Svargrond to miasto jest położone na wyspie Hrodmir, największej z Lodowych Wysp. Bez wątpienia to najzimniejsze z tibijskich miast. Zasiedlają je ludzie o dwojakim pochodzeniu: barbarzyńcy, czyli rdzenni mieszkańcy żyjący tam od długiego czasu, oraz potomkowie osadników przybyłych z Carlin. Ich przodkowie przywędrowali aż tu, by poszukiwać drogocennych kruszców w pobliskich kopalniach. Wkrótce założyli małą osadę. Dzisiaj Svargrond jest zamieszkiwany na równi przez rdzenną ludność jak i przybyszów z Carlin i przekształcił się w dynamicznie rozwijające się miasto. Charakterystyczny dla niego jest unikalny, rustykalny styl i duże zespoły budynków. Co bogatsi mieszkańcy żyją w przestronnych i bogato zdobionych domach. Wielu jednak zarabia na życie jako prości rybacy lub przewoźnicy, dlatego mieszkają w swojskich chatkach na południu miasta.

Legenda
| Oznaczenie | Opis |
| D | Depo |
| S | Statek, NPC Captain Breezelda |
| T | Świątynia, NPC Kjesse |
| 1 | Ekwipunek, NPC Bertha |
| 2 | Droga do Gildi Magów oraz latający dywan, NPC Iyad |
| 3 | Arena, NPC Halvar, NPC Thorwulf (Czary Rycerza), NPC Hawkyr (Czary Paladyna), NPC Robert (Zbrojownia) |
| 4 | Sklep z meblami |
| 5 | Bank oraz Jubiler, NPC Jessica |
| 6 | Poczta oraz Sklep Magiczny, NPC Nelly |
| 7 | Filia Explorer Society, NPC Lurik |
| 8 | Przewoźnik, NPC Buddel |
| 9 | Droga do Psiego zaprzęgu, NPC Iskan |
| 10 | Tawerna, NPC Dankwart oraz Sven |