W tej sekcji dowiesz się wszystkiego, czego potrzebujesz wiedzieć o mechanice gry w Tibię. Składają się na to dokładne informacje o postaciach, świecie i potworach Tibii oraz większości elementów gry takich jak magia, questy, gildie i domy.
4.1 Postacie
Graczy w Tibii reprezentują ich postace. Są one niezwykle ważne, gdyż nie jest możliwa gra bez nich. Szybko też odkryjesz, że szkolenie i ulepszanie twoich postaci to duża część zabawy w Tibii. Postacie są określone przez ich charakterystyki. Niektóre z nich takie jak imię, płeć czy świat są określane w czasie jej tworzenia i nie mogą być później zmienione, podczas gdy inne kształtują się w czasie rozgrywki.
4.1.1 Punkty doświadczenia i poziomy
Poziom postaci jest prawdopodobnie najważniejszą z pojedynczych cech. Zazwyczaj siła postaci rośnie razem z ich poziomem, więc to dobry jej wskaźnik. Aby awansować na kolejny poziom, postacie muszą zbierać punkty doświadczenia. Za każdym razem kiedy zgromadzą wystarczająco dużo tych punktów, automatycznie awansują na następny poziom. Postęp w kierunku tego awansu jest wskazywany przez mały pasek. Doświadczenie jest zdobywane przez zabijanie potworów. Zabijanie innych postaci nie daje doświadczenia,z wyjątkiem światów PvP-enforced, gdzie dzieje się to przy spełnieniu pewnych warunków.
Oprócz wzrostu siły, jest jeszcze jeden powód, dla którego warto zwiększać poziom postaci. Wiele questów może być wykonane jedynie przez postacie, które osiągnęły pewien, określony poziom.
Oto lista cech, które zwiększają się razem z awansem na kolejny poziom:
Punkty życia i manyZarówno maksymalna ilość życia jak i many zwiększa się w czasie awansu w poziomie. Zauważ jednak, że chociaż na początku u wszystkich postaci ten wzrost jest równy, zmienia się to po opuszczeniu Rookgardu i wyborze profesji. Na głównym kontynencie ilość zyskiwanych punktów życia i many jest zależna od tej profesji: wojownicy tacy jak rycerze zyskają więcej życia niż many, podczas gdy użytkownicy czarów tacy jak druidzi otrzymują więcej many, a mniej życia.
UdźwigZdolność postaci do dźwigania większej ilości przedmiotów także zwiększa się z każdym poziomem. Podobnie też zależy ona od profesji - jedne klasy postaci są silniejsze fizycznie od innych.
Poruszanie sięSzybkość poruszania się postaci również jest zależna od poziomu. Zauważ jednak, że nie wpływa to na szybkość walki, to znaczy mimo większego poziomu postać nie będzie atakować czy bronić się szybciej.
Siła magicznaObrażenia jakie zadaje postać przy pomocy zaklęć ofensywnych zwiększają się z każdym poziomem. Zaklęcia lecznicze również stają się bardziej efektywne.
4.1.2 Punkty życia i many
Punkty życia i many reprezentują stan zdrowia i magicznej energii postaci. Ich maksymalna ilość jest zdeterminowana przez jej poziom i profesję. Jeżeli ilość punktów życia spadnie do zera, postać umrze, podczas gdy postacie bez many nie będą mogły rzucać czarów. Punkty życia i many mogą być odnawiane dzięki jedzeniu. Po zjedzeniu czegoś, obie te wartości będą się przez pewien czas regenerować. Zaklęcia i mikstury lecznicze (life potions) także mogą być użyte do zregenerowania punktów życia, podczas gdy mikstury many (mana potions) odnowią zapasy many. Nie jest jednak możliwy wzrost punktów życia ani many ponad ich maksimum zależne od poziomu. Zauważ też, że życie i mana nie będą rosnąć, jeżeli gracz stoi w protection zone takich jak depot lub domek.
4.1.3 Punkty duchowe (soul points) i wytrzymalość
Punkty duchowe i wytrzymałość to jedyne właściwości, których wartość nie wzrasta wraz z poziomem postaci. Oprócz many twoja postać potrzebuje punktów duchowych (soul points) do tworzenia run i rzucania zaklęć tworzących przedmioty takie jak amunicja czy jedzenie.
Maksymalna ilość punktów duszy wynosi 100 dla zwykłych postaci, a 200 dla tych z promocją. Jeżeli za zabicie jednego potwora uzyskasz ilość doświadczenia równą lub wyższą od twojego poziomu, będziesz otrzymywać punkty duchowe przez najbliższe 4 minuty. Na przykład, jeżeli jesteś postacią na 10 poziomie, musisz zabić potwora, który da ci conajmniej 10 punktów doświadczenia, np. samodzielnie zabitego węża. Od teraz, przez najbliższe 4 minuty twoje punkty duszy będą rosły. Zwykłe postacie będą odzyskiwać jeden punkt duszy na 2 minuty, postacie z promocją jeden na 15 sekund. Zyskanie 1 punktu duszy przypada też na każde 15 minut spania w łóżku.
Licznik staminy wskazuję ile czasu pozostało do zmęczenia postaci i zaprzestania naliczania doświadczenia za potwory. Postacie mogą polować do 42 godzin - po tym czasie doświadczenie przestanie być naliczane. W pierwszych 2 godzinach (do 40 godziny staminy), gracze z płatnym kontem będą dostawać 50% więcej doświadczenia za każdego zabitego potwora. Podczas ostatnich 14 godzin staminy, za zabite potwory będziemy dostawać zaledwie połowę doświadczenia. Ponadto, jeżeli licznik staminy spadnie poniżej 14 godzin, z potworów przestanie wypadać jakikolwiek łup. Stamine regeneruje się podczas gdy postać jest wylogowana. Na każde 3 minuty gdy jesteśmy wylogowani, twoja postać zregeneruje 1 minutę staminy. I tak aż do 40 godziny. W 2 ostatnich godzinach twoja postać musi być wylogowana 10 minut aby zregenerować 1 minutę staminy. Proszę pamiętać, że stamina zostanie regenerowana dopiero po 10 minutach od wylogowania się.
4.1.4 Umiejętności (skills)
Umiejętności określają zdolność postaci do wykonywania niezbędnych akcji takich jak atakowanie bronią, przyjmowanie uderzeń na tarczę itp. W przeciwieństwie do punktów życia i many umiejętności nie rosną razem z poziomem. W zamian za to rosną w miarę ich użycia, na przykład, gdy używasz mieczy rośnie odpowiadająca temu umiejętność. Jeżeli dana umiejętność została używa wystarczająco dużo razy, aby w niej awansować, sygnalizująca to biała wiadomość zostanie wyświetlona w oknie gry. Postęp do następnego awansu w umiejętności jest wskazywany przez pasek pod każdym skillem.
W Tibii jest 8 różnych umiejętności, a większość z nich jest związana z użyciem broni:
Ten skill określa zdolność walki gołymi rękoma. Nie trzeba chyba mówić, że w ten sposób nawet dobrze wyszkolona postać nie spowoduje zbyt dużych obrażeń.
Club FightingTo umiejętność walki broniami obuchowymi takimi jak pałki, buzdygany, kije i młoty.
Sword FightingTo skill potrzebny do używania broni siecznej, od małych scyzoryków do potężnych mieczy gigantów.
Axe FightingTej umiejętności będzie potrzebować twoja postać, jeżeli chce z powodzeniem używać wszelkiego typu toporów, od zwykłej siekiery po potężny Stonecutter Axe. Tego skillu wymagają też bronie takie jak halabardy i lance.
Distance FightingUmiejętność odpowiedzialna za bronie dystansowe, włączając w to bronie rzucane takie jak kamienie i włócznie, oraz kusze i łuki.
ShieldingShielding jest zdolnością blokowania wrogich ataków tarczą. Oczywiście potrzebna jest do tego tarcza trzymana w dłoni. Pamiętaj, że nie jest możliwe blokowanie tarczą więcej niż dwóch przeciwników naraz.
FishingŁowienie tym różni się od innych umiejętności, że musisz aktywnie jej używać za każdym razem gdy chcesz złapać rybę. W tym celu twoja postać musi mieć wędkę oraz trochę robaków w swoim inwentarzu. Z tym sprzętem musisz znaleźć miejsce w pobliżu rzeki albo innego zbiornika wodnego z rybami. Gdy już znajdziesz odpowiednie miejsce, wszystko co musisz zrobić to użyć wędki na wodzie. Nie martw się, jeżeli nie złapiesz ryby od razu - szansa na to zwiększa się z każdym awansem w tej umiejętności. Pamiętaj jednak, że nie w każdej wodzie są ryby, więc jeżeli mimo wielu prób nie możesz niczego złowić, pewnie dobrym pomysłem będzie spróbować szczęścia gdzie indziej. Robak zniknie z twojego ekwipunku za każdym razem, gdy uda ci się złapać rybę, więc upewnij się zawsze, czy masz wystarczająco dużo przynęt.
Magic LevelPoziom magiczny jest podobny do zwykłych umiejętności, gdyż bezpośrednio wpływa na siłę czarów postaci. Tak więc druid z wysokim poziomem magicznym będzie odnawiał więcej punktów życia swoimi czarami leczniczymi niż druid o tym samym doświadczeniu, a mniejszym poziomie magicznym. W ten sposób jest nawet możliwe, że niskopoziomowy mag będzie rzucał zaklęcia potężniejsze od tych rzucanych przez postacie na wysokim poziomie. Szczegóły na ten temat w sekcji poświeconej magii.
4.1.5 Profesje
Postacie w Tibii dzielą się na profesje. Profesja wpływa na cechy postaci na wiele sposobów, na przykład rycerz szybko wyprzedzi maga w umiejętności walki, a użytkownik magii taki jak sorcerer może osiągnąć poziomy magiczne, o których jakikolwiek paladyn czy rycerz mogą tylko pomarzyć. Gracze mają do wyboru jedną z czterech profesji, a wyboru tego mogą dokonać kiedy tylko ich postać osiągnie poziom 8:
a) DruidziDruidzi to użytkownicy czystej magii. Podobnie do magów są słabo zbudowani, a ich zdolności władania bronią są ograniczone. Ale po co używać broni, kiedy możesz sprowadzić swoich wrogów do parteru jednym dobrze wycelowanym strumieniem magii? Druidzi posiadają do swojej dyspozycji kilka zaklęć ofensywnych, a doświadczony druid jest równie skuteczny w walce jak wszystkie inne profesje w Tibii. Pomimo że druidzi mogą być budzącymi strach przeciwnikami, ich magia koncentruje się na innych aspektach. Będąc przyjaciółmi natury i wszystkiego co żywe, druidzi skupiają się na kreatywnej i dobroczynnej stronie magii.
Druidzi są najlepszymi uzdrowicielami w Tibii, a ich zdolność do leczenia innych przysparza im popularności pośród innych profesji. Tylko oni wiedzą jak tworzyć runy "Ultimate Healing", na czym mogą zarobić mnóstwo pieniędzy. Doświadczonym druidom nigdy nie brakuje pieniędzy, gdyż gracze innych profesji chętnie i sowicie zapłacą im za ich runy. Zwłaszcza rycerze muszą polegać na runach leczniczych z powodu ograniczonych własnych zdolności magicznych. Druidzi i rycerze tworzą w ten sposób często układ niemal symbiotyczny. Jednak gracze wszystkich profesji doceniają obecność w drużynie druida, który może ocalić im życie, więc bycie druidem jest sporą zaleta, gdy przychodzi do zawierania znajomości.
Jeżeli wolisz używać potężnej magii zamiast brutalnej siły i jesteś też graczem lubiącym kooperować z innymi w drużynie, druid jest w sam raz dla ciebie.
b) Rycerze (Knights)
Rycerze są najtwardszymi wojownikami w Tibii. Są silni, odporni i wiedzą jak posługiwać się dowolną bronią z przerażająca skutecznością. W walce zawsze znajdują się na linii frontu, wiążąc najpotężniejszych przeciwników zaciętą walką wręcz. Podróżując z innymi to zazwyczaj rycerze są tymi, którzy idą na przedzie, by chronić swoich kompanów. Z powodu swojej niesamowitej odporności i wyszkolenia w użyciu tarczy są oni niemal niepokonani i nawet gdy bitwa jest przegrana, to rycerze są tymi, którzy giną ostatni.
Mimo wszystkich tych zalet w walce, rycerze mają jedną słabość: są bardzo słabi, gdy przychodzi do użycia magii. Mimo iż wiedzą jak rzucić jedno czy dwa zaklęcia, ich magia jest bardzo podstawowa. Z tego powodu polegają oni na innych w leczeniu swoich ran bitewnych, często przy pomocy run kupowanych od druidów. To jednak nigdy nie było dla nich problemem, gdyż zdolność rycerzy do gromadzenia wielkich ilości złota jest legendarna. Ze swoją siłą mogą unieść wielkie ilości przedmiotów a następnie sprzedać je w dowolnym mieście, więc rycerz nigdy nie opuszcza pola bitwy z pustymi rękoma.
Jeżeli szukasz profesji, którą łatwo się gra i zdobywa poziomy, rycerz jest tym czego szukasz.
c) Paladyni
Paladyni również są obdarzeni zdolnościami bojowymi. Jedynie rycerze są od nich lepsi w używaniu broni do walki w zwarciu. Wiedzą też dobrze jak używać tarcz, więc doświadczeni paladyni mogą blokować większość przeciwników, pomimo tego że nie są tak odporni jak rycerze. Prawdziwą siłą paladynów jest jednak ich zdolność do walki na dystans. Paladyni są najlepszymi łucznikami. Od rzucania zwykłymi kamieniami po strzelanie z kuszy, paladyn może nauczyć się używać każdej broni dystansowej z zabójczą celnością. Paladyn, któremu uda się utrzymać dystans między swoimi wrogami w czasie bitwy da radę każdemu przeciwnikowi.
Paladyni są także użytkownikami magii z dosyć imponującym zestawem zaklęć do dyspozycji. I mimo że ich umiejętności magiczne nie mogą równać się z tymi magów lub druidów, paladyni mogą używać wielu dodatkowych zaklęć - dzięki zdolności użycia większości istniejących run. Doświadczony paladyn strzelający z kuszy i używających morderczych run Sudden Death to zaiste przerażający widok!
Jeżeli szukasz kogoś kto jest dobrym wojownikiem a zarazem dobrze radzi sobie z magią, paladyn powinien być twoim wyborem.
d) Magowie (Sorcerers)
Podobnie do druidów, magowie skupiają się na użyciu magii. Podobnie też do swoich pokojowych braci, magowie wymagają czasu i cierpliwości zanim urosną w siłę, gdyż ich umiejętności związane z broniami są bardzo ograniczone, i podobnie jak druidzi są oni raczej słabej budowy. Kryje się w nich jednak ogromny potencjał. W rzeczywistości, z powodu ofensywnej natury ich magii, magowie są prawdopodobnie najbardziej zabójczą ze wszystkich profesji.
W przeciwieństwie do druidów, którzy koncentrują się na dobrej stronie magii, magowie skupiają się na stronie ciemnej, niszczącej, a ich zaklęcia mogę być iście dewastujące na wyższych poziomach. Tylko magowie mogą tworzyć osławione runy "Sudden Death" i tylko oni mogą nauczyć się jak rzucić apokaliptyczny czar "Hell's Core". Doświadczony mag może zmieść najpotężniejszych przeciwników mrugnięciem oka, i z tego powodu jest pożądanym członkiem każdej drużyny.
Gra magiem jest trudniejsza od innych profesji, więc jeśli jesteś nowy w Tibii, być może powinieneś wybrać profesję wojownika takiego jak rycerz czy paladyn. Jeżeli jednak czysta siła magicznego ognia jest tym czego szukasz, mag będzie odpowiednim wyborem.
4.1.6 Specjalne stany
Postacie mogą znajdować się w specjalnych stanach, które dają różne efekty. Łączy je to, że wszystkie są tymczasowe a po pewnym czasie znikają.
- Otrucie: Może być spowodowane przez zaklęcia i niektóre potwory. Łączne obrażenia zadane przez truciznę mogą się znacznie wahać, ale wszystkie otrucia mogą być usunięte przy pomocy zaklęcia "Cure Posion" lub "Cure Poison Rune".
- Podpalenie: To bolesny efekt powodujący utratę punktów życia przez dłuższy okres. Przez ten okres w regularnych odstępach czasu pod twoją postacią będzie pojawiał się płomień. Zadawane przez niego obrażenia zależą od tego co go spowodowało. Druidzi posiadają magiczną moc leczenia palących się ludzi.
- Porażenie: Kolejne obrażenie, podobne do tego zadawanego przez ogień. Błysk elektrycznej energii będzie pojawiał się pod twoją postacią w regularnych odstępach czasu, powodując za każdym razem obrażenia. Podobnie jak w przypadku ognia, tylko druidzi posiadają magiczną moc leczenia ludzi porażonych prądem.
- Pływanie: Tibia posiada specjalny obszar podwodny. Ponieważ nikt nie może przetrwać bez oddech świeżego powietrza, podejmujesz ryzyko, jeżeli chodzisz pod wodą bez odpowiedniego sprzętu. Jedyną szansą na przetrwanie jest szybkie opuszczenie wody lub założyć hełm do nurkowania.
- Zamarzanie: Ten typ szkód spowodowany jest przez lód. Na dłuższy okres czasu, Twoja postać będzie tracić punkty życia w regularnych odstępach czasu. Nie ma leku na wyleczenie tej choroby, ale jeśli są w pobliżu kapłani, możesz poprosić go, aby Cię uzdrowił.
- Zaślepienie: Jeśli twoja postać jest oznaczona jako zaślepiona, święte światło właśnie uderzyło w Ciebie wielką siłą. Podobny efekt do zelektryfikowania: Twojej postaci zmniejsza się ilość punktów życia kilka razy. Również na ten warunek, zostały spowodowane przez uszkodzenie typu święty, nie możemy temu zaradzić i dlatego wszystko co możemy zrobić to czekać na zakończenia działania, lub zalezienie kapłana, który może nas uzdrowić.
- Przeklęty - Gdy zostaniesz przeklęty, lepiej miej w użyciu leczące zaklęcia i mikstury. Jeżeli postać jest pod wpływem tego specjalnego efektu, dosłownie mówiąc, czarna chmura wisi nad jego głową. W danym odstępie czasu, będziesz tracił coraz więcej punktów życia. Tylko paladyni jako mistrzowie świętej magii są w stanie leczyć przekleństwo.
- Krwawienie - Czasem zdarzają się ciężkie i głębokie rany, które potrafią krwawić przez pewien okres czasu. Z powodu utraty krwi, twoja postać z czasem staje się coraz słabsza i co za tym idzie, traci punkty życia. Szczęśliwcy, którzy znają "Cure Bleeding" mogą go wykorzystać w celu leczenia otwartych ran.
- Upicie: Tawerny są popularnym miejscem w Tibii, a wielu poszukiwaczy przygód lubi zrelaksować się po nużących podróżach przy kuflu piwa. Tibijskie piwo jest jednak dosyć mocne, więc nie bądź zaskoczony jeżeli twoja postać będzie miała przez chwilę problemy z chodzeniem prosto.
- Spowolnienie: Niektóre potwory i zaklęcia mogą zmniejszyć szybkość twojej postaci. Dopóki efekt ten nie minie lub nie zostanie usunięty przy pomocy czaru uzdrawiającego twoja postać będzie poruszać się znacznie wolniej niż zwykle. Zauważ jednak że wszystkie pozostałe akcje, takie jak rzucanie zaklęć pozostaną bez zmian.
- Przyśpieszenie: ma odwrotny efekt do spowolnienia. Dopóki trwa, twoja postać będzie poruszać się znacznie szybciej, chociaż wszystkie inne cechy, takie jak prędkość regeneracji życia czy szybkość ataku nie będą przyśpieszone. Nie trzeba chyba wspominać, że w przeciwieństwie do poprzednich, jest to pożądany efekt. Postacie mogą być przyśpieszone dzięki zaklęciom lub magicznym przedmiotom.
- Magiczna Tarcza: Kolejny pozytywny efekt zaklęcia. Magiczna tarcza podczas swojego trwania chroni postacie przed utratą punktów życia, powodując w zamian za to utratę many. Pamiętaj jednak, że kiedy punkty many spadną do zera, dalsze obrażenia będą odejmowane normalnie od punktów życia.
- Umocnienie: Warunek ten jest powodowany przez różne czary. W każdym przypadku, gdy takie zaklęcie zostanie rzucone, jedno lub kilka umiejętności postaci zostaną podniesione na pewien okres czasu. Warunek ten można znaleźć w większości, gdzie znaki, w zależności od ich powołania, są w stanie podnieść poziom magii, regeneracji punktów, umiejętności władania bronią lub osłonę przed innymi użytkownikami.
- Strefa ochrony: Kiedy twoja postać stoi w strefie ochrony, zostanie ona oznaczony symbolem. Gdy jest ona w obszarze ochronnym, nie może wykonywać żadnych agresywnych działań, jednak oznacza również, że jest bezpieczna, ponieważ nie mogą ona zostać zaatakowane przez różne stworzenia lub innych graczy. Więcej szczegółów można znaleźć w sekcji podręcznika w sprawie stref ochronnych.
- Blokada wylogowania: To najczęstszy specjalny stan, jest też on odmienny od innych. Kiedy twoja postać wda się w przemoc, zostanie jej zablokowana możliwości wylogowania się. Szczegóły w poświęconym temu rozdziale.
- Zablokowanie strefy ochronnej: W każdym przypadku, gdy twoja postać została zaatakowana pierwsza, napastnik nie jest w stanie się wylogować, oraz nie może również wchodzić do żadnych stref ochronnych. Niemniej jednak, nie ma strefy ochronnej bloku jeśli zaatakował Cię członek Twojego party.
- Głód (wyświetlany tylko w flashowym kliencie) :Postaciom które są głodne nie regeneruje się życie oraz mana. Aby uzupełnić żołądek zjedz jakiś posiłek np. jabłko, chleb lub mięso. Jest mnóstwo rzeczy, które twoja postać może zjeść. Sprawdź sklepy, krzewy, przyrządź coś samemu lub pozyskaj pokarm z potworów.
4.1.7 Śmierć
Każda postać ma ograniczoną liczbę punktów życia. Kiedy przyjmuje ona obrażenia od broni, trucizny czy innych bolesnych efektów traci te punkty. Postać, której liczba punktów życia spadnie do zera umiera. Jednak w Tibii śmierć nie jest końcem. Postacie, które zginą zawsze powracają do świątyni ich rodzinnego miasta, całe i zdrowe, więc mimo że mogą ginąć, są praktycznie nieśmiertelne. To nie znaczy jednak, że śmierć nie liczy się w grze ani, że jest czymś pożądanym. Postać, która zginie dotyka kilka kar:
Strata doświadczeniaPostacie, które zginęły tracą pewną ilość punktów doświadczenia. Postacie do poziomu 23 tracą 10% ich łącznej sumy punktów doświadczenia. Od poziomu 24, całkowity procent jest tracony, procent ten zwiększa i łatwiej jest wyjaśnić przez liczbę poziomów, które są tracone. Co 50 poziomów, postać traci pół poziomu więcej, począwszy od utraty 1 poziomu postać na poziomie 50. Postać na poziomie 100 straci 1,5 poziomu z chwilą śmierci, na poziomie 150 2 poziomy, na poziomie 180 traci 2,3 poziomu, na poziomie 200- 2,5 itd.
Jeżeli postać jest promowana, całkowita ilość utraconych punkty doświadczenia jest obniżona o 30%. Ponadto Twoja ostać może również otrzymywać błogosławieństwa w grze, które będą w dalszym ciągu zmniejszały straty punkty doświadczenia. Każde błogosławieństwo zmniejszy stratę o 8%, tak więc promowane postacie, które otrzymały wszystkie 5 blssów obniżą mu stratę całkowitego doświadczenia o 70%.
Wreszcie, ginąca postać może stracić swoje przedmioty. Szansa na to wynosi 10% dla każdego ubranego przedmiotu. Pojemniki takie jak worki czy plecaki wypadną jednak zawsze, razem z całą swoją zawartością. Wszystkie przedmioty stracone w czasie śmierci pozostaną w ciele ofiary i mogą być zabrane przez dowolnego gracza, który je znajdzie. Kupując błogosławieństwa, postacie zmniejszają szansę straty przedmiotów poprzez następujące wskaźniki procentowe:
- * 1 błogosławieństwo = 30%
- * 2 błogosławieństwo = 55%
- * 3 błogosławieństwo = 75%
- * 4 błogosławieństwo = 90%
- * 5 błogosławieństw = 100%
Postać z wszystkimi 5 błogosławieństwa ani nie traci swojego plecaka, ani żadnych innych przedmiotów które są noszone. Postacie, które nie posiadają wszystkich dobrodziejstw, mogą również chronić wszystkie przedmioty w postaci poprzez amulet o nazwie "Amulet of Loss", który będzie skutecznie uniemożliwiał Twojej postaci z zaniechaniem jakichkolwiek przedmiotów po śmierci, chyba że twoja postać jest oznaczona czerwoną lub czarną czaszką . Postacie, które są oznaczone czerwonymi lub czarnymi czaszkami zawsze tracą wszystkie przedmioty, kiedy umrą.
Błogosławieństwa PvP:Poza zwykłymi błogosławieństwami, gracze mogą kupić błogosławieństwa PvP w celu ochrony zwykłych. Jeżeli postać zginie w walce PvP (co najmniej 40% obrażeń w ciągu ostatnich 60 sekund były od graczy lub 20% obrażeń zadawanych było przez graczy w ciągu ostatnich sekund i ostatni śmiertelny cios był od gracza lub jego summona), to straci przedmioty, umiejętności itd. w zależności od posiadania zwykłych błogosławieństw. Postać wyposażona we wszystkie 5 błogosławieństw będzie również w pełni chroniona w walce PvP. Jednak postacie, które posiadają błogosławieństwa PvP nie tracą swoich regularnych błogosławieństw lub ewentualnego "Amulet of Loss", lecz tylko błogosławieństwa PvP. Jeśli postać ma błogosławieństwa PvP i ginie w walce PvP, lecz nie posiada zwykłych błogosławieństw lub "Amulet of Loss", to nie traci błogosławieństw PvP. Nie działają one również na postaciach z czerwoną lub czarną czaszką, lecz nie traci ich się podczas zgonu. Błogosławieństwa PvP można kupić w każdej świątyni w cenie jednego zwykłego błogosławieństwa.
Wszelkie przedmioty utracone wskutek śmierci pozostaną w ciele zmarłej postaci i mogą być wyciągnięte z niej przez każdego gracza, który go znajdzie. W przypadku, gdy postać stracił swoją torbę lub plecak po śmierci, to otrzyma pusty worek.
Pamiętaj, że utrata przedmiotów, umiejętności i doświadczenia będzie niższa, jeżeli umrzesz w walce PvP (co najmniej 40% obrażeń w ciągu ostatnich 60 sekund były od graczy lub 20% obrażeń zadawanych było przez graczy w ciągu ostatnich sekund i ostatni śmiertelny cios był od gracza lub jego summona) w których suma poziomów napastników była wyższa od twojego poziomu. Ponadto, nie wliczają się w to członkowie twojej gildii gdy jesteś w wojnie.
4.1.8 Promocja
Każda profesja posiada elitarną rangę, do której można promować postać. Promocja daje twojej postaci kilka korzyści:
- Fajny tytuł: Postać otrzyma tytuł zależny od profesji. Paladyn zostanie promowany na "royal paladina", mag na "master sorcerera" itd.
- Poprawiona regeneracja: Zwiększona zostanie szybkość regeneracji punktów życia i many. Dokładniej, druidzi i magowie będą regenerować szybciej manę, podczas gdy rycerze szybciej wyleczą się ze swoich ran. Promowani paladyni z kolei regenerują szybciej zarówno życie jak i manę.
- Więcej punktów duszy: Promowane postacie posiadają 200 soul pointsów zamiast 100. Zwiększona będzie też szybkość ich regeneracji. Promowana postać odzyska 1 punkt duszy co 15 sekund.
- Mniejsze straty przy śmierci: Twoja postać straci mniej punktów doświadczenia i umiejętności, gdy umrze.
- Specjalne zaklęcie: Każda z promowanych profesji będzie mogła się nauczyć jednego dodatkowego zaklęcia.
Promocje są nadawane przez króla w Thais, królową w Carlin, krasnoludzkiego imperatora w Kazordoon i wielkiego wezyra Ankrahmun. Twoja postać musi porozmawiać z jednym z tych NPCów i poprosić go o promocję (promote). Musi też jednak spełniać kilka warunków zanim będzie mogła dołączyć do elity:
Poziom: Musi osiągnąć co najmniej 20 poziom.
Opłata: Musi uiścić jednorazową opłatę 20,000 sztuk złota.
Premium Account: Tylko gracze premium mogą promować swoje postacie. Pamiętaj, że promocja będzie zawieszona, gdy skończy się Premium Account. Wszystkie promowane postacie zostaną zredukowane do ich zwykłej rangi, a wszystkie korzyści wynikające z promocji zostaną zablokowane. Kiedy jednak znów zakupiony zostanie Premium Account, postacie będą automatycznie przywrócone do poprzedniego stanu bez konieczności ponownego płacenia za promocję.