Yalahar jest tak dużym miastem, że wykracza poza wyspę na której jest położony. W starożytnych czasach, ród Yalahari wzniósł wspaniałe i lśniące miasto na północy, gdzie mieszkał wraz z pracownikami, którzy pochodzili z innych obszarów. Nagle, bardzo inteligentny Yalahari zniknął pozostawiając miasto jego pracownikom i sługom. Oni jednak nie posiadali wiedzy rodu Yalahari, która była potrzebna do utrzymania miasta. W tym czasie, Yalahar straciło znaczną część swojej chwały i tylko miasto przypomina niektóre z jego byłych uroków i luksusów.
 Pozostałe osiem części miasta upadło przez brak wiedzy, nieudane eksperymenty, plagi, pożary wielkości miasta, jak zatopiona część, która po prostu się załamała i zatonęła w oceanie, gdzie ziemia nie mogła już jej utrzymać. Dziś nie jest już wskazane, aby odwiedzać zewnętrzne części miasta, ponieważ wypełnione są one przerażającymi, zmutowanymi a nawet nieumarłymi potworami, które atakują każdego niechcianego intruza.

Legenda
| Oznaczenie | Opis | 
| D | Depo | 
| T | Świątynia (NPC Lorietta) | 
| S1 | Statek do Liberty Bay (NPC Captain Cookie) | 
| S2 | Statek (podróż dostępna po zaniesieniu przedmiotów do NPC, NPC Karith) | 
| K | Czary rycerza (NPC Zarak) | 
| M | Czary maga (NPC Tamoril) | 
| E | Czary druida (NPC Tamara) | 
| P | Czary palladyna (NPC Ethan) | 
| 1 | Tawerna (NPC Lisander, NPC Menacing Mummy, NPC Pugwah) | 
| 2 | Na dole bank (NPC Znozel), u góry poczta (NPC Redward) | 
| 3 | Wieża obserwacyjna. Kolejno: jubiler (NPC Oiriz), ekwipunek (NPC Gree Dee), sklep magiczny (NPC Chuckles), sklep z amunicja dla palladynów (NPC Vincet) | 
| 4 | Filia Tibian Explorer Society (NPC Timothy) | 
| 5 | Zbrojownia (NPC A Grumpy Cyclops, NPC Morpel) | 
| 6 | Sklep meblowy (NPC Dorbin) | 
| 7 | Sklep z owocami (NPC Serafin) | 
| 8 | Tereny rozrywkowe | 
| 9 | Sklep z mięsem (NPC Soilance) | 
| 10 | Pałacowe biuro (NPC Palimuth) | 
| 11 | Pałac (NPC Yalahari) | 
| 12 | Statek do "Mistrock" i "Fenrock" (NPC Maris) | 
| 13 | Druid (NPC Tamerin) | 
| 14 | Pogromca Wampirów (NPC Julius) | 
| 15 | Lider Wampirów/Barman (NPC Armenius) | 
| a | Strażnik, NPC Tony | 
| b | Strażnik, NPC Hal | 
| c | Strażnik, NPC Bruce | 
| d | Strażnik, NPC Reed | 
| e | Strażnik, NPC Barry | 
| f | Strażnik, NPC Oliver | 
| g | Strażnik, NPC Peter | 
| G1 | Brama do dzielnicy cudzoziemców | 
| G2 | Brama do dzielnicy rozrywkowej | 
| G3 | Brama do dzielnicy alchemicznej | 
| G4 | Brama do dzielnicy cmentarnej | 
| G5 | Brama do dzielnicy czarodziejów | 
| G6 | Brama do dzielnicy zatopionej | 
| G7 | Brama do dzielnicy przemysłowej | 
| G8 | Brama do dzielnicy handlowej |