- Premium Account
- 30lvl
- Shovel
- Parcel (co najmniej 18 sztuk, radzę zabrać więcej na wypadek innych przeszkadzających graczy)
- Machete
- 8 Skull (na osobę)
- Melon
- Banana
- Cherry
- Red Apple
- Grapes
- Coconut
- Biały konik szachowy
- Czarny konik szachowy
Oba można znaleźć na szachownicach w pokojach rozrywkowych.
Wpierw udajemy się na Plains of Havoc. W świątyni światła, w samym centrum możemy znaleźć NPC Oldrak.
Dialog
- Gracz: Hello
- Oldrak: Welcome Gracz! Rarely I can welcome visitors in these days.
- Gracz: Hugo
- Oldrak: Ah, the bane of the Plains of Havoc, the hidden beast, the unbeatable foe. I live here for years and I am sure it's only a myth.
- Gracz: Myth
- Oldrak: There are many tales about the fearsome Hugo. It's said it is an abomination, accidentally created by Yenny the Gentle. It's halve demon, halve something else and people say it's still alive after dozens of years.
- Gracz: Yenny the Gentle
- Oldrak: Yenny, known as the Gentle, was one of most powerfull magicwielders in ancient times and known throughout the world for her mercy and kindness.
- Gracz: Bye
- Oldrak: Good bye, Gracz!
Po tej rozmowie udajemy się do NPC Zoltan. Znajduje się on na 3 piętrze akademii magów na Edron, w zaznaczonej wierzy.
Rozmawiamy z nim.
Dialog
- Gracz: Hello
- Zoltan: Welcome Gracz, student of the arcane arts.
- Gracz: Yenny the Gentle
- Zoltan: Ah, Yenny the Gentle was one of the founders of the druid order called Crunors Caress, that has been originated in her hometown Carlin.
- Gracz: Crunors Caress
- Zoltan: A quite undruidic order of druids they were, as far as we know. I have no more enlightening knowledge about them though.
- Gracz: Bye
- Zoltan: Use your knowledge wisely
To nie koniec wypraw. Teraz udajemy się do przewodniczki gildii druidów w Carlin, NPC Padreia. Padreia to kolejna osoba z którą musimy porozmawiać.
Oto jej lokalizacja.
Dialog
- Gracz: Hello
- Padreia: Welcome to our humble guild, wanderer. May I be of any assistance to you?
- Gracz: Crunor's Caress
- Padreia: Don't ask. They were only an unimportant footnote of history.
- Gracz: Footnote
- Padreia: They thought they have to bring Crunor to the people, if people did not find to Crunor of their own. To achieve that they founded the inn Crunor's Cottage, south of Mt. Sternum.
- Gracz: Bye
- Padreia: Farewell.
Została już przed nami tylko jedna osoba do konwersacji. NPC Lubo, Znajduje się niedaleko Mount Sternum.
Dialog
- Gracz: Hello
- Lubo: Welcome to my adventurer shop, Gracz! What do you need?
- Gracz: Crunor's Cottage
- Lubo: Ah yes, I remember my grandfather talking about that name. This house used to be an inn a long time ago. My family bought it from some of these flower guys.
- Gracz: Flower guys
- Lubo: Oh, I mean druids of course. They sold the cottage to my family after some of them died in an accident or something like that.
- Gracz: Accident
- Lubo: As far as I can remember the story, a pet escaped its stable behind the inn. It got somehow involved with powerfull magic at a ritual and was transformed in some way.
- Gracz: Stable
- Lubo: My grandpa told me, in the old days there were some behind this cottage. Nothing big though, just small ones, for chicken or rabbits.
- Gracz: Bye
- Lubo: Good bye.
Po tych rozmowach udajemy się po klucz 3899, który znajduje się w jaskini Minotaurów niedaleko Kazordoon.
Rozkopujemy dziurę i wchodzimy:
Następnie kierujemy się na północ i wchodzimy do góry:
Wyciągamy się liną spowrotem na powierzchnię i idziemy do obumarłego drzewa.
Uwaga!! Drzewo po wyciągnięciu z niego klucza odbiera nam jednorazowo 200hp. Lepiej być na to przygotowanym.
Po zdobyciu klucza wychodzimy z jaskini minotaurów i udajemy się według mapek.
Używamy parceli lub czaru Levitate aby wejść do góry:
Tutaj uwaga na Wyverny:
Udajemy się wg. jedynej możliwej drogi.
Teraz układamy czaszki jak na zdjęciu poniżej i wchodzimy na przycisk.
Udajemy się na północ do Paradox Tower.
Ścinamy całą trawę i czekamy, aż odrośnie w południowo-wschodnim rogu. Gdy to nastąpi, udajemy się na schody, które pojawią się zamiast kamienia:
Teraz ustawiamy dźwignie tak, jak jest to pokazane na rysunku poniżej i idziemy na górę drabiną:
Naciskamy dźwignie i w pokoiku pojawi się Ghoul. Musi on nadepnąć na kratkę zaznaczoną czerwonym okienkiem. Przed letnią aktualizacją Ghoul musiał przesunąć skrzynię, teraz jednak sam musi nadepnąć, żeby pojawiła się drabina. Po pewnym czasie Ghoul znika i trzeba czynność powtarzać.
( tu będzie potrzebny nam wcześniej zdobyty klucz ) Otwieramy drzwi i układamy owoce w kolejności tak jak na obrazku niżej, naciskamy dźwignie i idziemy wyżej:
Kładziemy koniki: z lewej czarny, z prawej biały i znów przesuwamy dźwignie.
Teraz rozmawiamy z NPC Riddlerem:
Mogą pojawić się inne pytania z nieznaną odpowiedzią, w takim przypadku wystarczy odpowiedzieć nieprawidłowo i próbować do czasu, aż Riddle zada jedynie pytania ze znaną odpowiedzią.
Dialog
- Gracz: hello
- Riddler: Gracz! HEHE! Another fool! Excellent!
- Gracz: test
- Riddler: Death awaits those who fail the test of the three seals! Do you really want me to test you?
- Gracz: yes
- Riddler: FOOL! Now you're doomed! But well ... So be it! Let's start out with the Seal of Knowledge and the first question: What name did the necromant king choose for himself?
- Gracz: goshnar
- Riddler: HOHO! You have learned your lesson well. Question number two then: Who or what is the feared Hugo?
- Gracz: demonbunny
- Riddler: HOHO! Right again. All right. The final question of the first seal: Who was the first warrior to follow the path of the Mooh'Tah?
- Gracz: Tha'kull
- Riddler: HOHO! Lucky you. You have passed the first seal! So ... would you like to continue with the Seal of the Mind?
- Gracz: yes
- Riddler: As you wish, foolish one! Here is my first question: Its lighter then a feather but no living creature can hold it for ten minutes?
- Gracz: breath
- Riddler: That was an easy one. Let's try the second: If you name it, you break it.
- Gracz: silence
- Riddler: Hm. I bet you think you're smart. All right. How about this: What does everybody want to become but nobody to be?
- Gracz: old
- Riddler: ARGH! You did it again! Well all right. Do you wish to break the Seal of Madness?
- Gracz: yes
- Riddler: GOOD! So I will get you at last. Answer this: What is your favourite colour?
- Gracz: green
- Riddler: UHM UH OH ... How could you guess that? Are you mad??? All right. Question number two: What is the opposite?
- Gracz: none
- Riddler: NO! NO! NO! That can't be true. You're not only mad, you are a complete idiot! Ah well. Here is the last question: What is 1 plus 1?
- Gracz: any number
- Riddler: WRONG!
Na ostatnie pytanie nie można odpowiedzieć prawidłowo. Zostajemy więc za karę wysłani do Hellgate. Wychodzimy wg mapek:
[Po drodze spotkamy trochę Skeletonów, Rotwormów, Ghouli i Bonelordów.]
Używamy parceli lub czaru, aby przedostać się na gorę budynku i idziemy dalej:
Po wydostaniu się z Hellgate udajemy się do Mintwalin.
Zaczynamy w Ancient Temple koło północnej bramy Thais, a dokładniej tu:
Tutaj należy zejść na dół.
Tu ponownie na dół.
Tu czeka na nas już dłuższa droga, w czasie której spotkamy: Rotwormy, Poison Spidery, Orce, Orc Spearmany, Orc Warriory, Czasem można spotkać też zlurowanego Fire Devila.
Po zejściu na dół znajdujemy się tutaj.
Tu także udajemy się na dół.
Tu czeka na nas kilka Minotaurów oraz kilka Poison Spiderów.
Oczywiście tu też schodzimy na dół.
Na dole spotkamy 2 Cyclopsy.
Po zabiciu Cyclopów idziemy dalej:
Tutaj 2 poziomy do góry i dalej drogą. Następnie 2 poziomy w dół:
I dalej za strzałką. Na jej końcu schodzimy w dół:
Wreszcie znaleźliśmy się w Mintwalin. W dalszym Ciągu udajemy się drogą wskazaną przez strzałkę. Po drodze spotkamy wszystkie rodzaje Minotaurów. Podchodzimy do komody i bierzemy pierwszy z kluczy:
Dalej udajemy się za strzałką tym razem do więźnia minotaurów. Jest on uwięziony na murze od strony zachodniej.
Rozmawiamy z nim.
Dialog
- Gracz: Hello
- A Prisoner: Huh? What? I can see! Wow! A non-mino. Did they capture you as well?
- Gracz: Math
- A Prisoner: My surreal numbers are based on astonishing facts. Are you interested in learning the secret of mathemagics?
- Gracz: Yes
- A Prisoner: But first tell me your favourite colour please!
- Gracz: Green
- A Prisoner: Very interesting. So are you ready to proceed in you lesson in mathemagics?
- Gracz: Yes
- A Prisoner: So know that everthing is based on the simple fact that 1 + 1 = numer!
- Gracz: Bye
- A Prisoner: Next time we should talk about my surreal numbers.
Wracamy do Paradox tower i rozmawiamy z NPC Riddlerem:
Dialog
- Gracz: Hi
- Riddler: Stormvis! HEHEHEHE! Another fool! Excellent!
- Gracz: Sigil
- Riddler: Death awaits those who fail the test of the three seals! Do you really want me to test you?
- Gracz: Yes
- Riddler: FOOL! Now you're doomed! But well ... So be it! Let's start out with the Seal of Knowledge and the first question: What name did the necromant king choose for himself?
- Gracz: Goshnar
- Riddler: HOHO! You have learned your lesson well. Question number two then: Who or what is the feared Hugo?
- Gracz: Demonbunny
- Riddler: HOHO! Right again. All right. The final question of the first seal: Who was the first warrior to follow the path of the Mooh'Tah?
- Gracz: Tha'kull
- Riddler: HOHO! Lucky you. You have passed the first seal! So ... would you like to continue with the Seal of the Mind?
- Gracz: Yes
- Riddler: As you wish, foolish one! Here is my first question: It's lighter then a feather but no living creature can hold it for ten minutes?
- Gracz: Breath
- Riddler: That was an easy one. Let's try the second: If you name it, you break it.
- Gracz: Silence
- Riddler: Hm. I bet you think you're smart. All right. How about this: What does everybody want to become but nobody to be?
- Gracz: Old
- Riddler: ARGH! You did it again! Well all right. Do you wish to break the Seal of Madness?
- Gracz: Yes
- Riddler: GOOD! So I will get you at last. Answer this: What is your favourite colour?
- Gracz: Green
- Riddler: UHM UH OH ... How could you guess that? Are you mad??? All right. Question number two: What is the opposite?
- Gracz: None
- Riddler: NO! NO! NO! That can't be true. You're not only mad, you are a complete idiot! Ah well. Here is the last question: What is 1 plus 1?
- Gracz: NUMEREK KTÓRY NAM PRZYDZIELIŁ WIEZIEŃ w Mintwalin
Zostajemy teleportowani do pokoju z nagrodami.
Następując na pola TRACIMY!!! item, na którym nastąpiliśmy.
Uwaga!!! jeśli przejdziesz przez wszystkie kratki starcisz wszystkie przedmioty!!
Np: Żeby dostać 10k i 32 talony, przechodzimy przez pola z Wandem i Eggiem. Prawda, że proste? ;]