Szukaj
Opcje wyszukiwania

Szukaj na forum

Szukaj na Tibia.com

Orc Fortress - Twierdza Orków

Witam, chcialem wam przedstawic poradnik dotyczacy Orc Fortu ( OF ), gdzie co jest, gdzie tego nie ma, i oco chodzi.

Wiec tak, napoczatku ogólne mapki tegoż terenu.
Brama z wieżą strażniczą
Poziom -2
Poziom -1
Poziom 0
Poziom +1
Poziom +2
Od tąd juz tylko wieże warlordów daje, zeby ograniczyc wielkosc rysunków.
Poziom +3
Poziom +4
Poziom +5
Poziom +6
Opisywanie zaczne od peryferi fortu. W punkcie [1a] mamy wzniesienie na którym znajdują sie na kolejnych piętrach : 3 spearmany, 2 warriory, szaman i skorpion. Następnie w punkcie [1b] mamy jedyne faktyczne wejście do krainy orków. Tego wąskiego przesmyka chronią : 2 warriory, 2 berzerkerzy, 2 szmanów oraz lider, w pobliskiej wieży zwiadowczej znajduje sie masa słabszych typów orków : orków, warriorów, spearmanów. Wieża ta ma kilka pięter. Punkt [1c] to wejście na most zwodzony ( na szczęście zawsze opuszczony ) prowadzący do wnętrza twierdzy. Na południe od tego miejsca swego zajęcia poszukuje 4 berzerkerów, wiec trzeba tu uważać, czasem same potrafią sie przyplątac pod schody. Na wspomnianym moście znajdują sie 2 wieże obronne, wypełnione słabszymi rodzajami orków : orki, warriorzy i spearmani. Żeby przedostać sie za mury zamku, trzeba na tej drodze stawic czoła : 2 orkom i 3 warriorom przy wyjściu [1d], 3 warriorom i berzerkerowi przy wejściu [1e] ( istnieje szansa, że bezrezker może sam sobie podejść pod wyjście wiec uwaga ).
Komitet powitalny w punkcie [2a] składa sie z róznej ilości przedstawicieli, ze względu na to, że w tym obszarze wystepuje znaczne ilości zwierza, ale porozrzucane. Jednak trzeba sie liczyć z conajmniej : 4 berzerkerami, 3 szamanami, kilkoma warriorami/spearmanami oraz z cyklopem. Opisze teraz drogę, która prowadzi przez najgrożniejsze tereny fortu. Kierując się na południe dochodzimy do punktu [2b] w którym znajdują sie berzerker oraz warrior na poziomie [0], lider oraz 2 orki na poziomie [-1], 4-5 spearmanów na poziomie [+1]. Następny cel to punkt [2c] w którym to przyjdzie nam się zmierzyć z berzerkerem oraz warriorem [0], berzerkerem wraz z kilkoma spearmanami [+1]. Punkt [2]d to z kolei pierwsza kuchnia, jak ja to nazywam. "Pracują" w niej : 2 berzerkerzy, lider, warrior lub 2, 2 szamanów. Punkt [2e] jest z miejscem, gdzie rezyduje 5 berzerkerów, oraz miejscem, z którego łatwo sie jest dostać przy pomocy pobliskich skrzynek do punktu [3a] a dalej do "młyna". Idąc dalej na wschód mijamy "bibliotekę [2f]", w jej zachodniej części najczęstszym widokiem jest ork lub dwóch, natomiast we wschodniej czytelni oderwiesz od lektury 2 liderów, z czego będa oni napewno niezadowoleni, uwierz mi. Na piętrze tego obiektu swoje studia prowadzą : 2 berzerkery, 2 lidery, szaman oraz 3 warriorów. Następnym obiektem godnym uwagi jest baszta [2g] : poziom [0] to 3 warriory, [+1] to 2 berzerkerzy oraz kilka spearmanów.
Punkt [4a] to "szpital", jak czytamy na tablicy, leczą tu tylko orków, może to i dobrze. Szpital jest pozbawiony personelu, nie licząc kilku zwłok nikogo tu nie uświadczymy. Punkt [4b] jest miejscem spotkań 5 berzerkerów, baszta [4c] jest obstawiona w następujący sposób : poziom [0] to 2 berzerkerów i 2 warriorów, poziom [-1] to 2 berzerkery, poziom [+1] to również 2 berzerkery. Zaś punkt [4d] to "winiarnia" oraz zejście do niej, na dole przebywają 3 berzerkerzy kosztujący różnorakich trunków tam sie znajdujących. [4e] to "parcelownia". [4f] są to "budynki które zostaną wybudowane na tym miejscu budowy", jak możemy przeczytać na tablicy informacyjnej. [4f] to zagroda dla świń oraz placyk ze studnią. W punktach [4f i 4g] możemy sie natknąc na calkiem sporą gromadkę orków, warriorów, spearmanów, kilku szamanów oraz pojedyńczego berzerkera. Punkty [5b] są sklepikami prowadzonymi przez szamanów z pomocą słabszych rodzajów i nierzadko zlurowanego berzerkera. [5a] to jest port miasteczka orków, oprócz stosu skrzyń oraz kilku zlurowanych osobników port wygląda na opuszczony i zapomniany. Nietypowy widok znajdziemy w punkcie [4c], mianowicie elfa, jednak jak pisze na tablicy informacyjnej, został on schwytany i spędza swoje ostatnie chwile w klatce jako przestroga dla innych wrogów. Wokoło tego wieznienia przechadza się zwykle kilku szamanów. Druga "kuchnia" [5d] jest prowadzona przez kilku szamanów ( ale oni głownie wychodzą i można ich spotkać przed budynkiem ), 5 berzerkerów oraz lidera. [5e] to : poziom [0] 2 berzerkerzy, poziom [-1] berzerker wraz z 2 szamanami.
[6a] to parter "wieży warlordów", wystepuje tu cała masa róznorakich stworzeń, jeden nieostrożny krok i czeka nas zmierzenie sie nawet z 5 berzerkerami naraz, ogólnie znajduje sie tu : w zachodnim skrzydle szaman, wilk, berzerker; w centrum 2 szamany, 3 berzerkerzy, 4 spearmani, 3 warriorzy, kilka wilczków, we wshcodnim, 2 berzerkerzy, spearman, 2 warriorów, wilki, oraz w północno wschodniej wnęce orki hodują niedźwiedzie. W tym miejscu nienależy sie kierować tym gdzie się potworki spawnują, ponieważ z tym updatem to tu sie mały dziki zachód narodził, wszystko może być wszędzie na takim małym obszarze. Na pierwszym piętrze [6b] znajdują sie : 4 berzerkerzy w południowo zachodniej wnęce ( jednak często wychodzą same ), 2 szamany w zachodniej wnęce ( tak jak wyżej ), stado war wolfów we wschodniej wnęc ( j/w ), 2 liderzy w północno wschodniej wnece ( wszyedzie już będzie "same wyłażą" ). Drugie piętro [6c] to : 3 liderów, 3 berzerkery, 3 szamany, war wolfy, wolf raiderzy. Trzecie piętro [6d] to : 2 szamany, 3 lidery, 3 berzerkerzy, warlord, wolf raiderzy. Czwarte piętro [6e]to : 2 warlordy, 2 lidery, 2 szamany, 2 berzerkerzy, wolf raiderzy. Piąte piętro [6f] to : 3 warlordy, 2 lidery, 2 berzerkerzy, 2 szamany, wolf raiderzy.
Szóste piętro [6g] to już tylko dach tej wieży, który wyglada mniejwięcej tak :[indent]
Punktu [7a] na poziomie [0] broni oddział złożony z kilku warriorów i spearmanów, oraz berzerker na poziomie [+1]. Natomiast punkt [7b] jako miejsce spotkań obrali 2 liderów oraz 2 berzerkerów, nieopodal ich, w punkcie [7c] rezyduje 2 szamanów. Drabinki przy punkcie [7d] bronią 3 warriorów na pozimie [+1], natomiast na poziomie [0] napotkamy twardy opór, ze względu na to, że najprawdopodobniej przydreptają do nas osobniki stacjonujące w punktach [5b, c, d i 7a] plus 2 berzerkery i kilka spearmanów którzy domyślnie bronią tego obszaru. [7e] to jest samotny lider na dachu. Punkt [3d] skupia 5 berzerkerów, lidera. [3c] to natomiast 2 szamanów. Wejście do "młyna" [3a] to natomiast 3 berzerkerów, 2 szamanów oraz kilku orków i spearmanów z pobliskiego kuchennego dachu. "Młyn" [3b] ma w swojej kadrze lidera oraz warriora na poziomie [+2]. W punkcie [3e] znajdziemy na poziomie [+1] 2 szamanów i kolejno 2 spearmanów [0], 2 berzerkerów wraz z liderem [-1]. Baszty [3f i g] są zaludnione przez słabsze rodzaje orków : orków, spearmanów, warriorów, ponadto w baszcie [3f] znajduje sie zejście do kanałów [3f], w ktorych nic niema.
Drabinka przy punkcie [8a] prowadzi do podziemnych baraków orków, przy punkcie [8a] na poziomie [-1] znajdziemy 3 warriorów. Z pokoi [8b] wybiegnie się z nami przywitać 4 berzerkerów, z pokoi [8c] 2 liderów oraz 2 warriorów, z pokoi [8d] 2 szamanów wraz z 2 berzerkerami. Ogród w punkcie [8e] jest odwiedzany przez 2 berzerkerów, 4 szamanów oraz beholdera, rosna tutaj białe pieczarki. [8f] to pokój 3 warlordów, jednego przy wejsciu, dwóch głębiej. [8g] to zejście na poziom [-2], tego zejscia pilnuja : na poziomie [-1] warlord , lider, 2 berzerkerów, wolf raiderzy, na poziomie [-2] 2 smoki, 3 warlordy, 3 lidery. Pokoje [9a] są zamieszkane przez kilku szamanów w towarzystwie orków do orka raidera włącznie. Pokój [9b] zamieszkują 3 orki berzerkerzy. [9c] to "zbrojownia", nie ma tu niczego groźniejszego od warriora.
Na poziomie [-2] w punkcie [9d] znajduje sie intelektualna smietanka orków : około 6 szamanów, priestessa, stone golem oraz kilku warriorów. Dalej na zakręcie [9e] znajdują sie 2 berzerkerzy. [9f] to sala tronowa, i jak przystało na siedzibe króla jest nieźle broniona : ze 3 warlordy, 3 lidery, 3 berzerkerzy i masa "przeszkadzajek" ( raiderzy, szamani, slimy ).

Forteca orków posiada wiele ciekawostek, nieotwartych drzwi czy questów, jest ona ponadto wspaniałym miejscem dla expienia każdą profesją, miejscem zarobku dla wysoko levelowych postaci, nie uświadczył jeszcze nikt tutaj żadnego bossa czy innych "kwiatków". Jedynym poważnym mankamentem tego wspaniałego miejsca jest to, iż przy pewnych sytuacjach tibia często ( nie co 5 minut, ale o wiele częściej niż gdzie indziej ) "wykonywuje nieprawidłową operacje" po czym najcześciej budzimy się w świątyni.