Szukaj
Opcje wyszukiwania

Szukaj na forum

Szukaj na Tibia.com

Ogarniety poradnik dla knighta dla niskich i średnich leveli

Ogarniety poradnik dla knighta dla światów PVP dla niskich i średnich leveli

Czemu napisałem ten poradnik czyli coś od autora.
Gdy przeczytałem poradnik pt. ,,Ogarniety poradnik dla sorcerera dla światów PVP dla niskich i średnich leveli.'' chciałem zrobić to samo tylko że dla knighta. Rycerzem można świetnie się bawić trzeba tylko wiedzieć gdzie i jak. Opisze wam tu expowiska bardziej i mniej znane oraz metody grania bardziej lub mniej znane. Mam nadzieje że autor ,,Ogarniety proradnik dla sorcerera...'' się nie obrazi jeśli zaporzycze od niego tytuł Więc do dzieła.


1. Bronie
Tu trochę standardów czyli opisy broni, bo czymś poradnik trzeba zapchać

a) Swordy
Bardzo łatwo dostępne i lekkie (wyjątkiem jest Berserker 130oz i Giant Sword 180oz)
Jak trafimy na kogoś o dobrym sercu to i serpenta uda nam się dostać za darmo.
Sword ringi lecą z orc leaderów jak oszalałe wiec to nie będzie problem.

Serpent sword / Spide sword >> Wyvern Fang >> Fire sword* / Bright sword >> Assassin Dagger >> Relic Sword >> Mystic Blade >> Justice Seeker >> Avenger >> Magic Sword >> Emerald Sword

* jeśli expimy na potworach wrazliwych na ogień to wybieramy właśnie fire sworda jeśli nie to wybieramy bright

b) Club

Bardzo tanie i łatwe do zdobycia. War hammera może zlotować już 30lvl. Club ringi na 90% dostaniesz od znajomych za darmo bo im nie są potrzebne.

Morning Star >> Furry Club >> Dragon Hammer >> Skull Staff >> Shadow Sceptre >> Cranial Basher >> Blessed Sceptre >> Arcane Staff** >> Obsidian Truncheon

** gdy zdobędziemy cluba z inq arcane staff staje się bezużyteczny

c) Axe

Troche cięższe niż inne bronie lecz 20 czy nawet 50 capa dla knighta nie robi różnicy.
Axe ringi średnio dostępne chyba, że ktoś expi na dwarfach.

Orcish Axe >> Dwarven Axe >> Knight Axe >> Beastslayer Axe >> Fire Axe*** / Noble Axe >> Dreaded Cleaver >> Heroic Axe >> Royal Axe >> Stonecutter Axe >> Hellforged Axe

*** to samo co do fire sworda


2. Skille i mlvl
Tu jak każdy uważa za stosowne, przecież 2 czy 3 skilla nie zrobi jakimś cudem ze będziesz
mieć o wiele silniejsze hity. Pamiętaj iż w obrażenia wlicza się też poziom. O wiele szybciej podniesiesz swoje dmg lvlujac i zmieniając bronie niż caly czas skillując. Co do mlvla to exp
z użyciem manas + exura. Ale to chyba wie każdy ^^


3. Zarabianie kasy
Oczywiście jak najszybciej zrób postmana. Umożliwi Ci to wysyłanie loota z takich miejsc jak np. żółwie czy też piramida z mino na darashi. Podam teraz pare miejsc gdzie jest bardzo dobrze zbierać kase.


1. Zółwie

Na powierzchni można latać juz na 20 lvlu lecz zejdzie troche mana potionów. Na srodku najwiekszej wyspy znajduje się skrzynka więc przyda się postman. Można zejść tym prędzej im lepsze jest nasze eq, lecz polecam 30+ i coś wiecej niż plate set. W goldzie można tu zebrać ok 2-4k na godzine +tuttle shell i battle hammery.


2.Piramida z mino na darashii

Osobiście to ta piramida jest moim faworytem pod względem zbierania kasy na low lvlu. Leci tu tyle mace, chain armów czy plate shieldów że w godzine można zebrać 8-10k oz baga przy czym jak w przypadku zółwi exp nie jest najgorszy. Można się tu wybrać od 30 lvla. Spytacie czemu aż 30, a no dlatego że cala powierzchnia i poziomy wyrzej nie jest niczym fajnym i będziemy musieli czekać na resp.

3.Cyclopolis

Na -1 można smiało latać na 40 lvlu. Tu niestety odada lootbag chyba że ktoś chce go cały czas ciągnąć za sobą. Poziom -1 jest tak duży ze możemy nawet nie zauważy jak ktoś sobie ukradnie nasz worek. Od czasu do czasu ktos może cie odwiedzić nie patrząc na nic więc listu tu sie nie opłaca zabierać.

Od -2 i w dół jest już inna sprawa. Można tu latać od 50 lvla (dobre eq jest tu podstawą bo smith może bardzo dużo walnąć). Bez obaw da sie zostawić lootbaga i list przed wejściem na
-2. Możecie być ciekawi jaka jest różnica miedzy -1 na poziomami niżej. Więc juz wam mówie, że ponizej -1 graczy z lvlem mniejszym niz 40 z zasady nie spotkamy więc jemu bedzie zależec aby nie paść (patrz światy pvp) więc uszanuje list i nawet nie będzie wchodzić na resp.


4.Barbariany

W zależności na jakim campie jesteśmy możemy mieć różny exp i inną droge do pokonania. Na małym można latać na 25lvlu chociaż mysle, że są lepsze miejsca na tym etapie gry (patrz mino na darashi). Na średnim miło się czyści ok 35-40 lvla, na 2h hunta zejdzie max 1bp manasów. Duży camp jest tym samym co pozostałe tylko że jest wszystkiego więcej.

5.Małpy -2

Tak, tak od razu głęboka woda. Na -2 jest o wiele mniej małp niż -1 a nikt tam nie biega, a na powierzchni zawsze lata jakiś bot.
40lvl spokojnie sobie da rade i napewno będzie mieć profit. Kasa nie aż tak dobra jak na barbarianach lecz mamy 99% pewności ze nikogo tam niema.

6.Piraci

Od razu napisze, że opisze nargor, ponieważ na yalahar nie expiłem. Można zacząc biegać ok 60lvl z dobrym eq. Exp ok 40-60k/h,
chociaż za bramką można wyciągnąć nawet do 70k/h. Bierz dużo manasów i z 3-4 bp na gold którego wypada tu po prostu bardzo dużo. Staramy się nie zataczać koła a wszystko będzie super.

7.Lizardy i Orc Fortess

Słynne expowiska, już nie aż tak bardzo oblegane jak kiedyś ale nadal. Opisze je razem bo są podobne, różnią sie tylko tyle iż na chor naszym profitem jest kasa i lizard leather a na of chain army itp. Na chor oraz of -1 (na powierzchni nawet niema co latać) można biegać od 70 lvla. Przyda się zapas mana potionów. Dodam, że na chor nie leci food a na of jest skrzynka.


Pewnie każdy się dziwi czemu tylko 1 miejsce jest dostepne dla Facc. Nie oszukujmy sie, miejsca dostepne dla wszystkich są tak słabe, że ledwo się wyciąga przyzwoity exp a co dopiero jeszcze super kase. Niby można katować guardy lecz wyniesienie z tamtąt baga troche zajmie i w dodatku ktoś może go ukraść.


4. Zdobywanie doświadczenia
Czyli głowny punkt naszego poradnika. Pokaże wam miejsca mniej i bardziej znane które daja dość miły exp na danym lvlu.
Najpierw przedstawie mnw. co na jakim lvlu można bić.

a) lvlowanie
8-20lvl roty, larvy ,dwarfy ,fibula, folda, gobliny i trole edron
Tu nie mamy zbyt dużego pola do popisu.

21-30 dalej to samo tylko dodajemy zółwie na powierzchni oraz mały barbarian camp, zółwie -1, larvy -2, chakoya

31-40 średni barbarian camp, minotaury na darashi, magiciany na yalahar, zółwie -1 i niżej, cyclopolis -1, chakoya, dark catedra, mutaded humany, elfy i mino na yalahar

41-50 cyclopolis -2, średni barb camp, of przed bramą, mistrock, banuta -2, tyrsung

61-80 piraty (nargor, yalahar), chor, of -1, ice witche, dragi (edron, yalahar, darashia), necro i culty na yalahar, kopalnie beregar

81-100 dragi, sea serpenty, nightmare (gdy chcemy powastować ale exp bajka), bog raider, culty (praktycznie spotyka sie graczy od 80 po 200), banshee na ghostland

100+ cały czas to samo tylko że można dodać frosy, dl, nightmare, quary na goromie

b) Troche objaśnień

1. Sea serpenty 90+
Pewnie każdy się zdziwi jak 90 lvl będzie expić na sea serepntach. Powiem wam więcej będzie mieć profit, oczywiście niezawsze ale 4 na 5 huntów powinno być ok. Cały pic polega na tym że nie biegamy po całym respawnie a zajmujemy tylko część którą łatwo ogarniemy. Jest tu ok 8 sea serpentów lecz uwierz mi, że wyciagniesz tu 80-100k/h na happy hour ok. 150k/h i przy okazji robisz taska. I oto robimy taska a wiele ludzi płacze, że knight niema na czym ich robić.

Uwaga!
Trzeba mieć wykonany The Hunt of the Sea Serepent Quest.

czerwony - miejsca na których expimy
żółty - miejsce w którym się pojawiamy


2. Banshee
Są to potwory które bardzo często coś gubią. W godzine wypadnie Ci przynajmniej Blue Robe albo Terra Mantle(mój rekord 2x mantle i blue robe w 40 min) a exp bedzie sie wachać miedzy 40-70k/h w zależności od respawnu. Powinno się brać pick chociaż respi on sie po drodze. Oto mapka jak chodzić po respawnie.






3. Ice witche
Połączenie super kasy oraz dobrego expa. Polecam 75+ jak już mamy broń z areny oraz soft boots. Można wyciagnąć 50 do nawet 80k/h oraz uwaga 10k golda na godzine (wliczając lootbag).



Radze chodzić tower + barby po strzalce, już mówie czemu. Gdy ktoś zachodzi na camp i nie widzi ciał uznaje że jest wolne a jak już wogle się zorientuje że wybijasz tylko część campu to go zajmie, a więc. Wybija się tower + priorytetem jest wybicie barbów przy wejściu wtedy koleś pomyśli że latasz na całym campie i tylko grzecznie spyta Cie kiedy kończysz.

Expienie oraz robienie tasków z druidem
Jest o wiele bardziej opłacalne dla obydwu stron niż samotne polowania. W dodatku można pobawić się z potworami trudnymi do pokonania w pojedynke.

a) Expienie

1.Hero cave
Bardzo fajny exp dla siohera minimum 40 a blokera 50, można tu polatać nawet do 60 lvla. Exp będzie się wachać od 40 do 60k/h w zależności gdzie będziemy latać. Osobiście polecam tu:




2.Wyrmy darashia
Połączenie świetnego expa i jeszcze lepszego loota, jeśli mamy fart to w godzine można wynieść nawet 20k profitu. Druid 50+ knight 70+ i można latać po całym respawnie mając około 70-100k/h. Nie będe wklejać zdjęcia bo jest niepotrzebne, dodam tylko iż te wyrmy są za necromancer questem. Knightem solo można lazić od 100lvla lecz jedynym problemem będzie przejście przez room.

3.Hydry
Minimalnym lvlem do hunta z druidem sio 70+ bloker 80+. Można bić hydry na ankh lecz często będziemy musieli czekać ne resp. Jeśli chcem na poważnie wybrać się na hydry to polecam wyspe Malada(jedna z wysp koło goromy). Poziomy druida i nasz taki sam bo praktycznie nie wyskoczy nam więcej niz 2 hydry (chyba że przy pierwszym czyszczeniu. Radze chodzić po obrzeżach wtedy hydry będą się ładnie respić

4.Behemoth'y (cyclopolis)
Bloker conajmniej 80lvl, druid 70lvl. Można też zabrać kogoś do pomocy, najlepiej sorca albo drugiego druida. Exp we 2 to około 60-70k/h bez premium staminy. Co do kasy to można być 10k na minusie jak i na plusie, behemothy na low lvlu to loteria podobnie jak hydry.

5.Culty (yalahar)
Knight może tu latać solo po całym respie (oprócz ostatniego pietra z serpent spawnami) na ok 80lvlu a exp powinien wachać się mniędzy 60 a 90k/h. Profit na 2 godziny hutna powinien wynieść ok. 5k+. Z sioherem można latać po całym respie pod powierzchnią,
ponieważ nie warto marnowac many we 2 na novice. Exp we 2 powinien wynieść troche więcej niż jak byśmy latali samotnie lecz mamy większą szanse na loota.

b) Taski
Bardzo fajnym sposobem jest robienie razem z druidem tasków. Druid nas leczy a my atakujemy, dużo zaoszczędzimy na leczeniu co zwięszky nasz profit. Więc do dzieła

1. Energy elementale
Znajduje się tu ok 13 energy elementali, zabicie 70 zajmie ok godzine. Do tego mamy gwarancje że nikogo tam niebędzie. Chyba najlepszy wariant, solo na ok 70lvlu powinno się zwrócić lecz będzie zchodzić troche helath potionów.



2 Giant spidery
Tak tak, knightem da się zrobić tego taska. Najlepszym miejscem będą gs na yalahar (kościół obok nightmare), wybijamy całego respa a jak nie będą się szybko respić to możemy wybić mutaded baty. W godzine można zabić ok 20-30 giant spiderów

3. Mutaded Raty
Aby dość wygodnie latać po respawnie wystarczy ok. 60lvl. Dajemy druidowi 5-10bp smp (greaty to totalna strata kasy) i robimy całego taska. Gdy zabijemy 200 idziemy zabić bossa i wracamy na respa z nowymi potami dla druida.

5. Pare porad
1. Jako że knight ma dość sporo capa powinieneś nosić ,,bp na pvp'', pamietaj nidy niewiesz kiedy uratuje ci to kiedyś życie. W bp powinno być :
* 2-3 uh przyda się czasem aby kogos uleczyć
* bag destroy fieldów, osobiście nosze cały bp ponieważ nikt nie nosi bp fire bombów aby kogoś ubić więc szybciej mu się skończą bomby niż tobie destroy fieldy
* dwarven, time, stealth, life ring albo roh,
* pare gfb/avalanche
* stone skin amulet
* 1-2 chameleon rune
2. Gdy możesz lecz się mana potion + exura.
3. Rób lootbagi, nawet niewiesz jaką fortune przez to osiągniesz.
4. Gdy już masz hunta to pod żadnym pozorem nie wyzywaj osoby która cie hunci
5. Gdy masz payment lepiej zaplacić niz robić nowego chara

Na koniec dodam takie bardzo mądre zdanie (niepamietam gdzie to słyszałem ale pozdrawiam autora) ,,knighta zabic cieżko - ciężko zabić knightem'' niby proste słowa a odzwierciedlają całe pvp knighta.

6. Questy które mogą uratować ci życie
Już pod prawie sam koniec przedstawie wam pare questów które warto rozpocząć i ich nie kończyć.

To spis questów przez które mogą nam się przydać. Jak już mamy dostęp przejścia przez bramke to kończymy i zostawiamy w spokoju. Temu bo większość ludzi kończy questy i już niema dostepu przejścia więc łatwo można się schować przed pk albo gdy sami je mamy.

1. Tower Defence Quest (przed zabiciem Goblin Leadera)
2. The Inquisition Quest (przed zabiciem Ungreeza)
3. Blood Brothers Quest (misja z zabraniem kryształu od cultystów, poziom -3)
4. Annihilator ( gdy goni nas h lvl albo ktos mniejszy niż 100, my przejdziemy przez bramke z czerwoną klamką a oni nie proste)
5. Steal From Thieves Quest (gdy już możemy przechodzić przez kolumne)
Klucze:
6. BK
7. biblioteka od desertem
8. fibula (chociaż mozna kupić na miejscu więc musimy liczć na to że nasi wrogowie nie noszą ze sobą kasy)

I tym oto sposobem mamy 8 miejsc gdzie łatwo się schronić. I to by było na tyle, mam nadzieje że komuś się przyda i chodź jedna osoba na tym skorzysta. Zabraniam bez zgody kopiować na inne fora. Pozdrawiam.