Szukaj
Opcje wyszukiwania

Szukaj na forum

Szukaj na Tibia.com

5. Konta


Każdy gracz Tibii musi posiadać konto. Tibijskie konta są osobistymi rejestrami, pomagającymi graczom organizować swoje działania w Tibii. Jeżeli nie posiadasz jeszcze takiego konta, zarejestruj się. Każde konto posiada swoją własną stronę na stronie oficjalnej. Właściciel konta może w każdej chwili uzyskać do niego dostęp klikając w przycisk "Login" znajdujący się po lewej stronie witryny. Pojawi się prośba o zalogowanie - należy wpisać tam numer konta i hasło. general information, registration, billing information, public information and characters. Jeśli kiedykolwiek złamiesz Tibia Rules, sekcja zwaną skazanych zostanie dołączona na końcu strony Twojego konta.
Uwaga: Gracze, którzy są nowicjuszami w Tibii znajdą dwie ważne wskazówki na górze strony swojego konta. Jedna dotyczy tworzenia postaci (charakter), ponieważ nie można grać Tibię bez niej. Druga przypomina, aby zarejestrować swoje konto. Namawiamy usilnie do tego, ponieważ rejestracja jest ważnym zabezpieczeniem. Należy pamiętać, że konta reprezentują prawdziwą wartość, zwłaszcza jeżeli znajdują się na nich postacie o średnim lub wysokim poziomie. Z tego powodu konta są chronione przez szereg funkcji bezpieczeństwa. Gracze powinni podjąć kilka podstawowych środków ostrożności w celu ochrony swoich kont. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, zdecydowanie zalecamy lekturę wskazówek bezpieczeństwa!


5.1 Uwagi na temat danych konta

W celu uzyskania dostępu do gry i zarządzania kontem wymagane są tzw. dane kont. Istnieje ich kilka różnych rodzajów. Trzy z nich są tworzone w procesie tworzenia konta Są to: adres e-mail, do którego przypisane jest konto, nazwa konta i pierwsze hasło. Niektóre z tych danych można zmienić później. Ponadto, każde konto może zostać zarejestrowane, dzięki czemu otrzyma specjalny klucz, który jest również ważnym rodzajem danych konta. Uwaga: Zachowaj ostrożność danych do konta cały czas! Jeśli ktoś dostanie dostęp do Twoich danych, konto może zostać skradzione lub uszkodzone w inny sposób!

Nazwy kont

Nazwy kont służą do identyfikacji kont. Są wybierane podczas procesu rejestracji, i należy je zapamiętać, ponieważ będą potrzebne za każdym razem, kiedy zechcesz zagrać w Tibię. Jeżeli zapomnisz swojej nazwy konta, możesz zażądać jej przysłania używając Interfejsu Odzyskiwania Konta. Nazwa konta zostanie wysłane na konto e-mail. Numer konta zostanie wysłany na przypisany do niego adres email. Nie spowoduje to jednak wygenerowania nowego numeru konta- nie może być on zmieniony z przyczyn technicznych.

Hasło

Hasło jest drugim z kodów, które gracz musi podać logując się do Tibii. Hasła są kombinacją cyfr i liter o długości co najmniej 8 znaków. Nowym graczom ich hasło zostanie wysłane na adres email podany w czasie rejestracji konta. Mogą je jednak łatwo zmienić używając opcji "Change password" na stronie konta. W przeciwieństwie do zmiany adresu email, zmiana hasła ma natychmiastowy skutek. Należy pamiętać, że własne hasło powinno być bezpieczne - najlepiej składać się z mieszanki dużych i małych liter, cyfr i specjalnych symboli. Jeżeli zapomnisz swojego hasła, możesz użyć Interfejsu Odzyskiwania Konta, w celu otrzymania nowego. Nowe hasło zostanie wysłane na przypisany do konta adres email.

Adres email przypisany do konta

To adres emailowy, na który zarejestrowano konto w czasie jego tworzenia. Jest on niezmiernie ważny, ponieważ jest on kluczem do konta. Gracz, który stracił zarówno numer konta jak i jego hasło, może wciąż odzyskać do niego dostęp za pomocą Interfejsu Odzyskiwania Konta pod warunkiem że posiada dostęp do konta email, na które jest zarejestrowane. Zauważ, że tylko jedno konto w Tibii może być przypisane do jednego adresu email jednocześnie. Istnieje możliwość zmiany adresu email na stronie swojego konta.

Recovery Key

Po stworzeniu konta gracz może opcjonalnie wygenerować tzw. Recovery Key do zwiększenia dalszej ochrony konta. Jest to 20-cyfrowy klucz do odzyskania konta, który może być użyty natychmiast do zmiany adresu email przy użyciu konta Interfejsu Odzyskiwania Konta. W celu stworzenia odpowiedniego klucza do odzyskiwania, konto musi być zarejestrowane. Zobacz sekcję dotyczącą rejestracji konta, w której znajdziesz więcej informacji.

5.2 Zarządzanie kontem

Zarządzanie kontem odbywa się na stronie konta. Na domiar tego znajdziesz tam pola nawigacji, które zawierają linki aby szybko przejść do różnych sekcji. Po prawej stronie tego pola, znajduje się przycisk wyloguj. Kliknięcie na ten przycisk wyrzuci was z konta na stroną internetową. Musisz zalogować się ponownie aby uzyskać dostęp do konta. Zauważ, że zostaniesz automatycznie wylogowany ze strony internetowej, jeśli byłeś nieaktywny przez 45 minut.

Dla wszystkich graczy bez stanowiska konta strona może zawierać do 6 odcinków, które są opisane poniżej.

Dołącz do Bety Flash
Powyżej listy twoich postaci jest okno, które pozwala Ci na dołączenie do Bety klienta flashowego. Dopisek beta oznacza, że klient nie jest ukończony i pomagasz w testowaniu go. Przy użyciu klienta flash gracz na normalnych światach. Pamiętaj jednak, że robisz to na własną odpowiedzialność.

  • Dołącz do bety (Join Beta)
    Jeżeli klikniesz na "Join Beta", wybierz przycisk "Play" obok postaci którą masz ochotę pograć. Gdy klikniesz "Play", klient flashowy się otworzy i będziesz mógł dołączyć do gry.

  • Opuść betę (Leave Beta)
    Gdy klikniesz "Leave Beta", przycisk "Play" zniknie i nie będziesz w stanie dołączyć do gry poprzez klienta flashowego. Jednakże w przyszłości zawsze możesz dołączyć do testów.

5.2.1 Postacie i transfer postaci
Sekcje postaci są wyświetlane od razu po zalogowaniu się na konto. Na samej górze strony wyświetlane jest czy konto jest opłacone czy darmowe. Pokazane są tu również nieaktywne opłaty. Poniżej jest lista postaci należących do konta. Pokazane jest imię, świat oraz status każdej postaci. Ponadto, są tutaj linki "Edit" oraz "Delete"/"Undelete".

  • Usuń postać
    Ta opcja służy do usuwania istniejących już postaci. Jeśli chcesz usunąć jedną lub więcej postaci, kliknij na przycisk „Delete character” i następnie wpisz nazwę postaci przeznaczonej do usunięcia. Po wpisaniu nazwy postaci należy wpisać poprawne hasło. Postać nie zostanie usunięta w ciągu 60 dni, więc masz czas na zmianę zdania. Jeżeli chcesz anulować usuwanie postaci, kliknij na przycisk „Undelete Character” i wpisz imię postaci dla której chcesz anulować usuwanie. Należy jednak pamiętać, że po okresie 2 miesięcy postać zostaje ostatecznie usunięta i nie jest możliwe jej przywrócenie. Postacie przeznaczone do usunięcia nie są liczone jako aktywne, więc nie są brane pod uwagę przy tworzeniu nowych. Tak więc, jeżeli na koncie znajduje się 20 aktywnych postaci, po wybraniu do usunięciu jednej z nich możesz zrobić nową. Jeżeli jednak na koncie znajduje się 20 aktywnych postaci, nie możliwe będzie przywrócenie postaci przeznaczonej do usunięcia, ponieważ nie możliwe jest przekroczenie limitu 20 aktywnych postaci. Zwróć uwagę, że łączna liczba aktywnych i usuniętych postaci nie może przekraczać 25.
    Uwaga : Proszę zrozumieć, że nazwy usuniętych postaci nie mogą być ponownie wybrane przez pewien okres czasu. Co więcej, jeśli chcesz usunąć całe konto, najpierw musisz usunąć wszystkie postacie na nim zawarte. Kiedy już to zrobisz, konto zostanie usunięte po okresie kilku miesięcy w wyniku automatycznej procedury.

  • Anulowanie usunięcia
    Gdy potwierdziłeś usuwanie swojej postaci, masz 60 dni na przemyślenie swojej decyzji. Jeżeli zmienisz zdanie i chcesz anulować usuwanie swojej postaci, możesz to zrobić poprzez kliknięcie przycisku „Undelete Character”. Wystarczy podać nazwę postaci kliknąć „Submit”. Po tej akcji twoja postać powraca do stanu przed usunięciem. Należy jednak pamiętać, że wszystkie postacie których usuwanie nie zostało anulowane w ciągu 60 dni, zostaną bezpowrotnie usunięte.
a) Zmiana imienia postaci:
Możesz zmienić imię swojej postaci za €6,95. By to zrobić zaloguj się na stronę swojego konta, kliknij na przycisk "Edit" zaraz za postacią, której imię chcesz zmienić. Następnie naciśnij na guzik "Change Name". Na następnej stronie wprowadź swoją nową nazwę postaci. Oczywiście twoja nowa nazwa powinna być zgodna z zasadami, albo ryzykujesz zablokowaniem imienia, bądź nawet banicją. Potwierdź zmianę. Teraz możesz zapłacić za usługę klikając "purchase". Możesz zapłacić tylko kartą kredytową używając Tibijskiego systemu wpłaty, albo przez oficjalnych sprzedawców do tego powołanych. Tak długo, jak zmiana nie jest uwierzytelniona pieniędzmi możesz anulować, albo zmienić nowe imię w dziale dodatkowych usług.
Uwaga: jeśli możliwość zapłacenia kartą kredytową jest zablokowana możesz zmienić imię jedynie za pośrednictwem oficjalnego sprzedawcy

b) Zmiana świata gry:
Jeśli nie chcesz już być częścią swojego świata gry, zawsze możesz przerzucić postać na inny. Jednakże, jest kilka zasad i wymagań, które muszą zostać spełnione:

  • - Postać może być przerzucona raz na pół roku (6 miesięcy).
  • - Koszt przenosin to € 19.95 dla każdej postaci.
  • - Postać nie może mieć czarnej ani czerwonej czaszki. Nie może mieć również żadnych ostatecznych strzeżeń we wpisach karnych do czasu transferu.
  • - Postać musi oddać swoje domy, dowodzenie gildią oraz małżeństwo na swoim aktualnym świecie.
  • - Postać zachowa swój majątek w banku, umiejętności, czary oraz wykonane zadania, gdy zostanie przerzucona na inny świat.
  • - Postać może być przerzucony tylko na świat takiego samego typu, bądź z mniejszymi możliwościami dotyczącymi zabijania. W praktyce wygląda to tak: z optional PvP na Optional PvP, z Open PvP na Optional PvP, albo Open PvP, z Hardcore PvP na każdy inny.
  • - Transfer jest możliwy dla postaci z kontem premium, jak i darmowym. Jednakże, by trafić na świat dla premium postać musi mieć wykupione premium podczas transferu.
  • - Kilka światów może być zaznaczonych jako "blocked" (zablokowane). Transfer na nie jest niemożliwy.
  • - Postać musi mieć profesję. Transfer postaci, która mieszka na Rookgardzie nie jest możliwa.
Ograniczenia przedmiotów:
  •  Uwaga, wszystkie przedmioty, które zostaną w depo podczas transferu zostaną skasowane. Jedynym wyjątkiem jest depo na Travorze. Wszystkie rzeczy stamtąd zostaną przeniesione razem z postacią.
  • - Razem z postacią może zostać przesłane maksymalnie 1000 rzeczy. Wszystkie te przedmioty muszą być w twoim ekwipunku bądź w depo na Travorze. Zauważ, że stosy rzeczy są liczone jako jeden przedmiot.
  • - Wiele przedmiotów ma ograniczenie do jednej sztuki na postać. Dotyczy to wszystkich rodzajów broni, pancerzy, rzeczy z ekwipunku takich jak nagrody za zadania, oraz przedmioty do dodatków. W praktyce: postać może wziąć ze sobą tylko jedne buty przyśpieszenia (boots of haste), albo jedną magiczną zbroję płytową (magic plate armor).
  • - Przedmioty w grupach są limitowane do 100 na postać. Wliczając części ubrań, demoniczne esencje itd.
  • - Nielimitowana jest cała reszta, napoje, runy, amunicja, pierścienie, amulety, wszystkie pojemniki, medale, trofea oraz przedmioty stron fanowskich. Możesz wziąć każdego z nich tak dużo jak tylko chcesz, jednak nie możesz przekroczyć liczby 1000 przedmiotów.
  • Kiedy jesteś gotowy na przenosiny na Travorę, NPC Sharon powinna pomóc Ci dowiedzieć się, które przedmioty mają limit, a które nie.
Jeśli spełniłeś już wszystkie powyższe warunki możesz przystąpić do przenoszenia postaci. System jednak sprawdzi jeszcze, czy zostały spełnione podstawowe wymagania. Jeśli nie, nie będziesz mógł przystąpić do kolejnych etapów. Jeśli znasz wszystkie wymagania, możesz wybrać nowy świat gry, na którym chcesz grać w przyszłości. Uwaga, wyświetlone zostaną tylko te serwery, na które możesz się przenieść. Kliknij na "Continue" (kontynuuj), by przejść na stronę, gdzie możesz potwierdzić wprowadzone dane. Jeśli wszystko się zgadza, kliknij na "Submit" (potwierdź), by kontynuować. Teraz inicjujesz transfer postaci. Kliknij na przycisk "Purchase" (kup), by zapłacić. Uwaga, możesz używać jedynie karty kredytowej, albo przez oficjalnego dystrybutora CipSoftu. Możesz też zapłacić później, przez kliknięcie na przycisk "view" (zobacz) zaraz za wpisem w sekcji dodatkowych usług na stronie konta.
Uwaga: Jeśli płatności kartą kredytową dla twojego konta są zablokowane możesz zapłacić jedynie za pomocą sprzedawcy z listy CipSoftu.
Po zapłaceniu za transfer musisz również przygotować swoją postać w grze:
  • - Ilość przedmiotów, którą możesz wziąć wynosi 1000. Pamiętaj więc, by nie przekroczyć limitu. Powinieneś sprzedać kilka przedmiotów zanim opuścisz serwer.
  • - Popłyń statkiem na wyspę Travora z każdego portu w Tibii. Cena biletu wynosi 1000 sztuk złota. Jest ważny 24 godziny. W tym czasie możesz podróżować w tą i z powrotem tyle razy ile tylko chcesz. Ta wyprawa jest dostępna dla graczy z premium, jak i darmowym kontem. Uwaga, z Travory możesz wrócić jedynie z miasta, z którego wyruszyłeś.
  • - Na Travorze jest bank, poczta, skrzynka pocztowa i depo. Jest tam też NPC Sharon, który poprowadzi Cię przez proces transferu. Cała wyspa jest strefą chronioną.
  • - Rzeczy, które chcesz ze sobą zabrać muszą znajdować się w depo na Travorze, albo w twoim ekwipunku. Nie jest możliwe wysyłanie paczek na tą wyspę, więc pamiętaj, że będziesz musiał wracać się parę razy, by przygotować wszystkie przedmioty.
  • - Gdy tylko skończysz porozmawiaj z NPC Sharon. Krok po kroku sprawdzi, czy znasz wszystkie zasady.
  • - Jeśli wszystko jest w porządku, zostaniesz przeniesiony na specjalną platformę, na której będziesz mógł dokończyć proces zmiany świata przez wylogowanie się. Teleport przenosi Cię z powrotem na Travorę. Nie ma znaczenia kiedy będziesz chciał się przenieść. Oczywiście po wylogowaniu cały czas możesz się zalogować, aż do następnego zapisu serwera.
  • - Jeśli się wylogowałeś i zapłaciłeś za usługę, transfer zostanie wykonany podczas następnego zapisu serwera. Uwaga, by twoja postać pojawiła się na nowym świecie mogą minąć nawet 24 godziny po zapisie.
  • - Pomiędzy zapisami serwerów twojego obecnego świata i przyszłego, nie będziesz mógł się zalogować, ani przeprowadzić żadnych zmian.
Uwaga: możesz anulować zmianę świata, albo zmienić nowy świat póki transfer nie zaczął się przez zapis serwera. Kiedy transfer zakończy się pomyślnie, twoja postać pojawi się w świątyni twojego miasta domowego. W pobliskim depo powinieneś znaleźć wszystkie przedmioty, które zatrzymałeś na Travorze. Twoja postać jest gotowa rozpocząć nowe życie!

c) Zmiana płci
Gracze są w stanie zmienić płeć swoich bohaterów za opłatą w wysokości 2,95 euro. W tym celu kliknij na przycisk „Change sex” i potwierdź, że chcesz zmienić płeć swojego bohatera. Teraz możesz zapłacić za wybraną usługę poprzez kliknięcie „Purchase”. Pamiętaj, że płatności możesz dokonać tylko za pomocą karty kredytowej poprzez tibijski system płatności lub za pośrednictwem oficjalnych sprzedawców tych usług (resellerów). Do czasu kiedy usługa nie została opłacona, jesteś w stanie ją anulować w sekcji „Extra Services”.
Edytuj informacje o postaci

a) Ukryj konto : Jeżeli pole nie jest zaznaczone, to inni gracze mogą je zobaczyć na stronie twojej postaci. Jeśli jednak pole jest zaznaczone, twoja postać zostanie ukryta i inni gracze będą widzieć tylko podstawowe informacje, takie jak : nazwa postaci, płeć itd. Większość informacji o koncie i wszystkie twoje postacie zostaną ukryte. Pamiętaj, że postacie z zablokowaną nazwą zawsze są ukryte.
b) Komentarz: Każdy tekst, który jest w tym polu, będzie wyświetlany w polu komentarza na stronie twojej postaci.
c) Sygnatura: Jest to tekst, który zostanie pokazany pod każdą wiadomością na forum. Należy jednak pamiętać, że sygnatura nie może przekraczać 4 linijek tekstu i 200 znaków. Ponadto, wszystkie rzeczy wpisane tutaj, są postrzegane przez całą społeczność – tak więc teksty naruszające Tibia Rules będą odpowiednio karane.

Wyświetlaj osiągnięcia postaci
Na dole strony znajdują się lista wszystkich wspólnych osiągnięć. Osiągnięcia, które nie zostały jeszcze zrealizowane oznaczone są na szary kolor. Możesz wybrać do 5 zdobytych osiągnięć, aby były one wyświetlane na stronie. Aby to zrobić, po prostu zaznacz osiągnięcie, które chcesz pokazać. Pamiętaj, że możesz również wybrać osiągnięcia wykonane innymi postaciami (muszą znajdować się one na tym samym koncie).

  • Utwórz postać
    Poprzez kliknięcie na tej przycisk jesteś w stanie stworzyć nową postać. Szczegółowe informacje możesz znaleźć w sekcji tworzenia postaci. Należy pamiętać, że na koncie może znajdować się maksymalnie 20 aktywnych postaci. Jeżeli chcesz stworzyć kolejną postać, najpierw musisz usunąć jedną z już istniejących.

5.2.2 Ogólne informacje
Ta sekcja zawiera ogólne informacje o koncie takie jak adres email, datę stworzenia konta i jego aktualny stan, to jest informacje, czy jest ono opłacone czy nie. Oprócz tego znajduje się data ostatniej aktualizacji tych danych. Następujące opcje są dostępne w tej sekcji :
  • Zmiana hasła
    Używając tej opcji, gracze mogą zmienić hasło do swojego konta. W tym celu należy podać zarówno aktualne, jak i nowe hasło. W przeciwieństwie do procesu zmiany adresu email zmiana hasła jest natychmiastowa.
  • Zmiana adresu email
    Gracze mogą rozpocząć zmianę adresu email, na które zarejestrowane jest konto używając tej opcji. W celu potwierdzenia zmiany należy podać nowy adres oraz prawidłowe hasło. Konta nie mogą być zarejestrowane na adresy email, do których już jest przypisane inne konto. Z powodów bezpieczeństwa zmiana adresu email nie następuje natychmiast - w rzeczywistości trwa to 30 dni. W czasie tego czasu można w dowolnym momencie anulować tą zmianę. Dla pewności, że właściciel konta nie zapomni o trwającej zmianie, uwaga na ten temat pojawi się na górze strony konta. Ponadto, automatycznie zostanie wysłany email na dotychczasowy adres, zawierający ostrzeżenie o zbliżającej się zmianie. Po upływie 30 dni gracz zostanie zapytany jeszcze raz o jej potwierdzenie. Jeżeli zmiana zostanie potwierdzona, konto zostanie ponownie przypisane do nowego adres email, a nowe hasło zostanie wysłane na ten adres. Gracz musi zalogować się w ciągu 24 godzin używając nowego hasła. Jeżeli tego nie zrobi, zmiana adresu email zostanie anulowana oraz przywrócone zostanie stare hasło.
    Proces ponownego przypisywania konta do nowego adresu email może zostać przyśpieszony, używając Interfejsu Odzyskiwania Konta. W tym celu gracz musi jednak dysponować poprawnym recovery keyem. Zmiana emaila przy pomocy recovery keya ma natychmiastowy efekt.
  • Zmień nazwe konta
    Za opłatą 4,95 euro można zmienić nazwę konta w dowolnym momencie, pod warunkiem, że masz dostęp do konta. W tym celu zaloguj się na swoje konto i kliknij „Change account name” w sekcji General Information. Dalej postępuj zgodnie z instrukcjami i zapłać za tę usługę. Jeżeli wybrałeś nową nazwę konta i zapłaciłeś za nią, zostanie ona zmieniona.
  • Usuń konto
    Jeżeli zdecydujesz się usunąć konto, musisz kliknąć na ten przycisk. Wszystkie postacie na twoim koncie zostaną przeznaczone do usunięcia. Pamiętaj jednak, że usuwanie konta trwa od 2 do 3 miesięcy. Do czasu usunięcia konta, w każdej chwili możesz anulować proces usuwania. W tym celu kliknij na "Undelete Character" i postępuj wg. instrukcji.

  • Zostań Tutorem Gracze, pragnący zostać Tutorami, powinni użyć tego przycisku. Muszą też jednak spełniać pewne wymagania, które znaleźć można, razem z obowiązkami tutorów, w sekcji Tutor Guide.

  • Wyloguj się
    Wylogowanie się z konta odbywa się poprzez kliknięcie na ten przycisk. W celu ponownego dostępu do strony konta, będzie wymagane ponowne podanie jego numeru i hasła. Wylogowanie następuje także automatycznie po 45 minutach nieaktywności.
5.2.3 Rejestracja

Ta część strony zawiera dane, które zostały wprowadzone podczas procesu rejestracji konta. Dane obejmują imię i nazwisko danej osoby, której konto jest zarejestrowane wraz z adresem, obywatelstwem, datą urodzenia i płcią. Oczywiście, żadne dane nie zostaną wyświetlone, jeśli konto nie zostało jeszcze zarejestrowane.

Załóż konto
Kliknięcie tego przycisku spowoduje rozpoczęcie procesu rejestracji konta. Jest on wyświetlany tak długo, aż konto nie zostanie zarejestrowane.

Edycja
Ta opcja jest dostępna tylko dla zarejestrowanych kont. Jest ona używana do zmiany danych podanych w rejestracji. Należy jednak pamiętać, że niektórych danych, takich jak płeć i data urodzenia nie można zmienić po rejestracji pierwotnej.

Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, zajrzyj do działu obsługi rejestracji konta.

Zaproś znajomych
Ta opcja również dostępna jest tylko dla zarejestrowanych graczy. Poprzez tą opcję możesz zaprosić znajomych do gry. Aby to zrobić, wystarczy podać adres e-mail swojego znajomego. Pamiętaj, że nie można wysłać zaproszenia na e-mail do którego przypisane jest już konto w Tibii. Twój znajomy otrzyma wtedy e-mail z zaproszeniem do gry. Jeżeli zaproszona osoba utworzy konto i zakupi konto premium w okresie do 90 dni od wysłania zaproszenia - otrzymasz 5 dni czasu premium po zakupie premium na 30 dni i 10 jeżeli zakupi premium na okres 90 dni.

5.2.4 Informacje o płatnościach

Ta sekcja to spis wszystkich Premium Accountów, które kiedykolwiek były przypisane do tego konta. Jeżeli konto nigdy nie było opłacone, będzie tu wyświetlona informacja "No entires yet". 

Tibia jest darmową grą, i nie płacący gracze mogą grać jak długo i często tylko chcą. Jednakże możliwe jest zamówienie czasu Premium, który daje wiele dodatkowych możliwości w grze i poza nią. Zamów czas Premium i ciesz się pełną możliwości Tibią już dziś! Aby zamówić czas Premium dla siebie lub dla znajomego, wystarczy kliknąć na przycisk "Add Premium Time" w górnej części strony w informacji o płatności. Więcej szczegółów można znaleźć w zakładce podręcznika wyjaśniającego proces zamawiania czasu Premium.

5.2.5 Dodatkowe usługi

Ta sekcja pokazuje wszystkie zamówienia na dostępne dodatkowe usługi, takie jak: zmiana imienia postaci, zmiana nazwy konta, zmiana płci postaci i zmiana świata gry. Jeśli nie zamawiałeś/aś żadnych dodatków, ani nie masz żadnych kuponów na nie wyświetli się wiadomość "There are currently no open extra services." (Aktualnie nie ma żadnych dodatkowych usług).

Zobaczysz tutaj również zamówione dodatki. Będą wyświetlone również już zapłacone oraz kupony na nie. Jeśli jeszcze ich nie wykorzystałeś/aś pojawi się specjalny odnośnik do korespondencji. Na końcu każdego wpisu znajdziesz przycisk "view" (zobacz). Klikając na to znajdziesz więcej informacji danego zamówienia, możliwość anulowania jeszcze niezapłaconych, miejsce do wprowadzenia danych dla kuponów, by zapłacić, albo by edytować niezapłacone dodatkowe usługi.

5.2.6 Report Rule Violation
- Zgłaszanie naruszenia zasad

Jeśli widzisz gracza z nazwą, która ci przeszkadza i narusza zasady Tibii; osobę, która pisze złe rzeczy lub gracza który używa nielegalnego oprogramowania (np. Botów), możesz zgłosić taką osobę do obsługi klienta. Wszystkie raporty dokonane w ciągu ostatnich 30 dni są wyświetlane w tej sekcji. Na czas dopóki raport nie będzie sprawdzony, jego stan będzie określony jako „pending”. Jeśli dokonałeś dobrego raportu, jego stan zamieni się na „accepted”. W przypadku nie zaakceptowania raportu, jego stan zmieni się na „rejected”. Jeżeli zaraportowałeś używanie nielegalnego oprogramowania, stan raportu nie zmieni się na „accepted” lub „rejected”, tylko „processed”. Wszelkie inne oświadczenia zgłaszane w tej samej postaci, będą wyświetlane jako „processed” gdy zostanie ona sprawdzona przez obsługę. Z powodów technicznych dodane zostały dwie różne nazwy, oznaczone jako „processed” i „accepted” - mają one takie samo znaczenie.
Uwaga : Pamiętaj, że nie można dokonać więcej raportów, jeżeli na liście masz 4 odrzucone, 3 odrzucone i jeden w roku lub 2 w toku.

5.2.7 Criminal record - Rejestr karny

Jeżeli złamałeś jedną lub więcej z zasad Tibia Rules, strona konta będzie zawierać również rubrykę wykroczeń(criminal rekord). Jest to lista wszystkich kar, które zostały nałożone na jedną lub więcej postaci z danego konta.

a) Co to jest rejestr karny?

Jak już wyżej napisano, jest to lista wszystkich kar, które zostały nałożone na jedną lub więcej postaci z danego konta. Możesz sprawdzić tą listę wchodząc na stronę swojego konta. Jeżeli nie możesz tam znaleźć takiej rubryki, znaczy to, że nie ma w nim żadnego wpisu - jesteś czysty. Wpisy w Criminal Recordzie składają się z (od lewej do prawej) daty, nicku postaci, powodu, typu i trwania kary. Przedstawiony powód będzie jasno wskazywał zasadę, która została złamana. Ponadto, Gamemasterzy mogą dodawać swój własny komentarz, który pomoże ci zrozumieć powód bycia ukaranym.

b) Oczyszczanie rejestru karnego.

Wpisy w criminal record zostają automatycznie usunięte na początku miesiąca po upływie 6 miesięcy od ostatniego wpisu, dlatego maksymalnie w ciągu 7 miesięcy. Na przykład : twój ostatni wpis jest z 5 marca – oznacza to, że twój rejestr zostanie wyczyszczany na początku października. Jeśli jednak w tym okresie dojdą kolejne wpisy, czas trwania zostanie automatycznie wydłużony i trzeba będzie poczekać kolejne 6-7 miesięcy do ponownego wyczyszczenia. Zwróć uwagę, że tak długo jak posiadasz wpisy w rejestrze karnym nie jesteś w stanie starać się o pozycję tutora. Ponadto, nie możliwe jest przeniesienie postaci na inny świat, jeżeli posiada ostateczne ostrzeżenie w rejestrze karnym.
Uwaga : kara za używanie nielegalnego oprogramowania, sprzedawanie lub dzielenie konta nigdy nie znika. Takie wpisy są trwałe i nigdy nie zostają usunięte.

c) Skargi na kary.

Należy pamiętać, że wszystkie kary są ostateczne. Jednakże, jeśli jesteś pewien, że popełniliśmy błąd i zostałeś bezpodstawnie ukarany, możesz wysłać e-mail na adres [email protected] i wyjaśnić sytuację. Pamiętajcie, że jesteśmy w stanie rozpatrywać skargi, które zostały wysłane w terminie do 30 dni od wydania kary.

5.3 Kupowanie Premium Time

Obecnie w Tibii mamy dwa systemy poprzez które można zamówić czas Premium. Z jednej strony, można zamówić jednorazowe czasy Premium na 30, 90, 180 lub 360 dni, lub poprzez abonament na 30 lub 90 dni za pośrednictwem niedawno dodanego systemu płatności. Z drugiej strony, można zamówić jednorazowe czasy Premium na 90 dni, 180 dni lub 360 dni za pośrednictwem naszego partnera płatniczego jakim jest element 5.


5.3.1 System Płatności

Obecnie system ten jest dostępny dla graczy z następujących krajów:
Kraje, w których płatności przelewem bankowym i kartą kredytową są dostępne:

Kraje, w których płatności za pomocą karty kredytowej są dostępne:

Czytając dalej znajdziesz szczegółowy opis, w jaki sposób zamówić i zapłacić za czas Premium za pośrednictwem Tibijskiego systemu płatności. Należy pamiętać, że nie można zamówić więcej czasu Premium, jeśli masz co najmniej 18 miesięcy niewykorzystanego czasu Premium na koncie.

a) zamówienie pojedynczego czasu premium.

Pojedynczy czas Premium nie będzie przedłużony automatycznie. Jeśli twój czas Premium dobiegnie końca, twoje konto zmieni status na Free Account, a wszystkie przywileje konta Premium zostaną zawieszone. Zalecane jest, abyś zawsze zamawiał wcześniej nowy czas w Premium, zanim ten się skończy i zapobiec tym samym takim sytuacjom, jak m.in. tracenie domku.


Aby zamówić pojedynczy czas Premium, zaloguj się na stronie www.tibia.com i w zakładce „Billing Information” swojego konta wybierz opcję "Add Premium Time".

1. Typy zamówień.
Wybierając opcję „Add Premium Time” musisz zaznaczyć, czy chcesz zamówić pojedynczy czas trwania Premium czy też wybrać abonament. Zaznaczenie opcji "Single Payment" służy zamówieniu pojedynczego czasu Premium.

2. Typy zapłaty.
Tutaj możesz wybrać, jaką kartą kredytową chciałbyś zapłacić za swój nowy czas Premium. W tej chwili możesz wybierać pomiędzy kartami: Visa, MasterCard i American Express. Gracze z Francji dodatkowo mogą płacić kartą Carte Bleue. Natomiast gracze, którzy nie posiadają karty kredytowej, powinni wybrać inne dostępne metody, którymi zapłacą za konto Premium za pośrednictwem Internetu.

3. Dane osoby zamawiającej.
* Karta kredytowa wybrana jako metody płatności:
Na górze strony należy wybrać, czy chcesz zamówić czas Premium na 30 lub 90 dni. Następnie wprowadzić numer i datę ważności karty kredytowej. Następnie pojawi się prośba o podanie kodu weryfikacyjnego. Jeśli nie wiesz, co wpisać tam, proszę kliknąć na "info". W końcowym etapie wpisz imię i nazwisko właściciela karty, które są widoczne na karcie. Szczególne litery typu "ä", e, lub "ł" nie będą akceptowane. Prosimy o zastąpienie ich odpowiednimi literami (np. ä=ae; e=e; ł=l).
Zostaniesz poproszony o wpisanie informacji, takich jak: twój adres, kod pocztowy, nazwa miasta, państwa oraz twój adres e-mailowy. Kliknij w przycisk "Continue”, aby wprowadzić owe dane.
* Przelew bankowy wybrany jako metody płatności:
Na górze strony należy wybrać, czy chcesz zamówić czas Premium na 90, 180 lub 360 dni. Następnie pojawi się prośba o podanie szczegółowych informacji, w tym imię i nazwisko, adres, kod pocztowy, miasto, kraj i adres e-mail. Jednakże, znaki specjalnye, takich jak "A", E, lub L nie są akceptowane. Proszę zastąpić je wspólnymi literami (np. A = ae; E = e, l = l). Kliknij w przycisk "Continue" po wprowadzeniu wszystkich danych.

4. Weryfikacja.
Zanim podejmiesz kolejny krok, sprawdź ponownie, czy wpisałeś prawidłowo swoje dane. Z powodów bezpieczeństwa tylko 4 ostatnie cyfry twojej karty kredytowej będą widoczne. Jeżeli będziesz miał pewność, że wszystkie dane są prawidłowe, zaakceptuj Extended Tibia Service Agreement i Tibia Privacy Policy, zaznaczając odpowiednie pole. Przycisk "Submit" zakończy proces zamówienia.

5. Rezultaty zamówienia.

* Karta kredytowa wybrana jako metody płatności:
Na ostatniej stronie, można sprawdzić, czy zamówienie zostało pomyślnie zrealizowane. Otrzymasz numer referencyjny Twojego zamówienia. Ponadto otrzymasz informacje pocztą elektroniczną. Jeżeli czas Premium nie będzie dostępny w danym momencie, prosimy, abyś nie zamawiał ponownie czasu Premium, ponieważ w następstwie będziesz musiał zapłacić za dwa. Uzbrój się w cierpliwość i poczekaj, zanim twoje zamówienie dojdzie i zostanie zrealizowane. Zależnie od wybranej metody zapłaty, ale i również od twojego miejsca zamieszkania, może to zająć do 3 dni od momentu zaksięgowania zapłaty. Prosimy, abyś zanotował swój numer referencyjny, ponieważ będzie ci potrzebny podczas ewentualnych próśb dotyczących twojego zamówienia.
* Przelew bankowy wybrany jako metody płatności:
Na ostatniej stronie, można sprawdzić, czy zamówienie zostało pomyślnie zrealizowane. Otrzymasz numer referencyjny zamówienia, szczegóły płatności, oraz numer identyfikacyjny. Płatności musza być identyfikowane jako dowód wpłaty w każdym przypadku. Bez tej identyfikacji płatności będą opóźnione lub mogą być nawet niemożliwe.

b) Wybór abonamentu.

Abonament jest umową, która zobowiązuje nas do automatycznego obciążenia twojej karty kredytowej, na podstawie zamówienia o dostarczaniu nowego czasu Premium. Możesz wybrać Abonament tylko dla swojego własnego konta. Zależnie od zamówionego czasu Premium, pobierzemy opłatę z twojej karty kredytowej za zamówiony czas od początku trwania czasu Premium, aż do jego końca. Będziesz informowany poprzez e-maile o kontynuacji twojego Abonamentu za każdym razem, kiedy zdecydujesz się na zapłatę za nowy czas trwania Premium. Powiadomienie będzie wysłane zanim pobierzemy pieniądze z twojego konta. W każdej chwili możesz zrezygnować z bieżącego Abonamentu, logując się na swoje konto na Tibia.com. Informacja o zakończeniu Abonamentu nie będzie miała wpływu na wniesioną zapłatę.

Aby wybrać abonament, zaloguj się na stronie www.tibia.com i w zakładce „Billing Information” swojego konta wybierz opcję "Add Premium Time".

1. Typy zamówień.
Wybierając opcję „Add Premium Time” musisz zaznaczyć, czy chcesz zamówić pojedynczy czas trwania Premium czy też wybrać Abonament. Zaznaczenie opcji " Subscription" służy zamówieniu Abonamentu.

2. Typy zapłaty.
Tutaj możesz wybrać, jaką kartą kredytową chciałbyś zapłacić. W tej chwili możesz wybierać pomiędzy kartami: Visa, MasterCard i American Express. Gracze z Francji dodatkowo mogą płacić kartą Carte Bleue. Natomiast gracze, którzy nie posiadają karty kredytowej, powinni wybrać inne dostępne metody, którymi zapłacą za konto Premium za pośrednictwem Internetu.

3. Dane osoby zamawiającej.
W górnej części strony powinieneś wybrać, za którą opcją pobierzemy opłatę z twojej karty kredytowej- o 90 czy o 30 dni. Następnie wpisz numer i datę ważności swojej karty kredytowej. Zostaniesz poproszony o wpisanie swojego kodu weryfikacji. Jeżeli nie wiesz, co wpisać, kliknij w zakładkę "Info". W końcowym etapie wpisz imię i nazwisko właściciela karty, które są widoczne na karcie. Szczególne litery typu "ä", e, lub "ł" nie będą akceptowane. Prosimy o zastąpienie ich odpowiednimi literami (np. ä=ae; e=e; ł=l).
Zostaniesz poproszony o wpisanie informacji, takich jak: twój adres, kod pocztowy, nazwa miasta, państwa oraz twój adres e-mailowy. Kliknij w przycisk "Continue”, aby wprowadzić owe dane.

4. Weryfikacja.
Zanim podejmiesz kolejny krok, sprawdź ponownie, czy wpisałeś prawidłowo swoje dane. Z powodów bezpieczeństwa tylko 4 ostatnie cyfry twojej karty kredytowej będą widoczne. Jeżeli będziesz miał pewność, że wszystkie dane są prawidłowe, zaakceptuj Extended Tibia Service Agreement i Tibia Privacy Policy, zaznaczając odpowiednie pole. Przycisk "Submit" zakończy proces zamówienia.

5. Rezultaty zamówienia.
Na ostatniej stronie możesz zobaczyć, czy twoje zamówienie zostało zaakceptowane. Otrzymasz numer referencyjny twojego zamówienia. Dodatkowo, będziesz otrzymywał stosowne informacje poprzez wiadomości e-mail. Jeżeli czas Premium nie będzie dostępny w danym momencie, prosimy, abyś nie zamawiał ponownie czasu Premium, ponieważ w następstwie będziesz musiał zapłacić za dwa. Uzbrój się w cierpliwość i poczekaj, zanim twoje zamówienie dojdzie i zostanie zrealizowane. Zależnie od wybranej metody zapłaty, ale i również od twojego miejsca zamieszkania, może to zająć 24 godziny od momentu zaksięgowania zapłaty. Prosimy, abyś zanotował swój numer referencyjny, ponieważ będzie ci potrzebny podczas ewentualnych próśb dotyczących twojego zamówienia.

c) Zamawianie dodatkowych usług

Aktualnie dostępne są następujące usługi:

  • - Zmiana świata - 19,95 euro
  • - Zmiana nazwy postaci – 6,95 euro
  • - Zmiana nazwy konta – 4,95 euro
  • - Zmiana płci postaci – 2,95 euro

Na ten moment za dodatkowe usługi można płacić tylko kartą kredytową lub poprzez oficjalnych sprzedawców. Dodatkowo, jeżeli zamawiasz usługę u sprzedawców (resellerów), płacić można dopiero po złożeniu zamówienia. Możesz zapłacić klikając na przycisk „Purchase” po złożeniu wybranego zamówienia. Procedury płatności możesz również uruchomić klikając „View” obok wpisu w dodatkowych usługach, a następnie przycisk „Purchase”.

Metody płatności

Tutaj możesz wybrać rodzaj karty kredytowej, którą chcesz dokonać płatności. Na obecną chwile dostępne są : Visa, MasterCard oraz American Express. Gracze z Francji mogą dodatkowo płacić kartą Carte Bleue.
Uwaga : W przypadku blokady karty kredytowej, za usługę można zapłacić za pośrednictwem oficjalnych sprzedawców. Jeżeli przelewy bankowe dostępne są dla twojego kraju, możesz użyć ich do płatności za usługę transferu postaci na inny świat. Formularz

Karta kredytowa jako metoda płatności :<
Aby kupić usługę za pomocą karty kredytowej, należy zaznaczyć wybraną usługę na górze strony. Następnie należy wpisać numer i datę ważności karty kredytowej. Po wypełnieniu tych danych pojawi się prośba o wprowadzenie kodu weryfikacyjnego. Jeżeli nie wiesz co wpisać, kliknij na przycisk „info”. Na końcu należy wprowadzić imię i nazwisko posiadacza karty. Jednakże nie należy używać znaków specjalnych, takich jak "ä", è, lub ł. Znaki specjalne proszę zastąpić normalnymi znakami (np. ä=ae; è=e; ł=l). Następnie zostaniesz poproszony o podanie swojego adresu, kodu pocztowego, miasta, kraju i adresu e-mail. Po wypełnieniu wszystkich pół należy kliknąć „Continue”

Przelew bankowy jako metoda płatności :
Na górze strony należy zaznaczyć usługę transferu postaci. Następnie zostaniesz poproszony o wpisanie informacji, w tym imię, nazwisko, adres, kod pocztowy, miasto, kraj oraz adres e-mail. Jednakże nie należy używać znaków specjalnych, takich jak "ä", è, lub ł. Znaki specjalne proszę zastąpić normalnymi znakami (np. ä=ae; è=e; ł=l). Następnie zostaniesz poproszony o podanie swojego adresu, kodu pocztowego, miasta, kraju i adresu e-mail. Po wypełnieniu wszystkich pół należy kliknąć „Continue”.

Weryfikacja

Na tej stronie należy sprawdzić, czy wszystkie wpisane informacje są poprawne. Ze względów bezpieczeństwa, tylko 4 ostatnie cyfry numeru karty kredytowej są wyświetlane. Jeżeli uważasz, że podane dane są poprawne, należy przeczytać i zaakceptować warunki Extended Tibia Service Agreement oraz Tibia Privacy Policy zaznaczając odpowiednie pole. Aby zakończyć proces zamówienia kliknij „Submit”

Wynik zamówienia

Karta kredytowa jako metoda płatności :
Na ostatniej stronie możesz sprawdzić, czy zamówienie zostało sfinalizowane. Po wszystkim otrzymasz numer zamówienia. Ponadto, wszystkie informacje będziesz otrzymywać za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jeżeli jeszcze nie dostałeś czasu premium, proszę nie zamawiać go ponownie, w przeciwnym wypadku możesz zamówić dwie usługi za które zostaną pobrane pieniądze. Należy pamiętać, że zamówienie może potrwać do 3 dni (weryfikacja karty kredytowej). Pamiętaj, aby zapisać numer zamówienia – będzie on potrzebny w razie pytań odnośnie twojego zamówienia.

Przelew bankowy jako metoda płatności :
Na ostatniej stronie możesz sprawdzić stan swojego zamówienia. Otrzymasz numer swojego zamówienia, szczegóły płatności oraz identyfikacje płatności. Identyfikacja płatności musi być dołączona w każdym przypadku. Bez niej, płatność może się opóźnić lub nawet nie zostać sfinalizowana.
v Ponadto, wszystkie informacje otrzymasz e-mailem. Możesz je również znaleźć w sekcji płatności na stronie swojego konta do czasu zrealizowania zamówienia. Pamiętaj, że nie możesz zamówić kolejnej usługi, dopóki nie została zapłacona poprzednia usługa na twoim koncie.


5.3.2 Płatności za pośrednictwem 5 Element

Czas Premium można również zamówić za pośrednictwem elementu 5. Aby to zrobić, zaloguj się na konto i wybierz opcję "Add Premium Time". Wciśnij przycisk "Single Payment" alby zamówić jednorazowy czas Premium poprzez 5 element. Na następnej stronie wybierz opcję "other methods" i kliknij przycisk "Continue". Aby pomyślnie zakończyć zamawianie czasu Premium, należy zgodzić się na nasze usługi przedłużające umowę i wprowadzić wszystkie wymagane informacje w interfejsie. Możliwe jest również zamówienie czasu Premium zarówno dla siebie jak i dla przyjaciół. Należy jednak pamiętać, że czasy Premium mogą być zakupione tylko dla zarejestrowanych kont.

Przy zamówieniu należy zawsze pamiętać, że płatności z tytułu czasu Premium dokonywane są za pośrednictwem elementu 5 które nie są przetwarzane przez CipSoft, ale przez naszego partnera płatniczego element 5, usług płatniczych Digital River. Z tego względu płatności muszą być wysyłane do firmy Digital River a nie do CipSoft. Po potwierdzeniu płatności przez Digital River , CipSoft zostaje poinformowany i czas Premium zostaje przypisany do konta, dla którego został kupiony. Czas Premium zostanie aktywowane podczas następnego logowania konta . Jednakże, jeśli czas Premium został zamówiony i opłacony przez kogoś innego musi on zaakceptowany najpierw na stronie konta.
Uwaga:Pojedynczy czas Premium zamówiony poprzez element 5 nie będzie przedłużony automatycznie. Jeśli twój czas Premium dobiegnie końca, twoje konto zmieni status na Free Account, a wszystkie przywileje konta Premium zostaną zawieszone. Zalecane jest, abyś zawsze zamawiał wcześniej nowy czas w Premium, zanim ten się skończy i zapobiec tym samym takim sytuacjom, jak m.in. tracenie domku.

Poniżej znajduje się szczegółowy opis, w jaki sposób można zamówić i zapłacić za czas Premium innymi metodami.

1. Strona główna

Ta strona zawiera ogólne informacje na temat zleceń czasu Premium, takich jak wykazy cen i dostępne formy płatności, jak również pewne uwagi dotyczące ograniczenia prawne dotyczące zamawiania. Aby rozpocząć proces zamawiania po prostu kliknij na "Continue".

2. Rozszerzona Umowa Licencyjna

Po pierwsze, użytkownik zostanie poproszony o zaakceptowanie Extended Tibia Service Agreement, Tibia Rules oraz Tibia Privacy Policy. Należy uważnie przeczytać je przed zaakceptowaniem, przez zaznaczenie odpowiedniego pola poniżej. Aby przystąpić do zamówienia, proszę naciśnij "I Agree". Jeżeli uważasz, że nie zaakceptujesz tych warunki, możesz anulować proces zamawiania poprzez kliknięcie na "Cancel".

3. Określ wiek , odbiorcę i produkt

Następnie zostaniesz poproszony o podanie swojego wieku. Pamiętaj, że jeśli jesteś niepełnoletni, musisz mieć zgodę rodziców lub opiekunów prawnych na zamówienie. Ponadto, jest to miejsce gdzie można określić odbiorcę okresu czasu Premium, dla której chcesz je zamówić:
* Jeśli chcesz zamówić czas Premium dla siebie będziesz musiał podać nazwę konta i hasło. Ponadto, należy wybrać okres czasu Premium, który chcesz kupić. Po wprowadzeniu wymaganych danych i kliknąć "Submit" wszystkie podane informacje będą wyświetlane ponownie, dzięki czemu można dwukrotnie sprawdzić jakie dane zostały wprowadzone. Jeżeli wszystkie informacje są poprawne, kliknij przycisk "Continue", aby potwierdzić.
* Jeżeli chcesz zamówić czas Premium dla przyjaciela, wpisz imię jednej z postaci na koncie, które ma być opłacone. Oprócz tego możesz tu podać swoje imię i komentarz, aby dać znać odbiorcy od kogo i z jakiego powodu taka niespodzianka. Upewnij się, że podałeś poprawne i zrozumiałe dane, gdyż odradza się akceptowania płatności z nieznanego źródła. Po podaniu czasu trwania kupowanego Premium i wypełnieniu zamówienia, wszystkie podane informacje zostaną ponownie wyświetlone, w celu sprawdzenia ich poprawności. Jeżeli wszystko się zgadza, kliknij "Confirm", aby kontynuować.
Uwaga: Imię postaci jest jedynym czego potrzeba, aby kupić czas Premium dla drugiego gracza. Jeżeli ktokolwiek będzie kupował czas Premium dla ciebie, nie podawaj mu żadnych dodatkowych informacji, takich jak numer konta i hasło. Nikt prócz ciebie nie ma prawa ich znać.

4. Informacje o płatnościach

Po potwierdzeniu danych zamówienia zostaniesz przeniesiony do bezpiecznej strony element 5, gdzie należy podać resztę wymaganych informacji. Zostaniesz poproszony o podanie danych takich jak imię, nazwisko, adres pocztowy, miejsce zamieszkania i adres email. Możesz też wybrać tu metodę płatności i walutę w której zostanie dokonana. Jeżeli masz jakieś pytania, powinieneś skorzystać z przycisków "Info" na tej stronie.

W czasie wypełniania formularza na tej stronie należy pamiętać o kilku rzeczach:
* Wypłata strona jest dostępna w 11 różnych językach: angielskim, niemieckim, portugalskim, hiszpańskim, włoskim, francuskim, norweskim, holenderskim, szwedzkim, fińskim i duńskmi. W celu zmienienia aktualnego języka, użyj opcji w lewym górnym rogu strony.
* Nazwa, numer produktu i ilość zamawianych czasów Premium będzie wyświetlona na górze strony. Domyślną ilością jest jeden, i nie może to być zmienione. Jeżeli chcesz zamówić dwa czasy Premium, musisz złożyć dwa oddzielne zamówienia.
*Podane ceny są cenami brutto, więc nie ma konieczności dopłacania podatku VAT. Dokładna ilość pieniędzy, które trzeba zapłacić zostanie wyświetlona po wybraniu waluty. Należy także pamiętać, że w przypadku wyboru przelewu bankowego jako metody płatności, cały koszt operacji zwiększy się o prowizję jaką pobierze bank.
* Jeśli wybierzesz opcję "Karta kredytowa" lub "Karta debetowa" jako metody płatności, zostaniesz poproszony o wprowadzenie informacji karty . Jeśli płacisz za pośrednictwem "PayPal", zostaniesz przekierowany do systemu PayPal na stronie internetowej, aby wprowadzić swoje dane konta PayPal lub otworzyć konto Nie bój się o jej bezpieczeństwo - połączenie ze stroną jest zabezpieczone przed niechcianą ingerencją. Ze szczegółami można zapoznać się na stronie polityki prywatności elementu 5.

5. Przegląd płatności

Po wypełnieniu formularzu, na stronie zostaną wyświetlone informacje dotyczące płatności, w tym adres wysyłki, adres rozliczeniowy, wybrana metoda płatności, wybrana waluta oraz liczba zamówionych dni premium. Należy pamiętać, że adres rozliczeniowy i adres wysyłki zawsze będzie identyczny, nawet w przypadku zamówienia czasu premium dla kolegi. Jeżeli zauważysz błąd w danych, kliknij „Edit” w celu poprawienia błędów.

Dodatkowo, na tej stronie możesz zamówić biuletyn nowości na temat elementu 5. Na koniec, musisz zaakceptować zasady i warunki poprzez zaznaczenie wyznaczonego pola na dole strony. Jeżeli wszystko jest w porządku, kliknij na „Order”, aby zakończyć proces zamówienia.

6. Potwierdzenie

Na tej stronie, element 5 potwierdza twoje zamówienie jeżeli wszystko jest ono w porządku. Jeżeli wybrałeś inny sposób zapłaty niż karta kredytowa, otrzymasz numer referencyjny swojego zamówienia oraz informacje o sposobie zapłaty. Ponadto, resztę informacji będziesz otrzymywał za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jeżeli jeszcze nie otrzymałeś czasu premium, nie należy rozpoczynać kolejnej próby zamawiania. W przeciwnym przypadku możesz zamówić dwie usługi, za które trzeba będzie zapłacić. Należy pamiętać, że zakupiony czas premium nie będzie dostępny, jeżeli płatność nie zostanie potwierdzona przez element 5. Aby to się stało, należy chwilę poczekać. W zależności od wybranej metody płatności, może to trwać nawet do 3 tygodni, w szczególności gdy wybrałeś metodę płatności czekiem lub przelewem bankowym. Płatności dokonane za pomocą karty kredytowej i PayPal'a dochodzą zwykle w ciągu 24 godzin. Należy pamiętać o zachowaniu swojego numeru zamówienia – potrzebny jest on w razie pytań odnośnie twojego zamówienia.



5.4 Rejestracja konta

Kont w Tibii może zostać zarejestrowane. Rejestracja nie jest obowiązkowa, ale istnieją powody, aby zarejestrować swoje konto:

a) Dlaczego warto zarejestrować swoje konto?

Rejestracja zapewnia dodatkowe zabezpieczenie na koncie. Dokładniej, zarejestrowanego konta oferuje kilka istotnych zalet:

* Premium Time
Ze względów bezpieczeństwa czas Premium może być zakupione dla zarejestrowanych kont, niezależnie od tego, czy czas Premium jest kupiony z własnego konta lub otrzymane w prezencie od znajomego.

* Możliwość zostania Tutorem
Tutorem może zostać jedynie osoba, która prawidłowo spersonalizowała swoje konto. Szczegóły na temat tego jak zostać tutorem znajdują się w Tutor Guide.

* Recovery Key
Razem z personalizacją otrzymasz 20-to znakowy kod, recovery key. Jest on bardzo ważny, ponieważ gracze posiadający poprawny recovery key mogą natychmiastowo zmienić adres email, do którego przypisane jest ich konto, używając Interfejsu Odzyskiwania Konta.
Z tego powodu posiadacz recovery keya posiada praktycznie całkowitą kontrolę nad kontem.

* Poprawa odzyskiwanie konta
Rejestrując konto w znacznym stopniu zwiększa się szans w przypadku zaginięcia. Zarejestrowani użytkownicy mogą zwrócić uwagę, że dane są przysyłane do nich pocztą, gdy wszystkie inne próby odzyskania swoich danych nie powiodły się. Nie trzeba dodawać, że dane podane w rejestracji muszą być poprawne i kompletne, dlatego należy upewnić się, czy dane dotrą do miejsca przeznaczenia. Ponadto, proszę zrozumieć, że opłata powinna być pobierana za tę usługę.

b) Jak zarejestrować konto

Aby zarejestrować swoje konto, należy kliknąć na przycisk "Register Account" na stronie konta. Kliknij przycisk "Continue", aby przejść do formularza rejestracyjnego- wpisz imię i nazwisko, adres, data urodzenia i płeć. Upewnij się czy dane są prawdziwe w celu zapewnienia, że listy, które będą wysyłane na ten adres będą docierać. Należy pamiętać, że w przypadku zaginięcia nie będzie można w stanie uzyskać nowego Recovery Keya jeśli nasza list nie może dotrzeć.
UWAGA: dane podane przy rejestracji będą wykorzystane wyłącznie do wysyłania listów odzyskiwania i zestawiania wewnętrznych badań statystycznych. Będą one traktowane w sposób poufny. Więcej szczegółów można znaleźć w Tibia Privacy Policy .
Z powodów bezpieczeństwa zostanie on wyświetlony tylko raz i nie będzie wysłany na adres email, więc naprawdę upewnij się, że poprawnie go zapisałeś!

c) Zmiana danych rejestracyjnych konta

Z wyjątkiem płci i daty urodzenia, wszystkie dane, które są wpisane do rejestracji mogą być edytowane w późniejszym czasie. Aby zmienić swoje dane wpisane podczas rejestracji kliknij przycisk "Edit" i zmień dane. Gdy wniosek o zmianę danych konta został potwierdzony pojawi się napis w górnej części strony konta. Ponadto, zostanie wysłany do Ciebie e-mail aby przypomnieć, że dane podane podczas rejestracji Twojego konta w Tibii zostają zmienione. Zmiana danych rejestracyjnych nie może być ukończona do czasu oczekiwania okresu 30 dni. W tym okresie zmiana może zostać przerwana w dowolnej chwili, oglądając rejestrację danych i kliknięciu na przycisk "Edit". Po upłynięciu okresu oczekiwania posiadacz konta musi jeszcze zatwierdzić zmiany danych rejestracyjnych do sfinalizowania procesu.