Historia tego kontynentu jest w dużej mierze owiana tajemnicą. Przypuszcza się, że miejsce to jest ojczyzną lizardów. Po zbudowaniu bazy na północy na kontynent przybyły orki pod wodzą minotaura Curosa i od tej pory toczy się walka między orkami a jaszczurami. Później przybyły smoki, które najpierw zawarły sojusz z jaszczurami, by następnie podporządkować je sobie. O cavemenach mówi się, że byli tu jeszcze przed lizardami, jednak przegrali wojnę o dominację i skryli się w górach na wschodzie. Obecny zamek z wampirami miał być kiedyś luksusową posiadłością bogaczy z Yalahar, którzy w wyniku zepsucia stali się wampirami. Dwarfy dotarły tutaj z Kazordoon, poprzez odkrywanie nowych dróg podziemnych.
Zao jest miejscem zamieszkania dla różnej maści gatunków potworów. Wiele z tych zwierząt walczy między sobą na kontynencie. Każda z grup żyje w swojej własnej części Zao: wampiry mieszkają w zamku Vengoth, Farmine to podziemny dom dla dwarfów, caveman żyją we wschodniej części gór, orki oraz ich minotaury żyją na stepach Zao Orc Land, smoki w górach Dragonblaze Peaks, lizardy w północnej części Muggy Plains, na wyspie Chazorai oraz na dalekim południu w Zzaion, drakeny zaś w Zzaion oraz w Zao Palace.

Legenda
| Oznaczenie | Opis |
| Vengoth | Wyspa ogarnięta plagą nawiedzonych drzew |
| Farmine | Masyw górski w którym wykute jest osiedle krasnoludów |
| Steppe | Wyschnięta kraina zamieszkana przez Orki i Gnarlhoundy |
| Muggy plainzz | Bagniste pola zamieszkałe przez Lizardy i Killer Caimany |
| Dragonblaze peaks | Skalne iglice zamieszkałe przez wiele rodzajów smoków |
| Izzle of Zztrifle | Wyspa na której znajduje się Arena lizardów |
| Zzaion | Okupowane przez Orków miasto Lizardów, można tam wejść tylko podczas najazdu |
| Northern Zao | Północna cześć kontynentu Zao znajdująca się za Wielkimi Wrotami. Przez ostatnie lata znajduje się pod wpływem mocy zepsucia. |
| Razachai | Stolica Imperium Smoków. Ten potężny bastion lizardów do teraz opiera się wpływom zepsucia reszty północnego Zao. |
| 1 | droga w góry, do Farmine |
| 2 | zamek wampirów na Vengoth |
| 3 | forteca Orków |
| 4 | zniszczone miasto - siedziba mistrzów Mooh'Tah (NPC Curos) |
| 5 | wyschnięta delta rzeki (NPC Zalamon) |
| 6 | Temple of Equlibrium |
| 7 | osada Xiachai |
| 8 | osada Chaochai |
| 9 | opuszczona świątynia |
| 10 | Wielkie Wrota |
| 11 | obozy oblężnicze orków |
| 12 | warownia lizardów, broniąca przejścia w górach |
| 13 | budynek Misterstwa w centrum stolicy Imperium Smoków Razachai |
| 14 | Brama do miasta Razachai |
| 15 | Port w Razachai |
| 16 | Zamek Smoczego Imperatora |
| 17 | Dawne ogrody Imperatora, teraz obszar ten jest wypaczony pod wpływem zepsucia |
| 18 | Górska kryjówka rebeliantów |
| 19 | Wyjście z tunelu zaopatrzeniowego który łączy południowe i północne części Imperium Smoków |
| 20 | Górskie osady lizardów, teraz całkowicie pochłonięte przez zepsucie |
| x | teleport pozwalający podróżować między południową a północną częścią gór Dragonblaze Peaks |