-PACC
-rope
-shovel
-2-osobowa drużyna
Misje
Nowe ziemie
Ucałowania z Kazordoon
Nieznajomi w mroku nocy
Kopalnia jest moja!
Poszukiwane wsparcie
Dni Przerażenia
Wysłannik pokoju
Oferta nie do odrzucenia
Mordercza Bitwa
Nowy horyzont
NPC u którego będziemy brać wszystkie misje to Ongulf znajdujący się w jednej z jaskiń Kazordoonu, a dokładniej Farmine'i do której możemy dopłynąć parowcem z Carmayi bądź samego Kazzordoonu.
Questa rozpoczynamy przez rozmowę z tym NPC:
Dialog
Gracz: hi
Ongulf: Hello, Gracz. You've come at a good time for our project.
Gracz: mission
Ongulf: Listen, I can handle the organisation down here and my boys will handle the construction of the base fine enough. Actually, all you do down here is to stand in the workers' way. ...
Ongulf: But there might be something for you to do outside the base. We need to learn more about the land up there. Take the lift and do some exploring. Find a passage leading out of the mountains. ...
Ongulf: Do not explore any further though. You never know whom you might be messing with.
Nowe ziemie
Rozmawiamy z Ongulfem:
Dialog
Gracz: hi
Ongulf: Hello, Gracz. You've come at a good time for our project.
Gracz: mission
Ongulf: Excellent. Although we have no idea what awaits us in this foreign land, it is always good to know something more about our surroundings.
Krasnolud prosi nas o pomoc w znalezieniu drogi na równiny Zao. Udajemy się na prawą stronę obozu i wchodzimy za drugi rząd drzwi ze świecącą klamką, następnie stajemy na wyróżnionej kratce a potem przesuwamy dźwignię. Udajemy się według mapek:
Po zejściu po chodach wyświetli się wiadomość o znalezieniu ścieżki i możemy już wrócić do Ongulfa.
Dialog
Gracz: hi
Ongulf: Hello, Gracz. You've come at a good time for our project.
Gracz: mission
Ongulf: Excellent. Although we have no idea what awaits us in this foreign land, it is always good to know something more about our surroundings.
Ucałowania z Kazordoon
Rozmawiamy z Ongulfem:
Dialog
Gracz: hi
Ongulf: Hello, Gracz. You've come at a good time for our project.
Gracz: mission
Ongulf: Listen, I can handle the organisation down here and my boys will handle the construction of the base fine enough. Actually, all you do down here is to stand in the workers' way. ...
Ongulf: But there might be something for you to do outside the base. We need to learn more about the land up there. Take the lift and do some exploring. Find a passage leading out of the mountains. ...
Ongulf: Do not explore any further though. You never know whom you might be messing with.
Ongulf wciąż czeka na dostawę drewna z jego rodzinnego miasta. Udajemy się w okolice kopalni krasnoludów, gdzie przed jedną z nich spotkamy NPC Melfara.
Nawiązujemy dialog:
Dialog
Gracz: hi
Melfar: Just great, another disturbance. Just what I need.
Gracz: mission
Melfar: Ha! Men and wood you say? Well, I might be able to relocate some of our miners to the base. Acquiring wood is an entirely different matter though. ...
Melfar: I can't spare any men for woodcutting right now but I have an unusual idea that might help. ...
Melfar: As you might know, this area is troubled by giant beavers. Once a year, the miners decide to have some fun, so they lure the beavers and jump on them to have some sort of rodeo. ...
Melfar: However, I happen to have some beaver bait left from the last year's competition. ...
Melfar: If you place it on trees on some strategic locations, we could let the beavers do the work and later on, I'll send men to get the fallen trees. ...
Melfar: Does this sound like something you can handle?
Gracz: yes
Melfar: So take this beaver bait. It will work best on dwarf trees. I'll mark the three trees on your map. Here .. here .. and here! So now mark those trees with the beaver bait. ...
Melfar: If you're unlucky enough to meet one of the giant beavers, try to stay calm. Don't do any hectic moves, don't yell, don't draw any weapon, and if you should carry anything wooden on you, throw it away as far as you can.
Melfar nie jest w stanie dostarczyć drewna do Farmine, więc prosi nas o pomoc. Naszym zadaniem jest posmarowanie drzew specjalnym wabikiem, aby gigantyczne bobry mogły wykonać pracę za drwali. Wszystkie drzewa zaznaczone są na naszej mini-mapce.
Drzewo 1:
Po użyciu olejku pojawi się złodziejska, która zabierze nam butelkę z płynem. Musimy ją dogonić i zabrać z jej ciała fiolke. Jeśli nam się nie uda następną możemy kupić u Melfara.
Drzewo 2:
Okazuje się, że drzewo jest już posmarowane, a my zostaniemy zaatakowani przez wilki i inne stworzenia, które są wściekłe za wdarcie się na ich teren.
Drzew 3:
Po posmarowaniu drzewa pojawi się rodzina wściekłych wiewiórek.
Po wykonaniu tego zadania wracamy do Melfara:
Dialog
Gracz: hi
Melfar: Just great, another disturbance. Just what I need.
Gracz: mission
Melfar: Yes, I can hear them even from here. It has to be a legion of beavers! I'll send the men to get the wood as soon as their gnawing frenzy has settled! You can report to Ongulf that men and wood will be on their way!
Bobry już zaczęły swoją robotę, Melfar wyśle drewno do Farmine tak szybko jak tylko się da.
Wracamy do Ongulfa:
Dialog
Gracz: hi
Ongulf: Hello, Gracz. You've come at a good time for our project.
Gracz: mission
Ongulf: That's good news for sure. It will give our operation a new impulse. However, only if there is not some unexpected trouble ahead. Well, we'll talk about that when we discuss your next mission.
Nieznajomi w mroku nocy
Rozmawiamy z Ongulfem:
Dialog
Gracz: : hi
Ongulf: Hello, Gracz. You've come at a good time for our project.
Gracz: mission
Ongulf: Our guards reported some nightly visitors. They chased them through the mountains but lost them when the fugitives climbed up some vines. ...
Ongulf: It could easily be some trap and I'm somewhat reluctant to send you there, but we can't allow some invisible aggressor to spy on us and maybe to prepare an attack. ...
Ongulf: Find these vines in this mountain, climb up there and find out who is spying on us! If they mean harm, get rid of them if possible. ...
Ongulf: If they are too powerful, just retreat and we will have to re-evaluate the situation. If they are harmless, all the better.
Krasnolud obawia się ataku ze strony dzikusów żyjących na wyspie. Musimy porozmawiać z ich przywódcą. Aby go znaleźć udajemy się w stronę stepów Zao ale zamiast schodzić po schodach udajemy się ścieżką na północ i wchodzimy po pnączach.
I znajdujemy tam szefa dzikusów:
Nawiązujemy z nim dialog:
Dialog
Gracz: hi
Lazaran: Me greet.
Gracz: mission
Lazaran: Me people wanting peace. No war with others. No war with little men. We few. We weak. Need help. We not wanting make war. No hurt.
Gracz: peace
Lazaran: Me people wanting peace. No war with others. No war with little men.
Pokojowe plemię nie chce wojny z krasnoludami. Raportujemy nasze odkrycie Ongulfowi.
Dialog
Gracz: hi
Ongulf: Hello, Gracz. You've come at a good time for our project.
Gracz: mission
Ongulf: Primitive humans you say? This are most startling news, that's for sure. Well, I guess I'll send some victuals we can spare as a sign of our good will. ...
Ongulf: However, our miners encountered another problem in the meantime. I'm afraid this will be your next mission.
Kopalnia jest moja!
Standardowo zaczynamy od rozmowy z Ogulfem:
Dialog
Gracz: : hi
Ongulf: Hello, Gracz. You've come at a good time for our project.
Gracz: mission
Ongulf: It seems things went from bad to worse! First we had some problems with the mine shafts we were building, and now that we found some precious veins in one of the new mines, and it happens to be the holiday resort of some hostile stone creatures! ...
Ongulf: Nothing we dwarfs couldn't handle alone, but I rather thought this could be something interesting for an adventurer like you. ...
Ongulf: So I reserved you the privilege to slay the leader! Use the mining lift to reach mine A07. The more stone creatures you kill, the better. Your mission, however, is to slay their leader, most likely some special stone beast.
Mamy rozprawić się z bestią zamieszkującą jaskini A07. Udajemy się tam podobnie jak na równiny, tylko zamiast wchodzić do drugiej ,,windy" używamy pierwszej. Udajemy się przez kopalnie:
Na końcu drogi zobaczymy kreaturę, która zagraża Farminie - przywódce Stone Golemów Shard of Corruption. Jest on trochę silniejszy od swoich odpowiedników, więc lepiej się przygotować. Po zabiciu kreatury wracamy do Ongulfa:
Dialog
Gracz: : hi
Ongulf: Hello, Gracz. You've come at a good time for our project.
Gracz: mission
Ongulf: Shortly after you killed that creature, the others crumbled to dust and stone. I hope this incident does not foreshadow similar problems in our mines. However, for now I have other things to take care of and you have other missions to accomplish.
Poszukiwane wsparcie
Standardowo zaczynamy od rozmowy z Ongulfem.
Dialog
Gracz: hi
Ongulf: Hello.
Gracz: mission
Ongulf: Things are getting more and more complicated. You need to convince our friends that some intervention for their part is needed. ...
Ongulf: We've come a long way with our own resources, but now our resources are short and we need the others to step in. I want you to negotiate some more support from our partners. ...
Ongulf: You'll need all your diplomacy and influence. If you blow the negotiations, look for a guy called Black Bert in Thais. ...
Ongulf: He has access to all kind of odd items, and he might have just the right bribe to convince someone to continue negotiations. ...
Ongulf: It will not be as easy as it might sound. So watch your words and your manners and keep in mind whom you are talking to. ...
Ongulf: Different strategies might be necessary for different people. You may try to FLATTER, THREATEN, IMPRESS, BLUFF, PLEA or to REASON with them. You probably need some luck as well. ...
Ongulf: And now listen: We need more workers for the mines. The technomancers told us that a guy named Telas, who lives in Edron, copied the worker golem technology from Yalahar. Convince him to send us some of these golems. ...
Ongulf: Further, we have more ore and end products than we can use right now. So we need someone to buy all the surplus. Convince Leeland Slim in Venore that the local traders step in as resellers. ...
Ongulf: Another issue at hand is our lack of drilling worms. That should not be a big problem though. Just talk to the worm tamer in Kazordoon. If he does not get mad about you, there should be no problem to get his support. ...
Ongulf: Also, now that our monetary resources are used up and not much cash is coming in, we need additional help to finance this venture. Thais has promised money in advance, but we haven't seen any of this support, yet. ...
Ongulf: Convince the Thaian king to send us the promised money right now. ...
Ongulf: Another problem we need to solve is the exploration of our surroundings. We need to know friends and enemies, and find out about the plants and beasts in the vicinity and learn what is edible and what is dangerous. ...
Ongulf: This is all stuff the Explorer Society is interested in. It should be easy to convince their representative in Port Hope. ...
Ongulf: At last, with the growing numbers of adventurers here, not only the security of the base is growing but also the demand for certain supplies. I'd like the Edron academy to open up a shop in the base. We need to keep you adventurers happy, don't we? ...
Ongulf: Well, I hope you understand the importance of this mission and got what it takes to fulfil it. So hurry up and get us the needed support.
Krasnolud sam sobie nie radzi z rozbudową Farmine, więc prosi nas o sprowadzenie wsparcia. Chodzi mu o sześć osób:
-Naukowiec Talas - Edron
-Bibliotekarz Wyrdin - Edron
-Szef sieci sklepów Leeland - Venore
-Przedstawiciel Explorer Society Angus - Port Hope
-Król głównego kontynentu Tibianus III - Thais
-Właściciel farmy rotwormów Humgolf - Kazordoon
Musimy zaoferować im jedno z ofiarowanych przez Ongulfa darów.
Z każdym spotkanym potencjalnym pomocnikiem rozmawiamy w ten sam sposób:
Hi ( w przypadku króla "Hail King") ---> Farmine ---> <Propozycja daru>
Rzeczy o które proszą NPC to:
- Telas - reason
- Wyrdin - plea
- Angus - bluff
- Tibianus - Flatter
- Humgols - Flatter
- Leeland - Losowa rzecz
W przypadku gdy jedna z osób nie zadowoli się ofertą będzie trzeba przynieść jej specjalny przedmiot, który można kupić u Black Berta (wymaga ukończenia Theves Guild Quest):
Telas - Universal Tool
Leeland - Soul Contract
Wyrdin - [Item: Almanach of Magic]]
Angus - Map to the Unknown
Król Tibianus - Flask of Crown Polisher
Humgolf - Baby Rotworm
I wtedy rozmowa powinna wyglądać tak:
Hi---> Farmine ---> Yes ---> <Oferta>
Po zdobyciu wsparcia wszystkich tych osób wracamy do Ongulfa:
Dialog
Gracz: hi
Ongulf: Hello.
Gracz: mission
Ongulf: You did an excellent job! With all this help Farmine will grow and prosper. While we put all available resources into building this base, I have another urgent mission for you.
Dni Przerażenia
Rozmawiamy z Ongulfem:
Dialog
Gracz: hi
Ongulf: Hello.
Gracz: mission
Ongulf: Our new friends, those primitive humans sent us a warning. According to them, the 'green men' of the plains plan an attack on the mountains. ...
Ongulf: Considering their expected number, there is no chance for us to beat them off. We might be able to hold our ground for a while, but without access to the surface and under constant attacks, we might have to abandon the base. ...
Ongulf: Now, I'm aware that you cannot stop an entire army by yourself, but desperate situations call for desperate measures. I ask you to find the leaders of the orcs and ..., well do something. ...
Ongulf: Scare them, bribe them, give them another target or whatever. As futile as it may sound: Try to talk to their leaders in some way and make them stop their attack plans. This is our only hope.
Ongulf obawia się zagrożenia ze strony orków żyjących na stepach Zeo. Musimy udać się do ich przywódcy, który czeka na nas w obozie orków:
Nawiązujemy z nim dialog:
Dialog
Gracz: hi
Curos: Be greeted blank skin.
Gracz: mission
Curos: You come here to ask us to spare your people? This land has no tolerance for the weak, we have it neither. If you want us to consider you as useful for us, you'll have to prove it in a test of strength and courage.
Gracz: test
Curos: First we will test your strength and endurance. You'll have to face one of the most experienced Mooh'Tah masters. As you don't stand a chance to beat such an opponent, your test will be simply to survive. ...
Curos: Face him in a battle and survive for two minutes. If you do, we will be willing to assume that your are prepared for the life in these lands. Enter the ring of battle, close to my quarter. Return to me after you have passed this test.
Mistrz orków nie jest pewien co do naszej siły, więc postanowił przetestować nasze zdolności. Naszym zadaniem jest utrzymanie się przez 2 minuty na arenie (na mapce zaznaczona białym kółkiem) z najlepszym wojownikiem jakiego posiada ten obóz. Udajemy się do tp na arenie (jeśli ktoś już na niej jest jesteśmy zmuszeni czekać) i po prostu stoimy i czekamy (max hit z Energy Beama to 500, a hity z melee są żałośnie małe), ale jeśli nie czujemy się na siłach po prostu biegamy z nim wokół pola walki. Po upływie 2 min automatycznie zostaniemy wydaleni z areny. Wracamy do Curosa:
Dialog
Gracz: hi
Curos: Be greeted blank skin.
Gracz: mission
Curos: We have seen that you can fight and survive. Yet, it will also need cleverness and courage to survive in these lands. We might see later if you've got what it takes. ...
Curos: However, I stand to my word - our hordes will spare your insignificant piece of rock for now. Time will tell if you are worthy living next to us. ...
Curos: Still, it will take years until we might consider you as an ally, but this is a start at least.
Minotaura zaskoczyły nasze umiejętności i postanowił zawrzeć z nami pokój. Raportujemy nasze osiągnięcia do Ongulfa:
Dialog
Gracz: hi
Ongulf: Hello.
Gracz: mission
Ongulf: Oh my. What a mess you have gotten yourself into. Well, at least you made it out alive. Whatever the value of a minotaur's promise might be, I guess that is the best we can get. ...
Ongulf: Of course all those revelations lead to new problems and a new mission for you.
Wysłannik pokoju
Rozmawiamy z Ongulfem:
Dialog
Gracz: hi
Ongulf: Hello.
Gracz: mission
Ongulf: Ooook. Now that we managed to keep those orcs and minotaurs at bay at least for a while, we learn that the real meanies over here are some lizardmen. Just great, isn't it?. ...
Ongulf: So you might already guess your next mission: Find a way to hold those lizards off. Find them, contact them, talk to them, scare them, bribe them, whatever. Just keep that snakes away if anyhow possible. ...
Ongulf: If the orcs are right, they are somewhere in or behind those mountains in the north. I doubt you can reason with them in any way, but you'll have to try for the sake of Farmine.
Po zawarciu pokoju z większością ras na Zeo pozostały jeszcze niespokojne jaszczury. Udajemy się do ich wioski:
Po dojściu do miejsca oznaczonego jedynką, wchodzimy na górę po linie i udajemy się okrężną drogą do miasta Lizardów. Po dojściu do ostatniego punktu na mapie zostaniemy złapani w pułapkę.
Oferta nie do odrzucenia
Jesteśmy uwięzieni w celi z zamkniętymi kratami. Aby uciec szukamy kartki znajdującej się pod materacem, czytamy ją, a następnie używamy tajnego przejścia w ścianie na północy pomieszczenia:
Po wyjściu z pułapki zastajemy jednego z jaszczurów - Ztissa. Nawiązujemy z nim dialog:
Dialog
Gracz: hi
Ztiss: Be greeted my .. guezt
Gracz: work
Ztiss: Zere iz a great tournament of ztrengz each decade. It determinez ze granted privilegez for zertain individualz of power for ze comming decade. ...
Ztiss: My mazter wantz to zurprize hiz opponentz by an unexpected move. He will uze warriorz from ze outzide, zomeone zat no one can azzezz. ...
Ztiss: One of ziz warriorz could be you. Or you could ztay here and rot in ze dungeon. Are you interezted in ziz deal?
Gracz: yes
Ztiss: You are zmart for a zoftzkin, but before you begin to feel too zmart, you should know zat we will zeal our deal wiz you drinking a ztrong poizon zat will inevitably kill you if you want to trick me and not attend ze tournament. ...
Ztiss: Zo are you ready to drink ziz poizon here?
Gracz: yes
Ztiss: Excellent! Now you may leave ziz area zrough ze teleporter to ze norz. It will bring you to a hidden boat. Ziz boat will take you to ze tournament izle. ...
Ztiss: Zere you'll learn anyzing you need to know about ze great tournament.
Aby odzyskać wolność i zawrzeć pokój musisz wziąć udział w mistrzostwach na arenie jaszczurów.
Mordercza Bitwa
Chodzimy po schodach, a następnie udajemy się na północ gdzie znajdujemy NPC Zuraka.
Dialog
Gracz: hi
Zurak: Hurry before zzomeone will zee uzz.
Gracz: passage
Zurak: You want trip to Izzle of Zztrife?
Gracz: yes
Zurak: It'zz your doom you travel to.
Następnie udajemy się jedyną możliwą drogą. Na jej końcu dotrzemy do areny mistrzów gdzie znajdziemy jaszczura Chraka.
Dialog
Gracz: hi
Chrak: Greetingz, competitor.
Gracz: battle
Chrak: Zo you want to enter ze arena, you know ze rulez and zat zere will be no ozer option zan deaz or victory?
Player: yes
Następnie przechodzimy przez drzwi ze świecącą klamką i razem z naszym partnerem ustawiamy się na wyznaczonych polach, pierwszy musi pociągnąć na dźwignię aby znaleźć się na arenie (UWAGA! Z areny nie można wyjść! Walka toczy się na śmierć i życie!). Najważniejsza rzecz to zgrana ekipa i dopracowana strategia. Gladiatorzy będą pojawiać się dwójkami (poza samym mistrzem areny, który pojawi się sam), w sumie musimy pokonać 13 Gladiatorów. Potwory pojawiają się regularnie (czyli możemy walczyć nawet ze wszystkimi trzynastoma na raz). Najlepsza strategia to ustawienie się shootera pod zachodnią ścianą areny, a bloker powinien odciągać potwory na bezpieczną odległość. Pamiętajmy, że nawet najlepsza drużyna może zginąć przez ich niezgranie. To zdecydowanie najtrudniejsza część questa.
Po zwycięstwie nad mistrzem - Tireczem, pojawiamy się w pokoju nagród, gdzie ze skrzynek wyciągamy piggy bank, 2 gold ingot, Bullseye Potion, Mastermind Potion i Berserk Potion. A następnie ze stojaka na zbroje zdejmujemy Strój Mistrza Walki.
Wracamy do Chraka:
Dialog
Gracz
Chrak: Greetingz, competitor.
Gracz: mission
Chrak: You have done ze impozzible and beaten ze champion. Your mazter will be pleazed. Hereby I cleanze ze poizon from your body. You are now allowed to leave. ...
Chrak: For now ze mazter will zee zat you and your alliez are zpared of ze wraz of ze dragon emperor az you are unimportant for hiz goalz. ...
Chrak: You may crawl back to your alliez and warn zem of ze gloriouz might of ze dragon emperor and hiz minionz.
Jaszczury zgodziły się zawrzeć pokój z mieszkańcami Farmine!
Nowy horyzont
Kończymy quest rozmawiając z Ongulfem:
Dialog
Gracz: Hi
Ongulf: Hello.
Gracz: mission
Ongulf: Oh, my! That sounds like a real mess. For now this dragon empire seems otherwise engaged, but we will be on guard thanks to you my friend. We will continue to fortify the base. ...
Ongulf: This leaves not much to do for you down here. I recommend you continue to explore this strange new land. ...
Ongulf: I'm pretty sure there are several opportunities at hand for an adventurer like you. ...
Ongulf: Perhaps you can help the primitives you encountered. Who knows, maybe even those minotaurs give you a chance to fortify this fragile peace between us. ...
Ongulf: Even some of the people here in the base might offer you some tasks sooner or later. If you prefer, you can also do some exploring, hunting and good ol' plundering on your own of course. ...
Ongulf: This new land is yours to be taken, so to say. Go out and make your fortune! With Farmine you have always a safe haven to return to. ...
Ongulf: Oh and one last thing: We convinced a carpet pilot to join us here. You'll find him on top of our lift in the mountains. I think he can offer you fast access to some cities back home.
Otrzymujemy punkty doświadczenia i tym samym zdobywamy możliwość zdobywania dodatków do naszego stroju!
By Robin