Wygasły wulkan w centrum kontynentu jest domem starożytnej rasy krasnoludów. Korzystając ze swojego mistrzostwa w rzemiośle i wiedzy na temat sił ognia i ziemi, krasnoludy zdołały zatamować rzeki i lawę oraz zbudować swoje własne miasto, Kazordoon w sercu góry, którą nazywają „Tą Wielką”. Wiele przejść i tuneli, a nawet droga z Carlin do Thais biegną wzdłuż kanionu. Krasnoludy, dumne ze swojej wielkiej pracy wzniosły olbrzymią statuę przy wejściu do kanionu. Szukając surowców mineralnych, krasnoludy trafiły na ogromne bogactwa, a ich legendarna komnata skarbów znajdująca się w mieście zawiera niewielką część tego, co znaleźli.

Legenda
<| Oznaczenie | Opis |
| D | (-1) Depo |
| P | Poczta, NPC Lokur |
| W | Wagoniki. Dzięki nim odbędziesz szybką podróż między Wejściem, Depo, Świątynią, Statkiem i Sklepami. |
| C | (-4) Zejście do portalu. Wejdź w niego, a staniesz się mieszkańcem miasta |
| T | (-4) Świątynia |
| K | (-1) Gildia rycerzy, NPC Duria |
| S | (-8) Statek parowy na Cormaya. Głęboko pod ziemią, NPC Brodrosch |
| M | (+2) Gildia Czarodziejów, NPC Etzel oraz wejście do Biblioteki |
| B | (-2) Bank i jubiler, NPC Tezila |
| 1 | (+4) Imperator Kruzak |
| 2 | Droga w stronę depo |
| 3 | Droga w stronę głównego wejścia do Kazordoon |
| 4 | (+5) Drugie wyjście z Kazordoon. |
| 5 | (+4) Schronienie i droga ucieczki dla Imperatora. Można tędy wyjść na poziom 0. |
| 6 | (-1) Droga do pól uprawnych. |
| 7 | (-3) Droga do kompleksu świątyń. |
| 8 | (-3) Zejście do Technomancera, NPC Talphion |
| 9 | (-3) Wejście do Browaru. Tu robione jest piwo z grzybów |
| 10 | (-3) Droga do Statku i kopalni krasnoludów. |
| 11 | (-3) Farma grzybów. |
| 12 | (-4) Świątynia ognia, NPC Pydar |
| 13 | (-4) Zejście do świątyni zemii, NPC Kawill |
| 14 | (-4) Sale zabaw (Szachy, Kółko i krzyżyk, Młynek) |
| 15 | (-4) Drużyna Dzikich Toporów (żadnych NPC) |
| 16 | (-1) Odlewnia metali. |
| 17 | (-1) Arena walk |
| 18 | (-2) Karczma, NPC Jimbin, NPC Maryza |
| 19 | (-2) Sklep ze zbrojami, NPC Kroox |
| 20 | (-2) Sklep z bronią, NPC Uzgod |
| 21 | (-2) Sklep z ekwipunkiem, NPC Bezil, NPC Nezil |
| 22 | (+5) Młyn i droga do jeziora na szczycie góry. |
| 23 | (+4) Kwatery prywatne imperatora |
| 24 | (+4) Skarbiec Imperatora, zawiera wiele słynnych skarbów. |
| 25 | (+4) Baraki. NPC Tulf i wejście do baraków właściwych (kilka niebezpiecznych krasnoludów piętro wyżej) |
| 26 | (-2) Farma Rotwormów, NPC Humgolf |
