a) zostania obywatelem Svargrond.
b) walki na arenach.
c) kontynuowania "The Ice Island Quest".
d) podróżowania z NPC Buddel na wyspę Okolnir i do Barbarian Camp.
Do wykonania questu będzie nam potrzebne kilka Honeycombs. Ilość Honeycombs zależy od tego jakie mamy szczęście. Większość ludzi jednak, nie potrzebuje więcej niż 3 Honeycomb.
Zadania zlecać będzie nam NPC Sven, którego spotkamy w tawernie na zachodzie Svargrond.
Zadanie Pierwsze
Rozmawiamy z NPC Sven:
Dialog
Gracz: hi
Sven: Be greeted, (Gracz)!
Gracz: test
Sven: All of our juveniles have to take the barbarian test to become a true member of our community. Foreigners who manage to master the test are granted the title of an honorary barbarian and the respect of our people ...
Sven: Are you willing to take the barbarian test?
Gracz: yes
Sven: That's the spirit! The barbarian test consists of a few tasks you will have to fulfil. All are rather simple - for a barbarian that is ...
Sven: Your first task is to drink some barbarian mead. But be warned, it's a strong brew that could even knock out a bear. You need to make at least ten sips of mead in a row without passing out to pass the test ...
Sven: Do you think you can do this?
Gracz: yes
Sven: Good, but to make barbarian mead we need some honey which is rare here. I'd hate to waste mead just to learn you're not worth it ...
Sven: Therefore, you have to get your own honey. You'll probably need more than one try so better get some extra honeycombs. Then talk to me again about barbarian mead.
Gracz: mead
Sven: Do you have some honey with you?
Gracz: yes
Sven: Good, for this honeycomb I allow you 20 sips from the mead bucket over there. Talk to me again about barbarian mead if you have passed the test.
Otrzymaliśmy pierwsze zadanie. Musimy wypić z wiadra miotu (klikając 'USE' na wiadro) 10 łyków pod rząd bez przewracania się na ziemię. Miód to mocny napitek, więc dla niektórych nie będzie to łatwe zadanie.
Jeśli zostaniemy powaleni na ziemię, licznik łyków wyzeruje się. Za każde 20 łyków musimy zapłacić Svenowi 1 Honeycombem. Mówimy wtedy mead > yes.
Jeśli zdaliśmy test, wystarczy powiedzieć do Svena 'mead', a on da nam kolejną misję.
Jeśli nie mamy mocnej głowy i zabraknie nam Honeycombów, zawsze możemy przerwać Quest i pójść po nowe.
Zadanie jest dość proste, ale wielu ludzi nie wie jak je zrobić.
Dokładny opis tego co nas może spotkać:
1. Napisy które widzimy podczas picia:
(Udało nam się wziąć łyk pitnego miodu i jak na razie stoimy w pionie.)
(Miód okazał się zbyt silny i powalił nas na ziemię, liczenie łyków zaczyna się od początku.)
(Nie możemy wziąć już łyka z wiadra, ponieważ jest w nim zbyt mało miodu. Trzeba powiedzieć (hi) > mead > yes do NPC Svan, żeby dać mu kolejną porcję miodu, która rozrzedzi trunek.)
(Zdaliśmy test! Udało nam się wypić 10 łyków miodu pod rząd i nie upadliśmy. Trzeba powiedzieć (hi) > mead do NPC Svan, aby zdać misję i otrzymać kolejną.)
2. Odpowiedzi Svena na słowo 'mead':
Dialog
Gracz: mead
Sven: First drink the sips you have still left.
(Zostało nam jeszcze kilka łyków do wypicia, ale wciąż nie zdaliśmy tej części testu.)
Dialog
Gracz: mead
Sven: Do you have some honey with you?
Gracz: yes
Sven: Good, for this honeycomb I allow you 20 sips from the mead bucket over there. Talk to me again about barbarian mead if you have passed the test.
(Nie zdaliśmy tej części testu i nie zostało nam już nic do wypicia. Sven bierze od nas kolejny Honeycomb i możemy znowu wziąć 20 łyków.)
Dialog
Gracz: mead
Sven: An impressive start. Here, take your own mead horn to fill it at the mead bucket as often as you like ...
Sven: But there is much left to be done. Your next test will be to hug a bear ...
Sven: You will find one in a cave north of the town. If you are lucky, it's still sleeping. If not ... well that might hurt ...
Sven: Unless you feel that you hugged the bear, the test is not passed. Once you are done, talk to me about the bear hugging.
(Przeszliśmy pierwszą część testu. )
Zadanie Drugie
Kiedy już zdamy pierwszą część testu, dostaniemy róg do miodu i drugie zadanie. Musimy przytulić misia. Napełniamy róg miodem z wiadra, z którego wcześniej piliśmy (USE róg na wiadrze). Kiedy mamy róg pełen miodu, udajemy się do śpiącego misia w górach.
Przytulić misia można tylko gdy wcześniej napoi się go miodem (USE róg z miodem na głowie misia). Gdy tylko zapadnie w głęboki sen, przytulamy go (USE głowę misia).
Powinno to wyglądać tak:
Jeśli miś nie śpi i nie uda się nam do przytulić, będzie to wyglądać tak:
Zawsze możemy pójść do tawerny i jeszcze raz napełnić róg miodem.
Jeśli nam się udało, wracamy do NPC Svan i meldujemy wykonanie zadania.
Dialog
Gracz: hi
Sven: Be greeted, (Gracz)!
Gracz: bear
Sven: Amazing. That was as clever and brave as a barbarian is supposed to be. But a barbarian also has to be strong and fearless. To prove this, you will have to knock over a mammoth ...
Sven: Did your face just turn into the colour of fresh snow? However, you will find a lonely mammoth north west of the town in the wilderness. Knock it over to prove to be a true barbarian ...
Sven: Return to me and talk about the mammoth pushing when you are done.
Zadanie Trzecie
Otrzymaliśmy ostatnie, trzecie zadanie. Musimy przewrócić Mamuta. Do tego zadania potrzeba wiele siły i odwagi, dlatego prawdopodobnie nie uda nam się wykonać go na trzeźwo.
Kupujemy w Tawernie (zaraz obok NPC Svana, jest drugi NPC za barem) 4 kubki miodu (hi > mead > yes) i udajemy się do mamuta. Mamuta spotkamy w górach, na zachód od śpiącego misia (mapka wyżej).
Kiedy dojdziemy do mamuta, stajemy przy nim (tak, żeby mieć jego głowę w zasięgu ręki), pijemy duszkiem wszystkie cztery kubki miodu i uderzamy mamuta w głowę (naciskamy USE na jego głowę). Mamut powinien się przewrócić na ziemię, w ten sposób:
Jeśli pomimo prób, nie udaje nam się przewrócić mamuta (obrazek poniżej) oznacza to, że musimy napić się więcej miodu (jednak 4 kubki miodu wypite duszkiem powinny wystarczyć).
Jeśli udało nam się przewrócić mamuta, wracamy do NPC Sven i meldujemy mu o zdaniu testu (droga do tawerny może być utrudniona ponieważ stan upojenia po kilku kubkach miodu będzie nas trzymał dłuższą chwilę).
Dialog
Gracz: hi
Sven: Be greeted, (Gracz)!
Gracz: mammoth
Sven: As you have passed all three tests, I welcome you in our town as an honorary barbarian. You can now become a citizen. Don't forget to talk to the people here. Some of them might need some help ...
Sven: We usually solve our problems on our own but some of the people might have a mission for you. Old Iskan, on the ice in the northern part of the town had some trouble with his dogs lately.
Otrzymaliśmy tytuł Honorowego Barbarzyńcy, co uprawnia nas do zostania obywatelem Svargrond, walki na arenach, podróży do Barbarian Camp i na wyspe Okolnir oraz kontynuowania The Ice Islands Quest.
Przeszliśmy wszystkie trzy próby i zdobyliśmy tytuł Honorowego Barbarzyńcy. Oznacza to, że od teraz możemy podróżować z NPC Buddlem.
Jest to jednak bardzo kłopotliwe, ponieważ Buddel jest pod stałym wpływem silnego barbarzyńskiego miodu i nie za bardzo orientuje się, co się wokół niego dzieje.
Poniżej opis tego, jakie trudności mogą nas spotkać.
Zadanie Czwarte
II. Jak podróżować z NPC Buddel.
NPC Buddel jest tak pijany, że nie wie gdzie nas wiezie. Obsługuje on kilka wysp i za każdym razem mamy 50% szans na to, że wyrzuci nas na losową z nich.
Dodatkową trudnością jest fakt, że rozmowa z NPC Buddel jest trochę bardziej skomplikowana niż normalnie. Prawidłowo powinna ona wyglądać tak:
Dialog
hi
go
<nazwa miejsca>
yes
Nadmiar słów może spowodować, że zostaniemy wyciszeni na karną ilość sekund.
Lista miejsc do których możemy podróżować:
Svargrond
Camp - Skąd mamy niedaleko do obozów barbarzyńców.
Okolnir - Wyspa Frost Dragów.
Tyrsung* - Wyspa Frost Giantów. Jest tu też obóz kłusowników z Venore.
Helheim* - Wyspa nieumarłych. Głęboko pod ziemią, znajduje się miasto ślepych beholderów (Miejsca oznaczone gwiazdką są dla nas niedostępne po wykonaniu "Barbarian Test". Można je odblokować w dalszych misjach "The Ice Islands Quest").
Kolejnym problemem są pieniądze.
Każda podróż z NPC Buddlem kosztuje nas 50 gold coins.
Często zdarza się tak, że Buddel wyrzuci na na złą wyspę kilka razy pod rząd. Możemy wtedy potrzebować 300gp-500gp. Warto więc wziąć ze sobą trochę więcej pieniędzy, żeby móc spokojnie wrócić do Svargrond.
Dodatkowo NPC Buddel kradnie Dwarven Ringi. Trzeba pamiętać, aby zostawić wszystkie w depo w Svargrond, zanim wybierzemy się na którąś z wysp. Przy każdym przejeździe Buddel zabiera nam jednego Dwarven Ringa.
Ostatnią trudnością jest to, że jeśli Buddel wywozi nas na losową wyspę, skąd mamy wiedzieć gdzie trafiliśmy. Jeśli chcemy podróżować z tym NPC, trzeba nauczyć się rozpoznawać wszystkie miejsca.
Łatwo zauważyć, ze w każdym z miejsc pomost jest zwrócony w inną stronę. Tylko Tyrsung i Okolnir mają pomost zwrócony na północ. Na Okolnirze jednak jest na północy otwarte morze, a na Tyrsungu wyspa z foczkami.