Tiquanda to olbrzymia część kontynentu, pokryta w całości dżunglą. Od pustyni oddzielają ją góry Kha’zeel, z których wypływa rzeka Mahaji, która płynie przez dżunglę aż do zachodniego wybrzeża, gdzie jest położone miasto Port Hope. Podczas zwiedzania dżungli, w centrum można tam spotkać bardzo rozwiniętą faunę i florę, która jest zwane Baksha. Zarośnięta jest ona wielkimi drzewami, które pokryte są lianami, wieloma kolorowymi roślinami, grzybami, krzewami oraz drzewami owocowymi. Istnieją pogłoski o mieście zamieszkanym przez małpy, zwanym Banutą, które znajduje się na północy dżungli oraz o rasie zwanej dworkami, którzy zamieszkują południowy obszar zwany Trapwood. Istnieją również opowieści o jaszczurach, mieszkających w mieście Chor na dalekim wschodzie dżungli, niedaleko pustyni Ankrahmun. Nawet odważni krasnoludowie utworzyli niewielki obóz w środkowo-wschodniej części Tiquandy.

Legenda
| Oznaczenie | Opis |
| 1 | Miasto Port Hope |
| 2 | Trapwood - W tym lesie Dworci rozstawiły swoje sidła. |
| 3 | Chor - osada założona przez Lizardy. |
| 4 | Banuta - starożytne miasto opanowane przez Małpy. |
| 5 | Bagna krokodyli |
| 6 | Zakazana Kraina. |
| 7 | Głęboki Las. |
| 8 | Górskie kryjówki Hydr |
| 9 | Zejście do kopalni Dwarfów |
| 10 | Obóz Dwarfów |
| 11 | Drzewny Most, droga do Ankrahmun |
| 12 | Kryjówka zabójcy, NPC Vescu |
| 13 | Dom Driady, NPC Rosemarie |
| 14 | Święte miejsce Dworców |
| 15 | Przejście przez góry na dalsze terytorium lizardów |
| 16 | Wzgórze Wyvern |
| 17 | Droga do Zakazanej Krainy, NPC The Blind Prophet |
| 18 | Piramida małpiego mędrca, NPC Hairycles |
| 19 | Wzgórze Carniphili |
| 20 | Zejście do jaskiń Żywiołaków Wody |
| x | Promy, którymi możemy przypłynąć z Port Hope jeśli zdobyliśmy wysoką rangę w Towarzystwie Łap i Skór |