Historia tego kontynentu jest w dużej mierze owiana tajemnicą. Przypuszcza się, że miejsce to jest ojczyzną lizardów. Po zbudowaniu bazy na północy na kontynent przybyły orki pod wodzą minotaura Curosa i od tej pory toczy się walka między orkami a jaszczurami. Później przybyły smoki, które najpierw zawarły sojusz z jaszczurami, by następnie podporządkować je sobie. O cavemenach mówi się, że byli tu jeszcze przed lizardami, jednak przegrali wojnę o dominację i skryli się w górach na wschodzie. Obecny zamek z wampirami miał być kiedyś luksusową posiadłością bogaczy z Yalahar, którzy w wyniku zepsucia stali się wampirami. Dwarfy dotarły tutaj z Kazordoon, poprzez odkrywanie nowych dróg podziemnych.
Zao jest miejscem zamieszkania dla różnej maści gatunków potworów. Wiele z tych zwierząt walczy między sobą na kontynencie. Każda z grup żyje w swojej własnej części Zao: wampiry mieszkają w zamku Vengoth, Farmine to podziemny dom dla dwarfów, caveman żyją we wschodniej części gór, orki oraz ich minotaury żyją na stepach Zao Orc Land, smoki w górach Dragonblaze Peaks, lizardy w północnej części Muggy Plains, na wyspie Chazorai oraz na dalekim południu w Zzaion, drakeny zaś w Zzaion oraz w Zao Palace.
Legenda
Oznaczenie | Opis |
Vengoth | Wyspa ogarnięta plagą nawiedzonych drzew |
Farmine | Masyw górski w którym wykute jest osiedle krasnoludów |
Steppe | Wyschnięta kraina zamieszkana przez Orki i Gnarlhoundy |
Muggy plainzz | Bagniste pola zamieszkałe przez Lizardy i Killer Caimany |
Dragonblaze peaks | Skalne iglice zamieszkałe przez wiele rodzajów smoków |
Izzle of Zztrifle | Wyspa na której znajduje się Arena lizardów |
Zzaion | Okupowane przez Orków miasto Lizardów, można tam wejść tylko podczas najazdu |
Northern Zao | Północna cześć kontynentu Zao znajdująca się za Wielkimi Wrotami. Przez ostatnie lata znajduje się pod wpływem mocy zepsucia. |
Razachai | Stolica Imperium Smoków. Ten potężny bastion lizardów do teraz opiera się wpływom zepsucia reszty północnego Zao. |
1 | droga w góry, do Farmine |
2 | zamek wampirów na Vengoth |
3 | forteca Orków |
4 | zniszczone miasto - siedziba mistrzów Mooh'Tah (NPC Curos) |
5 | wyschnięta delta rzeki (NPC Zalamon) |
6 | Temple of Equlibrium |
7 | osada Xiachai |
8 | osada Chaochai |
9 | opuszczona świątynia |
10 | Wielkie Wrota |
11 | obozy oblężnicze orków |
12 | warownia lizardów, broniąca przejścia w górach |
13 | budynek Misterstwa w centrum stolicy Imperium Smoków Razachai |
14 | Brama do miasta Razachai |
15 | Port w Razachai |
16 | Zamek Smoczego Imperatora |
17 | Dawne ogrody Imperatora, teraz obszar ten jest wypaczony pod wpływem zepsucia |
18 | Górska kryjówka rebeliantów |
19 | Wyjście z tunelu zaopatrzeniowego który łączy południowe i północne części Imperium Smoków |
20 | Górskie osady lizardów, teraz całkowicie pochłonięte przez zepsucie |
x | teleport pozwalający podróżować między południową a północną częścią gór Dragonblaze Peaks |