Quest na
Helmet of the Ancients (niepełny) z całą pewnością należy do grona tych, których rozwiązanie przynosi dużo radości. Żeby go zdobyć, nie wystarczy mieć wysoko poziomową postać, ale również duże umiejętności w walce. Quest dzieli się na 8 misji, z których 7 wykonujemy pod Ankrahmun Desert, a jedną (ostatnią) pod samym miastem Ankrahmun. Żeby przystąpić do wykonywania tego ciężkiego zadania, należy mieć co najmniej 75 poziom doświadczenia.
Misja pierwsza - Ancient Ruins Tomb
Pierwszym faraonem jest Vashresamun. Może wydawać się, że jest on najsłabszym spośród 8 potężnych faraonów, ale nie należy go lekceważyć.
HP: 4000
EXP: 2950
Specjalne: paraliżuje, zatruwa, wysysa życie, przywołuje 0-2 Banshee, leczy się
Żeby dojść do grobowca Vashresamuna, należy znaleźć Ancient Ruins Tomb.
Gdy już go znajdziemy, rozkopujemy dziurę za pomocą łopaty w tym miejscu:
Później udajemy się drogą jak na mapkach:
Następnie schodzimy cały czas w dół, aż dojdziemy do teleportu:
Stajemy na fioletowym płomieniu, a na ołtarz obok kładziemy scarab coina, który znika, a my zostajemy przeniesieni za teleport, w głębszą część grobowca.
Droga na pierwszym poziomie za teleportem wygląda tak:
Jedynymi potworami, z jakimi przyjdzie nam się tu zmierzyć, będą Stalkery, 2-3 Ghosty oraz Bonebeast.
Schodzimy piętro niżej i udajemy się na zachód, jak na mapce:
Tu sprawa przejścia wygląda już inaczej. Na początku napotkamy opór głównie ze strony Vampire], [[Monster: Demon Skeletonów oraz Mummy. Zaś na "ostatniej prostej" będzię już lekki przedsmak faraona. Spotkamy 2-3 Banshee z obstawą Licha i Ghostów.
Na końcu korytarza wchodzimy w teleport, i rozwiązujemy muzyczną zagadkę. W skrócie polega ona na tym, że mamy zagrać na 5 instrumentach w odpowiedniej kolejności. Trudność polega na tym, że instrumentów jest więcej. Należy to zrobić w następującej kolejności:
Gdy wejdziemy w kolejny teleport spotkamy Vashresamuna, 2-4 Banshee, 4 Magicthrowers i 2 Shredderthrowers. Do zabicia go najlepiej poprosić wysoko poziomowych kolegów, Bloker powinien mieć co najmniej 100 level. Taktyka jest prosta: Knight wchodzi pierwszy i staje z faraonem na środku pokoju. Następnie powinien wejść Druid, który czarem Heal Friend leczy blokera, oraz Sorcerer zaopatrzony w czar Energy Wave.
Gdy zabijemy bestię, z ciała wyjmujemy Blue Note i wchodzimy w tp po lewej stronie. Zostajemy przeniesieni do małego pomieszczenia z trumną, w której znajduje się pierwsza część Hełmu Starożytnych - Left Horn.
Misja druga - Oasis Tomb
Drugim z kolei faraonem, z którym przyjdzie nam walczyć jest Rahemos.
HP: 3700
EXP: 3100
Specjalne: paraliżuje, zatruwa, upija, może przywołać Demona, zamienia w Pig
Wejście do Oasis Tomb znajduje się na zachodzie pustyni.
Jeśli już jesteśmy przy oazie, należy kopać dokładnie w tym miejscu:
Po wejściu idziemy dokładnie tak, jak nas prowadzą poniższe mapki:
W tym miejscu znów napotykamy na barierę dzielącą tomb na dwie części. Stajemy na płomyczku, i kładziemy scarab coin na ołtarz. Teraz znajdujemy się już na właściwej drodze do Rahemosa.
Schodzimy schodami na dół. Idziemy na północ, walcząc z Vampire i Ghostami.
Przy zejściu na kolejny poziom spotykamy Licha.
W miejscu zaznaczonym wykrzyknikiem musimy być szczególnie uważni. Przy wejściu do komnaty zaatakują nas Beholdery, Necromancery oraz 5 Green Djin. Nie obejdzie się bez użycia Dwarven Ringa. Idąc dalej w prawo, w stronę tp, spotykamy Warlocka, którego najlepiej zepchnąć pomiędzy trumnę a teleport, co uniemożliwi mu ucieczkę. Zabijamy go, i przechodzimy dalej.
Zostajemy przeniesieni do pokoju z zadaniem, które wykonujemy tylko jeden raz (zostaje już na zawsze). Żeby wejść za drzwi z czerwoną, migającą klamką, należy klikać na dźwignie po lewej stronie do tego czasu, aż zamiast kapelusza pojawi nam się marchewka.
Zrobione? Świetnie! Przechodzimy przez drzwi, gdzie czeka nas druga część zadania. Uwaga!!! Nie można ruszać dźwigni, które znajdują się w poszczególnych pokojach. Zabawa polega na tym, żeby przejść na drugą część komnaty. Każda ze ścian, gdy tylko na nią wejdziemy - znika. Poniżej jest pokazane w jaki sposób należy tego dokonać:
Gdy już przebrnęliśmy przez drugą część zagadki, ukazuje nam się szeroka rampa, która prowadzi do pokoju z 9 Demonami. Ale nie trzeba się obawiać. To nie są takie prawdziwe Demony. Po zejściu na dól okazuje się, że owe Demony nie zadają żadnych obrażeń, bo są to najzwyklejsze Gobliny, które zostały zamienione w celu zmylenia graczy. Zabijamy je i na południu mamy teleport, który prowadzi bezpośrednio do faraona.
Jak przystało na faraona, ma on swoich pomocników. W przypadku Rahemosa jest nim Warlock . Dlatego gdy wejdziemy do pokoju trzeba walczyć i z faraonem, i z Warlockiem. A gdy faraon za wszelką cenę będzie chciał abyśmy polegli, przywoła do pomocy Demona . Na środku pokoju stoi Magicthrower. Najszybszym sposobem na zabicie Rahemosa jest posiadanie wysoko poziomowego Knighta (+150 lvl), Druida, który używa czaru Heal Friend oraz Paladyna. Z racji tego, że potwór ten nie ma prawie żadnej obrony na ataki fizyczne, Knight używa czaru Fierce Berserk a Paladyn strzela z Assassin Starówi używa Divine Missile. Zabity? To dobrze. Teraz wyjmujemy z ciała martwego faraona Ancient Rune , którą zamieniamy (po wejściu w tp) na Helmet Piece.
Misja trzecia - Penisula Tomb
Jako trzeci w kolejności, do pokonania jest Omruc
HP: 4300
EXP: 2950
Specjalne: Poison Arrows, Burst Arrows, paraliżuje, przywołuje 0-2 Stalker , leczy się, znika
Aby wejść do Penisula Tomb musimy udać się na południowy-zachód od miasta Ankrahmun,
Dziury należy szukać dokładnie tutaj:
Dalej poruszamy się wg mapy
Dotarliśmy do teleportu, na którym poraz kolejny kładziemy scarab coina. Za tp poruszamy się w sposób następujący:
Podczas całej tej drogi przyjdzie nam się zmierzyć z dużymi ilościami Vampire , Mummy, Ghostów i Demon Skeletonów. A w miejscu oznaczonym czerwonym wykrzyknikiem napotkamy dodatkowo na Ancient Scaraba oraz Necromancery .
Po wejściu w tp napotykamy się na kolejną przeszkodę. Polega ona na tym, że na naszej drodze stoją niewidzialne ściany, i żeby się przez nie przedostać do faraona, trzeba w odpowiedni sposób manewrować na boki i skosy. Gdy już to zrobimy, ukazuje się nam kolejny teleport, który przenosi bezpośrednio do pokoju z faraonem.
Zabicie go nie należy do rzeczy łatwych, gdyż strasznie często robi się niewidzialny. W pokoju dodatkowo rozstawione jest 6 Magicthrowerów i 6 Shredderthrowerów . Do pokonania faraona potrzebne nam będą runy Avalanche. Omruc to bardzo silna bestia, dlatego żeby go skutecznie zbloczyć trzeba mieć co najmniej 100 poziom doświadczenia. Bardzo przydatna będzie pomoc Druida z czarem Heal Friend.
Z martwego faraona zbieramy Crystal Arrow , która zmienia się w Helmet Adornment . Zabieramy część, i kończymy przygodę z Omruckiem.
Misja czwarta - Mountain Tomb
W czwartej misji przyjdzie nam się zmierzyć z Diptrahem
HP: 4200
EXP: 2900
Specjalne: Hot Water Explosion, zatruwa, upija, obniża skille, wysysa manę, przywołuje 0-4 Priestess, leczy się
Wejście do tombu:
Miejsce, w którym kopiemy:
Dalsza droga:
Schodzimy cały czas niżej aż dojdziemy to teleportu, przy którym kładziemy scarab coin na ołtarz - przechodzimy dalej. Po przejściu przez barierę należy przeciągnąć 11 dźwigni. Nie jest to zbyt ciężkie zadanie, gdyż kolejność jest dowolna, a najcięższym potworem, na którego możemy się napotkać jest Vampire. Dźwignie oznaczone są żółtymi kółeczkami:
Gdy wszystkie zostaną przesunięte w prawą stronę, teleport (niebieskie kółeczko) odblokuje się, i pozwoli przejść dalej:
Na końcu wchodzimy w tp, idziemy na południe a następnie na wschód. Tam napotykamy się na ściany, w których są 3 pary drzwi. Ważne jest, żeby przejść przez nie w odpowiedni sposób:
Jeśli przeszliśmy z powodzeniem, czeka na nas ostatnia część tej misji - spotkanie z DiptrahemWkoło pokoju rozstawione jest 9 Magicthrowerów. Bloker ucieka z faraonem na południe pokoju, a Sorcowie używając czaru Energy Wave zabijają go.
Nie pozostaje nam nic innego, niż zabranie z niego Ornamented Ankh i wymianie go na Damaged Helmet .
Misja piąta - Shadow Tomb
W tej części spotkamy się z Mahrdisem, ognistym faraonem.
HP: 3900
EXP: 3050
Specjalne: przywołuje Fire Elemental
Mahrdis znajduje się w Shadow Tombie, na wschód od Ankrahmun.
Gdy już weszliśmy do tombu, schodzimy aż na poziom 6, gdzie przechodzimy za teleport. Za tp schodzimy na poziom 7 i udajemy się kawałek na wschód, gdzie schodzimy niżej. Tu podążamy wg mapy:
W pomieszczeniu oznaczonym czerwonym wykrzyknikiem zaatakują nas 3 Dragony, 5 Necromancerów, Fire Elemental oraz Green Djinn. Zabijamy wszystko, lub przebiegamy obok i wchodzimy w teleport. Za tp idziemy jedyna możliwą drogą, aż dojdziemy do dziwnych, różowych płomieni. Każdy ten płomień odbiera nam 300 punktów życia, dlatego najlepiej poczekać aż zniknie i dopiero wtedy zacząć przejście.
Po ogniach jest kolejny teleport, prowadzący do pokoju z Mahrdisem, Dragon Lordem, Dragonami oraz 4 Flamethrowerami.
Mahrdis jest bardzo silnym faraonem. Żeby sobie poradzić z tą częścią questa trzeba poprosić naprawdę dobrego Knighta o pomoc. Najlepiej żeby miał on co najmniej 150 poziom doświadczenia. Gdy już wejdziemy do pokoju bloker powinien bloknać Mahrdisa w taki sposób, żeby stać między nim, a resztą graczy. Najlepszym i najszybszym sposobem na zabicie go jest używanie czaru Energy Wave. Zaś gdy w teamie nie ma Sorcerera, najlepiej używać run obszarowych Avalanche.
Z Mahrdisa wypada Burning Heart , za które otrzymujemy Helmet Ornament .
Misja szósta - Tarpit Tomb
Tu czeka na nas bardzo ciężkie zadanie. Walka z Morguthisem dla wielu zakończyła się klęską.
HP: 4800
EXP: 3000
Specjalne: Exori, Sudden Death Exori, leczy się, znika przywołuje 0-3 Hero
Szósta część wykonujemy w Tarpit Tombie.
Schodzimy na poziom -6 gdzie przechodzimy za tp
Schodząc niżej natkniemy się na 2 Behemothy i kilka Vampire . Idziemy w strone tp jak na mapie:
Teraz czeka nas zagadka w stylu 'labirynt'. Poniżej sposób na jej pokonanie.
1.
2.
3. Nachodzimy na płomień i wchodzimy na poziom wyżej.
4. Wchodzimy poziom wyżej.
5. Idziemy na północ i schodzimy poziom niżej.
6. Idziemy na wschód i wchodzimy w teleport.
7.
Bloker bloczy Deathslicera podczas gdy reszta teamu biegnie do zapadni.
8. Idziemy na zachód i ropujemy się.
9. Idziemy na południe i schodzimy poziom niżej.
10. Schodzimy poziom niżej.
11. Idziemy na wschód i ropujemy się.
12. Wchodzimy na płomień i schodzimy poziom niżej.
13. Idziemy na połnoc i ropujemy się.
14. Wchodzimy w teleport.
15.
Rzecz ma się tak samo jak w punkcie 7.
16. Idziemy na południe po drodze wchodząc na płomień, wchodzimy w teleport.
17.
Bloker toruje przejście poprzez przesuwanie Deathslicera na południe.
18. Schodzimy poziom niżej, NIE W TELEPORT!
19. Idziemy na wschód i ropujemy się.
20. Idziemy na północ przechodząc przez płomień i wchodzimy w teleport.
21.
Bloker biegnie w lewo blocząc Deathslicera podczas gdy reszta teamu wchodzi w zapadnie.
22. Schodzimy poziom niżej, NIE W TELEPORT!
23. Idziemy na południe i ropujemy się.
24. Idziemy na zachód, wchodzimy na płomień i idziemy na północ, schodzimy poziom niżej.
25. Idziemy na południowy-zachód i ropujemy się.
26. Idziemy na zachód i ropujemy się.
27. Idziemy na południe i schodzimy poziom niżej.
28. Wchodzimy w teleport.
29.
Bloker biegnie w prawą stronę i bloczy Deathslicera. Reszta teamu przechodzi bezpiecnzie za jego plecami.
30. Idziemy na zachód NIE W TELEPORT! i schodzimy piętro niżej.
31. Idziemy na północ przechodząc przed płomień i ropujemy się.
32. Idziemy na północ i wchodzimy w teleport.
33.
Strzelamy runą Magic Wall tak, ażeby odciąć drogę Deathslicerowi i schodzimy na południe, gdzie również napotykamy na Deathslicera, którego przepychamy w prawą uliczkę. Team przechodzi i schodzi w zapadnię po lewej stronie.
34. Schodzimy w dół, NIE W TELEPORT!
35. Idziemy uliczką na północny-wschód, przechodzimy przez płomień i idziemy na południe. Ropujemy się
36. Wchodzimy w teleport.
37.
Knight bloczy Deathslicera pdoczas gdy reszta ekipy biegnie na połnoc i wchodzi w zapadnię.
38. Idziemy na południowy-wschód, przechodzimy przez płomień, na końcu korytarza wchodzimy w teleport.
39.
Knight schodzi na południe popychając Deathslicera. Reszta teamu schodzi w zapadnię.
40. Schodzimy w dół, NIE W TELEPORT!
41. Idziemy jak w punkcie nr 19.
42. Idziemy jak w punkcie nr 20
43. Po wejściu w teleport widoczny nad nami zostajemy przeniesieni bezpośrednio do faraona.
Knight, który jest głównym blokerem powinien trapnąć faraona miezy wieżyczkami, co uniemożliwi przerzucenie się na resztę ekipy. Magowie używając czary Energy Wave zabijają Morguthisa.
Wyjmujemy z niego Sword Hilt i wychodzimy przez tp. Z trumny dostajemy Right Horn. Mission complet.
Misja siódma - Stone Tomb
W przedostatniej już misji spotkamy Thalas. O faraonie tym można śmiało powiedzieć, że jego żywiołem jest trucizna.
HP: 4100
EXP: 2950
Specjalne: Poison Wave, Poison Bomb, paraliżuje, przywołuje 0-8 Slime, leczy się
Aby przystąpić do wykonywania siódmej misji należy znaleźć Stone Tomb:
Miejsce, w którym kopiemy:
Schodzimy aż na poziom -6. To właśnie tam przechodzimy za teleport. Nie jest to trudne, gdyż zejścia znajdują się tuż obok siebie. Podążamy drogą wg mapy:
Na następnym poziomie przyjdzie nam się zmierzyć z dużymi ilościami nieumarłych potworów. Tylko w miejscach zaznaczonych na mapie symbolami AS oraz GS spotkamy większy opór.
W miejscach, w których znajdują się żółte kółeczka, umieszczone są dźwignie. Należy je przestawić w miarę w tym samym czasie. Dlatego potrzebne do tego jest kilka osób. Jeśli udało nam się je odpowiednio przeciągnąć czym prędzej biegniemy do miejsca zaznaczonego na mapie niebieskim kółkiem. Czas na wejście w teleport jest również ograniczony, dlatego wszyscy uczestnicy wyprawy powinni używać czaru Haste lub Strong Haste. Gdy już przeszliśmy za tp, naszym oczom ukazuje się Cobra otoczona ołtarzami z trucizną i kratką, na która należy stanąć.
Po wejściu na nią zostajemy dość mocno zatruci, a nasz poziom życia stopniowo maleje, poczynając od 50. Jest to jednak niezbędne do wejścia do pokoju z faraonem, dlatego NIE NALEŻY UŻYWAĆ CZARU ANTIDOTE! Gdy już wszyscy są zarażeni, schodzimy korytarzem w dół. Tam znajduje się druga Cobra, do której piszemy "Hi", a ta przenosi nas do Thalas. Wraz z nim są 4 Necromancery , i Slime, które sobie przywołuje. Najlepiej będzie, jeśli do zabicia go Sorcerer będzie używał czaru Energy Wave. Thalaspoza pomocą nieumarłych wspierany jest przez 12 Plaguethrowerów.
Zbieramy Cobrafang Dagger i wchodzimy w tp. Z trumny wyjmujemy Gem Holder i wychodzimy z grobowca.
Misja ósma - Ankrahmun Library Tomb
Jeśli zebraliśmy już 7 części Hełmu, udajemy się do Ankrahmun Library Tombu w celu jego złożenia. Nie jest to jednak łatwe zadanie. Żeby tego dokonać trzeba stoczyć walkę z Ashmunrahem. Nie zapomnij zabrać ze sobą wszystkich zebranych dotychczas części!
HP: 5000
EXP: 3100
Specjalne: przywołuje 0-3 Green Djinn i 0-2 Ancient Scarab, leczy się, znika, zmienia się w Ancient Scaraba
Ashmunrah broni grobowca w centrum miasta Ankrahmun, dlatego dojście do niego jest bardzo proste:
Na poziomie -3 przechodzimy za tp
Po wejściu w teleport zostajemy przeniesieni do ostatniego korytarza podczas wykonywania tego jakże ciekawego questu. Po drodze spotkamy jeszcze tylko kilkanaście wieżyczek, których nie można zabić ani osłabić ich siły. Pierwszy idzie oczywiście bloker, który przyjmuje ciosy od nich wszystkich, a za nim bezpiecznie podąża reszta drużyny. Na końcu pomieszczenia znajduje się tp, który ostatecznie przenosi do faraona.
W pokoju z Ashmunrahem znajdują się 4 Ghostyi /Behemoth. Warto podkreślić, że Ashmunrah wraz z Behemothem to bardzo ciężcy przeciwnicy. A gdy dojdą do tego Ancient Scaraby i [Green Djinny nawet Knight z 180 poziomem doświadczenia może mieć problemy z wyleczeniem się. Dlatego potrzebna będzię pomoc Druida z czarem Heal Friend. Reszta teamu skupia się na zabiciu samego faraona oraz Behemotha. Do tego celu najlepiej użyc czaru Energy Wave.
Z tego faraona nie wypada żadna część potrzebna do złożenia Hełmu. Dlatego gdy tylko uporaliśmy się z walką opuszczamy pokój. Żeby to zrobić trzeba przeciągnąć 5 dźwigni w prawą stronę (są one rozmieszczone wewnątrz pokoju).
Glory! Glory! Udało się! Teraz najprzyjemniejsza chwila podczas całego questu. Każdy z osobna wykłada wszystkie części na ołtarz, a te automatycznie zamieniają się w Helmet of the Ancients (niepełny).
Wychodzimy teleportem, quest zakończony.
By uzyskać Helmet of the Ancients należy umieścić Small Ruby w Helmet of the Ancients (niepełny). Po 30 minutach hełm wróci do swej pierwotnej, niepełnej postaci.
by Slythia
Helmet of the Ancients (niepełny) z całą pewnością należy do grona tych, których rozwiązanie przynosi dużo radości. Żeby go zdobyć, nie wystarczy mieć wysoko poziomową postać, ale również duże umiejętności w walce. Quest dzieli się na 8 misji, z których 7 wykonujemy pod Ankrahmun Desert, a jedną (ostatnią) pod samym miastem Ankrahmun. Żeby przystąpić do wykonywania tego ciężkiego zadania, należy mieć co najmniej 75 poziom doświadczenia.
Misje
Misja pierwsza - Ancient Ruins Tomb
Misja druga - Oasis Tomb
Misja trzecia - Penisula Tomb
Misja czwarta - Mountain Tomb
Misja piąta - Shadow Tomb
Misja szósta - Tarpit Tomb
Misja siódma - Stone Tomb
Misja ósma - Ankrahmun Library Tomb
Misja pierwsza - Ancient Ruins Tomb
Pierwszym faraonem jest Vashresamun. Może wydawać się, że jest on najsłabszym spośród 8 potężnych faraonów, ale nie należy go lekceważyć.
HP: 4000
EXP: 2950
Specjalne: paraliżuje, zatruwa, wysysa życie, przywołuje 0-2 Banshee, leczy się
Żeby dojść do grobowca Vashresamuna, należy znaleźć Ancient Ruins Tomb.
Gdy już go znajdziemy, rozkopujemy dziurę za pomocą łopaty w tym miejscu:
Później udajemy się drogą jak na mapkach:
Następnie schodzimy cały czas w dół, aż dojdziemy do teleportu:
Stajemy na fioletowym płomieniu, a na ołtarz obok kładziemy scarab coina, który znika, a my zostajemy przeniesieni za teleport, w głębszą część grobowca.
Droga na pierwszym poziomie za teleportem wygląda tak:
Jedynymi potworami, z jakimi przyjdzie nam się tu zmierzyć, będą Stalkery, 2-3 Ghosty oraz Bonebeast.
Schodzimy piętro niżej i udajemy się na zachód, jak na mapce:
Tu sprawa przejścia wygląda już inaczej. Na początku napotkamy opór głównie ze strony Vampire], [[Monster: Demon Skeletonów oraz Mummy. Zaś na "ostatniej prostej" będzię już lekki przedsmak faraona. Spotkamy 2-3 Banshee z obstawą Licha i Ghostów.
Na końcu korytarza wchodzimy w teleport, i rozwiązujemy muzyczną zagadkę. W skrócie polega ona na tym, że mamy zagrać na 5 instrumentach w odpowiedniej kolejności. Trudność polega na tym, że instrumentów jest więcej. Należy to zrobić w następującej kolejności:
Gdy wejdziemy w kolejny teleport spotkamy Vashresamuna, 2-4 Banshee, 4 Magicthrowers i 2 Shredderthrowers. Do zabicia go najlepiej poprosić wysoko poziomowych kolegów, Bloker powinien mieć co najmniej 100 level. Taktyka jest prosta: Knight wchodzi pierwszy i staje z faraonem na środku pokoju. Następnie powinien wejść Druid, który czarem Heal Friend leczy blokera, oraz Sorcerer zaopatrzony w czar Energy Wave.
Gdy zabijemy bestię, z ciała wyjmujemy Blue Note i wchodzimy w tp po lewej stronie. Zostajemy przeniesieni do małego pomieszczenia z trumną, w której znajduje się pierwsza część Hełmu Starożytnych - Left Horn.
Misja druga - Oasis Tomb
Drugim z kolei faraonem, z którym przyjdzie nam walczyć jest Rahemos.
HP: 3700
EXP: 3100
Specjalne: paraliżuje, zatruwa, upija, może przywołać Demona, zamienia w Pig
Wejście do Oasis Tomb znajduje się na zachodzie pustyni.
Jeśli już jesteśmy przy oazie, należy kopać dokładnie w tym miejscu:
Po wejściu idziemy dokładnie tak, jak nas prowadzą poniższe mapki:
W tym miejscu znów napotykamy na barierę dzielącą tomb na dwie części. Stajemy na płomyczku, i kładziemy scarab coin na ołtarz. Teraz znajdujemy się już na właściwej drodze do Rahemosa.
Schodzimy schodami na dół. Idziemy na północ, walcząc z Vampire i Ghostami.
Przy zejściu na kolejny poziom spotykamy Licha.
W miejscu zaznaczonym wykrzyknikiem musimy być szczególnie uważni. Przy wejściu do komnaty zaatakują nas Beholdery, Necromancery oraz 5 Green Djin. Nie obejdzie się bez użycia Dwarven Ringa. Idąc dalej w prawo, w stronę tp, spotykamy Warlocka, którego najlepiej zepchnąć pomiędzy trumnę a teleport, co uniemożliwi mu ucieczkę. Zabijamy go, i przechodzimy dalej.
Zostajemy przeniesieni do pokoju z zadaniem, które wykonujemy tylko jeden raz (zostaje już na zawsze). Żeby wejść za drzwi z czerwoną, migającą klamką, należy klikać na dźwignie po lewej stronie do tego czasu, aż zamiast kapelusza pojawi nam się marchewka.
Zrobione? Świetnie! Przechodzimy przez drzwi, gdzie czeka nas druga część zadania. Uwaga!!! Nie można ruszać dźwigni, które znajdują się w poszczególnych pokojach. Zabawa polega na tym, żeby przejść na drugą część komnaty. Każda ze ścian, gdy tylko na nią wejdziemy - znika. Poniżej jest pokazane w jaki sposób należy tego dokonać:
Gdy już przebrnęliśmy przez drugą część zagadki, ukazuje nam się szeroka rampa, która prowadzi do pokoju z 9 Demonami. Ale nie trzeba się obawiać. To nie są takie prawdziwe Demony. Po zejściu na dól okazuje się, że owe Demony nie zadają żadnych obrażeń, bo są to najzwyklejsze Gobliny, które zostały zamienione w celu zmylenia graczy. Zabijamy je i na południu mamy teleport, który prowadzi bezpośrednio do faraona.
Jak przystało na faraona, ma on swoich pomocników. W przypadku Rahemosa jest nim Warlock . Dlatego gdy wejdziemy do pokoju trzeba walczyć i z faraonem, i z Warlockiem. A gdy faraon za wszelką cenę będzie chciał abyśmy polegli, przywoła do pomocy Demona . Na środku pokoju stoi Magicthrower. Najszybszym sposobem na zabicie Rahemosa jest posiadanie wysoko poziomowego Knighta (+150 lvl), Druida, który używa czaru Heal Friend oraz Paladyna. Z racji tego, że potwór ten nie ma prawie żadnej obrony na ataki fizyczne, Knight używa czaru Fierce Berserk a Paladyn strzela z Assassin Starówi używa Divine Missile. Zabity? To dobrze. Teraz wyjmujemy z ciała martwego faraona Ancient Rune , którą zamieniamy (po wejściu w tp) na Helmet Piece.
Misja trzecia - Penisula Tomb
Jako trzeci w kolejności, do pokonania jest Omruc
HP: 4300
EXP: 2950
Specjalne: Poison Arrows, Burst Arrows, paraliżuje, przywołuje 0-2 Stalker , leczy się, znika
Aby wejść do Penisula Tomb musimy udać się na południowy-zachód od miasta Ankrahmun,
Dziury należy szukać dokładnie tutaj:
Dalej poruszamy się wg mapy
Dotarliśmy do teleportu, na którym poraz kolejny kładziemy scarab coina. Za tp poruszamy się w sposób następujący:
Podczas całej tej drogi przyjdzie nam się zmierzyć z dużymi ilościami Vampire , Mummy, Ghostów i Demon Skeletonów. A w miejscu oznaczonym czerwonym wykrzyknikiem napotkamy dodatkowo na Ancient Scaraba oraz Necromancery .
Po wejściu w tp napotykamy się na kolejną przeszkodę. Polega ona na tym, że na naszej drodze stoją niewidzialne ściany, i żeby się przez nie przedostać do faraona, trzeba w odpowiedni sposób manewrować na boki i skosy. Gdy już to zrobimy, ukazuje się nam kolejny teleport, który przenosi bezpośrednio do pokoju z faraonem.
Zabicie go nie należy do rzeczy łatwych, gdyż strasznie często robi się niewidzialny. W pokoju dodatkowo rozstawione jest 6 Magicthrowerów i 6 Shredderthrowerów . Do pokonania faraona potrzebne nam będą runy Avalanche. Omruc to bardzo silna bestia, dlatego żeby go skutecznie zbloczyć trzeba mieć co najmniej 100 poziom doświadczenia. Bardzo przydatna będzie pomoc Druida z czarem Heal Friend.
Z martwego faraona zbieramy Crystal Arrow , która zmienia się w Helmet Adornment . Zabieramy część, i kończymy przygodę z Omruckiem.
Misja czwarta - Mountain Tomb
W czwartej misji przyjdzie nam się zmierzyć z Diptrahem
HP: 4200
EXP: 2900
Specjalne: Hot Water Explosion, zatruwa, upija, obniża skille, wysysa manę, przywołuje 0-4 Priestess, leczy się
Wejście do tombu:
Miejsce, w którym kopiemy:
Dalsza droga:
Schodzimy cały czas niżej aż dojdziemy to teleportu, przy którym kładziemy scarab coin na ołtarz - przechodzimy dalej. Po przejściu przez barierę należy przeciągnąć 11 dźwigni. Nie jest to zbyt ciężkie zadanie, gdyż kolejność jest dowolna, a najcięższym potworem, na którego możemy się napotkać jest Vampire. Dźwignie oznaczone są żółtymi kółeczkami:
Gdy wszystkie zostaną przesunięte w prawą stronę, teleport (niebieskie kółeczko) odblokuje się, i pozwoli przejść dalej:
Na końcu wchodzimy w tp, idziemy na południe a następnie na wschód. Tam napotykamy się na ściany, w których są 3 pary drzwi. Ważne jest, żeby przejść przez nie w odpowiedni sposób:
Jeśli przeszliśmy z powodzeniem, czeka na nas ostatnia część tej misji - spotkanie z DiptrahemWkoło pokoju rozstawione jest 9 Magicthrowerów. Bloker ucieka z faraonem na południe pokoju, a Sorcowie używając czaru Energy Wave zabijają go.
Nie pozostaje nam nic innego, niż zabranie z niego Ornamented Ankh i wymianie go na Damaged Helmet .
Misja piąta - Shadow Tomb
W tej części spotkamy się z Mahrdisem, ognistym faraonem.
HP: 3900
EXP: 3050
Specjalne: przywołuje Fire Elemental
Mahrdis znajduje się w Shadow Tombie, na wschód od Ankrahmun.
Gdy już weszliśmy do tombu, schodzimy aż na poziom 6, gdzie przechodzimy za teleport. Za tp schodzimy na poziom 7 i udajemy się kawałek na wschód, gdzie schodzimy niżej. Tu podążamy wg mapy:
W pomieszczeniu oznaczonym czerwonym wykrzyknikiem zaatakują nas 3 Dragony, 5 Necromancerów, Fire Elemental oraz Green Djinn. Zabijamy wszystko, lub przebiegamy obok i wchodzimy w teleport. Za tp idziemy jedyna możliwą drogą, aż dojdziemy do dziwnych, różowych płomieni. Każdy ten płomień odbiera nam 300 punktów życia, dlatego najlepiej poczekać aż zniknie i dopiero wtedy zacząć przejście.
Po ogniach jest kolejny teleport, prowadzący do pokoju z Mahrdisem, Dragon Lordem, Dragonami oraz 4 Flamethrowerami.
Mahrdis jest bardzo silnym faraonem. Żeby sobie poradzić z tą częścią questa trzeba poprosić naprawdę dobrego Knighta o pomoc. Najlepiej żeby miał on co najmniej 150 poziom doświadczenia. Gdy już wejdziemy do pokoju bloker powinien bloknać Mahrdisa w taki sposób, żeby stać między nim, a resztą graczy. Najlepszym i najszybszym sposobem na zabicie go jest używanie czaru Energy Wave. Zaś gdy w teamie nie ma Sorcerera, najlepiej używać run obszarowych Avalanche.
Z Mahrdisa wypada Burning Heart , za które otrzymujemy Helmet Ornament .
Misja szósta - Tarpit Tomb
Tu czeka na nas bardzo ciężkie zadanie. Walka z Morguthisem dla wielu zakończyła się klęską.
HP: 4800
EXP: 3000
Specjalne: Exori, Sudden Death Exori, leczy się, znika przywołuje 0-3 Hero
Szósta część wykonujemy w Tarpit Tombie.
Schodzimy na poziom -6 gdzie przechodzimy za tp
Schodząc niżej natkniemy się na 2 Behemothy i kilka Vampire . Idziemy w strone tp jak na mapie:
Teraz czeka nas zagadka w stylu 'labirynt'. Poniżej sposób na jej pokonanie.
1.
2.
3. Nachodzimy na płomień i wchodzimy na poziom wyżej.
4. Wchodzimy poziom wyżej.
5. Idziemy na północ i schodzimy poziom niżej.
6. Idziemy na wschód i wchodzimy w teleport.
7.
Bloker bloczy Deathslicera podczas gdy reszta teamu biegnie do zapadni.
8. Idziemy na zachód i ropujemy się.
9. Idziemy na południe i schodzimy poziom niżej.
10. Schodzimy poziom niżej.
11. Idziemy na wschód i ropujemy się.
12. Wchodzimy na płomień i schodzimy poziom niżej.
13. Idziemy na połnoc i ropujemy się.
14. Wchodzimy w teleport.
15.
Rzecz ma się tak samo jak w punkcie 7.
16. Idziemy na południe po drodze wchodząc na płomień, wchodzimy w teleport.
17.
Bloker toruje przejście poprzez przesuwanie Deathslicera na południe.
18. Schodzimy poziom niżej, NIE W TELEPORT!
19. Idziemy na wschód i ropujemy się.
20. Idziemy na północ przechodząc przez płomień i wchodzimy w teleport.
21.
Bloker biegnie w lewo blocząc Deathslicera podczas gdy reszta teamu wchodzi w zapadnie.
22. Schodzimy poziom niżej, NIE W TELEPORT!
23. Idziemy na południe i ropujemy się.
24. Idziemy na zachód, wchodzimy na płomień i idziemy na północ, schodzimy poziom niżej.
25. Idziemy na południowy-zachód i ropujemy się.
26. Idziemy na zachód i ropujemy się.
27. Idziemy na południe i schodzimy poziom niżej.
28. Wchodzimy w teleport.
29.
Bloker biegnie w prawą stronę i bloczy Deathslicera. Reszta teamu przechodzi bezpiecnzie za jego plecami.
30. Idziemy na zachód NIE W TELEPORT! i schodzimy piętro niżej.
31. Idziemy na północ przechodząc przed płomień i ropujemy się.
32. Idziemy na północ i wchodzimy w teleport.
33.
Strzelamy runą Magic Wall tak, ażeby odciąć drogę Deathslicerowi i schodzimy na południe, gdzie również napotykamy na Deathslicera, którego przepychamy w prawą uliczkę. Team przechodzi i schodzi w zapadnię po lewej stronie.
34. Schodzimy w dół, NIE W TELEPORT!
35. Idziemy uliczką na północny-wschód, przechodzimy przez płomień i idziemy na południe. Ropujemy się
36. Wchodzimy w teleport.
37.
Knight bloczy Deathslicera pdoczas gdy reszta ekipy biegnie na połnoc i wchodzi w zapadnię.
38. Idziemy na południowy-wschód, przechodzimy przez płomień, na końcu korytarza wchodzimy w teleport.
39.
Knight schodzi na południe popychając Deathslicera. Reszta teamu schodzi w zapadnię.
40. Schodzimy w dół, NIE W TELEPORT!
41. Idziemy jak w punkcie nr 19.
42. Idziemy jak w punkcie nr 20
43. Po wejściu w teleport widoczny nad nami zostajemy przeniesieni bezpośrednio do faraona.
Knight, który jest głównym blokerem powinien trapnąć faraona miezy wieżyczkami, co uniemożliwi przerzucenie się na resztę ekipy. Magowie używając czary Energy Wave zabijają Morguthisa.
Wyjmujemy z niego Sword Hilt i wychodzimy przez tp. Z trumny dostajemy Right Horn. Mission complet.
Misja siódma - Stone Tomb
W przedostatniej już misji spotkamy Thalas. O faraonie tym można śmiało powiedzieć, że jego żywiołem jest trucizna.
HP: 4100
EXP: 2950
Specjalne: Poison Wave, Poison Bomb, paraliżuje, przywołuje 0-8 Slime, leczy się
Aby przystąpić do wykonywania siódmej misji należy znaleźć Stone Tomb:
Miejsce, w którym kopiemy:
Schodzimy aż na poziom -6. To właśnie tam przechodzimy za teleport. Nie jest to trudne, gdyż zejścia znajdują się tuż obok siebie. Podążamy drogą wg mapy:
Na następnym poziomie przyjdzie nam się zmierzyć z dużymi ilościami nieumarłych potworów. Tylko w miejscach zaznaczonych na mapie symbolami AS oraz GS spotkamy większy opór.
W miejscach, w których znajdują się żółte kółeczka, umieszczone są dźwignie. Należy je przestawić w miarę w tym samym czasie. Dlatego potrzebne do tego jest kilka osób. Jeśli udało nam się je odpowiednio przeciągnąć czym prędzej biegniemy do miejsca zaznaczonego na mapie niebieskim kółkiem. Czas na wejście w teleport jest również ograniczony, dlatego wszyscy uczestnicy wyprawy powinni używać czaru Haste lub Strong Haste. Gdy już przeszliśmy za tp, naszym oczom ukazuje się Cobra otoczona ołtarzami z trucizną i kratką, na która należy stanąć.
Po wejściu na nią zostajemy dość mocno zatruci, a nasz poziom życia stopniowo maleje, poczynając od 50. Jest to jednak niezbędne do wejścia do pokoju z faraonem, dlatego NIE NALEŻY UŻYWAĆ CZARU ANTIDOTE! Gdy już wszyscy są zarażeni, schodzimy korytarzem w dół. Tam znajduje się druga Cobra, do której piszemy "Hi", a ta przenosi nas do Thalas. Wraz z nim są 4 Necromancery , i Slime, które sobie przywołuje. Najlepiej będzie, jeśli do zabicia go Sorcerer będzie używał czaru Energy Wave. Thalaspoza pomocą nieumarłych wspierany jest przez 12 Plaguethrowerów.
Zbieramy Cobrafang Dagger i wchodzimy w tp. Z trumny wyjmujemy Gem Holder i wychodzimy z grobowca.
Misja ósma - Ankrahmun Library Tomb
Jeśli zebraliśmy już 7 części Hełmu, udajemy się do Ankrahmun Library Tombu w celu jego złożenia. Nie jest to jednak łatwe zadanie. Żeby tego dokonać trzeba stoczyć walkę z Ashmunrahem. Nie zapomnij zabrać ze sobą wszystkich zebranych dotychczas części!
HP: 5000
EXP: 3100
Specjalne: przywołuje 0-3 Green Djinn i 0-2 Ancient Scarab, leczy się, znika, zmienia się w Ancient Scaraba
Ashmunrah broni grobowca w centrum miasta Ankrahmun, dlatego dojście do niego jest bardzo proste:
Na poziomie -3 przechodzimy za tp
Po wejściu w teleport zostajemy przeniesieni do ostatniego korytarza podczas wykonywania tego jakże ciekawego questu. Po drodze spotkamy jeszcze tylko kilkanaście wieżyczek, których nie można zabić ani osłabić ich siły. Pierwszy idzie oczywiście bloker, który przyjmuje ciosy od nich wszystkich, a za nim bezpiecznie podąża reszta drużyny. Na końcu pomieszczenia znajduje się tp, który ostatecznie przenosi do faraona.
W pokoju z Ashmunrahem znajdują się 4 Ghostyi /Behemoth. Warto podkreślić, że Ashmunrah wraz z Behemothem to bardzo ciężcy przeciwnicy. A gdy dojdą do tego Ancient Scaraby i [Green Djinny nawet Knight z 180 poziomem doświadczenia może mieć problemy z wyleczeniem się. Dlatego potrzebna będzię pomoc Druida z czarem Heal Friend. Reszta teamu skupia się na zabiciu samego faraona oraz Behemotha. Do tego celu najlepiej użyc czaru Energy Wave.
Z tego faraona nie wypada żadna część potrzebna do złożenia Hełmu. Dlatego gdy tylko uporaliśmy się z walką opuszczamy pokój. Żeby to zrobić trzeba przeciągnąć 5 dźwigni w prawą stronę (są one rozmieszczone wewnątrz pokoju).
Glory! Glory! Udało się! Teraz najprzyjemniejsza chwila podczas całego questu. Każdy z osobna wykłada wszystkie części na ołtarz, a te automatycznie zamieniają się w Helmet of the Ancients (niepełny).
Wychodzimy teleportem, quest zakończony.
By uzyskać Helmet of the Ancients należy umieścić Small Ruby w Helmet of the Ancients (niepełny). Po 30 minutach hełm wróci do swej pierwotnej, niepełnej postaci.
by Slythia