Misje
Befriending the Musher
Nibelor 1: Breaking the Ice
Nibelor 2: Ecological Terrorism
Nibelor 3: Artful Sabotage
Nibelor 4: Berserk Brewery
Nibelor 5: Cure the Dogs
The Secret of Helheim
The Contactman
Formorgar Mines 1: The Mission
Formorgar Mines 2: Ghostwhisperer
Formorgar Mines 3: The Secret
Formorgar Mines 4: Retaliation
Podczas wykonywania poszczególnych misji będziemy odblokowywać kolejne miejsca, które na początku są dla nas niedostępne. Główną nagrodą z Questu jest Norsmam Outfit.
Do wykonania Questu będzie nam potrzebne kolejno:
Pick - druga misja
5 Bat Wings, 4Bear Paws, 3 Beholder Eyes, 2 Fish Fins, 1 Green Dragon Scale - piąta misja
Spoon, Kitchen Knife - szósta misja
Dodatkowo, potrzebne nam będzie około 1500gp na podróże oraz mocna drużyna na ostatnią misję.
Befriending the Musher
Na początek udajemy się do NPC Iskan, którego znajdziemy na północy Svargrond.
Rozmawiamy z nim w następujący sposób:
Dialog
Gracz: hi
Iskan: Greetings.
Gracz: mission
Iskan: Well, one of the boys has run away. I think he got the scent of some beast. He's young and in experienced so I can't blame the cub ...
Iskan: I would like you to see after him. He should be somewhere north west of the town. He is probably marking his territory so you should be able to find his trace. Are you willing to do that?
Gracz: yes
Iskan: That's surprising. Take a piece of meat. If you find the boy, feed it to him. That will give him enough strength and incentive to return to his pack ...
Iskan: Talk to him by calling his name 'Sniffler' and tell him you got meat for him. After he has eaten the meat, return here to talk to me about your mission.
Udajemy się w góry, by odszukać głodnego Husky. Po drodze możemy zapolować, ponieważ do misji będzie nam potrzebny 1 Meat.
Kiedy znajdziemy głodnego Husky mówimy:
Dialog
Gracz: Sniffler
A Starving Dog: <sniff>
Gracz: Meat
A Starving Dog: <munch>
Kiedy pies zje mięso, wracamy do NPC Iskan i zdajemy misje. Jeśli mamy ze sobą Pick, możemy od razu płynąć na wyspy.
Dialog
Gracz: hi
Iskan: Greetings.
Gracz: mission
Iskan: You are a friend of mine and the boys now. I tell you something. If you ever need to go to the isle of Nibelor, just ask me for a passage.
Gracz: passage
Iskan: So, do you want a passage to Nibelor my friend?
Gracz: yes
W tym momencie odblokowaliśmy Nibelor.
Jak podróżować zaprzęgami Huskey.
Dzięki zaprzęgom Huskey, możemy bezpiecznie podróżować po krze, która otacza zamarznięte wyspy Nibelor i Grimlund (na tym etapie questu możemy podróżować tylko na Nibelor).
Po wykonaniu części Questu dla NPC Iskana, możemy podróżować na trasach:
a) rozmawiając z NPC:
Svargrond -> Nibelor; Nibelor -> Svargrond
b) z użyciem ham:
Svargrond -> Nibelor
Po wykonaniu części Questu dla NPC Nilsora, możemy podróżować na trasach:
a) rozmawiając z NPC:
Svargrond -> Nibelor; Nibelor -> Svargrond
b) z użyciem ham:
Svargrond -> Nibelor; Nibelor -> Svargrond; Nibelor -> Grimlund; Grimlund -> Nibelor
Rozmowa z NPC wygląda następująco:
Dialog
hi > passage > yes
Jeśli jednak chcemy sami poprowadzić zaprzęg nie rozmawiając z NPC, musimy mieć przy sobie 1 Ham (na Nibelor i Grimlund można łatwo zdobyć Ham, zabijając niedźwiedzie kręcące się wokół sań). Jeśli mamy Ham, po prostu wskakujemy w sanie.
(Jeśli nie mamy przy sobie Ham, zostaniemy wyrzuceni 2 kratki od sań.)
Droga ze Svargrond na Nibelor jest obsługiwana przez NPC. Jeśli jednak chcemy podróżować pomiędzy Nibelor i Grimlund jesteśmy zmuszeni użyć Ham.
Nibelor 1: Breaking the Ice
Gdy znajdziemy się na Nibelor i mamy kilof, możemy zabrać się za kolejną misję. Tym razem będziemy pracować dla Szamanów Voodoo.
Odnajdujemy NPC Hjaern (mapka wyżej) i rozmawiamy z nim.
Dialog
Gracz: hi
Hjaern: Be greeted.
Gracz: mission
Hjaern: We could indeed need some help. These are very cold times. The ice is growing and becoming thicker everywhere ...
Hjaern: The problem is that the chakoyas may use the ice for a passage to the west and attack Svargrond ...
Hjaern: We need you to get a pick and to destroy the ice at certain places to the east. You will quickly recognise those spots by their unstable look ...
Hjaern: Use the pickaxe on at least three of these places and the chakoyas probably won't be able to pass the ice. Once you are done, return here and report about your mission.
Szaman informuje nas o zagrożeniu jakie lud Chayoka stanowi dla Svargrond. Zagrożenie to wzrasta, kiedy kry lodowe pomiędzy wyspami zamarzają na stałe, i wojowniczy Chayoka mogą przejść po nim, ze swojej wyspy zwanej Grimlund, aż do samego miasta.
Zminimalizować zagrożenie atakami można w jeden sposób - trzeba rozkruszyć lód. Najłatwiej zrobić to, znajdując kilka wrażliwych miejsc i w nie uderzyć kilofem. Wtedy cała kra powinna popękać i podryfować po arktycznym morzu.
Możemy znaleźć 3 takie miejsca.
Jeśli uderzymy kilofem w rysę na lodzie, wokół nas pojawi się kilku wojowników Chayoka. Możemy ich łatwo pokonać.
Może się zdarzyć, że ktoś przed nami rozkruszył lód. W takim wypadku trzeba poczekać, aż szczelina ponownie zamarznie (około 3 minuty) i ponownie wbić w nią kilof.
Kiedy już rozkruszyliśmy 3 szczeliny, możemy wrócić do NPC Hjaern i zdać mu raport z misji.
Dialog
Gracz: hi
Hjaern: Be greeted.
Gracz: mission
Hjaern: The spirits are at peace now. The threat of the chakoyas is averted for now. I thank you for your help. Perhaps you should ask Silfind if you can help her in some matters.
Nibelor 2: Ecological Terrorism
Hjaern odsyła nas do szamanki Voodoo, która urzęduje piętro wyżej. Pytamy się jej o nowe zadanie:
Dialog
Gracz: hi
Silfind: Be greeted.
Gracz: mission
Silfind: I heard you have already helped our cause. Are you interested in another mission, even when it requires you to travel to a distant land?
Gracz: yes
Silfind: I am pleased to hear that. On the isle of Tyrsung foreign hunters have set up camp. They are hunting the animals there with no mercy. We will haveto find something that distracts them from hunting ...
Silfind: Take this jug here and travel to the jungle of Tiquanda. There you will find a race of wood eating ants called termites. Use the jug on one of their hills to catch some of them ...
Silfind: Then find someone in Svargrond that brings you to Tyrsung. There, release the termites on the bottom of a mast in the hull of the hunters' ship. If you are done, report to me about your mission.
W tym momencie odblokowaliśmy Tyrsung.
Silfind dała nam specjalny pojemnik na termity. Musimy udać się z nim do Port Hope i odnaleść termitierę (kopiec termitów).
Kiedy znajdziemy termitierę, napełniamy nasz pojemnik termitami (używamy garnka na termitierze). Po napełnieniu pojemnika mrówkami powinien mieć taki opis:
You see a jug. It weighs 7.50 oz. There are a lot of ants crawling in there.
Kiedy mamy już pojemnik pełen termitów, udajemy się na Tyrsung. Zabierze nas tam NPC Buddel. Po drodze możemy spotkać: Smuggler, Bandit, Pirate Marauder, Hunter, Pirate Cutthroat, Pirate Buccaneer.
Znajdujemy obóz kłusowników, przedzieramy się do statku, schodzimy pod pokład i używamy pojemnik z termitami na jednym z masztów.
Jeśli pojemnik zniknie, oznacza to, że skończyliśmy misję. Wracamy na Nibelor i rozmawiamy ze Silfind.
Dialog
Gracz: hi
Silfind: Be greeted.
Player: mission
Silfind: Well done. The termites caused just the distraction that we needed. Are you ready for the next step of my plan?
Gracz: yes
Silfind: Good! Now listen. To protect the animals there, we have to harm the profit of the hunters.
Therefor, I ask you to ruin their best source of earnings. Are you willing to do that?
Gracz: yes
Silfind: So let's proceed. Take this vial of paint. Travel to Tyrsung again and ruin as many pelts of baby seals as possible before the paint runs dry or freezes. Then return here to report about your mission.
Nibelor 3: Artful Sabotage
Otrzymaliśmy kolejną misję i butelkę zielonej farby.
Musimy znowu udać się na Tyrsung. Naszym zadaniem jest pomalować młode foczki zieloną farbą, tak, aby ich skóry przestały być cenne dla kłusowników.
Foki znajdziemy przy brzegu morza. Używamy na nich zielonej farby. Kiedy pomalujemy 3 foki, farba powinna zniknąć. To znak, że ukończyliśmy misję.
Każdą fokę można pomalować tylko raz na 3 minuty. Na poniższej mapce są zanaczone zielonymi kółkami wszystkie respy fok. Czerone kółka to kłusownicy a pomarańczowe kółko to NPC Buddel.
Jeśli skończyliśmy misję, wracamy na Nibelor do NPC Silfind.
Dialog
Gracz: hi
Silfind: Be greeted.
Gracz: mission
Silfind: You saved the lives of many innocent animals. Thank you very much. If you are looking for another mission, just ask me.
Nibelor 4: Berserk Brewery
Dialog
Gracz: mission
Silfind: Our warriors need a more potent yet more secure berserker elixir to fight our enemies. To brew it, I need several ingredients. The first things needed are 5 bat wings. Bring them to me and I'll tell you the next ingredients we need.
W tym miejscu będzie nam potrzebne: 5 Bat Wings, 4 Bear Paws, 3 Beholder Eyes, 2 Fish Fins, 1 Green Dragon Scale.
Oddajemy te przedmioty do NPC Silfind:
Dialog
Gracz: 5 bat wings
Silfind: Do you have the 5 bat wings I requested?
Gracz: yes
Silfind: That's just what I needed. The next items I need are 4 bear paws. Bring them here to learn about the next ingredients.
Gracz: 4 bear paws
Silfind: Do you have the 4 bear paws I requested?
Gracz: yes
Silfind: They are in a good condition. The next items I need are 3 beholder eyes. Bring them here to learn about the next ingredients.
Gracz: 3 beholder eyes
Silfind: Do you have the 3 beholder eyes I requested?
Gracz: yes
Silfind: You did a good job. The next items I need are 2 fish fins. Bring them here to learn about the next ingredient.
Gracz: 2 fish fin
Silfind: Do you have the 2 fish fins I requested?
Gracz: yes
Silfind: You did a good job. The last item I need is a green dragon scale. Bring it here so I can finish the elixir.
Gracz: 1 green dragon scale
Silfind: Do you have the green dragon scale I requested?
Gracz: yes
Silfind: Thank you very much. This will help us to defend Svargrond. But I heard young Nilsor is in dire need of help. Please contact him immediately.
Kolejna misja ukończona.
Nibelor 5: Cure the Dogs
Udajemy się do NPC Nilsor i rozmawiamy z nim.
Dialog
Gracz: hi
Nilsor: Greetings, traveller.
Gracz: mission
Nilsor: I am in dire need of help. A plague has befallen my dogs. I even called a druid of Carlin for help but all he could do was to recommend some strong medicine ...
Nilsor: The thing is the ingredients of the medicine are extremely rare and some only exist in far away and distant lands. If you could help me collecting the ingredients, I would be eternally grateful ...
Nilsor: Are you willing to help me?
Gracz: yes
Nilsor: A thousand thanks in advance. I need no less than 7 ingredients for the cure. You can ask me about each specifically ...
Nilsor: I need a part of the sun adorer cactus, a vial of geyser water, sulphur of a lava hole, a frostbite herb, a blossom of a purple kiss, a hydra tongue and spores of a giant glimmercap mushroom ...
Nilsor: Turn them in individually by talking about them to me. As soon as I obtained them all, talk to me about the medicine.
Musimy zdobyć i oddać NPC Nilsorowi 7 przedmiotów:
Przedmioty te znajdują się w różnych miejscach Tibii i zebranie wszystkich może zająć dużo czasu. Przedmioty możemy zbierać w dowolnej kolejności. W dowolnej kolejności możemy je także oddawać do NPC.
Do zdobycia 5 przedmiotów jest nam potrzebny kuchenny nóż i łyżka (możemy kupić w Venore), jeden z przedmiotów możemy kupić w sklepie (również w Venore) a do zdobycia jednego potrzebujemy specjalny bukłak na wodę, który możemy kupić od NPC Nilsor za 25gp (Hi > waterskin > yes).
Dopóki nie oddamy przedmiotu do NPC, możemy go zebrać kilka razy (np na deco). Każdy z przedmiotów możemy zebrać raz na 5 minut. Jeśli próbujemy zrobić to zbyt szybko pojawi się nam taki napis jak na obrazku poniżej. Należy wtedy odczekać chwilę (max 5 min).
Jak zdobyć i oddać każdy przedmiot:
1) Vial of geyser water
Jeśli mamy ze sobą specjalny waterskin, zakupiony od NPC Nilsor, powinniśmy udać się na Okolnir (zabierze nas tam NPC Buddel).
Na Okolnirze, zaraz koło łodzi, którą przypłynęliśmy, jest kilka gejzerów:
Trzeba użyć waterskin na jednym z nich i odnieść do NPC Nilsora.
Gracz: Vial of geyser water
Dialog
Nilsor: You will need a specially prepared waterskin to collect the water. You can buy one from me ...
Nilsor: Use it on a geyser that is NOT active. The water of active geysers is far too hot. You can find inactive geysers on Okolnir. Do you have somegeyser water with you?
Gracz: yes
Nilsor: Thank you for this ingredient.
Zawsze jednak, możemy odnieść przedmiot później. Teraz możemy udać się do Venore.
2) Hydra tongue
Po Hydra tongue musimy udać się do Venore. Przedmiot ten można kupić u NPC Rose :
za 100gp. Kiedy znajdziemy NPC Rose rozmawiamy z nią w ten sposób: Hi > hydra tongue > yes > yes.
Hydra trouge można kupować zawsze i w każdych ilościach nie zależnie od tego czy robimy quest czy nie.
Teraz wracamy do NPC Nilsor i oddajemu mu przedmiot:
Dialog
Gracz: Hydra tongue
Nilsor: The hydra tongue is a common pest plant in warmer regions. You might find one in a shop. Do you have a hydra tongue with you?
Gracz: yes
Nilsor: Thank you for this ingredient.
Zawsze jednak, możemy odnieść przedmiot później.
Jako, że jesteśmy w Venore, możemy teraz kupić nóż i widelec potrzebne do zdobycia kolejnych przedmiotów. Szukamy NPC Chephan
i kupujemy od niego potrzebne nam rzeczy: hi > spoon > yes > knife > yes.
Teraz możemy udać się do Ankrahmun.
3) Part of the sun adorer cactus
Po kaktus musimy udać się do miasta Ankrahmun. Szukamy kaktusów z czerwonymi kwiatami. Najwięcej jest ich na terenie miasta, rzadziej występują na pustyni. Najbliższy kaktus znajduje tutaj:
Kiedy go znajdziemy, używamy na nim kuchennego noża.
Wracamy do NPC Nilsor i oddajemu mu przedmiot:
Dialog
Gracz: Part of the sun adorer cactus
Nilsor: You will find this kind of cactus at places that are called deserts. Only an ordinary kitchen knife will be precise enough to produce the ingredient weneed. Do you have a part of that cactus with you?
Gracz: yes
Nilsor: Thank you for this ingredient.
Zawsze jednak, możemy odnieść przedmiot później. Jeśli chcemy szybko zdobyć wszystkie potrzebne składniki możemy teraz udać się do Port Hope.
4) Blossom of a purple kiss
Jeśli chcemy zdobyć ten przedmiot, musimy udać się do Port Hope. Szukamy rośliny z fioletowymi kwiatami, jest ona bardzo popularna w dźungli. Przykładowa znajduje się tutaj:
Kiedy już ją znajdziemy używamy na niej kuchennego noża i odcinamy kwiat.
Nie z każdej rośliny można go pozyskać, więc szukaj w okolicy takiej, z której się to uda.
Teraz możemy zanieść go do NPC Nilsora.
Dialog
Gracz: Blossom of a purple kiss
Nilsor: The purple kiss is a plant that grows in a place called jungle. You will have to use a kitchen knife to harvest its blossom. Do you have a blossom of a purple kiss with you?
Gracz: yes
Nilsor: Thank you for this ingredient.
Możemy też zanieść kwiat później a na razie poszukać innego składnika mikstury, który też znajduje się na Tiquandzie.
5) Spores of a giant glimmercap mushroom
Wielkie grzyby, z których mamy pozyskać następny składnik, rosną w gęstej dżungli Tiquandy, po południowej stronie rzeki. Przykładowo tutaj:
Kiedy znajdziemy już grzyb, używamy na nim metalowej stołowej łyżki.
Potem możemy pojechać do NPC Nilsor i oddać mu ten składnik.
Dialog
Gracz: Spores of a giant glimmercap mushroom
Nilsor: The giant glimmercap mushroom exists in caves and other preferably warm and humid places. Use an ordinary kitchen spoon on a mushroom to collectits spores. Do you have the glimmercap spores?
Gracz: yes
Nilsor: Thank you for this ingredient.
Może też pojechać do Thais, żeby zdobyć kolejny przedmiot.
6) Sulphur of a lava hole
Kolejny składnik możemy zdobyć używając łyżki na wygasłym lavahole. Lavahole występują wszędzie w Tibii. Najłatwiej jednak dotrzeć do jednego, który znajduje się w podziemnym przejściu między Thais a wyspą Fibula:
Następnie podążamy zgodnie z drogą:
Gdy już zdobędziemy przedmiot, możemy oddać go do NPC:
Dialog
Gracz: Sulphur of a lava hole
Nilsor: I need fine sulphur of an inactive lava hole. No other sulphur will do. Use an ordinary kitchen spoon on an inactive lava hole. Do you have fine sulphurwith you?
Gracz: yes
Nilsor: Thank you for this ingredient.
Możemy też udać się po ostatni potrzebny nam składnik, który znajduje się w okolicach Svargrond.
7) Frostbite herb
Frostbite herb to bardzo rzadka roślina, występująca w okolicach Svargrond.
Schodzimy w dół:
Kiedy już znajdziemy mroźne zioło, używamy na nim kuchennego noża, aby wziąć trochę dla siebie.
Teraz możemy oddać ten przedmiod NPC Nilsor:
Dialog
Gracz: Frostbite herb
Nilsor: The frostbite herb is a local plant but its quite rare. You can find it on mountain peaks. You will need to cut it with a fine kitchen knife. Do you have a frostbite herb with you?
Gracz: yes
Nilsor: Thank you for this ingredient.
Jeśli oddaliśmy Nilsorowi wszystkie przedmioty. o które nas prosił mówimy do niego:
Dialog
Gracz: mission
Nilsor: Thank you. Now I have all necessary ingredients. As a reward I grant you the use of our dog sled, which is located to the east of here. ...
Nilsor: The dogs can be a bit moody, but if you always carry some ham with you there shouldn't be any problems. Oh, and Hjaern might have a mission for you. So maybe you go and talk to him.
W tym momencie odblokowaliśmy Grimlund.
The Secret of Helheim
Szaman Hjaern ma dla nas kolejną misję. Pójdźmy do niego i zapytajmy o nią.
Dialog
Gracz: hi
Hjaern: Be greeted.
Gracz: mission
Hjaern: There is indeed an important mission. For a long time, the spirits have been worried and have called us for help. It seems that some of our dead have not reached the happy hunting grounds of after life ...
Hjaern: Everything we were able to find out leads to a place where none of our people is allowed to go. Just like we would never allow a stranger to go to that place ...
Hjaern: But you, you are different. You are not one of our people, yet you have proven worthy to be one us. You are special, the child of two worlds ...
Hjaern: We will grant you permission to travel to that isle of Helheim. Our legends say that this is the entrance to the dark world. The dark world is the place where the evil and lost souls roam in eternal torment ...
Hjaern: There you find for sure the cause for the unrest of the spirits. Find someone in Svargrond who can give you a passage to Helheim and seek for the cause. Are you willing to do that?
Gracz: yes
Hjaern: This is good news. As I explained, travel to Helheim, seek the reason for the unrest there and then report to me about your mission.
W tym momencie odblokawaliśmy Helheim.
Dostaliśmy kolejną misję. Tym razem musimy się przygotować na spotkanie z groźnymi potworami takimi jak: Crypt Shambler, Demon Skeleton, Bonebeast, Beholder, Elder Beholder, Braindeath.
Udajemy się na Helheim, zabierze nas tam NPC Buddel. Schodzimy na sam dół do pradawnego miasta Beholderów. Na każdym kolejnym poziomie będziemy spotykać coraz groźniejszych nieprzyjaciół.
Szczególnie trzeba uważać przy zejściu na poziom -4, ponieważ tam Bonebeasty i Beholdery obskoczą nas ze wszystkich stron.
Na poziomie -5 idziemy wzdłuż zachodniej ściany i dochodzimy do piramidy.
Trzeba być bardzo ostrożnym przy czyszczeniu wnętrza piramidy. Elder Beholder i 3 Vampiry zsummonowane przez Braindeath, potrafią spowodować bardzo silny paraliż. Wtedy przechodzenie z kratki do kratki może trwać nawet kilkanaście sekund a w tym czasie nie można się leczyć. Najlepiej wogóle się nie ruszać lub przy każdym kroku dbać o to, by HP było naładowane do pełna i żeby zrzucić z siebie paraliż tuż przed przejściem na kolejną kratkę.
Kiedy znajdziemy się we wnętrzu piramidy, musimy podejść do ołtarza przy jej północnej ścianie. Wokół nas powinna się pojawić "eksplozja" wyglądająca jak uderzenie z run SD (na szczęście nie szkodliwa).
Jeśli już dotknęliśmy ołtarza, możemy wracać na Nibelor i porozmawiać z NPC Hjaern.
Dialog
Gracz: hi
Hjaern: Be greeted.
Gracz: mission
Hjaern: There is no need to report about your mission. To be honest, I've sent a divination spirit with you as well as a couple of destruction spirits that were unleashed when you approached the altar ...
Hjaern: Forgive me my secrecy but you are not familiar with the spirits and you might have get frightened. The spirits are at work now, destroying the magic with that those evil creatures have polluted Helheim ...
Hjaern: I can't thank you enough for what you have done for the spirits of my people. Still I have to ask: Would you do us another favour?
Gracz: yes
Hjaern: Thank you my friend. The local representative of the explorer's society has asked for our help ...
Hjaern: You know their ways better than my people do and are probably best suited to represent us in this matter. Search for Lurik and talk to him about aprobable mission he might have for you.
The Contactman
Główny szaman lodowych wysp, podziękował nam za naszą pomoc i wysłał nas do tutejszego oddziału Explorers Society. Tam NPC Lurik ma dla nas nowe zadanie.
Znajdziemy go na wschodzie Svargrond, na południe od portowego magazynu.
Spytajmy go o misję:
Dialog
Gracz: hi
Lurik: Welcome, (gracz)!
Gracz: mission
Lurik: You are the one who became an honorary barbarian! The one who made friends with the grim local musher and helped the shamans of Nibelor! The one they call old bearhugg ... erm ... I mean indeed I might have a mission for someone like you ...
Lurik: We are trying to find out what is happening in the raider camps. Through our connection to the shamans we could get a covered contact in their majorcamp far to the south. We equipped our contact with a memory crystal so he could report all he knew ...
Lurik: We need you to recover this crystal. Travel to the southern camp of the raiders and find our contact man there. Get the memory crystal and bring it here. The society and the shamans will then decide our next steps. Do you think you can do this?
Gracz: yes
Lurik: Excellent. Just report about your mission when you got the memory crystal.
Udajemy się do największego Barbarian Camp - można tam przejść przez góry, lub popłynąć w okolice 'Camp' z NPC Buddlem.
Poniżej mapka dojścia do Barbarian Camp z łodzi:
W obozie barbarzyńców będziemy musieli zmierzyć się z dużą ilością przeciwników (nisko poziomowym postaciom polecam GFB).
W obozie szukamy NPC Nora, który znajduje się na południu półwyspu, na zachód od wierzy Ice Witch.
Kiedy znajdziemy NPC rozmawiamy z nim:
Dialog
Gracz: hi
Nor: Psst, not that loud.
Gracz: Memory crystal
Nor: Here, take the memory crystal and leave immediately.
NPC Nor powinien dać nam Memory Crystal. Wracamy z nim do Svargrond i oddajemy do NPC Lurik:
Dialog
Gracz: hi
Lurik: Welcome, (gracz)!
Gracz: mission
Lurik: Have you retrieved the memory crystal?
Gracz: yes
Lurik: Ah, great. Please give me some time to evaluate the information. Then talk to me again about your mission.
Formorgar Mines 1: The Mission
Lurik wziął od nas kryształ. Teraz musimy poczekać kilka minut (około 5 minut).
Rozmawiamy z NPC Lurik jeszcze raz:
Dialog
Gracz: hi
Lurik: Welcome, (gracz)!
Gracz: mission
Lurik: The information was quite useful. What worries me most are not the raiders but those that have driven them from the old mines...
Lurik: We need to investigate the mines. Most entrances collapsed due to the lack of maintenance but there should be some possibilities to get in ...
Lurik: In case you find a door, I'll tell you the old trick of the Carlin mining company to open it <whisper> <whisper>. Find some hint or someone who is willing to talk about what is going on there.
Gracz: bye
Lurik: Good bye. Come back soon with exciting stories about your travels.
W tym momencie odblokowaliśmy Kopalnie Formorgar.
Zostaliśmy wysłani do Kopalni pod Svargrond.
Po drodze będziemy musieli zmierzyć się z dużą ilością potworów takich jak: Ice Golem, Novice of the Cult, Acolyte of the Cult, pod koniec spotkamy też kilku Adept of the Cult. Najlepiej wziąć ze sobą Stealth Ring, który ochroni nas przed dużą ilością Novice of the Cult i Dwarven Ring, który pomoże walczyć z silniejszymi rodzajami kultystów (najlepiej zapamiętać drogę do kopalni, bo będziemy musieli ją pokonać, aż 3 razy).
Kiedy znajdziemy się w pomieszczeniu z NPC A Restless Soul, musimy zabrać dokument, który znajduje się w szkielecie pod północną ścianą.
Formorgar Mines 2: Ghostwhisperer
Kiedy już mamy dokument wracamy na wyspę szamanów, Nibelor, i rozmawiamy z NPC Hjaern.
Dialog
Gracz: hi
Hjaern: Be greeted.
Gracz: tylaf
Hjaern: You encountered the restless ghost of my apprentice Tylaf in the old mines? We must find out what has happened to him. I enable you to talk to his spirit ...
Hjaern: Talk to him and then report to me about your mission.
Gracz: bye
Hjaern: Good bye.
Dostaliśmy pozwolenie na odbycie rozmowy z duchem ucznia szamana.
Formorgar Mines 3: The Secret
Musimy znowu udać się do kopalni w to samo miejsce gdzie znaleźliśmy dokument (mapki wyżej) i porozmawiać z NPC.
Dialog
Gracz: hi
A Restless Soul: Ahhhh! At last someone that can listen to my story!
Gracz: story
A Restless Soul: I was captured and tortured to death by the cultists here. They worship a being that they call Ghazbaran ...
A Restless Soul: In his name they have claimed the mines and started to melt the ice to free an army of vile demons that have been frozen here for ages ...
A Restless Soul: Their plan is to create a new demon army for their master to conquer the world. Hjaern and the other shamans must learn about it! Hurry before it's too late.
Formorgar Mines 4: Retaliation
Kiedy już wysłuchamy opowieści ducha, ponownie wracamy do NPC Hjaern na Nibelor i meldujemy mu co usłyszeliśmy.
Dialog
Gracz: hi
Hjaern: Be greeted.
Gracz: mission
Hjaern: These are alarming news and we have to act immediately. Take this spirit charm of cold. Travel to the mines and find four special obelisks to mark them with the charm ...
Hjaern: I can feel their resonance in the spirits' world but we can't reach them with our magic yet. They have to get into contact with us in a spiritual way first ...
Hjaern: This will help us to concentrate all our frost magic on this place. I am sure this will prevent to melt any significant number of demons from the ice ...
Hjaern: Report about your mission when you are done. Then we can begin with the great ritual of summoning the children of Chyll ...
Hjaern: I will also inform Lurik about the events. Now go, fast!
Gracz: bye
Hjaern: Good bye.
Otrzymaliśmy od szamana ostatnią misję i Charm - przedmiot potrzebny do wykonania jej.
Przed nami ostatnia, najtrudniejsza misja tego Questu.
W czasie tej misji przyjdzie nam zmierzyć się z : Demon, Behemoth, Plaguesmith, Lost Soul, Destroyer, Nightmare, Crystal Spider, Ice Golem, a także ze wszystkimi rodzajami Kultystów.
Jeśli jesteśmy już gotowi na misję, bierzemy Charm, dużo run i ManaFluids a przede wszystkim dużą drużynę i udajemy się do kopalni (mapki powyżej).
Schodzimy na sam dół. Na pierwszych dwóch poziomach kopalni (lvl -2 i -3) spotkamy głównie kultystów. Naprawdę groźne potwory (Nightmary, Lost Soule itp.) będziemy spotykać na poziomie trzecim (lvl -4) i głębiej. Na każdym kolejnym poziomie będzie ich więcej i będą występowały gęściej.
Na najniższym poziomie znajdują się 4 obeliski, na których musimy użyć Charma (USE Charm na obelisku). Kiedy dojdziemy do obelisku, najlepiej użyć Charma kilka razy, żeby upewnić się, że to zrobiliśmy.
Na najniższym poziomie, znajduje się najwięcej groźnych potworów. Nieuniknione jest, że knighci będą musieli blokować kilka potworów naraz.
Cała drużyna powinna iść jak najbliżej przy ścianie, nikt nie powinien się odłączać.
Z przodu powinno iść co najmniej dwóch wysokopoziomowych knightów, w tym jeden powinien powoli lurować potwory a drugi, powinien być przygotowany na przejęcie ('exeta res") 1-2 potworów, jeśli pierwszy knight zluruje więcej niż 2.
Dalej powinni iść palladyni i magowie chronieni przez niżej poziomowych knightów (potwory takie jak Destroyer czy Lost Soul dość często przerzucają się na innego przeciwnika).
Trzeba też pamiętać, że wiele z potworów znajdujących się na ostatnim poziomie (np. Lost Soul, Plaguesmith, Nightmare) ucieka kiedy ma 300-600 hp i leczy się. Więc, żeby nie walczyć z tym samym potworem kilka razy, trzeba zadbać o to, żeby został zablokowany i nie miał szansy ucieczki. Najlepiej blokować potwory we wgłębieniach w ścianie.
Na samym końcu powinien iść jeden wysokopoziomowy knight, ponieważ ataki potworów z tyłu są nieuniknione. Resp w tym miejscu jest bardzo szybki nawet w późnych godzinach nocnych.
Są dwie najpopularniejsze drogi dojścia do wszystkich 4 obelisków:
Jeśli jesteśmy pewni, że zaznaczyliśmy już wszystkie obeliski, wracamy do NPC Hjaerna na Nibelor.
Dialog
Gracz: hi
Hjaern: Be greeted.
Gracz: mission
Hjaern: Yes, I can feel it! The spirits are in touch with the obelisks. We will begin to channel a spell of ice on the caves. That will prevent the melting of the ice there ...
Hjaern: If you would like to help us, you can turn in frostheart shards from now on. We use them to fuel our spell with the power of ice. ...
Hjaern: Oh, and before I forget it - since you have done a lot to help us and spent such a long time in this everlasting winter, I have a special present for you. ...
Hjaern: Take this outfit to keep your warm during your travels in this frozen realm!
Gracz: bye
Hjaern: Good bye.
W tym momencie przeszliśmy cały The Ice Islands Quest i zdobyliśmy Norseman Outfit - strój strażników barbarzyńskich plemion północy. Możemy teraz wykonać dodatki do stroju w queście Norseman Outfit Quest.
by Slythia.