Szukaj
Opcje wyszukiwania

Szukaj na forum

Szukaj na Tibia.com

Dookoła świata z Yamaro: Edron

Uwaga! Przewodnik zawiera dużo zdjęć i będzie się długo wczytywał. Zaczekaj cierpliwie.

Jako że poradnik o Darashii dośc dobrze się przyjął wstawię kolejny. Na forum.tibia.org.pl cieszyły się one dobrymi komentarzami od userów.

Cytuj:
Spis treści:
1. Historia i lokacja
2. Budynki
2.1 Stonehome
3. Transport
3.1 Statek - ceny
3.2 Dywan - ceny
4. Atak na Edron
4.1 Komunikaty
4.2 Taktyka
4.3 Screeny
5. Miejsca
5.1 Depot
5.2 Świątynia
5.3 Stajnia
5.4 Sklepy
5.4.1 Sklepy z jedzeniem oraz bank
5.4.2 Pasaż handlowy
5.4.3 Jubiler
5.4.4. Sklep z meblami
5.5 Poczta
5.6 Gubernator
5.7 Hala gier
5.8 Więzienie
6. Noodles Academy of Modern Magic
1: Sklep magiczny, papierniczy, kwiaciarnia, sklep z napojami
2: Młyn, miejsce treningowe, fontanny
3: Magic Academy, Guildhall
4: Mieszkania
5: Ognisko, lodowisko
6: Sklepy z czarami
7: Biblioteka, miejsce spotkań
7. Miejsca nieopodal
7.1 Cormaya
7.2 Eremo
8. Miejsca do huntów i expa
8.1 Edron Dragon Lair
8.2 Cyclopolis
8.3 Hero Cave
8.4 Rotwormy
8.5 Gobliny
8.6 Orc Cave
8.7 Hunter's Camp
8.8 Undead Mt.
8.9 Troll Cave
9. Plusy i minusy
10. Zakończenie
11. Źródła i zasłużeni
Witajcie ponownie! Dzięki dobrej radzie Dr. Esa, napisałem kolejny przewodnik, tym razem o mieście Edron. Miłego czytania W tym przewodniku zastosowałem bardzo podobny podział jak w poprzednim, który znajdziecie tu.



1. Historia i lokacja

Edron to miasto położone na wyspie w kształcie półksiężyca o tej samej nazwie. Nie tak dawno temu na wyspę przybyli żeglarze z Thais – szybko ją skolonizowali. W tutejszych górach jest wiele złóż mineralnych. Magowie szukający odizolowania byli pierwszymi osadnikami na tej wyspie. Wznieśli oni siedem wież przy brzegu oceanu, jednak o tym opowiem później...



2. Budynki

W Edron mamy do wyboru bardzo dużo mieszkań. Niestety, są często rozchwytywane przez h-leveli, więc osoby, które nie są w stanie przeznaczyć 20k na domek niech nie szukają mieszkań powyżej 20sqm... Najmniejsze mają 10sqm, największe z nich – 149sqm. W Edron znajduje się również 6 guildhalli, największy ma 515sqm.



2.1 Stonehome

Stonehome to spokojna dzielnica Edron, znajdują się w niej domy, cmentarz oraz medyk, który w razie potrzeby nas uleczy. Dzielnica ta jest szczególnie ceniona przez graczy, gdyż jest tam spokojnie i łatwo zdobyć jedzenie (biegające po tej okolicy jelenie, owce, króliki, niedźwiedzie i wilki). Znajduje się tam także jaskinia z rotwormami oraz pojedynczym dwarfem guardem.



3. Transport
3.1 Statek


W Edron znajdziemy 2 środki transportu, pierwszym z nich jest statek.



Kapitan „Konik Morski” zabierze nas do następujących miast:
* - cena po wykonaniu Postman Quest

Ab’Dendriel – 70gp/60gp*
Ankrahmun – 160gp/150gp*
Carlin – 110gp/100gp*
Cormaya – 20gp/10gp*
Port Hope – 150gp/140gp*
Thais – 160gp/150gp*
Venore – 40gp/30gp*

Do Edron dotrzemy z tych samych miast po takich kosztach jak powyżej (Jeśli Edron-Ab = 70/60gp*, to Ab-Edron = również 70/60gp*)

3.2 Magiczny dywan



Z magicznego dywanu dotrzemy do Darashii za 40/30* gp, bądź Femor Hills za 60/50* gp. Na Edron dolecimy z obu tych lokacji za 40/30* gp.

4. Atak na Edron

Jak wiadomo, Edron doświadcza najcięższej plagi jaka istnieje. Jest to najazd demonów, przewodzony przez ichniego bossa, Orshabaala. Jest to Demon Overlord. Na szczęście dla niskopoziomowych mieszkańców Edron, ani demonów, ani samego ich szefuńcia nie da się zlurowac do miasta. Orshabaal jest nieco dziwnym bossem, gdyż ucieka mając małe życie (deep red).

4.1 Komunikaty

Zanim Orshabaal pojawi się na Edron, pojawiają się 3 komunikaty:

Orshabaal's minions are working on his return to the World. LEAVE Edron at once, mortals.
Orshabaal is about to make his way into the mortal realm. Run for your lives!
Orshabaal has been summoned from hell to plague the lands of mortals again.


4.2 Taktyka

Najlepszą taktyką na pokonanie Orshabaala jest zlurowanie go koło wejścia do Cyclopolis, nad rzekę. Z drugiej strony ustawiają się shooterzy, których zadaniem jest ubć bestię. Kiedy Orshabaal zacznie uciekać, należy strzelać magic wallami, aby uniemożliwić mu wydostanie się.

4.3 Screeny



5. Miejsca
5.1 Depot


W południowo-zachodniej części zamku na Edron znajduje się wielki podziemny depot. Mapkę z jego miejscem znajdziecie w dziale „Poczta”.

5.2 Świątynia

Świątynia znajduje się również pod ziemią, lecz we wschodniej części zamku. Znajduje się w niej także portal mieszczaństwa.




5.3 Stajnia

Skręcając na zachód tuż za północnym wejściem znajduje się królewska stajnia.




5.4 Sklepy

W Edron znajdziemy praktycznie wszystkie sklepy. Wyróżniłem te, które znajdują się w Noodles Academy of Modern Magic (dział dalej), dlatego nie znajdziecie ich tutaj ; )

5.4.1 Sklepy z jedzeniem oraz bank



Znajdują się one na północ od wejścia do depot. W banku – jak w każdej innej placówce tego typu – możemy wymieniać pieniądze. W sklepie z jedzeniem, możemy kupić następujące rzeczy:

Banan – 2gp
Winogrona – 3gp
Melon – 8gp
Pomarańcza – 5gp
Dynia – 10gp
Ser – 5gp
Jajko – 2gp
Ciastko – 2gp
Meat – 5gp
Łosoś – 4gp
Bułka – 2gp


2 piętra wyżej znajduje się tawerna „Róg Obfitości”, w której możemy kupić:

Chleb – 4gp
Ser – 6gp
Meat – 5gp
Ham – 8gp
Piwo – 2gp
Wino – 3gp
Lemoniada – 2gp
Woda – 1gp.

5.4.2 Pasaż handlowy

Na pierwszym piętrze, we wschodniej części murów zamku znajduje się pasaż z trzema sklepami. Za dużo rozpisywania się, dlatego przedstawię tabelę, z której możecie odczytać, co dany NPC kupuje/sprzedaje.




5.4.3 Jubiler

Oto mapka gdzie znajduje się sklep jubilerski. Wg mnie najciekawszymi rzeczami do kupienia tam, jest golden amulet (6600gp) i ruby necklace (3560gp).



5.4.4. Sklep z meblami

Edvard oferuje nam różnego rodzaju dekoracje do naszych domków. Można kupić u niego takie rzeczy jak tapestry lub lampy. Sklep ten znajduje się tuż obok jubilerskiego – wystarczy pójść kilkanaście kroków na wschód.



==Jeśli czytasz ten poradnik na STRONIE tibia.pl, kliknij w "Zobacz komentarze" aby ujrzeć dalszą część==