-Rope
-Shovel
-Fire Bug
-Dworc Voodoo Doll
-Crowbar
-5,000 gold coins
-Rum flask
-Cookies
-Very Old Piece of Paper
Metoda:
Misja 1
Na początku musimy zdobyć Very Old Piece of Paper, który wypada tylko z piratów podczas ataku na Liberty Bay. Oczywiście możemy też kupić go od graczy. Gdy już weszliśmy w posiadanie tego papieru używamy na nim Fire Bug do momentu, aż zmieni się on w Old Encrypted Text. Następnie udajemy się do Wyrdina, który znajduje się w Akademii Magii na Edron, w środkowej wieży na poziomie +1 i rozmawiamy z nim:
Dialog
Gracz: Hi
Wyrdin: Hello, what brings you here?
Gracz: old encrypted text
Wyrdin: What have we got here? Ohhh, very interesting. I haven't seen this kind of encryption for a long time. Give me about an hour and I'll have it decrypted for you.
Wyrdin zabrał nam papier aby go przestudiować. Wracamy za godzinę czasu realnego i znów z nim rozmawiamy:
Dialog
Gracz: Hi
Wyrdin: Hello, what brings you here?
Gracz: decryption
Wyrdin: Ohh, you again. The text you gave me. It wasn't very hard to decrypt. I put it in the chest over there. Just get it.
Gracz: bye
Wyrdin: Good luck on your travels, Gracz.
Zabieramy papier ze skrzynki obok niego.
Misja 2
Teraz nasze zadanie polega na odkryciu co oznacza piracki poemat. W tym celu udaj się na Tiquande, w to miejsce:
Dotarłeś do drzewa z wyrytymi znakami. Teraz idź prostą drogą od tego drzewa w lewo 17 kratek lub też 34 kroki. Następnie zatrzymaj się i rozkop dziurę łopatą. Trafisz do małej jaskini z Dworcami:
Wpierw musisz odprawić mroczny rytuał lalki voodoo nad kotłem w pomieszczeniu - po prostu użyj lalki na kotle, a następnie odczytaj liczby z laleczki:
Podejdź do wschodniej ściany pomieszczenia. Znajdują się tam 4 kostki do gry. Naszym zadaniem jest wyrzucenie liczb z laleczki po kolei na kostkach, zaczynając od północy. Kostka jest przetasowana po przesunięciu dźwigni:
Gdy już ustawiliśmy kostki w takiej kombinacji jak na laleczce wchodzimy w teleport. Dochodzimy do końca i bierzemy ze zwłok część mapy, oraz drobną nagrodę ze skrzyni na północy:
Misja 3
W misji tej udajemy się do Klausa na Nargor. Będziemy potrzebowali aż 5000 sztuk złota. Droga została przedstawiona w Meriana Quest. Rozmawiamy z nim:
Dialog
Gracz: Hi
Klaus: Ho matey!
Gracz: treasure map
Klaus: Ohhh, look what we got here! It's been a long long time since I last saw that map. Up for the big treasure, huh? I tell you what ...
Klaus: I'm also have a part of that treasure map. Sooooo if you are interested I'll sell it to you for 5000 gold. What d'ya say?
Gracz: yes
Klaus: Alright, here you go. See that door behind me? You'll find my old Logbook there. Get it and read it. If you have any questions, just ask me.
Zabieramy książeczkę ze skrzyni za drzwiami obok:
Po czym znowu rozmawiamy z piratem:
Dialog
Gracz: Hi
Klaus: Ho matey!
Gracz: logbook
Klaus: Alright what do you want to know about the story?
Gracz: Nutty Jack
Klaus: Errrr.....yes....Nutty Jack, that crazy fish! He was......did I say 'was' I mean IS....errrr...Har har har....a very nice guy. I don't have a clue where he is living at the moment.
Gracz: Rapp Scallion
Klaus: He was the worst sailor I have ever met in my whole life. Fortunately, he realised it and traded the sea for the land. Wanted to open up a tavern where you don't have to wait at all. ...
Klaus: He bought a house near the dwarf bridge but died before he could open his 'fast booze tavern'.
Gracz: Captain Nathaniel
Klaus: Last thing I heared he was in command of a really huge ship. People say it was destroyed in a seafight between Darama and Tiquanda. Maybe you'll find what's left of the ship washed up in one of the smuggler caves in the mountains.
Gracz: bye
Klaus: Whenever your throat is dry, you know where to find my tavern.
Musimy odnaleźć 4 kawałki mapy. Dwa już mamy - pierwszy zdobyliśmy z jaskini Dworców, drugi przed chwilą. Trzeci możemy znaleźć w łodzi, która znajduje się przy Waterfall Quest:
Ostatni kawałek znajduje się w domku niedaleko Dwarven Bridge. Aby do niego wejść musimy użyć Crowbar na drzwiach bocznych widocznych na zdjęciu. Kawałek mapy znajduje się w podłodze zaznaczonej na czerwono:
Teraz wracamy do Klausa i rozmawiamy z nim:
Dialog
Gracz: hi
Klaus: Ho matey!
Gracz: map
Klaus: Not bad matey! You've got all four parts together. I'll stitch them together for you.....here you are.
Gracz: bye
Klaus: Whenever your throat is dry, you know where to find my tavern.
Pirat poskładał nam mapę, możemy rozpocząć następną misję.
Misja 4
Teraz dobrze zaopatrzyć się w Cookies oraz Rum. Udajemy się na Liberty Bay, a stamtąd ruszamy na Treasure Island. Na wyspie rozmawiamy z kapitanem:
Dialog
Gracz: hi
Captain Waverider: Greetings, daring adventurer. If you need a return passage, let me know.
Gracz: map
Captain Waverider: This map seems to be very old, not like those fake maps that are all the rage nowadays. I know the spot on the map. It's not far from here. Do you want me to take you there?
Gracz: yes
Captain Waverider: And there we go.
Zostajemy wysłani na Treasure Hunt Island. Mamy do wyboru iść do góry na pola uprawne lub w dół. Udajemy się w dół:
Idziemy jedyną możliwą drogą, aż dojdziemy do teleportu strzeżonego przez dwa posągi. Idziemy dalej na południe aż dojdziemy do schodów, po których schodzimy. Dochodzimy do rozdroża - obydwa korytarze prowadzą w to samo miejsce, różnica jest taka, że lewe schody prowadzą do kolejnych schodów, zaś prawe schody prowadzą do teleportu:
Dochodzimy do pomieszczenia z Empty Coal Basin po środku:
Teraz musimy działać szybko. Używamy Rumu na pustej misie, a następnie jak najszybciej biegniemy do teleportu między statuami, gdyż w przeciwnym wypadku nie będziemy mogli przejść dalej:
Idziemy dalej. Schodzimy cały czas w dół aż dojdziemy do statku:
Nasze zadanie polega na dotarcie teleportu nie dostając żadnych obrażeń. Musimy chodzić bardzo ostrożnie, szybko i zazwyczaj po skosie - można sobie pomagać parcelami:
Gdy nam się to uda nasz quest log zostanie zaktualizowany, a my będziemy mogli iść dalej:
Kolejne zadanie polega na przejściu obok śpiących duchów bez budzenia ich:
Należy iść po kratkach jak na zdjęciu:
Po wykonaniu misji nasz quest log zostanie zaktualizowany, a my będziemy mogli ruszyć dalej:
Teraz musimy porozmawiać z papugami, które odpowiadają tylko za ciasteczka. Dobrze jest ustawić się tak, aby rozmawiać z obiema na raz:
Musimy rozszyfrować ile lat ma kapitan. Szyfr jest niezwykle prosty - zaczynamy od liczby 1 (piszemy one po prostu). Jeśli jedna papuga powie 1, a druga 3 to odpowiedź jest 4 np:
Dialog
Gracz: hi
Polly: <CRUNCH> GRAAAAA!
Skip: <CRUNCH> RAAAAAH!
Gracz: 1
Polly: Ish shree.
Skip: ...
Skip: too few!
Gracz: 2
Skip: ...
Polly: Ish two.
Skip: ...and shame.
Gracz: 3
Polly: Ish one.
Skip: ...
Skip: ...and three.
Gracz: 4
Polly: Ish number.
Skip: ...
Skip: ...ONE!
W ten sposób uzyskujemy liczbę dziesiątek. Teraz powtarzamy proceder (nie mówmy znowu cztery, bo będziemy musieli zaczynać od początku!). Nie kończąc rozmowy pytamy się dalej:
Dialog
Gracz: 1
Polly: Ish shix.
Skip: ...
Skip: ...and one.
Gracz: 7
Skip: ...
Polly: Ish number. ...
Skip: ...TWO! ...
Polly: Now get losht! CAAAW!
Skip: Get lofft! CAAAW!
Druga liczba to 7. Wiek kapitana to 47. Oczywiście wyniki mogą się różnić, zależy to od gracza. Podchodzimy do Skeleton Guard znajdującego się za drzwiami przy wschodniej ścianie i rozmawiamy z nim:
Dialog
Gracz: hi
Skeleton Guard: How old is the Captain, mate?
Gracz: 47
Skeleton Guard: Your answer iiiiiiisss ...
Skeleton Guard: RIGHT! Get in, mate!
Możemy przejść przez teleport, a następnie schodami w dół. Nagrody rozmieszczone są w pomieszczeniu w skrzyniach:
Resp pozostałych nagród jest losowy. Wracamy tą samą drogą.
Gratulacje!