A) Druidzi
Właściwości poszczególnych profesji:
Druidzi są użytkownikami czystej Magii, wyspecjalizowanymi w sile ziemi oraz lodu. Tak jak w przypadku Czarodziejów, ich zdolność walki oraz używanie broni jest ograniczone, lecz potrafią powalić swoich wrogów za pomocą czarów. Sami w sobie Druidzi posiadają kilka przydatnych czarów ofensywnych (np. od 55 poziomu Wrath of Nature czy od 60 poziomu Eternal Winter, zadające bardzo duże obrażenia), więc doświadczony Druid z wysokim poziomem magicznym może okazać się jedną z lepszych (przyp. autora, dla każdego lepsza jest inna profesja) profesji w grze. Jednak wykorzystują oni Magię do innych celów niż tylko do walki, a mianowicie tworzą Runy Pełnego Leczenia (Ultimate Healing Runes) oraz jako jedyna profesja posiadają dwa bardzo przydatne czary - Uleczenie Przyjaciela (Heal Friend) oraz Mass Healing (Masowe Leczenie), co czyni ich najlepszymi uzdrowicielami w obrębie Tibii. Wysokopoziomowi Druidzi nigdy nie cierpią na brak pieniędzy, ponieważ gracze innych profesji chętnie kupują ich runy (np. Avalanche). Często też bywa że Druidzi i Rycerze tworzą coś w rodzaju symbiotycznego związku właśnie z tego powodu (przyp. autora knight - bloker, druid -ataker/healer). Inni gracze często traktują Druida jako ratownika życia i starają się zawsze mieć go jako przyjaciela (mogą liczyć czasem na darmowe uleczenie). Tak więc, jeśli preferujesz używanie Magii w porównaniu z brutalnym stylem walki wręcz, polecam Druida, a jako że była to moja pierwsza postać mam do niego olbrzymi sentyment.B )Rycerze
Rycerze są najtwardszymi wojownikami w całej Tibii, są silni, odporni i wiedzą jak najefektywniej walczyć wręcz. Podczas walki zawsze stoją twarzą w twarz nawet z najstraszniejszymi przeciwnikami i walczą z nimi z całych sił.C) Paladyni
Podczas podróży rycerze często pokonują innych przeciwników by chronić swoich towarzyszy broni. Ze względu na swoje zdolności, doświadczony rycerz jest prawie niemożliwy do pokonania i podczas nawet najtrudniejszej walki pada jako ostatni. Mają niestety jedną, lecz porażającą wadę, a mianowicie bardzo ograniczone zdolności Magiczne, ale na szczęście wiedzą jak rzucać podstawowe zaklęcia, więc mogą podnieść swój poziom magiczny. Z tego powodu rycerze podczas walki zużywają duże ilości mikstur leczących, które kupują w sklepie, lub sami są leczeni przez polowego Druida lub Czarodzieja. Jednak nigdy to nie był problem dla Rycerza, ponieważ posiadają olbrzymie ilości złota, oraz są wystarczająco silni, by podnieść dużo cennych przedmiotów które można później sprzedać w mieście, więc nigdy nie opuszczają miejsca polowania z pustymi rękami. Podsumowując, Rycerz jest profesją która łatwo awansuje w poziomach i jeśli szukasz paru ciekawych przygód, to jest tym, czego szukasz.
Paladyni również obdarzeni są talentem do walki wręcz, jednak trenują te zdolności troszkę trudniej niż Rycerze. Dodatkowo wiedzą, jak w miarę dobrze posługiwać się tarczą, więc doświadczony Paladyn może blokować przeciwnika, by nie zabił jego towarzyszy broni, mimo, że nie jest tak odporny jak Rycerz. Prawdziwa siła Paladyna kryje się w walce na dystans. Są najlepszymi łucznikami jacy mogliby istnieć, więc nawet przez rzucanie zwykłymi kamieniami czy włóczniami lub poprzez walkę kuszą zwiększają swoją celność. Każdy Paladyn trzyma pewną odległość od swojego wroga, ponieważ kiedy używa kuszy nie może się zasłonić tarczą, więc walka wygląda jak "traf i uciekaj". Jednak to nie wszytko, wielu Paladynów posiada wysoki jak na nich poziom Magiczny, więc mogą używać wielu przydatnych czarów, a wysoko poziomowe postacie korzystać z run Nagłej Śmierci (Sudden Death). Tak więc, Paladyn jest najbardziej uniwersalną postacią w grze i jest ich najprawdopodobniej najwięcej.D) Czarodzieje
Podobnie jak Druidzi, Czarodzieje koncentrują się na używaniu Magii, lecz ognia i energii. W podobieństwie do nich żyją w pokoju, lecz podwyższają swoją moc ze względu na ograniczenia w zdolnościach walki, więc razem z Druidami stanowią słabych wojowników. Jednak kryje się w nich olbrzymia moc, ze względu na ich czary ofensywne, są jedną z najbardziej zabójczych profesji w grze. Nie lubiąc Druidów, którzy koncentrują się na leczeniu i pomaganiu ludziom za pomocą czarów, zajmują się praktycznie tylko Ciemną Stroną Mocy (yy..."Star Wars" ?) i z jej pomocą potrafią dojść do wielkiej potęgi. Tylko Czarodzieje (po osiągnięciu 45 poziomu doświadczenia - przyp. autora) są w stanie stworzyć runy Nagłej Śmierci (Sudden Death) oraz wyczarować (po osiągnięciu 55 poziomu doświadczenia - przyp. autora) Wściekłość Chmur (Rage of the Skies) lub (po osiągnięciu 60 poziomu doświadczenia - przyp. autora) Jądro Piekieł (Hell's Core). Każdy doświadczony Czarodziej może pokonać nawet najsilniejszego przeciwnika za pomocą Magii i ze względu na to często przyjmuje się go do drużyny podczas polowania.
Podsumowując, Czarodziej jest najtrudniejszą do grania profesją więc powinieneś/powinnaś zastanowić się przed jego wyborem podczas przechodzenia na Mainland.
Właściwości poszczególnych profesji:
Druid | Rycerz | Paladyn | Czarodziej | |
Ilość Punktów Życia/poziom | 5 | 15 | 10 | 5 |
Ilość Punktów Many/poziom | 30 | 5 | 15 | 30 |
Udźwig/poziom | 10 | 25 | 20 | 10 |
Ulubiona zdolność | Magia | Walka wręcz | Walka na dystans | Magia |
Ulubione zaklęcie | Adura Vita | Exura | Exevo con | Adori Vita Vis |
Odnowa życia | Powoli | Szybko | Średnio | Powoli |
Odnowa many | Szybko | Powoli | Średnio | Szybko |
Promocja | Elder | Elite | Royal | Master |