamy przykład wykorzystania fire field wiedźmy do zablokowania guardów i walki tylko z jednym naraz(obarażenie od ff są zdecydowanie mniejsze od obrażeń, które zadałałaby reszta guardów.
3. Przykład użycia FF wiedźmy do stworzenia bariery "antykrasnolud" .
Niektóre silniejsze potwory posiadają silne czary obszarowe aka explosion i fire ball. Także i te potwory możemy wykorzystać. Walcząc z takimi potworami powinieneś zostawić je sobie na koniec i pozwolić im wykończyć resztę swoją magią.
Na przykład walczymy z orkiem berserkerem i fire devilem jednocześnie. Wiedząc, że FD atakuje z explo a zerk nie jest odporny na ten tym ataku, powinniśmy ustawić zerka w taki sposób aby explo uderzone w nas raniło także orka. Po niechybnym zgonie zerka dopiero bierzemy się za diabełka
Opłacalne jest to tylko na niższych lvl, bo FD zabijajac zerka odbiera nam trochę expa.
Innym i bardzo dobrym sposobem walki z wieloma przeciwnikami jest miażdzenie słabszych potworów przez silniejsze. Przypuśćmy sytuację, w której jesteśmy w pokoju z kilkoma minosami i jednym mino guardem oraz korytarzem o szerokości jednej kratki. Jeżeli uciekniemy wgłąb korytarza i pobiegnie za nami zwykły mino, który zablokuje drogę mino-g zostanie on zmiażdzony(zabity przez guarda). Wystarczy, że zadasz tylko jedno obrażenie w minotaura, a po zmiażdzeniu go przez guarda dostaniesz całe xp.
4. Użycie ukształtowania terenu aby przyprowadzić potwora dystansowego bliżej.
Następną użyteczną możliwością jest zablokowanie się dwoma słabszymi a zarazem odpornymi na miażdzenie potworami, w taki sposób aby odgrodzić się od silniejszego. Na drugim screenie widzimy dwa roty blokujące drogę giant spiderowi.
Pomoc ukształtowania terenu i obiektów:
W tym punkcie opiszę wykorzystanie ukształtowania terenu. Zapewne wiesz, że zablokowanie potwora w rogu znacznie ułatwia jego zabicie, gdyż nie może on uciekać.
Jeśli walczysz z wieloma przeciwnikami a w pobliżu znajduje się jakaś skała czy duży stół możesz biegać wokół niego i obrywać od tylko jednego potwora. Więcej o tym było napisane już wcześniej.
Walka z potworami dystansowymi jest okropna dla rycerzy, ponieważ muszą oni być w stałym kotakcie z przeciwnikiem aby zadać obrażenia. Zanim rycerz dobiegnie do przeciwnika ten już odbierze mu ładne pare hp. Większość dobrych rycerzy wie o tym, że potwór dystansowy nie może atakować przez ściany. O ile teren na to pozwala rycek powinien uciec za róg korytarza, potwór na pewno za tobą podąży, ponieważ nie będzie miał możliwości ataku. Gdy znajdzie się dwie kratki od ciebie szybko podbiegasz do niego i spokojnie zabijasz. Podobnie można walczyć z potworami używającymi magii.
Opisałem tu większość sposobów walki z potworami. Większość z nich odnosi się tylko do rycerzy, ale wykorzystać to mogą także palkowie walczący spearami z tarczą i magowie expiący na dużych respawnach.
Dzięki za przeczytanie mojego poradnika, pozdro
Helix~
Taniec bitewny jest jedną z najlepszych technik walki rycerza. Opanowany do perfekcji zapewni ci efektowną i efektywną walkę poruszając się niczym tańcząc nawet między wieloma przeciwnikami i otrzymując obrażenia tylko jednego z nich. Technika ta jest oparta na silnych i słabych stronach twoich przeciwników jakimi są potwory i umiejętnym wykorzystaniu ukształtowania terenu, innych, słabszych potworów, ale także czarów i twoich ruchów.
Większości z przedstawionych tu sposobów walki można nauczyć się samemu podczas wielu walk z hordami krasnoludów czy minotaurów. Poradnik ten został jednak napisany aby ułatwić start młodym tibiańczykom nie mającym pojęcia o walce. Możliwe, że niektóre przedstawione tu porady nie zmniejszą kosztów pojedynków ale na pewno sprawią, że gra wyda się barwniejsza i ciekawsza. Niekóre typy potworów wymagają mieszania i łączenia kilku technik aby pokonać je tanio i przyjemnie.
1.Silniejszy potwór miażdzący słabszego
Należy jeszcze dodać, że ten styl walki powinien być stosowany przy walkach solo. "Tańcząc" jako bloker możemy spowodować niechybne przeżucenie się potwora na magów i paladynów co raczej nie byłoby pożądane.
Walka z większą ilością potworków:
Jeśli grasz postacią z niskim poziomem i zabicie trolla za jednym uderzeniem nie jest zbyt proste powinieneś zacząć praktykować sposób w jaki tańczyć z trezma przeciwnikami naraz. Z dwoma jest to proste- wystarczy biegać naokoło potwora, którego atakujemy(w tym czasie drugi przeciwnik biega za nami i nie zadaje obrażeń jeśli zachowana jest odpowiednia odległość) i przeżucać się tylko gdy dojdziemy do ściany i zostaniemy zablokowani.
Walka z trzema potworami wygląda podobnie, jednak w tym przypadku próbujemy utrzymać na tarczy dwóch przeciwników nie dopuszczając do siebie trzeciego. Walka wygląda podobnie jak przy dwóch oponentach- tanczymy wokół jednego z nich, najlepiej wybrać tego, który znajduje się w centralnej części pomieszczenia, a zarazem nie stoi pośród reszty. Walcząc z wieloma przeciwnikami bardzo często bedziesz musiał zmieniać swój cel, w miarę praktyki nauczysz się tańczyć z trzema/czterema przeciwnikami w taki sposób aby atakował cię tylko jeden z nich.
Na otwartej przestrzeni czy w tunelu sprawa wygląda znacznie łatwiej. Atakujemy najbliższego potwora i uciekamy kratka po kratce tak aby go powoli zabić, ale trzeba dobrać odpowiednią szybkość- nie możesz biec zbyt szybko bo nie będziesz atakować przeciwnika, z drugiej strony zbyt wolna ucieczka pozwoli kolegom naszego potworka dogonić cię.
Walcząc na powierzchni i w dużych pomieszczeniach z drzewami, kamieniami, stołami itp. powinieneś używać także tych przedmiotów i próbować wokół nich. Taki slalom dobrze sprawdza się w niektórych pełnych od cyklopów pokojach w cyclopolis.
2. Trick ze słabymi, odpornymi na miażdzenie potworkami.
Jak wykorzystać jedne potwory przeciwko innym:
Wszystkie potwory, które mogą używać czarów typu fire/energy/poison field mogą zostać wykorzystane przez gracza jako narzędzia strategiczne. Na początku powinieneś dowiedzieć się co może zrobić konkretny potwór, aby później wykorzystać to w walce. Kiedy dowiesz się jakie potwory mają zdolność do rzucania określonych fieldów i jakie potwory są na te fieldy nieodporne bedziesz mógł zacząć wykorzystywać tą wiedzę w walce.
Fieldy sa bardzo użyteczne, potrafią zablokować potwory nieodporne na nie. Tutaj mamy przykład wykorzystania fire field wiedźmy do zablokowania guardów i walki tylko z jednym naraz(obarażenie od ff są zdecydowanie mniejsze od obrażeń, które zadałałaby reszta guardów.
3. Przykład użycia FF wiedźmy do stworzenia bariery "antykrasnolud" .
Niektóre silniejsze potwory posiadają silne czary obszarowe aka explosion i fire ball. Także i te potwory możemy wykorzystać. Walcząc z takimi potworami powinieneś zostawić je sobie na koniec i pozwolić im wykończyć resztę swoją magią.
Na przykład walczymy z orkiem berserkerem i fire devilem jednocześnie. Wiedząc, że FD atakuje z explo a zerk nie jest odporny na ten tym ataku, powinniśmy ustawić zerka w taki sposób aby explo uderzone w nas raniło także orka. Po niechybnym zgonie zerka dopiero bierzemy się za diabełka
Opłacalne jest to tylko na niższych lvl, bo FD zabijajac zerka odbiera nam trochę expa.
Innym i bardzo dobrym sposobem walki z wieloma przeciwnikami jest miażdzenie słabszych potworów przez silniejsze. Przypuśćmy sytuację, w której jesteśmy w pokoju z kilkoma minosami i jednym mino guardem oraz korytarzem o szerokości jednej kratki. Jeżeli uciekniemy wgłąb korytarza i pobiegnie za nami zwykły mino, który zablokuje drogę mino-g zostanie on zmiażdzony(zabity przez guarda). Wystarczy, że zadasz tylko jedno obrażenie w minotaura, a po zmiażdzeniu go przez guarda dostaniesz całe xp.
4. Użycie ukształtowania terenu aby przyprowadzić potwora dystansowego bliżej.
Następną użyteczną możliwością jest zablokowanie się dwoma słabszymi a zarazem odpornymi na miażdzenie potworami, w taki sposób aby odgrodzić się od silniejszego. Na drugim screenie widzimy dwa roty blokujące drogę giant spiderowi.
Pomoc ukształtowania terenu i obiektów:
W tym punkcie opiszę wykorzystanie ukształtowania terenu. Zapewne wiesz, że zablokowanie potwora w rogu znacznie ułatwia jego zabicie, gdyż nie może on uciekać.
Jeśli walczysz z wieloma przeciwnikami a w pobliżu znajduje się jakaś skała czy duży stół możesz biegać wokół niego i obrywać od tylko jednego potwora. Więcej o tym było napisane już wcześniej.
Walka z potworami dystansowymi jest okropna dla rycerzy, ponieważ muszą oni być w stałym kotakcie z przeciwnikiem aby zadać obrażenia. Zanim rycerz dobiegnie do przeciwnika ten już odbierze mu ładne pare hp. Większość dobrych rycerzy wie o tym, że potwór dystansowy nie może atakować przez ściany. O ile teren na to pozwala rycek powinien uciec za róg korytarza, potwór na pewno za tobą podąży, ponieważ nie będzie miał możliwości ataku. Gdy znajdzie się dwie kratki od ciebie szybko podbiegasz do niego i spokojnie zabijasz. Podobnie można walczyć z potworami używającymi magii.
Opisałem tu większość sposobów walki z potworami. Większość z nich odnosi się tylko do rycerzy, ale wykorzystać to mogą także palkowie walczący spearami z tarczą i magowie expiący na dużych respawnach.
Dzięki za przeczytanie mojego poradnika, pozdro
Helix~